نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

بازی Suicide Squad: Kill the Justice League | دوستان قدیمی، دشمنان جدید

بعد از پایان حماسه‌ی بتمن در جهان آرکام، انگار همه چیز آنطور که انتظار می‌رفت قرار نیست جلو برود؛ چرا که حالا سرونوشت قصه بازهم با تیمارستان آرکام گره خورده است. یک گره کور که باز کردن آن فقط از دست هارلی و دوستان مجنون‌اش برمی‌آید!

از جولان دادن در خیابان‌های باران‌زده و کثیف گاتهام، از خرد کردن جمجمه‌ی خلافکارها و فرو رفتن گاتهام در گاز وحشت جاناتان کرین حدود شش سال می‌گذرد. تیم راک‌استدی شش سال پیش با بستن پرونده‌ی «بتمن آرکام» آن هم به‌حماسی‌ترین و جانانه‌ترین حالت ممکن، در یک غیبت و سکوت خبری طولانی فرو رفت. تیم‌های بازی‌سازی شرکت برادران وارنر مخصوصا استودیوی راک‌استدی ظاهرا بعد از عرضه‌ی آرکام نایت، یک سری پروژه‌ی جدید را آغاز کردند. برخی می‌گویند که راک‌استدی سراغ ساخت بازی سوپرمن رفت و تیم WB Montreal هم ابتدا ساخت یک بازی با محوریت دیمین وین را آغاز کرد تا جهان آرکام ادامه پیدا کند. اثری که در ادامه به‌بازی سوساید اسکواد تبدیل شد. یک بازی جدید که روند تولیدش به‌دست تیم راک‌استدی سپرده شد و WB Montreal سپس سراغ تولید بازی «گاتهام نایتس» رفت. ظاهرا به‌خاطر همین اتفاقات بود که به‌مدت چند سال از بازی‌های برداران وارنر هیچ خبری نمی‌شد.

راک‌استدی حالا مشغول ساخت بازی «جوخه انتحار: لیگ عدالت را بکش» است. اثری که قرار است دنیای آرکام پس از اتفاقات «آرکام نایت» را به‌ما نشان بدهد. جهانی که حالا تحت تاثیر حمله‌ی برینیاک (Braniac) قرار گرفته است و حتی لیگ عدالت متشکل از فلش، سوپرمن، گرین‌لنترن و سایر قهرمانان هم نتوانسته‌اند جلوی این نیروی متخاصم را بگیرند. حالا چه کسی می‌تواند جلوی او بایستد؟ بتمن؟ بتمن که پس از حوادث آرکام نایت معلوم نیست دیگر چطور قرار است فعالیت کند. حالا تمام امیدهای شهر متروپلیس و احتمالا تمام امیدهای جهان به یک گروه خاص است و آن هم گروهی نیست جز «جوخه انتحار».

جوخه انتحار در تیمارستان آرکام

تریلر جدید با نمایش لحظاتی خونین و خشن، نوید یک اثر بزرگسالانه را می‌دهد

بازی جدید سوساید اسکواد برای عرضه در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است و اطلاعات بسیار کمی پیرامون مولفه‌های گیم‌پلی‌اش در دسترس قرار گرفته است. تنها موردی که از گیم‌پلی بازی می‌دانیم این است که بازی هم به‌صورت تک نفره و هم به‌صورت همکاری چند نفره (کوآپ) قابل تجربه خواهد بود. طبق گفته‌های تیم تولید اثر، گیمرها می‌توانند این بازی را تک نفره جلو ببرند و در این صورت، کنترل سایر اعضای جوخه برعهده‌ی هوش مصنوعی خواهد بود. برخی شایعات وجود داشت که از لایو سرویس بودن شاکله‌ی گیم‌پلی این اثر حکایت می‌کرد. چیزی مثل بازی Marvel's Avengers. اما طبق مواردی که تا به‌امروز از بازی دیده‌ایم، به‌نظر با یک اثر کاملا داستان‌محور که بر پایه‌ی قصه‌ی یک تیم جلو می‌رود (دقیقا مثل بازی Guardians of the Galaxy) طرف هستیم. برای روشن شدن مولفه‌های گیم‌پلی بازی فعلا باید صبر کنیم.

از نظر داستانی اما اطلاعات بسیار خوبی از بازی در دسترس قرار گرفته است. تا به‌امروز دو تریلر از روال داستانی بازی منتشر شده است که سرنخ‌های بسیار زیادی از ماجراجویی ما در این بازی را دستگیرمان می‌کند. در ادامه‌ی این مقاله می‌خواهیم به‌دومین تریلر منتشر شده از بازی نگاهی بیندازیم و سرنخ‌های پرتعداد آن را زیر ذره‌بین ببریم. همراهمان باشید چرا که ظاهرا راک‌استدی و تریلرهای اسرارآمیز و نحوه‌ی تبلیغات پر رمز و رامزش دوباره قرار است روزهایی جذاب مملو از رمزگشایی و مکاشفه را برایمان ترتیب بدهند!

جاده آرکام در تریلر بازی سوساید اسکواد

تریلر با یک نما از جاده‌ی «آرکام» آغاز می‌شود. دقیقا همان نمایی که بازی «بتمن:‌ آسایشگاه آرکام» با آن آغاز شد و بازی «بتمن: شوالیه آرکام» با آن قاب وارد فاز پایانی شد. قرار دادن این شات در تریلر سوساید اسکواد یک پیام واضح از سمت راک‌استدی به‌طرفداران همیشگی و همراهان این استودیو است که طی این چندین و چند سال اخیر، با سری آرکام خاطره ساخته‌اند. پیامی که بازگشت راک‌استدی و ماجراهای عجیب و حماسی دنیای آرکام را نوید می‌دهد.

بخش نگهداری از بیماران تیمارستان آرکام

ثانیه‌های آغازین تریلر روی خاطره‌انگیزترین مولفه‌های جهان آرکام دست می‌گذارد

در ادامه به‌‌محل استقرار سلول‌های در تیمارستان می‌رویم. دقیقا در منطقه‌ی Holding Cells. اگر گفتید پیش‌تر این محل را در کدام بازی دیده بودیم؟ بله. اینجا دقیقا همان مکانی است که جوکر در بازی Batman: Arkham Asylum دست‌بند خود را باز کرد و دست به‌فرار زد. دقیقا همان جایی که برای اولین‌بار توانستیم سیستم مبارزات سری آرکام موسوم به جریانِ آزاد (Free Flow) را امتحان کنیم و عاشق این نگرش از کامبت شویم.

حمله به تالار عدالت در بازی سوساید اسکواد

در ادامه‌ی تریلر ظاهرا بخش آغازین مرحله‌ای روبه‌رو هستیم که در آن، جوخه‌ی انتحار باید به‌تالار عدالت (Hall of Justice) حمله کند. تالار عدالت همان قرارگاه لیگ عدالت است که قهرمانان‌اش پیش از تسخیر شدن به‌دست برینیاک، در‌ آن‌جا جمع می‌شدند و برای حرکات خود برنامه‌ریزی می‌کردند.

کینگ شارک و لوگوی جاستیس لیگ

سرواژه JL پشت سر کینگ شارک از حضور جوخه انتحار در پایگاه لیگ عدالت خبر می‌دهد

نمایش علامت جاستیس لیگ

در این صحنه و دقیقا پشت سر کاراکتر «کینگ شارک» می‌توانیم لوگوی لیگ عدالت (که با حروف J و L که سرنام‌های Justice League هستند مخفف شده‌ است) را دید.

ظاهرا اعضای جوخه‌ی انتحار در این بخش به‌قسمتی از اسلحه‌خانه‌ی لیگ عدالت دسترسی پیدا می‌کنند. در ابتدا هارلی را می‌بینیم که از تفنگ قلاب پرتاب‌کن بتمن یا همان گرپنل‌گان (Grapnel Gun) استفاده می‌کند. دقیقا در همان لحظه‌ای که هارلی به‌وسیله‌ی این گجت به‌پرواز درمی‌آید، می‌توان چوب‌دستی‌های نایت‌ونیگ را پشت سرش دید!

جوخه انتحار در تالار لیگ عدالت

یک نمای دیگر داریم از هارلی، کینگ شارک، دد شات و کاپیتان بوم‌رنگ. کاپیتان بوم‌رنگ درحالی که مشغول استفاده کردن از وسیله‌ای با قدرت‌های فرا-سرعتی است، می‌توانیم یک پهپاد خفاشی (Bat-Drone) را پشت سر ددشات ببینیم که قطعا از لوازم بتمن بوده است.

کلاه ریدلر در بازی جاستیس لیگ

درکنار این موارد می‌توانیم یک سری یادگاری که به‌ابرقهرمان‌ها/ابرشرورهای دنیای آرکام تعلق داشته‌اند را ببینیم. ابتدا می‌توانیم کلاه ادوارد نیگما (ریدلر) را ببنیم که جلب توجه می‌کند. نیگما در بازی Batman: Arkham City با چنین کلاهی به‌مبارزه با بتمن رفت.

یکی از گیاهان پویزن آیوی در کوله پشتی هارلی کویین

وسایلی که به‌هارلی متصل هستند نیز در نوع خود جالبند. در ابتدا می‌توانیم یکی از گیاهان «پویزن آیوی» را ببینیم که در کوله‌پشتی هارلی است.

دستکش مترسک در اختیار هارلی کویین

اما درکنار گیاه پویزن آیوی، ظاهرا دستکش مترسک (Scarecrow) هم قابل دیدن است. همان سرنگ‌ها که به‌دستکش او وصل بودند و محلول وحشت‌آور دکتر جاناتان کرین را به‌جریان خون قربانی‌های او وارد می‌کردند.

کلاه ریدلر بر سر کینگ شارک در بازی سوساید اسکواد

در صحنه‌ی بعدی دوباره کلاه ریدلر را می‌بینیم که کینگ شارک آن را برمی‌دارد و روی سرش می‌گذارد. ظاهرا بازی سوساید اسکواد یکی دیگر از بخش‌های مدیوم‌های جریان‌اول است که در آن شاهد فتح شدن قلب مخاطبان توسط کینگ شارک خواهیم بود.

چوب‌دستی هارلی کویین و عروسک بتمن در بازی سوساید اسکواد

در صحنه‌ی بعدی می‌بنییم که یک عروسک بامزه از بتمن روی پایین‌ترین قسمت از دستگیره‌ی چماق هارلی نصب شده است. یکی دیگر از نشانه‌های بتمنِ راک‌استدی در تریلر بازی سوساید اسکواد.

کاراکتر گیزمو در بازی سوساید اسکواد

در ادامه، بالاخره آن شخصی که با تکه‌ها و لفظ‌هایش مشغول تمجید و تحقیر اعضای جوخه‌ی انتحار است را می‌بینیم؛ او کسی نیست جز گیزمو. گیزمو یکی از دشمنان گروه Teen Titans در سری داستان‌های ادبیات کامیک شرکت DC است که در این بازی حاضر خواهد بود. توانایی بالای گیزمو در ساخت تجهیزات مکانیکی، او را به‌یک نخبه‌ی خطرناک تبدیل می‌کند. گیزمو احتمالا در بازی نقش فروشنده‌ی آپگریدها و تجهیزات جدید را برای تیم ما بازی خواهد کرد؛ چیزی مثل نقش لوشس فاکس در سری بتمن آرکام که او را با لوازم جدید و آپگریدهای هیجان‌انگیزش می‌شناختیم.

حمله برینیاک به متروپلیس در بازی سوساید اسکواد

در ادامه یک نمای بزرگ داریم از تجهیزات و سفینه‌ی برینیاک. در گوشه‌ی پایین تصویر همان‌طور که اشاره شده است، می‌توانیم لوگوی «صنایع کویین» را ببینیم. صنایع کویین که وجود نام و ماجراهای «گرین ارو - Green Arrow» در دنیای آرکام را تایید می‌کند. راک‌استدی استاد جاسازی چنین اشاره‌های ریز و درشت در بازی‌ها و تریلر آثارش است. در بازی‌های قبلی از جهان آرکام نیز شاهد این شکل از اشاره‌ها به‌سایر قصه‌های DC بودیم. مثل اشاره به‌شهر متروپلیس و سوپرمن در بازی‌های آرکام سیتی و آرکام نایت.

بمب ساعتی پنگوئن در بازی سوساید اسکواد

در ادامه یک نما از کینگ‌شارک را داریم که در قسمت چپ او، می‌توانیم یکی از بمب‌های خاص «پنگوئن» را ببینیم.

تالار عدالت در بازی سوساید اسکواد

به‌ترتیب از چپ به‌راست تندیس‌های گرین‌لنترن (جان استوارت)، واندروومن، سوپرمن، بتمن (با پوشش Batman: Arkham Knight) و فلش

در این قسمت یکی از مهم‌ترین نماهای ظاهرشده در تریلر را می‌بنیم. جوخه‌ی انتحار به‌مرکز تالار عدالت رسیده‌ است. جایی که مجسمه‌ی اعضای لیگ عدالت در آن قرار دارد. از چپ به‌راست می‌توانیم تندیس‌های گرین‌لنترن، واندروومن، سوپرمن، بتمن (با پوشش‌اش از بازی آرکام نایت) و فلش را ببینیم. نکته‌ی جالب اینجا است که در بازی سوساید اسکواد، تالار عدالت حالا به یکی از پایگاه‌های A.R.G.U.S (گروه پیشرفته‌ی تحقیقاتی با هدف متحد کردن ابرانسان‌ها) تبدیل شده است. گروهی که پیش‌تر و در لحظات پایانی بازی Batman Arkham Origins و در طول انیمیشن Batman: Assult On Arkham شاهد چگونگی شکل‌گیری آن در جهان «بتمن آرکام» بودیم. تیمی که با فرماندهی آماندا والر مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد. تالار عدالت احتمالا هاب مرکزی بازیکنان در بازی خواهد بود. جایی که آن‌ها می‌توانند مأموریت‌های مختلفی را در آن ثبت یا تجهیزات خود را آپگرید کنند.

اولین تصویر از واندروومن در بازی سوساید اسکواد

از استفاده از تجهیزات قدیمی و آشنای بتمن تا احتمال دخالت شوالیه‌ی تاریکی در قصه‌ی بازی. آیا برای رویارویی دوباره با آن بتمنِ خاطره‌انگیزِ راک‌استدی آماده‌ایم؟

در ادامه شاهد رونمایی از ظاهر «واندروومن» در جهان آرکام هستیم. به‌نظر می‌رسد که واندروومن (و احتمالا بتمن) تنها عضو از لیگ عدالت باشد که قدرت فکر و اختیارش را هنوز تسلیم برنیاک نکرده است. اولین لحظه‌ی نمایش واندروومن البته به‌دقایق آغازین تریلر برمی‌گردد. جایی که ما می‌بینیم این زن شگفت‌انگیز و دلاور آمازونی با شمشیر خود،‌ یکی از نیروهای برینیاک را از وسط نصف می‌کند. این موضوع درکنار نمایش قدرت‌های واندروومن،‌ از محتوای خونین و خشن بازی خبر می‌دهند. جلوتر هم شاهد ترکیدن سر یکی از اعضای شرکت لکس‌کورپ هستیم که محتوای بزرگسالانه و خشن بازی را تایید می‌کند. یک لحظه‌ی دیگر هم می‌توانیم «کمند حقیقت» دایانا را ببینیم که کاپیتان بوم‌رنگ را زمین‌گیر می‌کند. ظاهرا در قسمتی از بازی که اعضای جوخه به‌تالار عدالت حمله می‌کنند، باید با واندروومن مبارزه کنیم. مبارزه‌ای که احتمالا در پایان، با صلح طرفین و اتحادشان برای مبارزه با اعضای فاسدشده‌ی لیگ عدالت به‌پایان می‌رسد و سپس نبرد با سوپرمن و رویارویی سوپرمن و واندروومن را داریم.

گرین لنترن در بازی سوساید اسکواد

در ادامه شاهد ورود گرین‌لنترن به‌میدان مبارزه هستیم. به‌نظر می‌رسد که نسخه‌ی «جان استوارت» از گرین‌لنترن قرار است در بازی سوساید اسکواد بازیکنان را به‌چالش بکشد.

فلش در بازی سوساید اسکواد

راک‌استدی همچنان برای نمایش وخامت وضعیت سلامتی کاراکتر، از متورم کردن رگ‌ها و عصب‌ها و عفونت‌های لنفی صورت آن شخصیت استفاده می‌کند. دقیقا کاری که پیش‌تر در بازی بتمن آرکام سیتی با چهره‌ی بتمن انجام داده بود

سپس از چهره‌ی کاراکتر «فلش» رونمایی می‌شود. فلش هم مثل گرین‌لنترن و سوپرمن تسلیم برینیک شده و ذهنش فاسد شده است. هنوز از هویت کاراکتر فلش خبر نداریم. نمی‌دانیم که آیا «بری آلن» پشت نقاب فلش است یا «والی وست». مخصوصا که در قسمت‌های قبلی سری بازی‌های آرکام نیز شاهد اشاره‌های مختلف به‌شهر کی‌استون (Keystone City) بوده‌ایم و حالا زمان ورود رسمی «فلش» به‌دنیای آرکام فرارسیده است.

صنایع لکس کورپ در بازی سوساید اسکواد

راک‌استدی پیش‌تر با عرضه‌ی محتویات Season of Infamy برای بازی Arkham Knight، منوال تولید یک اثر «سرویس‌محور» را امتحان کرده بود

در ادامه شاهد ورود شخصیت‌های اصلی به‌صنایع لکس‌کورپ هستیم. اگر ادبیات کامیک شرکت دی‌ سی را دنبال کرده باشید احتمالا می‌دانید که هرجا سخن از به‌زیر کشیدن سوپرمن‌ باشد، نام صنایع لکس‌کورپ می‌درخشد. در بازی سوساید اسکواد هم انگار قهرمانان داستان برای مقابله با لیگ عدالت (به‌خصوص سوپرمن) گویا دست به‌دامن لکس لوتر و صنایع او شده‌اند. این صحنه از بازی با نمایش ترکیدن سر یکی از خدمه‌ی لکس کورپ، روی بزرگسالانه و خونین بودن محتوای اثر تاکید می‌کند (برخلاف سه‌گانه‌ی بتمن آرکام).

تیراندازی هارلی کویین با یکی از تفنگ‌های صنایع لکس کورپ در بازی سوساید اسکواد

در ادامه ظاهرا یکی از تفنگ‌های ساخته شده در شرکت لکس‌کورپ را می‌بینیم. تفنگی که هارلی درحال شلیک کردنِ آن است. ظاهرا لکس لوتر یکی از شخصیت‌های مهم این بازی خواهد بود. در این قاب می‌توانیم خالکوبی هارلی با نقش و نگارهای پویزن‌آیوی را ببینیم که یک اشاره‌ی زیرمتنی به عمق رفاقت این دو کاراکتر محسوب می‌شود.

گیزمو سوار بر یک ماشین با ظاهر خودروی بتمن

در لحظه‌ی مهم بعدی یک نسخه‌ی خاص از «بتموبیل» را می‌بنیم که گویا شخصیت «گیزمو» درحال راندن آن است. اشاره‌ای دیگر به‌شوالیه‌ی تاریکی. هنوز نمی‌دانیم که گردش در دنیای بازی به‌چه شکل خواهد بود و آیا با یک شهر بزرگ و یکپارچه مثل گاتهام (در آرکام نایت) طرفیم که بتوان با وسایل نقلیه در‌ آن جابه‌جا شد یا نه.

اشاره به دنیای آرکام در بازی سوساید اسکواد

در تکه‌ی مهم بعدی این تریلر، می‌توانیم یکی دیگر از اشاره‌ها به‌جهان آرکام را ببینیم. در این تصویر و در پس‌زمینه می‌توانیم یکی از شعبه‌های «فروشگاه بزرگ لِی‌سی/Lacey Department Store» را ببینیم. فروشگاهی که پیش‌تر در بازی «بتمن:‌ آرکام نایت» قسمتی از لوکیشن‌های داخل جزیره‌ی میاگانی (Miagani Island) را شکل می‌داد.

حضور احتمالی پویزن آیوی در بازی سوساید اسکواد

آیا پویزن‌آیوی به‌دنیا‌ی آرکام بازگشته است؟

لحظه‌ی مهم بعدی که درتریلر می‌بینیم اما بسیار جالب است. در این صحنه ظاهرا بازگشت «پویزن آیوی» را شاهد هستیم! نمی‌خواهم قصه‌ی آرکام نایت را اسپویل کنم اما بعد از ماجراها و تکمیل شدن آرک داستانی پویزن‌آیوی در آن بازی، انتظار نمی‌رفت که شاهد بازگشت او به‌دنیای آرکام باشیم اما ظاهرا این اتفاق قرار است بیفتد. رویش سریع و انفجاری یک گیاه بزرگ و شکل‌گیری یک سازه‌ی گیاهی باشکوه در مقابل جوخه‌ی انتحار به‌نظر می‌رسد که بازگشت این بانوی پرطرفدار را تایید می‌کند.

احتمال بازگشت پویزن آیوی به دنیای بتمن آرکام

کمندی محافظتی از جنس الیاف‌های گیاهی که گویا به‌ پویزن‌آیوی تعلق دارد

این کمند محافظ که گویا از یک سری شاخه و برگ و الیاف گیاهی شکل گرفته است، به‌نظر نمایان‌گر تلاش پویزن آیوی برای محافظت از جوخه‌ی انتحار باشد!

پنگوئن در بازی سوساید اسکواد

داستان بازی در شهر متروپلیس جریان خواهد داشت. استفاده از ابزار ابرقهرمان‌ها/ضدقهرمان‌های دنیا‌ی‌ آرکام ممکن است یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های گیم‌پلی اثر باشد

این اشاره‌ی خاص هم در نوع خودش جالب است. در پایان دوباره پنگوئن جهان آرکام (که ظاهرا باز هم قرار است با صداپیشگی نولان نورث خدمتمان برسد) را می‌بینیم که با شکل‌وشمایلی کاملا جدید پا به‌میدان گذاشته است. در بالای تصویر (جایی که فلش آبی وجود دارد) می‌توانیم لوگوی شرکت جعلی North refrigeration (سردخانه‌ی شمالی) را ببینیم که اگر یادتان باشد، در بازی بتمن آرکام نایت و در جریان مأموریت‌های جانبی کاراکتر پنگوئن با او و این شرکت جعلی سر و کار داشتیم.

با وجود اینکه اطلاعات بسیار کمی از گیم‌پلی بازی در دسترس است اما تریلر دوم، سرنخ‌های بسیار خوبی به‌ما می‌دهد و حوادث احتمالی قصه‌ی بازی را به‌شکلی زیرکانه، برایمان ترسیم می‌کند. شخصا اصلا صبر ندارم تا از ویژگی‌های گیم‌پلی این بازی مطلع شوم. راک‌استدی با مکانیزم «جریان آزاد/Free Flow» در سه‌گانه‌ی «بتمن آرکام» یکی از معرکه‌ترین نگرش‌های مبارزه در بازی‌های «بزن برو جلو/Beat em up» را به‌بازیسازان و گیمرها نشان داد. اینکه استودیو نام‌برده چطور قرار است مکانیزم‌های فایت در Suicide Squad: Kill the Justice League را سرهم کند، یک سؤال عجیب و جذاب است. چون در این بازی دیگر با بتمن طرف نیستیم که بخواهد خلافکارها را با مشت و فنون رزمی ناکار کند. در این بازی اشخاصی مثل دد شات، هارلی و کاپیتان بوم‌رنگ وجود دارند که از سلاح‌های دورزن و تفنگ‌های گرم استفاده می‌کنند. باید ببینیم که راک‌استدی چه چیزی را برایمان آماده کرده است.

تریلر جدید اما گوشزد می‌کند که برای همراهی کامل با قصه‌ی بازی، واقعا باید سه‌گانه‌ی آرکام را تمام کرده باشید و روی آن بازی‌ها و دنیاسازی جهان آرکام تسلط داشته باشید! چرا که بازی سوساید اسکواد یک دنباله‌ی کاملا مستقیم بر بازی‌های بتمن آرکام به‌حساب می‌آید و اگر شخصی آن بازی‌ها را تجربه نکرده باشد، احتمالا نتواند آنطور که باید، اتفاقات و محتویات داستانی سوساید اسکواد را دریافت و دنبال کند. علاوه‌بر اشاره‌های داستانی، ظاهرا گیم‌پلی بازی هم ترکیبی از قدرت‌ها و توانایی‌های قهرمانان/ضد قهرمانان بازی‌های قبلی آرکام باشد. علاوه‌بر اینکه در این اثر می‌توانیم از توانایی‌های خاص و مختلف بتمن مثل استفاده از گرپنل بهره ببریم، مواردی مثل کمک خواستن از پویزن آیوی، استفاده از دستکش وحشت‌ساز مترسک و موارد این‌چنینی، ممکن است از مولفه‌‌های خاص گیم‌پلی این بازی باشند که برای معرفی آن‌ها فعلا باید صبور باشیم.

آخرین تصویر از بتمن در دنیای آرکام

بتمن نقاط ضعف اعضای لیگ عدالت را می‌داند. آیا شوالیه‌ی تاریکی به کمک سوساید اسکواد خواهد آمد؟

تریلر جدید بازی به‌شکلی پراکنده اما به‌شدت قوی،‌ حضور بتمن در این دنیا را یادآوری/تایید می‌کند. اما سؤال اینجا است بتمن چطور قرار است به‌‌اتفاقات دنیای آرکام بازگردد. سؤال بعدی این است که آیا بتمن توسط برنیاک شست‌وشوی مغزی شده است یا نه؟ اگر فرض را بر حضور بتمن در گاتهام بگذاریم، پس فکر می‌کنم جواب این سؤال نه باشد چون برنیاک به‌شهر متروپلیس حمله کرده است نه گاتهام. خب حالا که وضعیت متروپلیس واقعا افتضاح شده است و جوخه‌ی انتحار هم قطعا به‌کمک نیاز دارد، آیا بتمن (درکنار واندروومن) به‌آن‌ها کمک خواهد کرد؟ این احتمال وجود دارد که بتمن ازطریق تماس‌های صوتی، نقاط ضعف اعضای لیگ عدالت را برای هارلی و دوستانش شرح بدهد. بالاخره بتمن روی تک تک اعضای لیگ عدالت شناخت کامل دارد و بارها در دنیای کامیک و انیمیشن‌ها دیده‌ایم که بتمن چطور خودش را برای شکست تک تک آن‌ها (در صورت وقوع اتفاقات نادر) آماده کرده بود. شاید هم خودش وارد میدان شود؟ در کل چیزی که واضح به‌نظر می‌رسد، این است که بازی سوساید اسکواد با وجود ارائه‌ی حال‌وهوایی کاملا متفاوت نسبت به‌سه‌گانه‌ی شدیدا تاریک، اتمسفریک و سنگینِ بتمن آرکام، احتمالا جدی‌تر و عجیب‌تر از چیزی باشد که با دیدن تریلر اول بازی در ذهنمان مرور می‌کردیم.

بازی سوساید اسکواد در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۲۲ میلادی راهی پلتفرم‌های نسل ۹ و پی سی خواهد شد. حالا نوبت شما است که این احتمالات را بررسی کنید و تئوری‌های خود پیرامون داستان و گیم‌پلی اثر را برایمان بنویسید. دیدگاه خود را با زومجی به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده