نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

مهم ترین بازی های دی ۱۴۰۰ که نباید از دست بدهید

از نسخه کامپیوتر گاد آو وار تا رینبو سیکس جدید؛ با زومجی و معرفی ۵ بازی مهم دی ماه ۱۴۰۰ همراه باشید. 

با فرا رسیدن اولین ماه از زمستان ۱۴۰۰، به رسم ماه‌های گذشته در قالب یک ویدیو و مقاله، سراغ معرفی مهم‌ترین بازی‌هایی رفتیم که قرار است در این ماه منتشر شوند. از آنجایی که اکثر روز‌های دی ماه مصادف شده با ماه ژانویه ۲۰۲۲ و دوران مربوط به سال نو میلادی، شاهد بازی‌های خیلی زیادی در آن نیستیم؛ با این حال هنوز هم ۵ اثر جذاب را انتخاب کرده‌ایم که می‌توانند در این ایام شما را سرگرم کنند. پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم به سراغ معرفی بیش‌تر بازی‌ها برویم:

تماشا در یوتیوب

گیم پلی بازی Weird West

بازی Weird West

  • تاریخ انتشار: ۲۱ دی (طبق خبری که امشب اعلام شد، بازی تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ تاخیر خورده است)
  • پلتفرم: پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و کامپیوتر

برای فرا رسیدن اولین بازی جذاب و مورد‌انتظار دی ماه، باید تا بیست و یکم آن صبر کنیم؛ روزی که در آن بازی Weird West منتشر خواهد شد و به چند دلیل، پتانسیل بالایی برای موفقیت دارد. اول اینکه Weird West، اولین بازی استودیو WolfEye است که توسط یکی از اعضای سابق استودیو آرکین تاسیس شده است. از آن مهم‌تر، اینکه وظیفه انتشار بازی را دیوالور دیجیتال برعهده گرفته که طی سال‌های گذشته، شاهد بازی‌های واقعا خوبی از آن‌ها بودیم. 

وقایع Weird West، در غرب وحشی جریان دارند؛ اما نه در نسخه‌ای واقع‌گرایانه از این منطقه و در ورژنی از آن که آمیخته با افسانه‌های محلی است. خودِ سازندگان بازی، آن را به نسخه‌ای اکشن‌تر از آثاری مثل فال‌اوت ۱ و ۲ تشبیه کرده‌اند و قرار است در جریان بازی، با چند شخصیت مختلف همراه باشیم که باید با از بین بردن دشمنان و انجام ماموریت‌های مختلف، داستان آن‌ها را پیش ببریم. آنطور که در نمایش‌های Weird West دیده‌ایم، آزادی‌عمل در سبک بازی در آن وجود خواهد داشت و مثلا می‌توانید بین مخفی‌کاری یا اکشن و کشت‌و‌کشتار به سلیقه خودتان انتخاب کنید. در کل فضاسازی جالب بازی با ارائه نسخه‌ای فانتزی‌مانند از غرب‌وحشی با حضور موجوداتی مثل گرگینه‌ها و گیم پلی‌ای که ویژگی‌های هیجان‌انگیزی دارد، Weird West می‌تواند یکی از بازی‌های کم سر و صدا ولی خوب پیشِ‌رو باشد.

کاراکتر Monster Hunter Rise در حال شکار هیولا

نسخه کامپیوتر بازی Monster Hunter Rise

  • تاریخ انتشار: ۲۲ دی
  • پلتفرم: کامپیوتر

Monster Hunter Rise جدید‌ترین نسخه از مجموعه مانستر هانتر به‌حساب می‌آید که چندی پیش به‌صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ منتشر شد. حال در تاریخ ۲۲ دی، قرار است این بازی در دسترس کاربران کامپیوتر هم قرار بگیرد تا آن‌ها هم بتوانند به نبرد با هیولا‌های متنوع این بازی بروند. 

Monster Hunter Rise که پس از انتشار روی سوییچ تا امروز بیش از ۷.۵ میلیون نسخه فروش داشته و متای عالی ۸۸ را هم روی این پلتفرم کسب کرده، همان سبک و سیاق آشنای مانستر هانتر را دارد و باید به نبرد با هیولا‌های مختلفی بروید و برای این منظور، تجهیزات متنوعی هم در اختیار خواهید داشت که به‌لطف سیستم لوت بسیار غنی بازی، به مرور هم موارد جدیدی به‌دست خواهید آورد. بازی همچنین شامل یک حالت بقامحور هم می‌شود که باید در منطقه‌ای مشخص، در برابر حمله هیولاها ایستادگی کنید. در کل اگر قبلا به دلیل انحصاری بودن Monster Hunter Rise فرصت تجربه آن را نداشته‌اید، منتشر شدنش برای کامپیوتر بهترین زمان برای لذت بردن از آن خواهد بود. 

کریتوس و آترئوس سوار بر قایق در بازی God of War

نسخه کامپیوتر بازی God of War

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲۴ دی

در دی ماه ۱۴۰۰، علاوه بر مانستر هانتر رایز، یک انحصاری کنسولی دیگر هم روانه پی سی می‌شود و آن، چیزی نیست جز بازی God of War سال ۲۰۱۸. این بازی که قبلا در انحصار کنسول‌های پلی استیشن بود، روایتگر داستان کریتوس و آترئوس است و بازیکنان را به سرزمین‌های نورس می‌برد. 

نسخه کامپیوتر God of War، با یک سری بهبود‌های فنی و بصری برای اجرای هرچه بهتر در این پلتفرم همراه خواهد بود؛ پشتیبانی از رزولوشن 4K و نرخ فریم آنلاک‌شده در کنار بهره بردن از فناوری‌هایی مثل Nvidia Dlss و همینطور یک سری افکت‌های گرافیکی پیشرفته، برخی از این ویژگی‌ها هستند که باعث ارائه تجربه بصری چشم‌نوازی از ساخته سانتا مونیکا خواهند شد. در کل انتشار بازی‌های انحصاری سونی برای کاربران کامپیوتر، از مدت‌ها پیش آغاز شده و گاد آو وار هم جدید‌ترین اثری است که به این جمع اضافه می‌شود. 

پوستر بازی Rainbow Six Extraction

بازی Tom Clancy's Rainbow Six Extraction

  • تاریخ انتشار: ۳۰ دی
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، کامپیوتر

اغراق نیست اگر Rainbow Six Siege را یکی از موفق‌ترین بازی‌های رقابتی سال‌های اخیر بدانیم؛ اثری که پس از انتشار به‌لطف پشتیبانی خوب سازندگان روز به روز محبوب‌تر شد و همین الان هم افراد زیادی درگیر تجربه آن هستند. این مساله و البته که سابقه کلی مجموعه رینبو سیکس، کافی است تا برای نسخه جدید آن با نام Rainbow Six Extraction که ۳۰ دی منتشر می‌شود، هیجان‌زده باشیم.

Rainbow Six Extraction که چندین بار تاخیر خورده و حتی اسم آن هم عوض شده، تجربه متفاوتی نسبت به Siege به‌حساب می‌آید و به‌جای ارائه تجربه‌ای رقابتی، روی همکاری تیمی تمرکز دارد؛ جایی که شما و نهایتا دو بازیکن دیگر، باید در قالب تیمی سه نفره عازم ماموریت‌های مختلفی شوید و ضمن از بین بردن انواع و اقسام دشمنان، ماموریت محول‌شده را هم به سرانجام برسانید. برای این منظور تعداد زیادی اپراتور خواهید داشت که می‌توان از بین آن‌ها انتخاب کرد و انواع و اقسام تجهیزات هم در دسترس هستند تا با داشتن یک همکاری تیمی درست و حسابی و استفاده به‌جا از آن‌ها، شانس خودتان را برای موفقیت بالاتر ببرید. قطعا نسخه جدید رینبو سیکس اثر موردانتظاری است و باید دید با این حال و هوا موفق هم خواهد بود یا خیر. 

یکی از شخصیت‌های بازی Windjammers 2

بازی Windjammers 2

  • تاریخ انتشار: ۳۰ دی
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر و نینتندو سوییچ

آخرین بازی مهم دی ماه هم که همزمان با رینبو سیکس در تاریخ ۳۰ دی منتشر خواهد شد، Windjammers 2 است؛ اثری که نسخه اول آن در سال ۱۹۹۴ منتشر شده بود و یک تجربه ورزشی متفاوت به‌حساب می‌آید. 

Windjammers 2 دو حریف را در یک زمین تنیس‌مانند مقابل هم قرار می‌دهد تا با پرتاب دقیق فریزبی از یکدیگر امتیاز بگیرند. به‌این صورت که اگر حریف شما نتواند فریزبی پرتاب‌شده را بگیرد، امتیاز از دست خواهد داد. در بازی شاهد کاراکتر‌های مختلفی هستیم که برخی از آن‌ها همان شخصیت‌های نسخه اول هستند و هرکدام هم خصوصیات منحصربه‌فردی دارند؛ مثلا در حالی که یکی از کاراکتر‌ها سرعت بالایی دارد، دیگری از دقت بیش‌تر سود می‌برد. همچنین یک سری قابلیت‌های ویژه هم در بازی در اختیار خواهید داشت که پس از شارژ شدن آن‌ها، می‌توانید استفاده کنید. Windjammers 2 از آن بازی‌های ورزشی مفرح و سریع به‌حساب می‌آید و پتانسیل این را دارد که به اثری سرگرم‌کننده تبدیل شود. 

در پایان لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که بیش‌تر، منتظر کدام بازی در دی ماه هستید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده