نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۰

مهم‌ترین بازی‌های آبان ۱۴۰۰ که باید تجربه کنید

در این ویدیو سراغ مهم‌ترین بازی‌هایی خواهیم رفت که آبان ۱۴۰۰ منتشر شده یا خواهند شد؛ از کال آو دیوتی و بتلفیلد جدید تا Forza Horizon 5. همراه زومجی باشید.

طبق روال ماه‌های گذشته، در ماه آبان ۱۴۰۰ هم در قالب ویدیو و مقاله‌های به معرفی مهم‌ترین بازی‌های پرداخته‌ایم که در این ماه منتشر شده‌اند یا خواهند شد. آبان بازی‌های بسیار جذابی برای گیمر‌ها دارد که در بین آن‌ها می‌توان به نسخه جدیدی از مجموعه‌های معروف مثل پابجی، کال آو دیوتی یا بتلفیلد اشاره کرد. پس لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم به معرفی بیش‌تر بازی‌ها بپردازیم:

تماشا در یوتیوب

بازی Guardians of the Galaxy ایداس

بازی Marvel's Guardians of the Galaxy

  • تاریخ انتشار: ۴ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

اولین بازی مهم آبان که چهارم این ماه منتشر شد، Marvel's Guardians of the Galaxy از استودیو Eidos است که وظیفه انتشار آن را هم اسکوئر انیکس برعهده داشته است. بازی جدید نگهبانان کهکشان، یک تجربه تک‌نفره و داستانی است که نمره‌های خوبی هم گرفت و از جنبه‌هایی مثل جلوه‌های بصری و گیم پلی حسابی تحسین شد. 

Marvel's Guardians of the Galaxy بازیکنان را در نقش شخصیت پیتر کوئیل یا همان استار لرد قرار می‌دهد که تنها کاراکتر قابل‌کنترل بازی است؛ البته سایر شخصیت‌های این گروه محبوب مثل Groot هم در بازی حضور دارند و شما این امکان را دارید که در جریان نبرد‌ها، دستورات مختلفی به آن‌ها بدهید. در مجموع اگر طرفدار نگهبانان کهکشان باشید، ساخته جدید Eidos گزینه بسیار خوبی برای شما است. 

پوستر بازی Age Of Empires IV

بازی Age of Empires IV

  • تاریخ انتشار: ۶ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر

مجموعه Age of Empires یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های سبک استراتژی است که در چند سال گذشته، شاهد چند نسخه بهبود‌یافته از قسمت‌های قبلی آن بودیم و این بار، نسخه‌ای کاملا جدید از آن با نام Age of Empires IV منتشر شده است. 

Age of Empires IV همان حال و هوای همیشگی مجموعه را حفظ کرده و روند کلی بازی، شامل ساخت و ساز، جمع‌آوری منابع، تربیت نیرو و در نهایت هم حمله به سایر تمدن‌ها می‌شود. از نظر تاریخی، وقایع بازی در دوران قرون وسطا جریان دارد و شاهد نبرد‌هایی مثل حمله نورمن‌ها به انگلیس در جریان بخش کمپین آن هستیم؛ کمپینی که در کل تجربه‌ای طولانی ارائه می‌دهد. Age of Empires IV با وجود حفظ اصالت همیشگی مجموعه، از حیث بصری هم تجربه‌ای کاملا امروزی و مدرن است و برای آن‌هایی که در گذشته ساعت‌ها غرق تجربه Age of Empires بودند، یکی از بهترین بازی‌های آبان به‌حساب می‌آید.

مسابقات BMX در بازی Riders Republic

بازی Riders Republic

  • تاریخ انتشار: ۶ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

همزمان با نسخه جدید Age of Empires، یک بازی مهم دیگر هم با نام Riders Republic منتشر شد که محصول شرکت یوبیسافت است. این بازی توسط استودیو Annecy این شرکت ساخته شده که قبلا تجربه ناموفقی با Steep داشت و حال امیدوار است که بازی جدیدش، بتواند تجربه به‌مراتب بهتری رقم بزند. 

Riders Republic اثری با محوریت ورزش‌های مختلف از دوچرخه‌سواری کوهستانی گرفته تا اسکی و اسنوبوردینگ است و بیش‌تر به‌عنوان یک تجربه چندنفره و مفرح معرفی شده؛ به‌طوریکه در نسخه نسل نهمی بازی، تا ۵۰ نفر و در نسخه نسل هشتمی آن تا سقف ۲۰ نفر می‌توانند باهم به‌رقابت بپردازند. 

تیراندازی یک سرباز در بازی Call of Duty: Vanguard

بازی Call of Duty: Vanguard

  • تاریخ انتشار: ۱۴ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

پس از مرور سه بازی که منتشر شده‌اند، برویم سراغ بازی‌هایی که در روز‌های آینده در دسترس قرار می‌گیرند و چه چیزی بهتر از Call of Duty: Vanguard برای شروع. نسخه جدید کال آو دیوتی، بازیکنان را به دوران جنگ جهانی دوم می‌برد و قرار است در چهار جبهه مختلف، ما را با نبرد‌های این جنگ بی‌رحم همراه کند. در بخش داستانی بازی، شاهد ماموریت‌های مختلفی خواهیم بود که در برخی از آن‌ها، عناصر مخفی‌کاری هم نقش بسیار پررنگی خواهند داشت. 

البته که هیچ نسخه‌ای از کال آو دیوتی، بدون بخش چندنفره کامل نیست و این در مورد Call of Duty: Vanguard هم صدق می‌کند. این بخش از بازی در زمان عرضه، ۲۰ نقشه خواهد داشت و شاهد حالت‌های بازی مختلفی برای آن خواهیم بود. در حالی که ساخت بخش‌های داستانی و چندنفره بازی برعهده استودیو اسلج‌همر است، استودیو تری‌آرک هم بخش زامبی این نسخه را آماده کرده تا این حالت محبوب کال آو دیوتی هم در ونگارد حضور داشته باشد. بدون شک برگشت به دوران جنگ جهانی دوم همیشه جذابیت‌های خاص خود را دارد و باید دید که ونگارد چقدر تجربه خوبی از این دوره ارائه خواهد کرد. 

پوستر بازی Forza Horizon 5

بازی Forza Horizon 5

  • تاریخ انتشار: ۱۸ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

فارغ از اینکه طرفدار و کاربر چه پلتفرمی باشیم، اغراق نیست اگر بگوییم که Forza Horizon 4 از زمان انتشار تا الان جزو بهترین بازی‌های سبک ریسینگ بوده است. حالا خبر خوب برای طرفداران این مجموعه و کلا بازی‌های این سبک اینکه نسخه جدید بازی با نام Forza Horizon 5 در تاریخ ۱۸ آبان منتشر خواهد شد تا یک بار دیگر، ساعت‌ها ما را غرق رانندگی، این بار در کشور مکزیک کند. 

Forza Horizon 5 بزرگ‌ترین نقشه مجموعه تا به امروز را دارد و با اینکه وقتی صحبت از مکزیک می‌شود ناخودآگاه ذهن‌مان سراغ سرزمینی خشک می‌رود، ولی قرار است این نقشه بزرگ تنوع محیطی بسیار بالایی ارائه دهد. این تنوع همچنین در زمینه ماشین‌ها هم صدق می‌کند و می‌توانید با انواع و اقسام ماشین‌ها، در Forza Horizon 5 مشغول رقابت و رانندگی شوید. نسخه استاندارد فورتزا هورایزن ۵ از روز عرضه روی سرویس گیم پس هم در دسترس خواهد بود. 

لوگو رسمی بازی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition

بازی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition

  • تاریخ انتشار: ۲۰ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

دو روز دیگر، شاهد عرضه بازی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition خواهیم بود که چندی پیش و به‌مناسبت ۲۰ سالگی GTA 3 معرفی شد. این بازی، در واقع یک مجموعه شامل ریمستر GTA 3، GTA Vice City و GTA San Andreas است که با قیمت ۶۰ دلار عرضه خواهد شد. 

طبق اعلام راک‌استار و نمایشی که چندی پیش منتشر شد، نسخه ریمستر بازی‌ها از حیث بصری پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به نسخه اصلی داشته و از طراحی محیط‌ها گرفته تا نورپردازی‌ها پیشرفت کرده است. جدا از این، هر کدام از این سه نسخه شامل ساعت‌ها محتوا و مراحل جذاب می‌شود و قطعا چه برای آن‌هایی که قبلا بازی‌ها را تجربه کرده‌اند و چه برای کاربران جدید، تجربه‌ای طولانی و جذاب رقم خواهند زد. 

پوستری از بازی PUBG: New State

بازی PUBG: New State

  • تاریخ انتشار: ۲۰ آبان
  • پلتفرم: اندروید و iOS

همزمان با ریمستر GTA، نسخه جدیدی از بازی محبوب پابجی هم برای پلتفرم‌های موبایل منتشر خواهد شد. پابجی یکی از تاثیرگذار‌ترین بازی‌های چند سال اخیر به‌حساب می‌آید که به‌نوعی شروعی بر محبوبیت سبک بتل رویال بود و پس از آن، آثار زیادی سراغ این سبک رفتند. حال PUBG: New State به‌عنوان نسخه جدید این مجموعه، همان تجربه بتل رویال را این بار در سال ۲۰۵۱ ارائه می‌دهد. 

به‌طور دقیق‌تر، در PUBG: New State بازیکنان وارد نقشه‌ای می‌شوند که ما را به سال ۲۰۵۱ می‌برد و به همین دلیل، شاهد تجهیزات پیشرفته‌ای در بازی خواهیم بود. بازیکنان باید با گشتن دنبال تجهیزات و سلاح و کشتن سایر بازیکنان، در نهایت آخرین بازمانده این نبرد باشند. سازندگان اعلام کرده‌اند که در نسخه جدید پابجی، از تکنولوژی‌هایی استفاده شده که باعث می‌شوند تا بدون سنگین‌تر شدن بیش از حد بازی، شاهد جلوه‌های بصری جذابی در آن باشیم.

مبارز بازی Battlefield 2042

بازی Battlefield 2042

  • تاریخ انتشار: ۲۸ آبان
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس

در نهایت، آخرین بازی بزرگ و مهم ماه آبان هم چیزی نیست جدید Battlefield 2042. نسخه جدید بتلفیلد ابتدا قرار بود زودتر عرضه شود اما استودیو دایس با تاخیر زدن آن، تصمیم گرفت تا بازی ۲۸ آبان در دسترس قرار بگیرد. نسخه جدید بتلفیلد، فاقد بخش داستانی است و بازیکنان را درگیر نبرد‌هایی چندنفره می‌کند که در زمان آینده جریان دارند. 

حالت‌های مختلف، از جمله حالت محبوب بتلفیلد یعنی کانکوئست در Battlefield 2042 هم برگشته و این بار با ۱۲۸ بازیکن جریان خواهد داشت. دایس چندی پیش یک نسخه بتا هم از بازی منتشر کرد که البته مشکلاتی هم داشت و امیدواریم که در نسخه نهایی، شاهد رفع آن‌ها باشیم؛ چرا که بتلفیلد بدون شک جزو محبوب‌ترین بازی‌های شوتر اول‌شخص است و یک نسخه خوب از آن می‌تواند اتفاق خوبی برای افراد زیادی باشد. 

پوستری از شرلوک و جان واتسون در بازی Sherlock: Holmes Chapter One

سایر بازی‌های مهم آبان ۱۴۰۰:

علاوه بر بازی‌های بالا، چند بازی مهم دیگر هم در آبان ۱۴۰۰ داریم. ۷ آبان، بازی Mario Party Superstars منتشر شد که یک تجربه خانوادگی است و بیش از ۱۰۰ مینی گیم مختلف دارد. The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition یک نسخه بهبود‌یافته از اسکایریم است که ۲۰ آبان و به‌مناسبت ۱۰ سالگی بازی می‌شود و جدا از بهبود‌های بصری، ویژگی‌هایی مثل ماهی‌گیری هم دارد. در نهایت باید اشاره‌ای هم به Sherlock Holmes Chapter One بکنیم که ۲۵ آبان منتشر خواهد شد و ما را با شرلوک هولمز جوان همراه می‌کند.

در پایان، لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این ماه با زومجی به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده