نویسنده: رضا اسکندری
// جمعه, ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۱

همه چیز درباره بازی Warzone Pacific و نقشه جدید Caldera

در این مقاله به بررسی تغییرات و محتوای جدید بازی Warzone Pacific خواهیم پرداخت و نگاهی می‌کنیم به کالدرا، نقشه جدید این بازی. با زومجی همراه باشید.

بعد از گذشت تقریبا ۲ سال از انتشار بازی Call of Duty: Warzone سرانجام شاهد انتشار یک نقشه کاملا جدید برای این بازی بودیم تا بازیکنان این بازی محبوب با نقشه قدیمی آن یعنی وردانسک خدافظی کنند و آماده نبرد در نقشه جدیدی به نام Caldera شوند. پس از اینکه با عرضه بازی Call of Duty: Black Ops Cold War نقشه قبلی وارزون دست‌خوش تغییراتی جزیی شد، تقریبا تمام بازیکنان این بازی برای یک نقشه کاملا جدید لحظه‌شماری می‌کردند تا اینکه سرانجام با عرضه بازی Call of Duty: Vanguard این انتظار به پایان رسید و شاهد انتشار یک نقشه کاملا جدید برای بازی وارزون هستیم. عنوان جدید وارزون یعنی Warzone Pacific بیشترین تغییرات را برای این بازی از زمان عرضه تابه‌امروز به‌همراه داشته است؛ به‌همین‌دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی داشته باشیم به تمام جزییات و تغییرات جدیدی که در بازی وارزون انتظار شما را می‌کشند.

با مهم‌ترین تغییر بازی وارزون پسفیک یعنی نقشه جدید آن مقاله را شروع کنیم. نقشه‌ای که مانند بازی ونگارد حال‌وهوایی مربوط‌به جنگ‌جهانی دوم دارد و بازیکنان را در جزیره‌ای درمیان اقیانوس آرام یا همان Pacific Ocean قرار می‌دهد. نقشه‌ای که برخلاف وردانسک دیگر ساختمان‌هایی مدرن و بلند در آن دیده نمی‌شود و بیشتر آن را محیطی جنگلی و سرسبز شکل داده و بااین‌حال اندازه و وسعت نقشه جدید وارزون با نقشه قبلی آن تقریبا به یک اندازه است. در این نقشه برای نخستین بار شاهد حضور رودخانه و وجود آب در بازی وارزون هستیم که بدون شک روی استراتژی بازیکنان تاثیر زیادی خواهد داشت، چراکه شما می‌توانید رد پا و صدای پای خودتان را با راه رفتن درون آب از چشم و گوش دشمنان مخفی کنید.

مپ جدید بازی وارزون با نام Caldera

نقشه جدید بازی Warzone Pacific شامل ۱۵ قسمت مختلف است که حضور در هرکدام از آن‌ها نیاز به داشتن استراتژی منحصربه‌فردی دارد. اکتیویژن با انتشار این نقشه قصد داشت تا محیط‌های بسیار متنوعی را برای بازیکنان حاضر در وارزون به ارمغان آورد و در این راه موفق بوده است. برای مثال در نقشه وردانسک شما می‌توانستید خیلی راحت ساختمان‌هایی کاملا شبیه‌به‌هم را در سراسر نقشه ببینید ولی این موضوع در نقشه کالدرا به این صورت نیست و با تنوع بسیار خوبی از ساختمان‌ها و محیط‌ها روبه‌رو خواهید بود.

از مهم‌ترین تغییرات به‌وجود آمده در بازی وارزون می‌توانیم به حضور هواپیماهای جنگنده و ماشین‌های جنگی اشاره کنیم؛ موضوعی که برای نخستین بار شاهد آن در بازی وارزون هستیم. هواپیما‌ها و ماشین‌های جنگی مانند سایر وسایل نقلیه در سراسر نقشه قابل دسترسی هستند و می‌توانید با دراختیار گرفتن آن‌ها راه‌های جدید‌ و متنوع‌تری را برای ازبین‌بردن دشمنان خودتان در این بازی تجربه کنید. البته باید توجه داشته باشید که مانند بازی بتلفیلد در سراسر مپ سلاح‌هایی ضد وسایل نقلیه قرار گرفته که با آن‌ها می‌توانید وسایل نقلیه را از بین ببرید. باید توجه داشته باشید که این المان‌های جدید بازی تنها در بخش Vanguard Royale که در ادامه مقاله به توضیح آن‌ خواهیم پرداخت، در دسترس هستند.

همچنین خرید لودآوت (Loadout) و دسترسی به اسلحه‌های شخصی خودتان در بازی مانند سابق نیست و شما نمی‌توانید در همان ابتدای بازی لودآوت شخصی خودتان را خریداری کنید. به‌همین‌دلیل باید تا دردسترس قرار گرفتن نخستین لودآوت که توسط خود بازی در دسترس قرار می‌گیرد، صبر کنید و پس از هم می‌توانید از لودآوت خود بازی نسبت‌به دراختیار گرفتن سلاح‌های خودتان اقدام کنید و هم می‌توانید یک لودآوت خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

تغییر دیگر بازی وارزون مربوط‌به کانترکت جدیدی می‌شود که به بازی اضافه شده و ازطریق فعال کردن آن‌ها می‌توانید پول خوبی در ابتدای بازی به‌دست آوردید. البته باید توجه داشته باشید که دشمنان شما می‌توانند کانترکت شما را بدزدند و همین‌طور شما هم می‌توانید کانترکت فعال شده توسط دیگران را به خودتان اختصاص دهید. همچنین برخی از مولفه‌های ظاهری بازی وارزون مانند شیلدها، لوت‌ها، بعضی از انیمیشن‌ها و برخی از جزییات بازی با تغییراتی ظاهری همراه شده‌اند تا رنگ‌وبوی آن‌ها مانند بازی ونگارد شود. جا دارد به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که نقشه محبوب Rebirth Island قرار است در بازی باقی بماند و مانند نقشه وردانسک از بازی به‌طور کل حذف نخواهد شد. این موضوع نیز برای علاقه‌مندان نقشه‌های کوچک‌تر و بازی‌هایی با سرعت بیشتر می‌تواند خبری بسیار خوب به‌شمار رود.

حضور هواپیماهای جنگی برای اولین در بازی وارزون

اما به یکی از مهم‌ترین بخش‌های بازی یعنی اسلحه‌های آن برسیم. بازی کالاف دیوتی ونگارد با بیش از ۳۰ سلاح مختلف در کلاس‌های گوناگون عرضه شد که از تمامی آن‌ها می‌توانید در بازی Warzone Pacific استفاده کنید. برای بسیاری از بازیکنان وارزون سؤال پیش می‌آید که آیا می‌توانند از سلاح‌های قدیمی بازی که به بازی‌های کلدوار و مدرن وارفر مربوط می‌شوند، استفاده کنند یا خیر؟

برای جواب به این سؤال باید این موضوع را بدانید که اکتیویژن دو حالت کاملا جدا و متفاوت را برای بازیکنان این بازی درنظر گرفته است. نخستین حالت تحت عنوان Vanguard Royale که هم‌اکنون دردسترس است و در آن شما تنها می‌توانید تنها از سلاح‌ها و مولفه‌های مربوط‌به بازی کالاف دیوتی ونگار استفاده کنید. البته این حالت دو مود متفاوت را در خود جای داده که یکی از آن‌ها معمولی است و تمام مپ را شامل می‌شود و دیگری مود Resurgence به‌شمار می‌رود که تنها در قسمت کوچکی از مپ جریان دارد و بااین‌حال سلاح‌های قابل استفاده در این دو این حالت تنها به سلاح‌های بازی ونگارد محدود می‌شود.

اگر شما هم مانند من به اسلحه‌های بازی‌های گذشته به‌خصوص اسلحه‌های مربوط‌به بازی مدرن وارفر علاقه دارید، اصلا نگران نباشد. دومین حالتی که اکتیویژن برای نقشه جدید خود درنظر گرفته قرار است شامل تمام سلاح‌های موجود در سه بازی اخیر کالاف دیوتی می‌شود. به‌این‌ترتیب شما قادر خواهید بود در بخش بتل رویال معمولی از تمام سلاح‌ها و شخصیت‌های موجود در بازی‌های مدرن وارفر، کلدوار و ونگارد در بازی Warzone Pacific استفاده کنید. البته این بخش برخی از المان‌های جدید بخش ونگارد رویال را در خود جای نداده است.

در آخرین فصل بازی وارزون شاهد برگشتن زندان قدیمی این بازی بودیم که با استقبال بسیاری از کاربران آن همراه شد ولی با عوض شدن نقشه بازی و انتشار نقشه کالدرا در بازی Warzone Pacific شاهد تغییر کلی زندان بازی بودیم که درصورت مرگ در بازی می‌توانید با کشتن حریفتان در این زندان یک شانس دوباره برای کسب پیروزی در این بازی بتل رویال به‌دست آورید. یکی دیگر از مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در بازی Warzone Pacific به سیستم آنتی‌چیت یا ضدتقلب آن با نام RICOCHET مربوط می‌شود که قرار است بازیکنان وارزون را از دست افراد متقلب در بازی راحت کند و همه بازیکنان وارزون به‌شدت امیدوار هستند که این سیستم بتواند به خوبی جلوی ورود افراد متقلب را به بازی بگیرد.

رودمپ فصل نخست بازی warzone pasific

همچنین مانند همیشه به‌همراه فصل جدید بازی‌های Call of Duty: Vanguard و Warzone Pacific یک بتل‌پس جدید در ۱۰۰ سطح مختلف در دسترس بازیکنان قرار گرفته است که می‌توانید با پرداخت ۱۰۰۰ سکه یا همان Call of Duty Point نسبت‌به خرید آن اقدام یا با پرداخت ۱۰ دلار آن را با پول واقعی خریداری کنید. مهم‌ترین و بهترین جایزه‌های بتل پس این فصل عبارت‌اند از:

  • اسکین Rare با نام Kingdom برای شخصیت Francis در سطح ۱
  • اسکین Epic با نام Ripper برای سلاح STG44 در سطح ۵
  • اسکین Rare با نام Desert Cover برای شخصیت Halima در سطح ۱۰
  • سلاح رایگان Cooper Carbine در سطح ۱۵
  • اسکین Epic با نام Space Issue برای سلاح MP-40 در سطح ۱۶
  • اسکین Rare با نام Victory Cannon برای سلاح BAR در سطح ۲۴
  • اسکین Rare با نام Urbane برای شخصیت Constanze در سطح ۵۰
  • اسکین Epic با نام Desert Zebra برای سلاح Owen Gun در سطح ۵۹
  • اسکین Legendary با نام Earthly Tribe برای سلاح Type 100 در سطح ۶۵
  • اسکین Rare با نام Guardian Slayer برای شخصیت Solange در سطح ۷۰
  • اسکین Legendary با نام Windclocker برای سلاح Sten در سطح ۷۶
  • اسکین Legendary با نام Tranquil Rage برای سلاح Volkssturmgewehr در سطح ۸۵
  • اسکین Rare با نام Rising Legend برای شخصیت Polina در سطح ۹۰
  • اسکین Legendary با نام Harvester برای سلاح Cooper Carbine در سطح ۱۰۰
  • اسکین Legendary با نام Awoken برای شخصیت Francis در سطح ۱۰۰

نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره نقشه جدید بازی Warzone Pacific یعنی نقشه کالدرا چیست؟ به‌نظر شما تغییرات جدید و گسترده این بازی می‌تواند در طولانی مدت کاربران این بازی را راضی نگه دارد؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده