// پنجشنبه, ۱۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۱

پیش نمایش بازی Forza Horizon 5

چیزی نمانده تا فستیوال هورایزن به کشور زیبای مکزیک سفر کند. بازی Forza Horizon 5 با افتتاحیه باشکوه فستیوال هورایزن آغاز می‌شود و ما را وارد ماجرای جدیدی از دنیای فورزا هورایزن می‌کند.

استودیوی پلی‌گراند گیمز بعد از اینکه در سال ۲۰۱۲ اولین بازی از مجموعه فورزا هورایزن را منتشر کرد، هر دو سال یک بار نسخه جدیدی از مجموعه ریسینگ خود عرضه کرده است. اما بازی فورزا هورایزن 5 قاعده را شکست و قرار است با اختلاف سه سال منتشر شود، با وجود اینکه یک سال تأخیر به‌معنای انتظار بیشتر برای یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ریسینگ بود، اما این یک سال به تیم توسعه پلی‌گراند گیمز فرصت داد تا بازی فورزا هورایزن جدید را از همیشه بزرگ‌تر و جذاب‌تر بسازند. نتیجه سه سال کار استودیو پلی‌گراند گیمز در تریلر افتتاحیه بازی نمایان است. این بار فستیوال هورایزن در بزرگ‌ترین نقشه شاید‌هم بهترین آن‌ها در کشور مکزیک برگزار می‌شود. بازی فورزا هورایزن 5 مانند قسمت‌های قبلی این سری با افتتاحیه فستیوال آغاز می‌شود که در آن راننده‌ها در حال مسابقه برای رسیدن به فستیوال هورایزن هستند. استودیوی پلی‌گراند گیمز به‌شکل ماهرانه‌ای از افتتاحیه هورایزن استفاده می‌کند تا بازیکنان را با محیط جدید بازی آشنا کند.

دانلود از آپارات

در بازی فورزا هورایزن 5 بازیکنان ابتدا سوار بر Ford Branco Badlands از هواپیما سقوط می‌کنند و بر فراز کوه آتشفشان La Gran Caldera فرود می‌آیند. درحالی که از کوه لا گران کالدرا با تمام سرعت نزول می‌کنیم به عظمت دنیای فورزا هورایزن 5 پی می‌بریم. انتخاب بعدی پلی‌گراند برای به‌نمایش کشیدن جاده‌های Tierra Prospera ماشین Corvette C8 Stingray است، بازیکنان در حال مسابقه با طوفان شن هستند که در پایان مسابقه نیش استینگری (سفره ماهی) است که پیروز می‌شود. مقصد بعدی بازیکنان منطقه جنگلی La Selva است، در این قسمت بازیکنان را سوار بر Porsche 911 Desert Flyer می‌بینیم که جاده‌های گلی لا سلوا را می‌درد و از میان فلامینگو‌ها پرواز می‌کند. در آخر نوبت می‌رسد به ماشین با ظرافت Mercedes AMG Project One تا یکی دیگر از مناطق زیست‌بوم متنوع مکزیک یعنی Baja California را نمایش دهد و با ورود باشکوه خود پنجمین فستیوال هورایزن را افتتاح کند.

وقتی افتتاحیه به پایان رسید، بازیکنان می‌توانند کاراکتر مد نظر خود را انتخاب کنند. از مدل مو تا تن صدا، بازی فورزا هورایزن 5 در مقایسه با نسخه قبلی این سری گزینه‌های بیشتری برای شخصی‌سازی کاراکتر‌ها به بازی افزوده است. بعد از اتمام نمایش اولیه و شخصی‌سازی کاراکتر، هورایزن 5 ما را به سمت رویداد Showcase هدایت می‌کند. رویداد‌های Showcase به یکی از منحصربه‌فردترین رویداد‌های سری فورزا هورایزن تبدیل شده‌اند. در رویداد‌های Showcase بازیکنان در مقابل رقیبانی قرار می‌گیرند که ممکن است سوار بر هر وسیله‌ای به‌جزء ماشین باشند. اولین رویداد Showcase در بازی فورزا هورایزن 5 با مسابقه بین زمین و هوا آغاز می‌شود اما در میان مسابقه رقبا تغییر می‌کنند و حالا بازیکنان باید با موتور سواران مسابقه دهند.

Horizon Adventure

بخش داستانی بازی فورزا هورایزن 5

از جنبه داستانی تقریبا بعد از اولین نسخه از مجموعه فورزا هورایزن دیگر تیم پلی‌گراند روی داستان بازی تمرکز نکردند، هر چند کمبود یا نبودن داستان در بازی‌های فورزا هورایزن دلیلی برای تجربه نکردن این سری نبوده است و سری هورایزن موفقیت خود را مدیون گیم‌پلی و تنوع وسیع ماشین‌ها در کلاس‌های مختلف است. اما استودیوی پلی‌گراند گیمز در بازی فورزا هورایزن 5 از فرمول جدیدی برای روایت داستان بازی استفاده می‌کند. در بازی فورزا هورایزن 5 بخش داستانی Horizon Adventure نام دارد و هورایزن ادونچر از فستیوال‌های مختلف تشکیل شده است که هرکدام آن‌ها مواردی مانند مسابقه The Goliath را آزاد می‌کنند.

بازیکنان می‌توانند به ۶ فستیوال در هورایزن ادونچرز سفر کنند و هر فستیوال مربوط‌به سبک خاصی از رانندگی است. فستیوال مرکزی Mexico نام دارد و فستیوال اصلی بازی محسوب می‌شود. فستیوال Apex برای مسابقات جاده‌ای (Road Racing)، فستیوال Wilds برای مسابقات رالی (Dirt Racing)، فستیوال Baja برای مسابقات آفرود (Cross Country Racing)، فستیوال Rush برای رقابت‌های نمایشی (PR Stunts) و فستیوال Street Scene برای مسابقات خیابانی (Street Racing) طراحی شده‌اند. برای آزاد کردن بخش‌های مختلف فستیوال بازیکنان باید Accolades جمع‌آوری کنند. بعد از به‌دست آوردن Accolades مورد نیاز بازیکنان باید رویدادهای Expedition را تمام کنند تا محل فستیوال‌های جدید آزاد شود.

ملاقات ماشین در مقابل کلیسایی در مکزیک

بازی فورزا هورایزن 5 را‌ه‌های زیادی برای جمع کردن Accolades به بازیکنان داده است، مانند پیروز شدن در مسابقات مختلف یا به‌اشتراک گذاشتن تیونینگ‌هایی که نظر دیگر بازیکنان را جلب کند. اگر به بخشی از بازی علاقه‌ای ندارید امکانش وجود دارد که مسیر آن را دنبال نکنید، هر بازیکن می‌تواند Accolades را آن‌طور که برایش راحت‌تر است جمع کند و با این وجود بازهم مسیر داستانی بازی را به اتمام برساند، این موضوع باعث شده است که بخش Horizon Adventure یک تجربه شخصی برای بازیکنان بشود و هر بازیکن با دنبال کردن علایقش وارد Hall of Fame در انتهای مسیر داستانی بازی فورزا هورایزن 5 بشود.

بخش داستانی بازی فورزا هورایزن 5 حدود ۱۰ الی ۲۰ ساعت طول می‌کشد اما این به معنای پایان بازی نیست

بازی فورزا هورایزن 5 درکنار مسابقات مختلف از آفرود گرفته تا مسابقات نقطه به نقطه، رویداد‌هایی با نام Horizon Stories خواهد داشت که هر یک از آن‌ها داستانی متفاوت را روایت‌ می‌کنند و با کامل کردن هر قسمت از یک مجموعه Horizon Stories معمولا جوایز متنوعی از جمله ماشین‌های کمیاب و Accolades در انتظار بازیکنان است. بازیکنان همچنین می‌توانند در بعضی از مأموریت‌های داستانی با شخصی که به آن‌ها مأموریت را داده است همکاری یا مخالفت کنند.

تیم پلی‌گراند گیمز قبلا اعلام کرده بود که بخش داستانی بازی فورزا هورایزن 5 چیزی بین ۱۰ الی ۲۰ ساعت زمان می‌برد، اما مانند بازی‌های دیگر این مجموعه پایان بخش داستانی به‌منظور تمام شدن بازی نیست و کار‌های زیادی برای انجام دادن می‌ماند. در بازی فورزا هورایزن 5 هزاران Accolades در دسته‌بندی‌های مختلف وجود دارند که بازیکنانی که به‌دنبال تکمیل تمام جنبه‌های بازی هستند می‌توانند آن‌ها را به‌دست بیاورند و جوایز متنوعی آزاد کنند.

ماشین Mitsubishi Lancer Evo و Chevrolet Camaro 2021 rear

فستیوال پلی‌لیست کماکان در بازی حضور دارد

همچنین تیم پلی‌گراند گفته بود که با گذشت زمان Accolades جدید ازطریق Festival Playlist به بازی اضافه می‌شود. پلی‌لیست‌ها محتوای ماهانه هستند و در قالب سری (Series) عرضه می‌شوند. هر سری از چهار فصل سال تشکیل می‌شود. فصل‌های تابستان، پاییز، زمستان و بهار به‌ترتیب هر کدام در یک هفته برگزار می‌شوند که با تغییرات فصلی مثل برف و باران همراه هستند، تغییرات فصلی در فورزا هورایزن 4 معرفی شدند، اما تاثیر آن‌ها در بازی فورزا هورایزن 5 به‌شدت قبل نخواهد بود و ممکن است تمام مناطق نقشه تحت یک شرایط جوی قرار نگیرند. بازیکنان برای کسب امتیاز در پلی‌لیست باید چالش‌های هفتگی و ماهانه آن را انجام دهند.

چالش‌های یک پلی‌لیست می‌تواند شامل هر کدام از فعالیت‌های داخل بازی باشد، از بردن در مسابقه گرفته تا درهم کوبیدن سطل‌های زباله یا کاکتوس‌ها. امتیاز‌هایی که در پلی‌لیست به‌دست می‌آورید در انتهای هر سری و هر فصل به‌شما جوایزی مانند ماشین‌های کمیاب یا لباس ارائه می‌دهند، گاهی اوقات بعضی از این جوایز مختص یک پلی‌لیست هستند و اگر در مدت تعیین شده آن را دریافت نکنید ممکن است فرصت به‌دست آوردن آن جایزه را برای همیشه از دست بدهید.

The Elimonator، بتل رویال ماشین‌ها این بار با ۹۶ بازیکن برگزار می‌شود

فعالیت‌های دیگر مانند Danger Sign (پرش از ارتفاعات بلند)، Trailblazer (طی کردن مسیر مشخص در زمان تعیین شده)، Drift Zone (کسب امتیاز با دیریفت)، Speed Trap و Speed Zone (رسیدن به سرعت مشخص و حفظ میانگین سرعت تعیین شده) همگی در بازی فورزا هورایزن 5 حضور دارند، همچنین بازیکنان می‌توانند مشغول انجام دادن چالش‌های عکاسی، شرکت در The Eliminator بتل رویال برای ماشین‌ها با ۹۶ شرکت کننده و درنهایت شرکت در رویداد Playground Games (مینی گیم‌های مختلف که در پنج راند برگزار می‌شود) شوند.

یکی دیگر از محتوای جدید که به بازی فورزا هورایزن اضافه شده، بخش Car Collection است. بازیکنان کارت‌ ماشین‌هایی که در گاراژ خود دارند را می‌توانند در زیر مجموعه شرکت سازنده هر ماشین مشاهده کنند، همچنین ماشین‌هایی که هنوز آن‌ها را در کلکسیون خود ندارند نیز برایشان مشخص شده است. با کامل کردن ماشین‌های هر تولید کننده بازیکنان جوایز مختلفی می‌گیرند. در بازی فورزا راه‌های زیادی برای به‌دست آوردن ماشین‌ها وجود دارد، از جمله خرید از Autoshow، انجام دادن فعالیت‌های مختلف، تمام کردن چالش‌های پلی‌لیست و شرکت در مزایده‌های Auction House که بهترین راه برای به‌دست آوردن ماشین‌های کمیاب است. بازی فورزا هورایزن 5 در زمان انتشار ۵۲۸ ماشین خواهد داشت که ۵ مورد آن برای بسته Welcome Pack خواهند بود و ۱۸ مورد آن نسخه Forza Edition ماشین‌ها هستند. استودیوی پلی‌گراند گیمز ماشین‌های Pre-Order را به‌طور کل از فورزا هورایزن 5 حذف کرده است، به‌گفته آن‌ها ماشین‌های Pre-Order به بازیکنان در بعضی مواقع برتری می‌داد و این باعث می‌شد تا شرایط ناعادلانه‌ای در بازی ایجاد شود.

ماشین Mercedes-AMG Project one و Koenigsegg Jericho

تغییرات بخش آنلاین بازی

استودیوی پلی‌گراند گیمز از چند رویداد از جمله Horizon Arcade ،Horizon Tour و EventLab برای بازی فورزا هورایزن 5 رونمایی کردند. رویداد‌های Horizon Arcade چالش‌ها و مینی‌گیم‌هایی هستند که در نقاط مختلف نقشه رخ می‌دهند. در EventLab بازیکنان می‌توانند با امکاناتی که تیم پلی‌گراند برایشان فراهم کرده، بازی‌های مختلفی درست کنند و به‌اشتراک بگذارند. رویداد‌های Horizon Tour مربوط‌به بخش آنلاین و Co-Op بازی فورزا هورایزن 5 می‌شود، در این رویداد ۶ بازیکن در مقابل ۶ راننده AI (Drivatar) قرار می‌گیرند و در انتهای هر مسابقه بازیکنان باید تا مقصد مسابقه بعدی رانندگی کنند. تیم توسعه می‌گوید رویداد Horizon Tour مسابقات دوستانه بخش آنلاین هستند و به بازیکنان فرصت می‌دهد تا با دیگر رانندگان آشنا شوند و در آرامش از مسابقات لذت ببرند.

یکی از مهم‌ترین تغییرات در بازی فورزا هورایزن 5 مربوط‌به بخش رقابتی آنلاین و سیستم رنکینگ بازی است. در بازی فورزا هورایزن 5 دیگر خبری از Team Adventure و Online Adventure نیست و بازیکنان برای شرکت در رقابت‌های آنلاین باید وارد رویداد Horizon Open شوند. بزرگ‌ترین تغییر Horizon Open نسبت به رقابت‌های آنلاین در بازی‌های قبلی سیستم رنکینگ آن است. تیم توسعه علت تغییر نام این بخش را دسترس‌پذیرتر شدن آن دانست و گفتند که عناصری که باعث می‌شد بازیکنان به مهارت‌ بسیار بالایی نیاز داشته باشند از بازی حذف شدند. همچنین از سیستم رنکینگ که به مهارت بازیکن بستگی داشت خبری نیست، چراکه از نظر بازیکنان این سیستم عادلانه نبود و لذت و سرگرمی رقابت‌های آنلاین را از بین می‌برد. اما تیم توسعه تاکید داشت که از چالش‌ و سختی‌های بخش آنلاین کاسته نشده و تنها این بخش دسترس‌پذیرتر و لذت‌بخش‌تر شده است.

نقشه بازی فورزا هورایزن 5 در مقایسه با نسخه قبلی ۵۰ دصد بزرگ‌تر شده است

رقابت‌های آنلاین در بازی فورزا هورایزن 4 سیستم پنالتی یا تنبیه مناسبی نداشت تا با بازیکنانی که به اصطلاح بد رانندگی می‌کردند مقابله و برخورد کند. در بازی فورزا هورایزن 5 تیم توسعه تصمیم گرفتند تا با اضافه کردن سیستم پاداش سعی کنند از رفتار‌های ناهنجار در جریان مسابقات جلوگیری کنند. سیستم پاداش جدید Kudos نام دارد و بازیکنان می‌توانند در جریان مسابقه به یکدیگر Kudos هدیه بدهند. Kudos همچنین خارج از مسابقات نیز استفاده می‌شود و بازیکنانی که به یکدیگر کمک می‌کنند در مقابل کمکشان Kudos پاداش می‌گیرند. Kudos نوعی ارز در بازی خواهد بود ولی هنوز کاربرد آن مشخص نشده است.

تیم پلی‌گراند می‌گوید نقشه مکزیک در بازی فورزا هورایزن 5 پنجاه درصد بزرگتر از نقشه بریتانیا در بازی فورزا هورایزن 4 است. در نقشه بازی فورزا هورایزن 5 استودیوی پلی‌گراند گیمز توانست با طراحی کوه لا گران کالدرا به قول ۱۰ ساله خود «اگر می‌توانید ببینید، پس می‌توانید به آن برانید.» معنای تازه‌ای داده است. نقشه فورزا هورایزن 5 هشت منطقه اصلی دارد، قسمت غربی نقشه منطقه ساحلی Dunas Blancas قرار دارد. در شرق مناطق ساحلی دوناس بلانکاس و تقریبا قسمت میانی نقشه کوه La Gran Caldera قد علم کرده است. جنوب کوه کالدرا منطقه Baja California قرار گرفته و در زیر آن جنگل‌ La Selva دیده می‌شود. در مرکز نقشه منطقه Cordillera واقع شده است و در شمال شرقی آن زمین‌های کشاورزی Tierra Prospera قرار دارد. قسمت شرقی نقشه دومین منطقه ساحلی مکزیک را مشاهده می‌کنیم که Riviera Maya نام دارد و در نزدیکی آن در جنوب غربی منطقه جنگلی Gran Pantano واقع شده است.

نقشه ی کامل بازی فورزا هورایزن ۵

بهبود کیفیت صداگذاری‌ها

اما تغییرات بازی فورزا هورایزن 5 محدود به ظاهر و فعالیت‌های آن نمی‌شود. استودیوی پلی‌گراند گیمز تغییراتی در فیزیک ماشین‌ها به‌خصوص در نحوه کارکرد سیستم ترمز، کمک‌فنرها و فرمان‌پذیری ایجاد کرده است. استودیوی پلی‌گراند گیمز می‌گوید بدون اینکه سیستم فرمان‌پذیری کاملا آرکید شود یا برای بازیکنان غیرطبیعی باشد، تغییراتی کوچکی در نحوه فرمان‌پذیری ایجاد کردند، به‌گفته تیم توسعه این تغییرات «همان واکنشی را می‌دهند که بازیکنان از یک بازی انتظار دارند.» البته بازیکنان می‌توانند ازطریق منوی تیونینگ فرمان‌پذیری هر ماشین را نسبت به سبک رانندگی خود تغییر دهند.

سیستم تیونینگ بازی فورزا هورایزن 5 هنوز پیچیدگی خود را دارد و به بازیکنانی که با سیستم تیونینگ آشنا هستند کمک می‌کند تا نهایت استفاده از قدرت ماشین را داشته باشند. بازیکنانی که ترجیح می‌دهند وارد پیچیدگی تیونینگ نشوند می‌توانند از تیونینگ‌هایی که در بازی به اشتراک گذاشته می‌شود استفاده کنند. عملکرد ترمز‌ها نیز با تغییراتی روبه‌رو شده است، سیستم ترمز دیگر مانند دکمه خاموش و روشن عمل نمی‌کنند، فشار دیسک روی ترمز به مرور اتفاق می‌افتد و میزان فشار روی دکمه ترمز تاثیر بیشتری روی قدرت آن دارد.

یکی از بخش‌های بازی که تیم توسعه گفته بود بهبود می‌دهند قسمت طراحی و رنگ‌آمیزی بازی بود، تیم توسعه گفته بود قصد دارند تا بخش طراحی و رنگ‌آمیزی بازی را تجربه‌ای نزدیک به کار با برنامه‌های طراحی مانند Photoshop کنند، اما به‌جزء تغییرات جزئی در محیط کاربری تفاوت چشمگیری در این بخش بازی فورزا هورایزن 5 دیده نمی‌شود. بازی فورزا هورایزن 5 در زمینه صدای ماشین‌ها از بازی‌های سابق این سری به‌شکل قابل ملاحظه‌ای پیشی گرفته است. بازیکنان از این پس در حین کار روی ماشین خود تاثیر قطعات مختلف موتور روی صدای ماشین را می‌شنوند و تقریبا هر قطعه در هر دسته‌بندی صدای ماشین را تغییر می‌دهد، اما مؤثرترین قطعات روی صدای ماشین مربوط‌به دسته‌بندی توربو و اگزوز هستند.

ماشین Ford Branco Badlands و Ford Raptor Mini

گرافیک بازی فورزا هورایزن 5 در پلتفرم‌های مختلف

بازی فورزا هورایزن 5 اولین بازی از سری فورزا است که برای کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس طراحی شده است. با این وجود تیم توسعه پلی‌گراند گیمز این بازی را برای کنسول ایکس باکس وان و پی‌سی منتشر خواهد کرد. به‌گفته مایک براون، بازیکنان در کنسول ایکس باکس وان تصاویر را با کیفیت کمی پایین‌تر مشاهد می‌کنند و زمان لودینگ در بعضی از قسمت‌های بازی ممکن است بیشتر باشد.

بازیکنان در کنسول‌های سری ایکس و سری اس می‌توانند از میان دو حالت گرافیکی Performance و Quality یکی را انتخاب کنند، هر دو حالت روی کنسول ایکس باکس سری ایکس با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل اجرا می‌شوند اما در کنسول ایکس باکس سری اس رزولوشن به ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل افت می‌کند. تمرکز حالت پرفورمانس روی عملکرد بازی است، در این حالت بازی با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌شود در مقایسه با آن حالت کوالیتی روی کیفیت گرافیک بازی متمرکز است و با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه بازی فورزا هورایزن 5 را اجرا می‌کند. اگر روان بودن بازی برای شما اهمیت بیشتری دارد پس حالت پرفورمانس گزینه مناسب‌تری خواهد بود، ممکن است بعضی وقت‌ها دوست داشته باشید تا منظره‌های زیبای مکزیک را با تمام شکوه مشاهده کنید در این صورت حالت کوالیتی پیشنهاد می‌شود.

وقتی بخواهیم از جنبه گرافیکی دو حالت پرفورمانس و کوالیتی را با هم مقایسه کنیم، مهم‌ترین فرقی که بین آن دو مشاهده می‌شود کیفیت نورپردازی ماشین و محیط است. در حالت کوالیتی جزئیات خیلی بیشتر در بازتاب نور از بدنه ماشین‌ها دیده می‌شود. همچنین حالت کوالیتی ذرات گرافیکی مثل قطرات آب یا شن و ماسه را با کیفیت و تراکم بیشتری نشان می‌دهد. آخرین مطلب در مورد تفاوت حالت‌های گرافیکی فاصله قابل مشاهده اجسام در پس‌زمینه است. بیشترین اختلاف در حالت‌های گرافیکی در این زمینه در زیست‌بوم جنگلی دیده می‌شود، در حالت کوالیتی معمولا اجسام بیشتری در تصویر ظاهر هستند. با این وجود نمی‌توانیم بگوییم حالت پرفورمانس گرافیک پایینی دارد، بازی فورزا هورایزن 5 در هر دو حالت گرافیکی بسیار بازی زیبا و چشم‌نوازی است. کسانی که می‌خواهند بازی فورزا هورایزن 5 را روی پلتفرم پی‌سی بازی کنند، می‌توانند سیستم‌ مورد نیاز بازی Forza Horizon 5 را در فهرست زیر مشاهده کنند:

مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز:

  • حداقل نسخه سیستم‌عامل: به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۱۹ (۱۹۰۹) Windows 10
  • پردازنده: Intel i5-4460 یا Ryzen 3 1200
  • کارت گرافیک: NVIDIA GTX 970 یا Radeon RX 470
  • حافظه گرافیک: ۴ گیگابایت
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • حافظه مورد نیاز: ۱۱۰ گیگابایت حافظه HDD

مشخصات سیستم پیشنهادی:

  • حداقل نسخه سیستم‌عامل: به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۱۹ (۱۹۰۹) Windows 10
  • پردازنده: Intel i5-8400 یا Ryzen 5 1500X
  • کارت گرافیک: NVIDIA GTX 1070 یا Radeon RX 590
  • حافظه گرافیک: ۸ گیگابایت
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت
  • حافظه مورد نیاز: ۱۱۰ گیگابایت حافظه HDD

مشخصات سیستم ایده‌آل:

  • حداقل نسخه سیستم‌عامل: به‌روزرسانی نوامبر ۲۰۱۹ (۱۹۰۹) Windows 10
  • پردازنده: Intel i7-10700K یا Ryzen 7 3800XT
  • کارت گرافیک: NVIDIA RTX 3080 یا Radeon RX 6800XT
  • حافظه گرافیک: ۱۰ گیگابایت انویدیا یا ۱۶ گیگابایت AMD
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت
  • حافظه مورد نیاز: ۱۱۰ گیگابایت حافظه SSD

مشخصات سیستم مورد نیاز برای بازی Forza Horizon 5

نسخه‌های مختلف بازی فورزا هورایزن 5

نسخه دیجیتال بازی فورزا هورایزن 5 در سه نسخه Deluxe ،Standard و Premium منتشر می‌شود. اگر می‌خواهید نسخه فیزیکی بازی را تهیه کنید تنها گزینه موجود در حال حاضر نسخه استاندارد بازی است. همچنین اگر هم‌اکنون کنسول ایکس باکس وان دارید و درآینده ممکن است بازی فورزا هورایزن 5 را بخواهید روی کنسول‌های سری ایکس یا اس بازی کنید، باید بدانید که فقط نسخه دیجیتال بازی از قابلیت Play Anywhere ایکس باکس استفاده می‌کند.

نسخه استاندارد بازی ۶۰ دلار قیمت دارد و تنها شامل بازی فورزا هورایزن 5 می‌شود. اگر احساس می‌کنید که قرار نیست وقت زیادی روی بازی فورزا هورایزن 5 بگذارید، نسخه استاندارد احتمالا برای شما مناسب‌تر باشد. استودیوی پلی‌گراند گیمز محتوای زیادی برای بازی فورزا هورایزن 5 منتشر می‌کند و این محتوا برای مدت طولانی بازیکنان را سرگرم نگه می‌دارد. نسخه دیلاکس بازی فورزا هورایزن 5 را می‌توانید با ۸۰ دلار خریداری کنید. نسخه دیلاکس علاوه‌بر خود بازی شامل بسته Car Pass نیز می‌شود و در حال حاضر امکان خریدن جداگانه این بسته ممکن نیست. بسته Car Pass شامل ۴۲ ماشین می‌شود که ۳۴ مورد از آن‌ها قرار است به‌طور هفتگی منتشر شوند و ۸ مورد آن‌ها ماشین‌های کلاس Formula Drift هستند که از زمان انتشار بازی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد.

نسخه پریمیوم بازی ۱۰۰ دلار قیمت گذاری شده است و درکنار دسترسی زودهنگام به بازی فورزا هورایزن 5 شامل Car Pass ،Welcome Pack، عضویت VIP و دو بسته‌الحاقی می‌شود. بسته Welcome Pack را می‌توانید با ۵ دلار (۴.۵ دلار با گیم پس) خریداری کنید، پنج ماشین با تیونینگ‌های ویژه، یک خانه برای کاراکتر، یک خرید رایگان ماشین از Autoshow و سه خرید رایگان برای لباس‌های Common و Rare محتوای داخل بسته Welcome Pack هستند. عضویت VIP نیز به‌صورت جداگانه فروخته می‌شود و ۲۰ دلار (۱۸ دلار با گیم پس) قیمت دارد. در ازاء عضویت VIP بازیکنان سه ماشین Forza Edition، علامت تاج درکنار گیمرتک، خانه برای کاراکتر، دریافت دو برابر جوایز از مسابقات، بوق، Emote و موارد دیگری دریافت می‌کنند. در حال حاضر امکان خرید بسته‌های الحاقی به‌صورت جدا از یکدیگر وجود ندارد و بازیکنان برای هر دوی آن‌ها باید مبلغ ۳۵ دلار (۳۱.۵ دلار با گیم پس) پرداخت کنند. هر دو بسته‌های الحاقی قرار است به بازی فورزا هورایزن 5 مکان و ماشین‌های جدید اضافه کنند.

نسخه‌های بازی Forza Horizon 5

بازی فورزا هورایزن 5 از زمان انتشار در گیم پس نیز منتشر می‌شود و کاربران این سرویس می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافه بازی را دریافت کنند. همچنین نسخه پریمیوم بازی فورزا هورایزن 5 را می‌توانید در سرویس گیم پس با قیمت ۴۵ دلار خریداری کنید.

نسخه استاندارد بازی فورزا هورایزن 5 در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) برای کنسول‌ها ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس همچنین کامپیوتر شخصی منتشر می‌شود و دسترسی نسخه پریمیوم بازی فورزا هورایزن 5 در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) برای خریداران این نسخه آزاد می‌شود.

کدام یک از نکته‌های ذکر شده را می‌دانستید؟ کدام برایتان تکراری بود؟ آیا نکته‌ای وجود دارد که ما نگفته باشیم؟ منتظر نظرات شما در قسمت دیدگاه‌ها هستیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده