نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۵

بازی Gotham Knights | شهر در برابر شوالیه‌ها

در نبود بتمن چه بر سر گاتهام خواهد آمد؟ این سوالی است که بازی Gotham Knights قرار است آن را واکاوی کند؛ بهانه‌ای برای سفر دوباره به‌گاتهام و روایت شدن قصه‌ای متفاوت از جنگ قدرت در شهر فساد.

شوالیه‌های گاتهام (Gotham Knights) نام تازه‌ترین اثر استودیو WB Montreal است. همان تیم که با اثر قدرندیده‌ی Batman Arkham Origins و بسته‌های الحاقی که برای بازی Batman Arkham Knight ساخت، آن را می‌شناسیم. گاتهام نایتس سال گذشته بعد از رفتار به‌شدت مرموز استودیو سازنده‌اش و در میان حواشی که خبرنگاران صنعت بازی راه انداخته بودند،‌ معرفی شد و توجه تقریبا تمامی بازیکنان را به‌خود جلب کرد. به‌لطف شایعه‌ها و اخبار تقریبا غلط خبرنگاران مثلا معتبر صنعت بازی مثل جیسون شرایر، جامعه‌ی بازیکنان به‌اشتباه انتظارات خود را از این اثر به‌گونه‌ای تنظیم کرده بودند که انگار بازی جدید تیم مونتریال برادران وارنر، باز هم قرار است کاراکتر «بتمن» را در محوریت خود داشته باشد. موردی که پس از معرفی گاتهام‌نایتس، تعداد زیادی از بازیکنان را شوکه و برخی از آن‌ها را هم شاکی کرد. چرا که ظاهرا بتمن در این بازی کشته شده و حالا حراست از شهر گاتهام، بر عهده‌ی خانواده‌ی او است.

دانلود از آپارات

بعد از نمایش بازی در رویداد دی‌سی‌فندام (DC Fandom 2020) تیم تولید اثر به‌مدت یک سال در سکوت خبری رفت تا اینکه در جریان رویداد دی‌سی‌فندام ۲۰۲۱ تریلری جدید از بازی پخش شد و با جزئیات بیشتر آن آشنا شدیم. حالا که بیشتر از یک سال از معرفی این بازی گذشته و اطلاعات زیادی مبنی بر توضیحات تیم تولید و تریلرهای مختلف این بازی در دست داریم، بیایید در این مقاله همه‌ی اطلاعات موجود از بازی را کنارهم قرار بدهیم تا بدانیم در گاتهام‌نایتس قرار است با چه‌جور تجربه‌ای طرف شویم.

دانلود از آپارات

ابتدا سراغ داستان بازی برویم. قصه‌ی گاتهام‌نایتس در دنیایی خارج از جهان «بتمن آرکام/Batman Arkham» که با نام «آرکام‌ورس» هم شناخته می‌شود، جریان دارد. در زمان مواجهه با گاتهام‌نایتس تمامی خاطراتی که طی این چندین سال با سری بتمن آرکام ساخته بودیم را باید کنار بگذاریم. چرا که این بازی در یک دنیای کاملا جدید اتفاق می‌افتد و باید حواسمان باشد که ماجراهایش را با سری آرکام اشتباه نگیریم. قصه‌ی گاتهام‌نایتس از جایی شروع می‌شود که رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها سراغ پوشش یک اتفاق عجیب می‌روند. انفجاری بزرگ که عمارت وین را با خاک یکسان کرده و در میان خرابی‌های این حادثه، جسد بروس وین‌ (بتمن) دیده می‌شود!

رسانه‌ای شدن خبر کشته شدن بتمن مترادف می‌شود با جنگ قدرت در کوچه‌پس‌کوچه‌‌های گاتهام. به‌قول معروف زمانی‌که کلانتر نباشد، قورباغه‌ها در شهر هفت‌تیرکشی خواهند کرد! و این ضرب‌المثل دقیقا وصف‌ِ حال گاتهام در غیاب بتمن است. شوالیه‌ی تاریکی قبل از مرگ خود اما، یک پیام مخفی را برای اعضای خانواده‌اش می‌فرستد. بت‌فمیلی متشکل از باربارا گوردون (بت‌گرل)، تیم دریک (رابین)، دیک گریسون (نایت‌وینگ) و جیسن تاد (رد هود) است؛ اشخاصی که به‌نوعی فرزندان معنوی بتمن به‌حساب می‌آیند، آخرین پیام بروس را دریافت می‌کنند. آیا بروس وین مرگ خود را پیش‌بینی کرده بود؟ آیا می‌دانست که عمارت وین قرار است به‌ناگهانی‌ترین شکل ممکن از بین برود؟ آیا بتمن مرگ خود را جعل کرده است؟ هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. بتمن در این پیام، خانواده‌اش را مامور می‌کند تا از گاتهام دفاع کنند. اینجا است که شوالیه‌های گاتهام باید برای روبه‌رو شدن با سخت‌ترین چالش‌های زندگی خود، به‌دل خیابان‌های خیس، تاریک و خونین گاتهام بزنند.

در نبود بتمن، دسته‌های مختلفی از خلافکاران در پی حکومت بر گاتهام پرچم خود را بالا می‌برند. حضور اشخاصی همچون «مستر فریز» و «پنگوئن» در بازی تایید شده است اما، اصلی‌ترین نیروی متخاصم در بازی گاتهام‌نایتس گروه «محفل جغدها‌» است. محفل جغدها یک انجمن مخفی و تاریخی است که آن‌ها را با نام «حاکمانِ در سایه» می‌شناسند. اشخاصی که هرگز به‌خیابان‌ها نمی‌آیند و با افراد درگیر نمی‌شوند اما ازطریق روابط و قاتلان بی‌روح و کارکشته‌ی خود، تمامی اتفاقات شهر را زیر نظر می‌گیرند. یک لژ مخفی که از دشمنان درجه‌ی یک خانواده‌ی وین به‌حساب می‌آیند و از زمان شکل‌گیری شهر گاتهام تا همین حالا، برای زیر آب کردن سر تک تک اعضای خانواده‌ی وین، نقشه کشیده‌اند! در بازی گاتهام‌نایتس، محفل جغدها دشمنان اصلی شوالیه‌های گاتهام خواهند بود.

گروه‌های احتمالی حاضر در بازی گاتهام نایتس

اشاره به محفل جغدها، محفل سنت دوماس، لیگ قاتلان و نیروی پلیس گاتهام به‌عنوان دسته‌های مختلفی که ظاهرا قرار است در گاتهام‌نایتس بر سر تصاحب گاتهام با یکدیگر مبارزه کنند. شاید هم هدف دیگری داشته باشند؟

به‌جز محفل جغدها، مسترفریز و پنگوئن فعلا از سایر خلافکارانی که در گاتهام‌نایتس باید با آن‌ها مبارزه کنیم اطلاعاتی در دست نیست. ظاهرا در این بازی، شهر گاتهام به پنج منطقه‌ی مختلف تقسیم شده و هر یک از این مناطق، در اختیار یک گروه به‌خصوص از خلافکاران است. آن نمادهایی که سال گذشته تیم WB Montreal پیش از معرفی بازی در صفحه‌ی اجتماعی خود منتشر می‌کرد را به‌یاد دارید؟ احتمالا آن نمادها هر یک به یکی از پنج منطقه‌ی به‌خصوص گاتهام و حاکمان این پنج منطقه اشاره داشته است. سمبل‌هایی که به‌لیگ قاتل‌ها (League of Assassin's)، دپارتمان پلیس گاتهام (GCPD)، کاراکتر ۲ چهره (Two Face) و محفل جغدها اشاره می‌کرد. در تریلر معرفی گاتهام‌نایتس با تعدادی از خلافکاران خیابانی روبه‌رو شدیم که پوشش‌هایی خاص با شکل‌وشمایل «آنارکی» را به‌تن داشتند. آنارکی هم یکی از خلافکاران معروف در کامیک‌های بتمن است که از قضا، او را در مأموریت‌های جانبی بازی بتمن آرکام اوریجینز ملاقات کرده بودیم. اصلا بعید نیست که یک خلافکار درجه دو درجه سه مثل آنارکی هم در دوران غیبت بتمن، شانس خود را برای حکومت بر گاتهام امتحان کند.

از انفجار عمارت وین تا زنده ماندن آلفرد و پیدا شدن جسد بروس وین در خرابه‌های عمارت (انگار بروس هرگز از چنین اتفاقی با خبر نبوده است)؛ همه چیز پیرامون پرونده‌ی «مرگ بتمن» غیرمنطقی و مشکوک به‌نظر می‌رسد

یک نکته‌ی جذاب که پیرامون قصه‌ی بازی وجود دارد، تازگی این نوع از روایت است. پیش‌تر و در جریان قصه‌هایی مثل No Man's Land در جهان کامیک شاهد روایت شدن داستان‌هایی با محوریت «غیبت بتمن و آشوب در گاتهام» بودیم. این بار اما یک جنس تازه از روایت شدنِ قصه‌های بتمن‌محور در دنیای گیم را می‌توانیم شاهد باشیم. روایت تلاش تیم بت‌فمیلی برای دست‌وپنجه نرم کردن با خلافکارانی که پیش‌تر توسط بتمن سرکوب شده بودند قطعا جذابیت‌ها و تازگی‌های خاص خودش را دارد. در این قصه دیگر قرار نیست یک بتمن باتجربه دربرابر افرادی مثل ریدلر یا جوکر را ببینیم که در عین مسلط بودن، بتواند بازی‌های روانی این اشخاص را خنثی کند. مبارزه‌ی جسمی و روحی خانواده‌ی بتمن دربرابر خلافکاران کارکشته‌ی شهر مثل پنگوئن، اعضای محفل جغدها، قاتلان حرفه‌ای لیگ اساسین‌ها و بیشتر، قطعا می‌تواند یک قصه‌ی کاملا جدید و متفاوت را روایت کند.

حتی اگر شما از آن دسته از افراد هستید که دیگر ار رویارویی بتمن با امثال جوکر و مسترفریز خسته شده بودید و برایتان حس تکرار داشت، تقابل چند جوان بی‌تجربه به‌عنوان محافظان گاتهام در غیاب بتمن با اشرار کهنه‌کار این شهر قطعا می‌تواند شما را سرحال بیاورد! باید ببینم تیم تولید اثر تا چه اندازه می‌تواند از پس روایت قصه‌ی بازی بربیاید. تیم WB Montrealروی یکی از پرپتاسنیل‌ترین موضوعات ممکن برای داستان بازی گاتهام‌نایتس دست گذاشته است. نه‌تنها قصه‌ی «محفل جغدها» یکی از خواندنی‌ترین و جانانه‌ترین روایت‌های ادبیات کامیک با محوریت بتمن است، بلکه داستان رویارویی بت‌فمیلی با خلافکاران گاتهام یک نگرش متفاوت و تازه نسبت به‌مبارزه‌ی قهرمانان شهر دربرابر خلافکاران کارکشته‌اش محسوب می‌شود که می‌توان قصه‌هایی لذت‌بخش و درگیرکننده را از دل آن بیرون کشید. باید صبر کنیم و ببینیم که سازندگان بازی چطور و تا چه اندازه می‌توانند این پتانسیل بالا را به‌مرحله‌ی اجرا برسانند.

روزنامه گاتهام گزت در بازی Gotham Knights

قبل از برگزاری رویداد دی‌سی فندوم ۲۰۲۱ و نمایش تریلر جدید بازی گاتهام‌نایتس، تیم مونتریال بخش بازی‌سازی شرکت برادران وارنر تصمیم گرفت تا یک سری پکیج مرموز که شامل ماسک‌های محفل جغدها و یک شماره از نشریه‌ی «گاتهام‌گزت» (روزنامه‌ای که در جهان گاتهام نایتس چاپ می‌شود) را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار بدهد. از زمان تولید بازی بتمن آرکام اوریجینز تا بازی بتمن آرکام نایت، همه دیدیم که چقدر شعبه‌ی بازی‌سازی تیم برادران وارنر عاشق بازی ذهنی با طرفداران و اسرارآمیز جلوه دادن کمپین تبلیغاتی آثارش است. تیم WB Montreal با نشر این روزنامه یک بار دیگر علاقه‌ی خود به‌بازی با ذهن هواداران را نشان داد و از آنجایی که ما هم سرمان برای این کارها و کارآگاه‌بازی‌ها درد می‌کند، بیایید این روزنامه که مملو از اشاره‌های پنهان به‌کاراکترهای گاتهام‌نایتس است را زیر ذره‌بین ببریم.

احتمال حضور هارلی کویین در بازی گاتهام نایتس

به‌نظر می‌رسد که پس از مرگ جیم گوردون، نیروهای پلیس گاتهام زیر سایه‌ی محفل جغدها رفته‌اند و از آن‌ها دستور می‌گیرند

ابتدا سراغ گوشه‌ی چپ از سمت بالا برویم. در این آگهی می‌خوانیم: «تقاضا برای سوژه‌های انسانی برای مطالعه. آیا در جاهای شلوغ احساس ناراحتی دارید؟ آیا در زمان ارائه‌های کاری، دهان‌تان (از شدت استرس) خشک می‌شود؟ آیا تماس‌های تلفنی به‌وحشت‌ها و کابوس‌هایتان تبدیل شده‌اند؟ آیا می‌خواهید بدانید چطور باید از شر تمامی این عوامل بازدارنده رها شوید؟ ۳۰۰ دلار برای هر جلسه. اگر مایل هستید می‌توانید با ایمیل یا شماره تماس دکتر کیو (Dr.Q) تماس بگیرید.»

اشاره به‌وحشت و دلایل فیزیولوژیک وحشت/اضطراب ذهن‌ها را فقط به یک سمت هدایت می‌کند: دکتر جاناتان کرین یا همان مترسک معروف. قسمت جالب این آگهی، جایی است که به‌شخصی با نام «دکتر کیو» اشاره می‌شود. هارلی کوئین پیش از اینکه گرفتار جوکر شود و او را در اقدامات جنایت‌آمیزش همراهی کند، یک پزشک متخصص در علوم روان‌درمانی بوده است و هرگز نمی‌توان منکر وجود یک ارتباط احتمالی مابین این آگهی با موضوع کنترل استرس/اضطراب با کاراکتر هارلی شد. آیا هارلی و مترسک در گاتهام‌نایتس بایکدیگر همکاری خواهند کرد؟ اگر هارلی کوئین در این دنیا وجود داشته باشد، آیا شاهد پیدا شدن سر و کله‌ی جوکر خواهیم بود؟ باید صبر کرد و دید.

حضور احتمالی ریدلر در بازی گاتهام نایتس

روزنامه‌ای که به‌عنوان بخشی از کمپین تبلیغاتی بازی برای رسانه‌ها ارسال شده است، به‌حضور تعداد زیادی از کاراکترهای دنیای بتمن در جهان گاتهام‌نایتس اشاره می‌کند

مورد بعدی اما از قبلی هم جالب‌تر است. این یکی،‌ نامه‌ای از سمت یک شخص با نام «اینگرام.دی.وید» به‌تحریریه‌ی گاتهام گزت است. در این نامه می‌خوانیم:

«روزنامه‌ی گاتهام گزت عزیز؛ هرگز نمی‌توانم ناامیدی خود از معماهای هفتگی که در روزنامه قرار می‌دهد را پنهان کنم. چه شخصی این معماها را می‌نویسد؟ باید از شما درخواست کنم که یا او را اخراج کنید یا اینکه مهارت‌های طرح معما را به‌او آموزش دهید. قسم می‌خورم که تقریبا تک تک شهروندان گاتهام هم می‌توانند چنین معمایی را حل کنند! اگر دنبال شخصی می‌گردید که در این زمینه مهارت داشته باشد، حتما با من تماس بگیرید. از حل کردن چنین مشکلی واقعا خوشحال خواهم شد. امضا. اینگرام.دی.وِید.»

به‌نظر شما چه کسی در گاتهام وجود دارد که از طرح شدن معماهای به‌درد نخور و آبکی، عصبانی و ناراحت شود؟ بله درست حس زدید؛ ادوارد نیگما یا همان ریدلر خودمان. گول اسمی که در این مقاله برای خود ثبت کرده است را نخورید. اینگرام.دی.وید نسخه‌ی برهم ریخته‌شده‌ی ادوارد نیگما است. سؤال اصلی اینجا است که ظاهرا در زمان نوشتن این نامه، او هنوز در اعماق جنون و شرارت سقوط نکرده بود. آیا در بازی گاتهام‌نایتس ما با ریدلر مواجه خواهیم شد یا در پایان این بازی، ریدلر خودش را به‌عنوان دشمن قسمت بعدی (احتمالا) معرفی خواهد کرد؟ شاید هم در گاتهام‌نایتس، ریدلر مثل همیشه یک دشمن فرعی باشد که ابتدا باید صدها معما را حل کنیم و در پایان، سراغ دستگیر کردنش برویم.

اشاره به نایتوینگ در بازی گاتهام نایتس

«مرد قانون‌شکن مرموز از سرقت در محله‌ی باوری جلوگیری کرد». در این قسمت از نشریه‌ی گاتهام‌گزت، به‌شخصی با ظاهر «آبی و مشکی» اشاره می‌شود که با مهارت‌های چشم‌گیر در انجام حرکات آکروباتیک و فنون رزمی، جلوی یک سرقت در محله‌ی باوری را می‌گیرد. هیچ شکی نیست که این مطلب درحال اشاره به‌دیک گریسون یا همان نایت‌وینگ معروف است. با وجود اینکه بروس وین به‌تازگی کشته شده (طبق مطالب این روزنامه) اما خانواده‌اش به‌سرعت وارد خیابان‌های شهر شده‌اند و مشغول مبارزه با جرم‌وجنایت‌اند؛ مخصوصا که پس از مرگ بتمن، نایتوینگ حالا از شهر بلادهِیوِن (Bludhaven) به‌گاتهام برگشته است.

مسترفریز در بازی گاتهام نایتس

«آیا تابه‌حال این شخص را دیده‌اید؟» طبیعتا این آگهی درحال اشاره کردن به مسترفریز است که سال گذشته و در جریان اولین نمایش بازی گاتهام‌نایتس او را ملاقات کردیم.

ماجرایی مشابه با مرگ بروس وین در بازی گاتهام نایتس

خواندن این قصه هم بسیار جالب می‌تواند باشد. داستان درمورد مردی است که سالیان سال گمان می‌رفت که او کشته شده است اما در یک شب، او سراغ برادرش می‌رود و دردسرساز می‌شود. چرا استودیو برادران وارنر باید چنین قصه‌ای را در روزنامه‌ی گاتهام‌گزت برای کمپین تبلیغاتی اثری قرار بدهد که در آن گمان می‌رود که بتمن کشته شده است؟ احتمالا تیم برادران وارنر از همین حالا مشغول آماده کردن ذهن مخاطبان برای بازگشت احتمالی بتمن در گاتهام‌نایتس است؟ بازگشت بروس‌ وین در قالب بتمن یا بازگشت او در قالب یکی از تالون‌های محفل جغدها؟

خبر کشته شدن بروس وین در روزنامه گاتهام گزت

جدا از بحث زنده بودن یا نبودن بتمن در گاتهام نایتس، برادران وارنر در زمان تبلیغ بازی‌های بتمن آرکام اوریجینز و بتمن آرکام نایت هم با دادن اطلاعات گمراه‌کننده، از لو رفتن حقایق داستانی آثار جلوگیری کرده بود

در صفحه‌ی اول روزنامه، ماجرای مرگ بتمن و انفجار عمارت وین روایت شده است. نکته‌ی جالب اینجا است که در این مقاله، به‌دفعات از جملات جیکوب کین، پدر کیت کین که او را با نام «زن خفاشی» می‌شناسیم، استفاده شده است. در نتیجه خانواده‌ی کین در دنیای گاتهام نایتس حضور دارند؛ آیا زن گربه‌ای در قالب یک بسته‌ی الحاقی به‌بازی اضافه می‌شود یا در طول داستان گاتهام‌نایتس او را خواهیم دید؟ شاید هم برای دنباله‌ی بازی قصه‌ی او مطرح شود؛ کسی چه می‌داند؟ در صفحه‌ی دوم روزنامه به‌خانواده‌های الیوت (هاش) و فالکونی نیز اشاره‌هایی شده است و طبیعتا به‌احتمال خیلی زیاد در بازی با این اشخاص روبه‌رو خواهیم شد.

در پایان و برای جمع‌بندی اطلاعاتی که از داستان بازی در دست داریم، بهتر است یک موضوع را به‌یاد بیاوریم. در زمان معرفی بازی Batman Arkham Origins تیم برادران وارنر شعبه مونتریال بارها و بارها اعلام کرد که شخصیت منفی اصلی این بازی کسی نیست جز بلک مسک (Black Mask). حتی تریلرها هم به‌گونه‌ای کارگردانی شده بودند تا این توهم در ذهن مخاطب ایجاد شود که در این بازی قرار است با بلک مسک روبه‌رو شویم.

و خب در زمان تجربه‌ی بازی متوجه شدیم که آنتاگونیست بازی «جوکر» بود. در زمان تبلیغات بازی Batman: Arkham Knight اگر یادتان باشد اطلاعات به‌گونه‌ای تبلیغ می‌شدند به‌گونه‌ای که «شوالیه‌ی آرکام یک شخصیت کاملا ساختگی و جدید است که پیش‌تر در کمیک‌ها او را ندیده بودیم.» در زمان تجربه‌ی بازی اما متوجه شدیم که او همان ردهود معروف (جیسن تاد) بود. هر دو استودیو راک‌استدی و شعبه‌ی مونتریال برادران وارنر استاد بهره‌گیری از تکنیک‌های خاص تبلیغات برای منحرف کردن ذهن هواداران از حقایق داستانی اثر هستند. بنابراین پرونده‌ی «مرگ بتمن» را تا آخرین لحظه از داستان بازی «گاتهام نایتس» در ذهن خود باز نگه‌دارید. چرا که تیم برادران وارنر مونتریال در زمان مارکتینگ پیرامون آثار بتمن‌محور، از هیچ تکنیکی در منحرف کردن ذهن مخاطب دریغ نمی‌کند.

بتگرل در بازی گاتهام نایتس

طبق گفته‌ی سازندگان گاتهام‌نایتس، این بازی یک تجربه‌ی نقش‌آفرینی/اکشن در فضایی اوپن‌ورلد/گیرا (ایمرسیو) آن هم با سطحی بالا از آزادی عمل و شخصی‌سازی را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد؛ چیزی که پیش‌تر هم در بازی‌های بتمن شاهدش بودیم اما در گاتهام‌نایتس، تزریق گسترده‌ی المان‌های نقش‌آفرینی باعث می‌شوند تا تجربه‌ی این بازی نسبت به‌قسمت‌های قبلی سری بازی‌های بتمن، تفاوت داشته باشد.

گاتهام‌نایتس یک بازی کاملا تک‌نفره خواهد بود که گیمرها می‌توانند آن را با یکی از دوستان خود هم تجربه کنند. درکل، تجربه‌ی گیم‌پلی در گاتهام‌نایتس را می‌توان به‌بازی Assassin's Creed: Unity تشبیه کرد. یک بازی کاملا تک نفره با المان‌های اکشن/نقش‌آفرینی که در یک فضای اوپن‌ورلد/گیرا جریان داشت؛ اثری که درصورت دلخواه می‌توانستیم آن را با یکی از دوستان خود تجربه کنیم. به‌جز نمایش گیم‌پلی سال گذشته و صحبت تیم سازنده‌ی اثر، هنوز به‌طور دقیق نمی‌دانیم که گیم‌پلی بازی چطور کار می‌کند. نگرانی گیمرها پیرامون سیستم لول‌بندی (Leveling) موردی بود که باعث شد تیم تولید اثر پیرامون نظام سطح‌بندی دشمنان صحبت‌هایی را مطرح کند.

یکی از تالون‌ها در بازی گاتهام نایتس

جنس گیم‌پلی گاتهام‌نایتس به Assassin's Creed: Unity شباهت‌ خواهد داشت

مثل اکثر بازی‌های اکشن/RPG در گاتهام‌نایتس با دسته‌های مختلف از دشمنان روبه‌رو خواهیم شد. نحوه‌ی سطح‌بندی دشمنان در بازی به‌گونه‌ای است که خود بازی باتوجه‌به‌سطحی که کاراکتر شما دارد، سطح دشمنان آن منطقه را تعیین می‌کند. به‌این‌گونه‌ که برخلاف برخی از بازی‌های هم‌سبک که شما را مجبور می‌کنند تا برای افزایش سطح یک‌سری از مراحل را به‌اجبار رد کنید تا بتوانید سطح کاراکتر خود را به‌حدی خاص برسانید تا بتوانید یک کوئست داستانی بروید، در گاتهام نایتس این خود بازی است که با نگاه کردن به‌سطح کاراکتر شما، دشمنان هر منطقه را باتوجه‌به Level کاراکترتان به‌میدان می‌آورد؛ حالتی مشابه با نگرش بازی Ghost of Tsushima به‌سیستم سطح‌بندی و ترکیب آن با گیم‌دیزاین یک بازی اکشن/اوپن‌ورلد. این مورد باعث می‌شود تا گیمر به‌هر قسمت از نقشه که دلش بخواهد، بدون ترس از اختلاف سطح کاراکترش و کاراکترهای دشمن، سرک بکشد و باتوجه‌به‌مهارتی که در بازی به‌دست آورده، ماجراجویی کند.

صفحه استیم بازی گاتهام نایتس

سطح (Level) دشمنان باتوجه‌به‌سطح کاراکتر بازیکن تعیین می‌شود تا در پیشروی و آزادی عمل گیمر محدودیت ایجاد نشود. با پیشرفت کاراکتر گیمر (که هر یک از اعضای بت‌فمیلی می‌تواند باشد) سایر اعضای خانواده به‌صورت خودکار آپگرید می‌شوند

در صفحه‌ی استیم بازی Gotham Knights نیز به‌سبک «اکشن/نقش‌آفرینی - جهان‌باز» این اثر اشاره شده است و هیچ خبری از سرویس‌محور بودن یا آنلاین‌محور بودن این بازی نیست؛ یک تجربه‌ی اکشن/نقش‌آفرینی در یک دنیای جهان‌باز که پیش‌تر و در بازی‌های مختلف این جنس از ویدیوگیم را بارها تجربه کرده بودیم.

تمامی مراحل بازی به‌صورت تک‌نفره طراحی شده‌ است اما ظاهرا می‌توان آن‌ها را به‌شکل دونفره هم طی کرد. توضیح تیم تولید اثر پیرامون تجربه‌ی تک نفره یا چندنفره‌ی بازی به‌این‌گونه‌ است که در کامیک‌های بتمن نیز می‌بینیم که خانواده‌ی بتمن معمولا به‌صورت انفرادی کارهای خود را جلو می‌برند و در صورت نیاز و در لحظاتی خاص از قصه، از یکدیگر کمک می‌گیرند. در گاتهام‌نایتس نیز قصه به‌گونه‌ای جلو می‌رود که در لحظاتی خاص، شاهد گردهمایی اعضای خانواده و شروع یک مأموریت خواهیم بود. (مثل اتفاقات تریلر جدید که حمله‌ی گسترده‌ی بت‌فمیلی به‌قرارگاه محفل جغدها را نمایش می‌داد).

پوستر بازی گاتهام نایتس با حضور تمامی قهرمانانش

با شخصی‌سازی کامل هر یک از اعضای خانواده‌ی بتمن، این اختیار را دارید تا بازی را به‌هر سبکی که دوست دارید، جلو ببرید

هنوز تاریخ انتشار دقیق بازی گاتهام‌نایتس مشخص نشده است. این کمی ناامیدکننده است که دقیقا یک سال پس از نمایش گیم‌پلی بازی، در رویداد دی‌سی فندوم امسال تنها یک تریلر داستانی برای این اثر (و بازی سوساید اسکواد راک‌استدی) به‌نمایش گذاشته شد. بازی گاتهام نایتس یکی از بازی‌های پرپتانسیل سال ۲۰۲۲ است که چه از منظر داستانی و چه از منظر گیم‌دیزاین، پتانسیل تبدیل شدن به‌اثری بسیار باکیفیت را دارد. شعبه‌ی مونتریال استودیوهای بازی‌سازی برادران وارنر با دست گذاشتن روی یکی از معرکه‌ترین روایت‌های بتمن در ادبیات کامیک،‌ می‌تواند یک اقتباس بسیار عالی را با گاتهام نایتس برپا کند. وجود کاراکترهای مختلف خانواده‌ی بتمن با انواع و اقسام مهارت‌ها دربرابر تعداد زیادی از انواع دشمنان در نقشه‌ی گاتهام، این امکان را ایجاد می‌کند تا تیم تولید بتواند یک اثر بسیار باکیفیت را از منظر گیم دیزاین طراحی کند. همه چیز در دست استودیو WB Montreal است و همه امیدواریم این تیم بتواند به‌بهترین و کامل‌ترین شکل ممکن، از پتانسیل فوق‌العاده بالای اثری که درحال ساختش است، استفاده کند و محتوایی باکیفیت را تحویل بازیکنان بدهد.

بازی گاتهام‌نایتس در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۲۲ راهی ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پی سی، پلی اسیتشن 4 و پلی استیشن 5 خواهد شد. حالا نوبت شماست تا نظرتان را با زومجی به‌اشتراک بگذارید. بعد از گذشت یکسال از معرفی گاتهام‌نایتس و با این اطلاعاتی که از بازی در دست داریم، نظرتان نسبت به‌تازه‌ترین اثر با محوریت بتمن و دشمنانش چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده