// دوشنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۱

معرفی بازی موبایل مافیا نایتز | اولین شب های مافیا سه بعدی

بازی موبایل شب‌های مافیا به کاربران اجازه می‌دهد تا هم به‌صورت آفلاین و هم آنلاین و واقعیت مجازی به تجربه‌ی بازی بپردازند. با معرفی این بای موبایل همراه زومجی باشید.

مافیا را می‌توان یکی از بازی‌های دورهمی قدیمی و محبوب دانست که امروزه در اکثر کافه‌ها، مهمانی‌ها و حتی دورهمی‌های آنلاین هم برگزار می‌شود. حال چه چیزی بهتر از تجربه بازی مافیا روی گوشی موبایل و درکنار دوستان؟ استودیو Red Tree امروز بازی موبایل جدید خود تحت نام شب‌های مافیا را در اختیار کاربران قرار داده است. مافیا نایتز را می‌توانیم اولین بازی سه‌بعدی از شب‌های مافیا بدانیم که همین موضوع تجربه متفاوتی را برای بازیکنان رقم می‌زند. محصولی که با قرار دادن قواعد اصلی بازی مافیا و ارائه آن به روش‌های مختلف سعی دارد تجربه‌ی متفاوتی را دراختیار کاربران قرار دهد.


تنها بازی سه‌بعدی از شب های مافیا
شخصیت های بازی مافیا نایتز

در بازی مافیا آوردن استدلال‌های منطقی درکنار قدرت تکلم و آرامش داشتن، از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید

قبل از هرچیزی، بهتر است بازی مافیا را بهتر بشناسیم. بازی مافیا با تعداد تقریبا ۵ الی ۱۰ نفره برگزار می‌شود. دراین‌میان یک نفر در نقش راوی یا خدا قرار گرفته که نقش‌های هر بازیکن را به شخص مورد نظر اعلام می‌کند. همچنین یک بازی مافیا، طی شب‌ها و روزهای مختلفی روایت می‌شود و این راوی است که نحوه پیشرفت بازی را تعیین می‌کند. ازاین‌رو یکی از مهم‌ترین نقش‌های بازی به حساب می‌آید.

همچنین در بازی مافیا جدا از راوی و مافیاها، شهروندها هم حضور دارند. درواقع مافیا، دکتر و رئیس مافیا نقش‌های اصلی به حساب آمده و تیم مافیا را تشکیل می‌دهند و درکنار آن، بد نیست به گروه شهروندان هم اشاره کنیم که شامل نقش‌هایی نظیر کارآگاه، تک‌تیرانداز، شهروند ساده و روئین‌تن می‌شود. هرکدام از این نقش‌ها وظایف مخصوص به‌خود را دارند و در طول شب و روز هم ساختار بازی متفاوت است. به بیان دیگر، مافیا به‌عنوان گرگینه هم شناخته می‌شود و یک بازی گروهی استدلالی است که نبرد بین اقلیت آگاه و اکثریت ناآگاه را شبیه‌سازی می‌کند.

بازی شب های مافیا ایرانی زمان صحبت

به‌طور کلی در این بازی آوردن استدلال‌های منطقی درکنار قدرت تکلم و آرامش داشتن، از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید. دراین بازی هیچکس از نقش‌های یکدیگر باخبر نیست و تنها تعداد اعضای مافیا و شهروندان مشخص است. پس از روز معارفه، اعضای مافیا به یکدیگر معرفی می‌شوند و از شب بعد، اقدام به کشتن شهروندان می‌کنند. حال هر یک از نقش‌های ذکر شده، وظایفی در بازی دارند که باید به درستی انجام دهند. ازاین‌رو انجام درست یا نادرست وظایف‌ها توسط بازیکنان می‌توانند برد و باخت تیم‌ها را مشخص کند.

حالت آفلاین بازی همانند برنامه‌ای است که راوی ازطریق آن به‌خوبی می‌تواند بازی را مدیریت کند

درواقع استودیو «درخت سرخ» برای سرگرم کردن مخاطب و ارائه تجربه‌ای متفاوت نسبت‌به سایر بازی‌های مشابه بازار، به‌سراغ سه حالت مختلف برای ارائه بازی مافیا رفته است. شب‌های مافیا یا همان Mafia Nights دارای دو حالت مختلف است. حالت آفلاین، برای آن دسته از کاربرانی است که در دورهمی‌ها و مهمانی‌ها قصد تجربه بازی را دارند. شخصی که در نقش راوی قرار می‌گیرد، هفت شخص دیگر را به فهرست بازیکنان اضافه کرده و پس از مشخص شدن نقش‌شان، در شب اول نقش‌ها را اعلام و روند بازی را شروع می‌کند.

جستجوی شب های مافیا

بخش آموزشی بازی به‌خوبی ساختار مافیا نایتز را توضیح می‌دهد

حال در ادامه هرکدام از بازیکنان در زمان مشخص شده می‌تواند صحبت کرده و از خود دفاع کند یا اگر مافیا است، مابقی را به یکدیگر مشکوک کند. راوی به‌واسطه‌ی ویژگی‌هایی که بازی شب‌های مافیا در اختیار او قرار می‌دهد، می‌تواند مدت زمان صحبت بازیکنان را مدیریت کند. درواقع حالت آفلاین بازی مانند برنامه‌ای است که راوی ازطریق آن به‌خوبی می‌تواند بازی را مدیریت کند. بااین‌حال شب‌های مافیا یک حالت آنلاین هم در خود جای داده است. اگر دوستان شما درکنارتان نیستند، نیازی به نگرانی نیست، زیرا حالت آنلاین شب‌های مافیا به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت آنلاین تمامی بازیکن‌ها را در بازی اضافه کنید و به‌واسطه‌ی چت صوتی یا متنی، با یکدیگر در ارتباط باشید.

دراین‌میان بد نیست به بخش آموزشی بازی هم اشاره‌ای داشته باشیم. بخش آموزشی شب‌های مافیا دارای دو بخش نجات شهر (کلاسیک) و انتقام خون (پیشرفته) است. تفاوت این دو بخش در ساختار بازی نیست، بلکه تعداد نقش‌ها متفاوت‌تر است. حالت کلاسیک بازی مثل یک درجه سختی Easy در بازی‌های ویدیویی عمل می‌کند و تنها دارای هفت نقش است. این در حالی است که حالت پیشرفته ۱۲ نقش مختلف را در خود جای داده است. حال کاربران به‌واسطه بخش آموزشی به‌خوبی می‌توانند با هر نقش و ویژگی‌های آن آشنا شوند. ازاین‌رو اگر تابه‌امروز بازی مافیا را تجربه نکرده‌اید، نیازی نیست نگران باشید، زیرا قسمت آموزشی بازی موبایل شب‌های مافیا شما را به‌خوبی با پیچ و خم بازی آشنا کرده و به مرور زمان و تجربه حالت آفلاین و آنلاین، می‌توانید تجربه خود را در این بازی بالا ببرید.

رای گیری برای مکالمه مافیا

از نظر بصری، کاراکترها به‌صورت سه‌بعدی طراحی شده‌اند که باعث می‌شود تا هریک از بازیکنان تعامل با سایر بازیکنان را بیشتر احساس کنند. همچنین تیم سازنده تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم مختلفی را درنظر گرفته تا کاربران باتوجه‌به گوشی موبایل خود بتوانند بهترین خروجی ممکن را مشاهده کنند. نکته مهم در رابطه با ظاهر بازی مافیا نایتز همان‌طور که اشاره شد، سه‌بعدی بودن آن‌ است. حس‌و‌حال متفاوت بازی به‌دلیل طراحی سه‌بعدی بازی باعث شده تا مافیا نایتز از استودیوی درخت سرخ حس‌وحال متفاوتی داشته باشد. فرضا در زمان اعدام هر بازیکن شاهد انیمیشن‌های متنوعی خواهید بود.

رای گیری مافیا نایتز

موسیقی مافیا نایتز نیز گوش‌نواز کار شده است. استفاده مناسب از پیانو سبب شده تا موسیقی منو بازی بتواند حس و حال آرامش‌بخشی را القا کند. در پایان، بازی ایرانی مافیا نایتز یک تجربه همه‌جانبه است که حتی اگر به واقعیت مجازی دسترسی نداشته باشید، می‌توانید به‌صورت آفلاین و آنلاین در دورهمی‌های مختلف از آن استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید.

دانلود بازی اندروید مافیا نایتز

دانلود از بازار

دانلود از مایکت


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده