نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

مهم ترین بازی های اسفند ۱۴۰۰ که نباید از دست بدهید

از الدن رینگ تا گرن توریسمو ۷ و چند بازی جذاب دیگر. در این ویدیو و مقاله نگاهی خواهیم داشت به مهم‌ترین بازی‌هایی که اسفند ۱۴۰۰ عرضه می‌شوند.

به آخرین ماه از سال ۱۴۰۰ رسیده‌ایم که قرار است در آن، بازی‌های جذاب بزرگ و کوچکی عرضه شوند؛ از الدن رینگ شدیدا مورد‌انتظار تا فاینال فانتزی و دو ریسینگ هیجان‌انگیز. به همین دلیل طبق روال ماه‌های گذشته تصمیم گرفتیم تا در قالب ویدیو و مقاله‌ای به معرفی مهم‌ترین بازی‌های این ماه بپردازیم. پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم بیشتر از بازی‌ها بگوییم:

تماشا در یوتیوب

بسته الحاقی بزرگ The Witch Queen بازی Destiny 2 بانجی

۱- Destiny 2: The Witch Queen

  • تاریخ انتشار: ۳ اسفند
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، کامپیوتر

برای اولین بازی مهم اسفند، بسته الحاقی The Witch Queen بازی Destiny 2 را داریم که شِشُمین بسته الحاقی آن به‌حساب می‌آید و قرار بود اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر شود که به‌دلیل رخ دادن مشکلاتی در روند توسعه، عرضه آن تا تاریخ فعلی به تعویق افتاد. The Witch Queen قرار است محتویات جدید زیادی به دستینی ۲ اضافه کند که قطعا خبر خوبی برای طرفداران این بازی به‌حساب می‌آید.

شاید مهم‌ترین ویژگی The Witch Queen، اضافه شدن مکانی کاملا جدید به بازی باشد که در طراحی آن، از سریال True Detective الهام گرفته شده است. درکنار این محیط، بسته الحاقی جدید همچنین شامل محتویات PvE و PvP مختلفی می‌شود و شاهد انواع و اقسام تجهیزات تازه هم خواهیم بود که می‌توانند ماجراجویی شما در جهان عظیم دستینی ۲ را جذاب‌تر از همیشه کنند. اگر از آن گیمر‌هایی هستید که طی سال‌های گذشته مشغول تجربه این ساخته بانجی بودید، The Witch Queen از جذاب‌ترین بازی‌های ماه برای‌تان خواهد بود.

یکی از باس‌های بازی Elden Ring

۲- Elden Ring

  • تاریخ انتشار: ۶ اسفند
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، کامپیوتر

۶ اسفند، نوبت به عرضه یکی از بازی‌های بسیار مهم سال ۲۰۲۲ می‌رسد و الدن رینگ، ساخته جدید استودیو فرام‌سافتور، در این تاریخ منتشر خواهد شد. ساخته‌های قبلی این استودیو از سری سولز گرفته تا بلادبورن و سکیرو، همواره بازی‌های شدیدا ارزشمند، با‌کیفیت و البته با درجه سختی بالا بودند و همین هم انتظار‌ها را از الدن رینگ بالا می‌برد و آن را به اثری شدیدا هیجان‌انگیز تبدیل می‌کند.

الدن رینگ به‌عنوان ساخته جدید هیدتاکا میازاکی، شامل بسیاری از عناصر آشنای بازی‌های او خواهد بود؛ درجه سختی بالا، جهانی پرجزییات و دشمنانی که با بی‌رحمی تمام منتظر کوچک‌ترین اشتباه شما هستند تا سرنوشتی تلخ برای‌تان رقم بزنند. البته که شما هم دربرابر آن‌ها کاملا بی‌دفاع نخواهید بود؛ الدن رینگ شامل کلاس‌های شخصیتی مختلفی می‌شود و می‌توانید از مکانیک‌هایی مثل مخفی‌کاری یا مبارزه در حالت سوار بر اسب هم برای ازبین‌بردن دشمنان استفاده کنید. بازی همچنین همان‌طور که در نمایش‌های و نسخه‌های آزمایشی آن دیده‌ایم، جهانی بزرگ و بسیار چشم‌نواز دارد که در گوشه و کنار آن، موارد مخفی زیادی منتظر کشف شدن هستند. به هر حال هرطور که حساب کنیم، الدن رینگ شدیدا پتانسیل بالایی برای موفقیت دارد و باید دید که نتیجه نهایی چقدر با‌کیفیت خواهد بود.

شخصیت ها و ماشین های بازی Grid Legends

۳- Grid Legends

  • تاریخ انتشار: ۶ اسفند
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، کامپیوتر

اسفند امسال دو بازی مهم ریسینگ داریم که اولی، Grid Legends از استودیو کدمسترز است و همزمان با الدن رینگ در ۶ اسفند منتشر خواهد شد. Grid Legends همچنین اولین نسخه‌ای از این مجموعه به‌حساب می‌آید که انتشارش را الکترونیک آرتز برعهده دارد.

Grid Legends اول از همه شامل یک بخش داستانی می‌شود که کدمسترز اعلام کرده تلاش زیادی برای ارائه داستانی مناسب در آن داشته است و به همین منظور، شاهد حضور چهره‌های مشهوری هم در بازی خواهیم بود. علاوه‌بر این، برای بازی بیش از ۱۳۰ مسیر مختلف طراحی شده و می‌توانید با بیش از ۱۰۰ ماشین در آن‌ها مشغول رقابت شوید. یک امکان جالب دیگر در بازی، امکان طراحی مسیر‌های مسابقه است و می‌توانید مسیر خودتان را با موانع و آیتم‌های دلخواه بسازید.

قهرمان بازی Shadow Warrior 3

۴- Shadow Warrior 3

  • تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

بازی‌های مجموعه Shadow Warrior شاید هرگز آثار بی‌عیب و نقصی نباشند و از مواردی مثل داستان سطحی رنج ببرند،‌ اما در ارائه یک تجربه شوتر شدیدا سریع و پر هرج‌و‌مرج موفق بوده‌اند. همین هم کافی است تا Shadow Warrior 3 که ۱۰ اسفند منتشر خواهد شد، یکی از بازی‌های مهم ماه باشد.

از Shadow Warrior 3 هم نباید انتظار داستان خیلی خاصی را داشته باشیم و همه‌چیز صرفا بهانه‌ای کلیشه‌ای خواهد بود تا شما را به جان دشمنان بی‌شماری بیندازد. برای این کار، تنوع بالایی از سلاح‌های گرم را در اختیار خواهید داشت و البته محدود به همین موارد هم نیستید و مثلا به‌لطف کاتانای شخصیت اصلی، می‌توانید در نبرد‌های نزدیک هم دشمنان را تکه پاره کنید! علاوه‌بر این درست مثل نسخه قبلی که گرافیک هنری زیبایی داشت،‌ نمایش‌های Shadow Warrior 3 هم خبر از اثری با‌کیفیت از این حیث می‌دهند. پس اگر به شوتر‌های سریع و دیوانه‌وار علاقه دارید، Shadow Warrior 3 گزینه جذابی برای تجربه خواهد بود.

شخصیت های بازی Babylon's Fall پلاتینیوم گیمز

۵- Babylon's Fall

  • تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، کامپیوتر

در تاریخ ۱۲ اسفند، Babylon's Fall، ساخته جدید استودیو پلاتینیوم گیمز منتشر خواهد شد؛ استودیویی که نامش برای مهم بودن یک بازی کافی است و نمایش‌های Babylon's Fall هم به‌شکلی بوده‌اند که این هیجان و انتظار را بالاتر می‌برند.

داستان بازی Babylon's Fall در مورد برجی به نام زیگورات است که بازیکنان باید با ورود به آن و پیش‌روی مرحله به مرحله، درنهایت به آخرین طبقه برج برسند. در این راه انواع و اقسام دشمنان چشم‌انتظار شما هستند که می‌توانید به‌تنهایی یا در قالب حالت Co-Op چهارنفره بازی به‌نبرد با آن‌ها بروید. پس از شکست دادن دشمنان و پشت سر گذاشتن مراحل، آیتم‌های مختلفی هم در قالب لوت به‌دست خواهید آورد که برای تقویت شخصیت‌تان باید از آن‌ها بهره ببرید. به‌طور کلی، Babylon's Fall اثری با مبارزات هیجان‌انگیز و ایده‌هایی جالب به‌نظر می‌رسد و می‌تواند یکی از بازی‌های خوب ماه باشد.

هوش مصنوعی بسیار پیشرفته Gran Turismo Sophy سونی

۶- Gran Turismo 7

  • تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند
  • پلتفرم: پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

۱۳ اسفند،‌ نوبت به انتشار دومین بازی ریسینگ مهم ماه می‌رسد که چیزی نیست جز گرن توریسمو ۷؛ ساخته جدید استودیو Polyphony Digital. اخبار مربوط‌به ساخت نسخه جدیدی از گرن توریسمو از سال ۲۰۱۹ منتشر شد اما در جریان رویداد معرفی کنسول پلی استیشن 5 بود که رسما از این بازی رونمایی شد و سازندگان در این مدت سعی کرده‌اند تا یک تجربه ریسینگ ارزشمند برای کنسول‌های نسل هشت و ۹ سونی آماده کنند.

Gran Turismo 7 قرار است دارای تنوع بالایی از حالت‌های بازی، ماشین‌ها و مسیر‌های مسابقه باشد تا از حیث محتوا شاهد اثری عظیم و پرجزییات باشیم. از طرف دیگر آنطور که در نمایش‌های بازی هم به‌وضوح می‌توان دید، تلاش زیادی شده تا جلوه‌های بصری بازی کیفیت بسیار بالایی داشته باشند و از طراحی ماشین‌ها گرفته تا محیط‌ها در شرایط آب و هوایی مختلف، همه شدیدا چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد. Gran Turismo 7 همچنین شامل برخی از ویژگی‌های معرفی‌شده در نسخه Sport هم می‌شود و اگر بازی بتواند در حد ایده‌هایش جذاب ظاهر شود، می‌تواند به یک ریسینگ بسیار خوب تبدیل شود.

ترور در بازی GTA V

۷- نسخه نسل نهمی GTA V

  • تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس

بازی GTA V در دو نسل گذشته، اثری شدیدا محبوب و پرطرفدار بوده و چه حالت داستانی و چه بخش آنلاین آن، طرفداران زیادی داشته است. حالا، قرار است یک نسل دیگر هم با این بازی همراه باشیم و در تاریخ ۲۴ اسفند،‌ شاهد انتشار نسخه نسل نهمی آن خواهیم بود.

GTA V در پلتفرم‌های جدیدش، با بهبود‌های بصری مختلفی همراه خواهد بود و جدا از گرافیک بالاتر،‌ می‌توان انتظار لودینگ‌های سریع‌تر و اجرای کلی روان‌تر را از آن داشت. از طرف دیگر در همین تاریخ، بخش آنلاین بازی هم قرار است در قالب نسخه‌ای مستقل برای این پلتفرم‌ها منتشر شود و باتوجه‌به محبوبیت بالای این بخش و شلوغ بودن آن حتی پس از گذشت سال‌های نسبتا زیاد، اگر تا به امروز سراغش نرفته‌اید می‌تواند گزینه مناسبی برای تجربه باشد.

لوگوی بازی final fantasy origin

۸- Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin

  • تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، کامپیوتر

آخرین بازی مهم اسفند هم چیزی نیست جز Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin؛ یک بازی اکشن نقش آفرینی که به‌طور مشترک توسط اسکوئر انیکس و استودیو تیم نینجا ساخته می‌شود.

داستان Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin از نسخه اول فاینال فانتزی الهام گرفته است و شاهد رویارویی شخصیت‌های مختلف بازی با Chaos خواهیم بود. طبق اطلاعات ارائه‌شده و نمایش‌های بازی، قرار است با جهانی تاریک روبه‌رو باشیم که شامل ارجاعات مختلفی به بازی‌های فاینال فانتزی می‌شود. همچنین مبارزات بازی هم به‌شکل همزمان هستند. Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin قطعا اثر مورد‌انتظاری برای طرفداران فاینال فانتزی است و باید دید چقدر موفق خواهد بود.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های اسفند با زومجی در میان بگذارید و بگویید بیشتر منتظر کدام بازی هستید؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده