چرا باید برای بازی Elden Ring هیجانزده باشیم؟
اکثر مخاطبهای بازیهای ویدیویی، فرامسافتور را به ساخت بازیهایی نظیر سری سولز و بلادبورن میشناسند. محصولاتی که حسابی چالشبرانگیز بوده و ازنظر روایت داستان هم ساختار منحصربهفردی دارند. نوع روایت و قصهگویی در این دسته از بازیها تاحدی رمزآلود بوده و شاید داستان اصلی سادهای را مشاهده کنیم، اما اسطورهشناسی عمیق و پرجزئیات بازیهای سولزلایک، سبب شده تا مورد توجه عدهای از کاربران بازیهای ویدیویی قرار بگیرد.
از نظر گیمپلی هم بازیهای فرامسافتور ساختاری چالشبرانگیز را ارائه میدهند، اما درکنار سخت بودن، پاداش خوبی را ارائه داده و با تمرکز روی بازی و رفع نقاط ضعف، میتوانید گیمپلی خود را پوشش دهید. زمانیکه فرامسافتور بازی Elden Ring را معرفی کرد، عدهای بر این عقیده بودند که بازی شباهتهای بسیاری به ساختههای قبلی فرامسافتور دارد و ازطرفی، حتی آن را دنباله معنوی سری دارک سولز میدانند. لطفا ابتدا ویدیو زیر را در مورد بازی تماشا کنید تا بعد هم بیشتر در مورد آن توضیح بدهیم:
حال بازی الدن رینگ در تاریخ جمعه ۶ اسفند ماه (۲۵ فوریه) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد و دراینجا نگاهی به ویژگیهای بازی و جهان Elden Ring خواهیم انداخت. از نظر داستانی، الدن رینگ روایتگر داستان سرزمین Lands Between است. جاییکه الدن رینگ منبع Erdtree است و حال به شاردهای مختلفی تقسیم شده است. ازطرفی ملکه ماریکا ناپدید شده و حالا هریک از دمیگادهای لندز بیتوین هریک از شاردهای الدن رینگ را بهدست گرفتهاند. نتیجه چیزی جز قدرت یافتنشان نیست و قهرمان داستان در قالب یک Tarnished تبعید شده وظیفه دارد تا شاردها را پس گرفته و تبدیل به الدن لرد شود.
این بار اسطوره شناسی و خلق جهان داستانی بازی برعهده جورج آر آر مارتین بوده و برخلاف ساختههای قبلی میازاکی، ابتدا اسطورهشناسی بازی بهوجود آمده و سپس میازاکی و تیم خود گیمپلی و محیطهای بازی را برپایه داستان خلق شده، توسعه داده است. الدن رینگ یک بازی جهان باز سولزلایک به حساب میآید. جاییکه هم نقاط مشترک زیادی با ساختههای قبلی وجود دارد و هم ویژگیهای جدیدی را مشاهده میکنیم تا هم کاربران قدیمی و هم کاربران تازهکار بتوانند تجربهای جدید و تازه را کسب کنند. اولین و اصلیترین ایده جدید، وجود یک اسپریت مونت به اسم تورنت (Torrent) است.
از نظر سیستم مبارزات، الدن رینگ یک پکیج کامل از ساختههای قبلی فرامسافتور به حساب میآید
تورنت به شما اجازه میدهد تا در جهان بازی به گشتوگذار پرداخته و زمان کمتری را تلف کنید، اما همه استفاده شما از تورنت فقط واسه گشتوگذار نیست، بلکه در مبارزات هم مورد استفاده قرار میگیرد. بعضی از مینی باسهای بازی بهگونهای در جهان بازی طراحی شدهاند که میتوانید با استفاده از تورنت، آنها را از بین ببرید. چه بسا استفاده از این اسپریت مونت، سرعت عملا بهتری را در اختیار شما قرار میدهد. همچنین در گوشه و نقاط جهان بازی پلتفرمهایی طراحی شده است که میتوانید با تورنت روی آنها پریده و به بخش دیگری از محیط دسترسی پیدا کنید.
از نظر سیستم مبارزات، الدن رینگ یک پکیج کامل از ساختههای قبلی فرامسافتور به حساب میآید. همانند سری Dark Souls، کلاسهای مبارزهای برای بازیکنان درنظر گرفته که هرکدام برای شروع بازی، قدرت متفاوتی را دراختیارتان قرار میدهند. اگر علاقهمند به جادو هستید، کلاسهای جادو محور الدن رینگ گزینه خوبی برای شما است. در ادامه، نحوه مبارزه و جاخالی دادن مثل دارک سولز است، اما شاهد نبردهای سرعتیتری هستیم. همچنین سیستم مخفیکاری Sekiro: Shadows Die Twice هم در الدن رینگ وجود دارد. بازیکنان با مخفیکاری میتوانند وارد کمپهای متفاوت شده و دشمنان را از بین ببرند.
کوآپ بازی به شما اجازه میدهد تا با دو دوست دیگر خود مشغول تجربه الدن رینگ شوید
همچنین سیستم ساخت و ساز بازی هم به شما اجازه میدهد تا مواردی مثل بافهای مختلف سلاح یا تیرهای کمان خود را بسازید. دراینمیان بد نیست به مهارتهای هر سلاح هم اشارهای داشته باشیم. درواقع مهارتها بدین شکل نیستند که هر سلاح مهارت مخصوص خود را داشته باشد، بلکه هر نوع سلاح مهارت مخصوصبه خود را دارد. بدین صورت که مهارتهای مخصوصی برای نوع سلاحهای شما در الدن رینگ نظیر شمشیر، تبر، گرز و موارد مشابه، درنظر گرفته شده است. سیستم ارتقای کاراکتر و ارتقای سلاح هم همانند سولزبورنها است و برای کسب متریالهای ارتقای سلاح، باید بهسراغ گشتوگذار در جهان بازی و کامل کردن سیاهچالههای فرعی بروید.
یکی از مشخصههای بازیهای میازاکی، وجود NPCهای مختلفی است که هرکدام مأموریتهای مخصوصبه خود را دارند. وجود این دسته از NPCها سبب شده تا بازیکن بیشازپیش با جهان بازی آشنا شود و الدن رینگ هم از این قاعده مستثنا نیست. همچنین طراحی دانجنهای اصلی هم بهگونهای است که بعضی از آنها دارای راههای مختلفی به باس اصلی است و میتوانید مستقیم به سراغ باس بروید یا اینکه به گشتوگذار بیشتری بپردازید. این مورد برای جهان کلی بازی هم صدق میکند. بدین صورت که میتوانید از همان اول وارد سرزمینهای انتهایی شده یا اینکه از سرزمینهای ضعیفتر کار خود را شروع کنید.
درجهان بازی اسپریتهایی درنظر گرفته شده که میتوانید از آنها در بعضی از نقاط بازی و در راستای سادهتر شدن مبارزات استفاده کنید
بنفایرها، در الدن رینگ جای خود را به Site of Grace داده است. دراینجا Site of Graceها مسیر اصلی به باس فایتهای هر سرزمین را نشان میدهند و از این حیث، بازیکنان میتوانند مسیر خود اصلی خود را پیدا کنند. از نظر بصری، الدن رینگ تجربه بهتری را ارائه میدهد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در عمل، الدن رینگ چه عملکردی را از خود بهنمایش میگذارد.
تابهاینجای کار، Elden Ring از خیلی از جهات شبیهبه ساختههای قبلی فرامسافتور است و دراینمیان موارد جدیدی مثل تورنت، سیستم مبارزات کامل و ترکیبی و یک دنیای جهان باز متفاوت وجود دارد که بازیکن را برای تجربه الدن رینگ هیجانزده میکند.
نظر شما دراینباره چیست؟ تا چه اندازه برای الدن رینگ هایپ هستید و کدام ویژگی این بازی را دوست دارید؟