نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۳

مهم ترین بازی های بهمن ۱۴۰۰ که نباید از دست بدهید

در اولین روز از بهمن ۱۴۰۰، سراغ بازی‌های جذابی می‌رویم که قرار است این ماه منتشر شوند. از مجموعه آنچارتد و لایف ایز استرنج تا نسخه جدید هورایزن. همراه زومجی باشید.

طی دو ماه گذشته، شاهد شرایط نسبتا خلوتی از حیث عرضه بازی‌های بزرگ جدید بودیم که دلیل اصلی آن هم همزمان شدن این ایام با روز‌های پایانی سال میلادی و جشن سال نو بود. اما از ماه بهمن، کم کم شاهد بیشتر شدن عرضه بازی‌های بزرگ هستیم و در ماهِ پیش‌رو، آثار مهم و جذاب زیادی روانه بازار خواهند شد. به رسم ماه‌های گذشته، این ماه هم در قالب ویدیو و مقاله‌ای به مرور مهم‌ترینِ این بازی‌ها می‌پردازیم. پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم بیشتر از بازی‌ها بگوییم:

تماشا در یوتیوب

شخصیت های مجموعه آنچارتد

بازی Uncharted: Legacy of Thieves Collection

  • پلتفرم: پلی استیشن 5
  • تاریخ انتشار: ۸ بهمن

اولین بازی مهم بهمن، Uncharted: Legacy of Thieves Collection است که هشتم این ماه، از راه می‌رسد؛ البته فعلا فقط برای پلی استیشن 5 و نسخه کامپیوتر بازی که تایید شده، فعلا تاریخ عرضه دقیقی ندارد. این مجموعه، شامل آنچارتد 4 و Uncharted: The Lost Legacy می‌شود و خرید مجزای آن، ۵۰ دلار هزینه خواهد داشت؛ هرچند که اگر قبلا هریک از این دو بازی را روی پلی استیشن 4 خریده باشید، با پرداخت ۱۰ دلار امکان به‌دست آوردن مجموعه را روی کنسول نسل نهمی سونی خواهید داشت.

در آنچارتد 4، با شخصیت نیتن دریک همراه می‌شویم و تجربه خلق‌شده توسط ناتی‌داگ، یک اکشن ماجراجویی نفس‌گیر و تمام‌عیار است که بازیکنان را به مناطق مختلفی می‌برد و درگیر اتفاقاتی بسیار هیجان‌انگیز می‌کند. آنچارتد 4 بدون شک یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های سونی در نسل هشتم بود که در زمان انتشار هم نمره‌های بسیار بالایی گرفت. از طرف دیگر،‌ Uncharted: The Lost Legacy هم ما را با کلوئی فریزِر همراه می‌کند و انصافا آن هم بازی بسیار باکیفیتی است. هردو این بازی‌ها، با پیشرفت‌های گرافیکی روی پلی استیشن 5 منتشر می‌شوند و مثلا امکان انتخاب از بین سه حالت گرافیکی را خواهید داشت که تفاوت آن‌ها، در رزولوشون و نرخ فریم اجرایی است و برخی روی جزییات گرافیکی بالاتر تمرکز دارند و برخی، فریم ریت بهتری ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، بازی‌ها برای اجرا روی پلی استیشن 5 کاملا بهینه شده‌اند و از قابلیت‌های مخصوص دوال‌سنس برای انتقال بهتر حسِ بازی، بهره خواهند گرفت.

مخصوصا اگر پیش از این فرصت تجربه این نسخه‌های آنچارتد را نداشتید، الان زمان خوبی است تا ازطریق این مجموعه، غرق یک ماجراجویی بسیار هیجان‌انگیز شوید.

شخصیت مکس در بازی لایف ایز استرنج

بازی Life is Strange Remastered Collection

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن

در ماه بهمن، علاوه‌بر مجموعه آنچارتد، یک مجموعه دیگر هم با نام Life is Strange Remastered Collection داریم که قرار است بازگشتی ریمستر‌شده برای یکی از بهترین بازی‌های داستان‌محور چند سال اخیر باشد. این مجموعه، شامل Life is Strange 1 و نسخه Before the Storm می‌شود که هر دو، از نظر بصری ریمستر شده‌اند و مثلا یکی از اصلی‌ترین پیشرفت‌ها، بهبود انیمیشن‌های بازی است که سازندگان تاکید زیادی روی آن داشته‌اند.

جدا از بهبود‌های گرافیکی، بازی‌های موجود در این مجموعه، مخصوصا از حیث روایت داستانی جالب هنوز هم شدیدا ارزشمند هستند. بازگشت به Arcadia Bay دوست‌داشتنی و همراه شدن با شخصیت‌هایی با پرداخت عالی، مخاطب را غرق داستانی می‌کند که انواع و اقسام شگفتی‌ها و اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی در آن انتظارش را می‌کشند. در نسخه‌های ریمستر، حتی شاهد تغییراتی در مکانیک حل برخی از پازل‌های بازی هم خواهیم بود که سازندگان، دلیل آن را بهتر کردن هرچه بیشتر گیم‌پلی کلی اعلام کرده‌اند. پس اگر قبلا فرصت تجربه این بازی‌ها را نداشتید یا دل‌تان برای ماجراجویی دوباره با مکس و کلوئی تنگ شده است، Life is Strange Remastered Collection گزینه بسیار خوبی برای‌تان خواهد بود.

پوستر بازی Dying Light 2

بازی Dying Light 2 Stay Human

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن

پس از بارها تأخیر خوردن و طی کردن پروسه ساختی پرفراز و نشیب، بالاخره در تاریخ ۱۵ بهمن شاهد انتشار بازی Dying Light 2 Stay Human خواهیم بود. طی روز‌های گذشته، خبر ارائه گیم‌پلی ۵۰۰ ساعته در این بازی حاشیه‌های جالب و گاه خنده‌داری به‌همراه داشت که البته بعدا شفاف‌سازی بیش‌تری در مورد آن صورت گرفت و همچنین سازندگان اعلام کردند که حداقل پنج سال، با محتویات جدید از بازی پشتیبانی خواهند کرد. ولی جدا از این مسائل جانبی، باتوجه‌به نمایش‌های ارائه‌شده از دایینگ لایت 2، می‌توان انتظار تجربه‌ای بزرگ‌تر و جذاب‌تر نسبت به نسخه اول را از آن داشت.

اتفاقات Dying Light 2 Stay Human، بیست سال پس از وقایع نسخه اول رخ می‌دهد و با شخصیتی به اسم Aiden همراه خواهیم شد. جهان بازی، چهار برابر بزرگ‌تر از قسمت قبلی است و این آزادی‌عمل را خواهیم داشت تا به دلخواه در این جهان بزرگ بگردیم و مأموریت‌های مختلفی را انجام دهیم؛ البته که همه‌چیز به این سادگی هم نیست و انواع و اقسام دشمنان و زامبی‌ها، سر راه‌مان قرار خواهند گرفت. دایینگ لایت 2، از نظر روند کلی شباهت زیادی به نسخه اول دارد و کماکان درکنار اکشن، پارکور هم نقش مهمی در بازی خواهد داشت. همچنین امکان به‌دست آوردن سلاح‌های مختلف و ارتقای آن‌ها هم فراهم شده تا همیشه ابزار‌های متنوعی برای مقابله با دشمنان داشته باشیم.

شخصیت اصلی بازی Sifu در پیری

بازی Sifu

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5
  • تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن

استودیو Sloclap، پیش از این در بازی Absolver نشان داد که توانایی بالایی در ساخت یک بازی با محوریت هنرهای رزمی دارد. حالا این استودیو سراغ بازی Sifu رفته که قرار است ۱۹ بهمن منتشر شود و باز هم تمرکز آن، روی مبارزه‌های تن به تن است و نمایش‌های بازی، خبر از اثری جذاب در این سبک می‌دهند.

داستان Sifu، در مورد یک مبارز کونگ‌فو است که خانواده‌اش به‌دست افراد شرور کشته شده‌اند و قصد گرفتن انتقام آن‌ها را دارد. برای این منظور، این شخصیت باید با دشمنان مختلفی مبارزه کند و درنهایت سردسته‌های این افراد را از بین ببرد. انواع و اقسام حرکات رزمی در بازی در دسترس خواهند بود که برخی از آن‌ها را باید به مرور یاد بگیرید و اجرا کنید. یک ویژگی جالب در بازی سیفو، نحوه برخورد آن با مقوله مرگ در بازی است؛ به این صورت که با هر بار مردن، به‌لطف یک آیتم جادویی، شخصیت شما کاملا کشته نمی‌شود بلکه سن او افزایش پیدا می‌کند که این مسئله به با تجربه‌تر شدن این شخصیت هم منجر خواهد شد. نمایش‌ها و اطلاعات موجود از Sifu، خبر از بازی متفاوت و خوبی می‌دهند و باید دید که درنهایت این اثر چقدر موفق خواهد بود.

قهرمان بازی CrossfireX

بازی CrossfireX

  • پلتفرم: ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن

۲۱ بهمن، نوبت به بازی CrossfireX خواهد رسید که اثری در سبک شوتر اول‌شخص است. CrossfireX فقط برای کنسول‌های نسل هشت و ۹ ایکس باکس عرضه خواهد شد و دو حالت بازی دارد؛ اول یک بخش چندنفره که کاملا رایگان است و دوم، بخش داستانی بازی که توسط استودیو رمدی ساخته شده و البته یک تجربه پولی است و حتی ازطریق گیم پس هم منتشر نخواهد شد.

بخش داستانی CrossfireX، دو مأموریت، هرکدام با چند اپیزود مختلف، خواهد داشت و قرار است روایت‌گر رویارویی دو ارتش خصوصی باشد که در قسمت‌های مختلفی از جهان مشغول نبرد هستند. بدون شک حضور رمدی به‌عنوان سازنده این بخش، می‌تواند آن را تبدیل به تجربه‌ای هیجان‌انگیز کند. بخش چندنفره CrossfireX هم شباهت زیادی به Counter Strike دارد؛ جایی که بازیکنان در قالب اعضای یکی از دو گروه قرار می‌گیرند و باید در یک تجربه تیمی به نبرد با تیم رقیب بروند. شوترهای اول‌شخص همیشه طرفداران زیادی دارند و حالا پس از گذشت چند ماه از عرضه بازی‌هایی مثل هیلو، کال آو دیوتی ونگارد و بتلفیلد 2042 که طرفداران این سبک مشغول تجربه آن‌ها هستند، باید دید که آیا CrossfireX هم می‌تواند گزینه جذاب دیگری در این سبک باشد یا خیر.

نبرد در بازی Total War: Warhammer 3

بازی Total War: Warhammer III

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن

سومین نسخه از سه‌گانه استراتژی Total War: Warhammer بازی دیگر مهم ماه است که ۲۸ بهمن از راه خواهد رسید. دقیقا از همان نسخه اولی که مجموعه توتال وار سراغ جهان وارهر رفت و یک تجربه استراتژی فانتزی پدید آورد، شاهد بازی بسیار باکیفیتی بودیم و حالا نسخه سوم، قرار است این تجربه فانتزی را بیش‌ازپیش بزرگ‌تر و جذاب‌تر کند.

Total War: Warhammer III شامل یک کمپین داستانی جدید خواهد بود و چند نژاد هم به بازی اضافه خواهد کرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این نسخه، این است که نقشه کلی سه‌گانه را که خیلی از طرفداران مدت‌ها است که انتظارش را می‌کشند، کامل خواهد کرد و اگر دو نسخه قبلی را داشته باشید، قادر خواهید بود تا در یک تجربه بسیار عظیم با حضور تمام نژاد‌های سه نسخه شرکت داشته باشید. همچنین روند کلی بازی هم مثل همیشه ترکیبی از استراتژی نوبتی روی یک نقشه عظیم و مبارزات همزمان در مقیاس بزرگ خواهد بود و باتوجه‌به کیفیت نسخه‌های قبلی، می‌توان انتظار یک اثر استراتژی خوب دیگر را داشت.

الوی با سلاحی در دست در بازی Horizon Forbidden West (هورایزن فوربیدن وست)

بازی Horizon Forbidden West

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5
  • تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن

حسن ختام بازی‌های بهمن هم چیزی نیست جز Horizon Forbidden West که بیست و نهم این ماه منتشر می‌شود. استودیو گوریلا گیمز، در نسخه قبلی هورایزن یک تجربه بسیار درگیر‌کننده و جالب ارائه کرد که درست مثل یک ویدیو گیم واقعی، مخاطب را به‌معنی واقعی کلمه سرگرم می‌کرد. همین مسئله هم انتظارها را از بازی بالاتر برده و باتوجه‌به آنچه که در نمایش‌ها دیده‌ایم، Horizon Forbidden West قرار است بزرگ‌تر و بهتر از قبل باشد.

در Horizon Forbidden West، یک بار دیگر با شخصیت الوی همراه خواهیم شد که این بار، راهی سفری به سرزمینی ناشناخته می‌شود تا جواب برخی از سؤال‌های خود را در آن جست‌وجو کند. اما این سفر، به همین سادگی‌ها هم نیست و انواع و اقسام دشمنان، از موجودات ماشینی و مکانیکی عظیم‌جثه گرفته تا دشمنان انسانی، انتظارش را می‌کشند. البته که الوی هم برای مقابله با این دشمنان، دست‌خالی نیست و به تجهیزات مختلفی مجهز شده است و سیستم مبارزات ارتقا‌یافته این نسخه هم مزید بر علت می‌شود تا بتوانید آنطور که دل‌تان می‌خواهد، به نبرد با آن‌ها بروید.

یکی از مواردی که نباید فراموش کرد، جزییات فوق‌العاده بصری Horizon Forbidden West در نمایش‌های بازی است و می‌توان درکنار تمام ویژگی‌های هیجان‌انگیز دیگر، انتظار گرافیک بسیار خوبی را از بازی داشت. نسخه جدید هورایزن قطعا یکی از بازی‌های مهم نه فقط این ماه که کلا سال ۲۰۲۲ است و باید دید که درنهایت چه کیفیتی خواهد داشت.

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این ماه با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید و بگویید که بیشتر، منتظر کدام بازی هستید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده