// پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

پیش نمایش بازی Gran Turismo 7 | بازگشت گرن توریسمو

سازندگان Gran Turismo 7 بارها گفتند که گرن توریسمو با این بازی به نقطه‌ی اوج برمی‌گردد. حالا می‌خواهیم در آستانه‌ی از راه رسیدن GT7، اطلاعات مربوط‌به آن را مرور کنیم.

فردا بالاخره پس از سال‌ها صبر طرفدارانِ سری بازی Gran Turismo، قسمت شماره‌دار جدید این مجموعه از راه می‌رسد؛ مجموعه‌ای که همیشه می‌خواهد بیشترین واقع‌گرایی ممکن را داشته باشد و ارزش زیادی برای فرهنگ عشق ورزیدن به اتومبیل‌ها قائل می‌شود. درحالی‌که گرن توریسمو چند ماه بعد قرار است تولد ۲۵سالگی خود را جشن بگیرد، طرفدارها انتظارات زیادی از GT7 دارند. به همین خاطر کازونوری یامائوچی در مقام سازنده‌ی اصلی قسمت‌های گوناگون مجموعه اعلام کرد که بازی Gran Turismo 7 تجربه‌ای ویژه را ارائه خواهد داد؛ یک تجربه‌ی وفادار به عناصر کلیدی مجموعه و همزمان دارای اِلِمان‌های تازه.

استودیو ژاپنی پولی‌فونی دیجیتال در بازی Gran Turismo 7 قصد بهره‌برداری از قابلیت‌های متفاوت پلی استیشن 5 را دارد. برای مثال همه می‌دانند که بهترین راه برای تجربه‌ی یک بازی شبیه‌ساز ریسینگ را می‌توان استفاده از ست فرمان و پدال حرفه‌ای دانست. اما این کنترلرهای تخصصی با قیمت بالا عرضه می‌شوند و به همین خاطر بسیاری از کاربرها هرگز نمی‌توانند سراغ خرید آن‌ها بروند. پس هرچه‌قدر هم که گرافیک پیشرفت داشت و جزئیات صداگذاری افزایش پیدا کرد، طی سال‌ها بخشی از تجربه‌ی مجموعه برای اکثر مخاطب‌ها تقریبا بدون تغییر مانده است. ولی دوال‌سنس این وضعیت را تغییر می‌دهد.

تمام قسمت های مجموعه بازی Gran Turismo (گرن توریزمو)، بازی ریسینگ شبیه ساز رانندگی پلی استیشن سونی

براساس توضیحات سازندگان و همین‌طور واکنش‌های رسانه‌ها، Polyphony Digital به‌لطف لرزش‌های پرجزئیات و تریگر‌های تطبیق‌پذیر دوال‌سنس کاری می‌کند که حس لامسه‌ی همه‌ی بازیکن‌های کنسول PS5 روی باورپذیری تجربه‌ی بازی برای آن‌ها تاثیر داشته باشد. بر کسی پوشیده نیست که این قابلیت‌ها در صورت استفاده‌ی درست می‌توانند میزان غرق شدن بسیاری از بازیکن‌ها در بازی را افزایش دهند. پس چه‌قدر خوب که تیم سازنده در عین عرضه‌ی میان‌نسلی بازی Gran Turismo 7 تلاش جدی برای به‌کارگیری درست امکانات مختلف پلی استیشن 5 دارد.

بازی Gran Turismo 7 می‌خواهد علاوه‌بر جلب توجه طرفدارهای دوآتشه، گیمرهای بیشتری را تبدیل به مخاطب حرفه‌ای بازی‌های ریسینگ شبیه‌ساز کند

سازندگان کاری کرده‌اند که حتی وضعیت آب‌هوایی در پیست رانندگی روی جزئیات واکنش‌های دوال‌سنس به‌دست بازیکن تاثیر بگذارد. آن‌ها برای طراحی هر مسیر مسابقه به سراغ پیاده‌سازی تمام‌وکمال شرایط واقعی پیست در بازی براساس تصویربرداری فراوان و بررسی دقیق رفتند. مسیرهای قدیمی و آشنا برای طرفداران مجموعه با کیفیتی به مراتب بالاتر از قبل، در GT7 بازسازی شده‌اند. در عین حال پیست‌هایی هم هستند که برای اولین‌بار با این بازی وارد مجموعه می‌شوند.

اخبار بازی Gran Turismo 7 عملا بارها و بارها روی این نکته تاکید داشتند که سازندگان برای بالاتر بردن ارزش شبیه‌سازی رانندگی واقعی به انجام کارهای ویژه‌ای پرداختند که توجه مثال‌زدنی آن‌ها به جزئیات را نشان می‌دهد؛ از همکاری با ناسا برای قرارگیری صحیح ستاره‌ها در آسمان شب تا دریافت اطلاعات آماری دقیق مربوط‌به شرایط جوی پیست‌های مختلف و انتقال آن‌ها به بازی برای خلق تجربه‌ی واقع‌گرایانه.

البته که دقت به این نکات باعث دستیابی بازی به این گرافیک فنی شده است. اما بسیاری از عناصر جزئی مختلف روی رانندگی شما در هر پیست هم تاثیر می‌گذارد. هر شبیه‌ساز براساس میزان وفاداری خود به واقعیت می‌تواند خوش بدرخشد و استفاده‌ی سیستم‌های گیم‌پلی بازی از این همه داده‌ی واقعی، پتانسیل تاثیرگذاری مثبت روی بخش به بخش گیم‌پلی را دارد.

خودرو NSX در بازی گرن توریزمو 7 پلی استیشن سونی

باتوجه‌به اینکه مجموعه بازی Gran Turismo میزبان مسابقات حرفه‌ای بین بازیکن‌ها با مجوز رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی است و برخی از دستاوردهای گیمر در بخش تک‌نفره هم روی وضعیت او در بعضی از رقابت‌ها تاثیر می‌گذارد، موقع تجربه‌ی گرن توریسمو 7 باید به اینترنت متصل باشید؛ تا بازی جلوی هرگونه دست بردن افراد گوناگون در فایل Save را بگیرد و مسابقات در سطوح مختلف به شکل عادلانه برگزار شوند. فقط تجربه‌ی یک بخش از بازی Gran Turismo 7 نیازی به وصل بودن به اینترنت ندارد.

این نکته می‌تواند نشان‌دهنده‌ی رویکرد لایو سرویس سازندگان GT7 در ارائه‌ی این بازی به گیمرها باشد. چرا که می‌دانیم در ماه‌های آتی، گرن توریسمو 7 چند مرتبه بزرگ‌تر خواهد شد. مثلا هوش مصنوعی پیشرفته‌ی Sophy که توانایی شکست دادن برترین بازیکن‌های دنیا را دارد و چند تیم مختلف شرکت سونی موفق به ساخت آن شدند، با یک آپدیت به‌دست بازیکنان Gran Turismo 7 می‌رسد. این محصول Sony AI می‌تواند روش‌های تازه برای رسیدن به بهترین عملکرد ممکن را به گیمرهای برتر مجموعه نشان دهد و عملا آن‌ها را از تمرین مداوم با بازیکن‌های دیگر، بی‌نیاز کند.

ماشین مسابقه بازی Gran Turismo 7 در یک جاده پردرخت

شرکت پورشه یک خودرو اختصاصی را برای GT7 طراحی کرد

بااین‌حال سازندگان توضیح دادند که توجه آن‌ها به پشتیبانی طولانی‌مدت از گرن توریسمو 7 قرار نیست هم‌معنی با عرضه‌ی ناقص محصول باشد. بیشتر از ۴۲۰ اتومبیل، انواع قطعات برای تنظیم فنی خودرو، امکانات فراوان شخصی‌سازی ظاهری ماشین و ۹۷ مسیر مسابقه در بازی Gran Turismo 7 قرار دارند. تازه ۲۵۷۳ لوکیشن هم با جزئیات زیاد در بازی ساخته شدند تا اتومبیل خود را در هرکدام از آن‌ها قرار بدهید و سراغ عکس‌برداری بروید.

تجربه‌های متمرکز روی هماهنگی رانندگی با موسیقی، بازبینی مسابقات در قالب ویدیوهای برخوردار از قاب‌بندی‌های عالی و صدالتبه بخش GT Cafe برای شناخت کامل اتومبیل‌ها نیز از همان روز عرضه در بازی انتظار شما را می‌کشند. گویا یامائوچی می‌خواست با GT7 نقاط قوت قسمت‌های مختلف مجموعه را گرد هم بیاورد. او می‌گوید که بازیکن‌ها با تجربه‌ی کامل Gran Turismo 7 به شناختی عمیق از فرهنگ ماشین‌ها و تاریخچه‌ی هرکدام از آن‌ها می‌رسند. همکاری رسمی تعداد زیادی از برندهای صنعت خودرو با استودیو بازی‌سازی پولی‌فونی دیجیتال نیز قطعا می‌تواند جدیت ارتباط گرن توریسمو 7 با واقعیت را افزایش دهد.

اسکرین شات رسمی از بازی Gran Turismo 7 شرکت سونی

یامائوچی نه به فکر کنار گذاشتن توجه فراوان به دقت و جدیت یک بازی شبیه‌ساز است و نه می‌خواهد جلوی رشد این مجموعه‌ی معروف، پرفروش و محبوب متعلق به پلی استیشن را بگیرد. به همین خاطر تیم پولی‌فونی دیجیتال سعی کرده است که بازیکن‌ها تمام آموزش‌های لازم را در خود بازی پیدا کنند و واقعا فرصت یادگیری، به چالش کشیده شدن و پیشرفت را داشته باشند. این‌گونه شاید چند سال دیگر به‌لطف بازی Gran Turismo 7 تعداد بیشتری از بازیکن‌های جهان امروز با آغوش باز به استقبال یک بازی ریسینگ شبیه‌ساز بروند.

استفاده از فناوری‌های مختلف همچون HDR، ری تریسینگ و صدالبته صدای سه‌بعدی باکیفیت سبب می‌شود که به ادعای استودیو سازنده، بازی Gran Turismo 7 روی پلی استیشن 5 یک تجربه‌ی مدرن با پیشرفت‌های صوتی و بصری محسوس نسبت به بازی‌های قبلی این سری را تقدیم گیمرها کند. حالا باید صبر کرد و دید که انواع‌واقسام مخاطبان پس از تجربه‌ی GT7 چه نظراتی درباره‌ی آن خواهند داشت.

بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی، بازی ریسینگ گرن توریسمو ۷ را در تاریخ ۴ مارس (۱۳ اسفند) روی کنسول PS5 و کنسول PS4 به بازیکن‌ها تحویل می‌دهد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده