نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۱

آخر هفته چی بازی کنیم: از وارکرفت تا جنگ ستارگان

در قسمتی دیگر از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ یکی از بهترین بازی‌های استراتژی تاریخ رفتیم و نسخه‌ای متفاوت از بازی‌های جنگ ستارگان را معرفی کردیم. با زومجی همراه باشید.

در سی و نهمین قسمت از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، مثل روال هفته‌های گذشته سراغ معرفی چهار بازی مختلف می‌رویم و سعی کرده‌ایم بازی‌های انتخاب‌شده، هرکدام حال و هوای مختلفی داشته باشند. این هفته، هم یکی از بهترین بازی‌های استراتژی تاریخ را داریم و هم اینکه سراغ استار وارز و یک تجربه زامبی‌کشی هم رفته‌ایم. پس همراه ادامه مطلب باشید:

ارک در بازی وارکرفت ۳

بازی Warcraft III

وقتی صحبت از بهترین بازی‌های استراتژی تاریخ می‌شود، قطعا باید اسمی از بازی وارکرفت ۳ ببریم؛ ساخته فراموش‌نشدنی شرکت بلیزارد که البته یک نسخه ریمستر هم از آن منتشر شد ولی اینجا، منظور از وارکرفت ۳ نه این ریمستر که نسخه اصلی بازی مربوط‌به سال ۲۰۰۲ است. درواقع در این سال شاهد انتشار Warcraft III: Reign of Chaos بودیم و یک سال بعد هم بسته The Frozen Throne برای این اثر منتشر شد که پیشنهاد می‌کنم اگر قصد تجربه وارکرفت ۳ را دارید، آن را همراه‌با بسته الحاقی‌اش بازی کنید.

دلایل زیادی باعث شده‌اند تا وارکرفت ۳ تبدیل به اثری فراموش‌نشدنی در سبک استراتژی شود؛ اول از همه، بازی برای تجربه‌ای در این سبک یک کمپین داستانی واقعا عالی دارد و داستانی فانتزی و پرجزییات را از نبرد گروه‌های مختلف با یکدیگر ارائه می‌دهد که حتی شخصیت‌پردازی بسیار خوبی هم برای برخی کاراکتر‌ها از جمله آرتاس دارد. در وارکرفت ۳، شاهد چهار گروه اُرک‌ها، انسان‌ها، الف‌ها و آنددها هستیم که هرکدام، نیرو‌های مخصوص خود را دارند و سبک بازی کاملا متفاوتی ارائه می‌دهند؛ بااین‌حال یکی از ویژگی‌های مثبت بسیار مهم بازی، داشتن بالانسی فوق‌العاده بین این گروه‌ها است که باعث شده تا هیچ‌کدام برتری خاصی نسبت به سایر نداشته باشد و اصلا به همین دلیل هم وارکرفت ۳ محبوبیت فوق‌العاده در رقابت‌های گیمینگ دارد و مسابقات زیادی با محوریت آن برگزار شده است.

درکنار این داستان جذاب و ساختار بسیار درست گیم‌پلی، وارکرفت ۳ در زمان خودش گرافیک بسیار چشم‌نوازی داشت و حتی خیلی‌ها به‌لطف همین طراحی زیبا و میان پرده‌های سینمایی فوق‌العاده عاشق آن شدند. همچنین فراموش نکنیم که برای وارکرفت ۳، تعداد بسیار زیادی ماد هم ساخته شده و حتی نسخه اول دوتا درواقع یک ماد برای این بازی بود؛ پس اگر به‌سراغ بازی رفتید و آن را تجربه کردید، در نظر داشته باشید که همیشه می‌توانید سراغ این ماد‌ها هم بروید. به هر حال وارکرفت ۳ با کسب متای ۹۲، یکی از بازی‌های بسیار موفق سبک استراتژی است که قطعا پس از این همه سال هم ارزش تجربه بالایی دارد.

لوگوی بازی لگو استار وارز

بازی Lego Star Wars: The Complete Saga

راستش را بخواهید مدتی بود که دوست داشتم یک بازی با محوریت استار وارز هم در این مقاله‌ها داشته باشیم و پس از بررسی‌های مختلف، تصمیم گرفتم تا فعلا سراغ یک مجموعه لِگو از آن برویم. بازی‌های لِگو در کل شاید خیلی وقت‌ها توسط گیمر‌ها نادیده گرفته شوند اما اگر دنبال تجربه‌هایی با کمی چاشنی طنز باشید، Lego Star Wars: The Complete Saga بازی مفرح و اصطلاحا حال خوب‌کُنی است.

Lego Star Wars: The Complete Saga درواقع یک مجموعه از دو بازی است که در مجموع، داستانی با محوریت ۶ فیلم اول جنگ ستارگان روایت می‌کنند و همان‌طور که اشاره شد، به این روایت طنز خاصی هم اضافه کرده‌اند. در جریان مراحل مختلف بازی، می‌توانید کاراکترهایی از جهان استار وارز را کنترل کنید و در این راه، هم باید با استفاده از شمشیر‌های نوری معروف استار وارز و سلاح‌های دیگر به نبرد با دشمنان بپردازید، هم پازل حل کنید و هم آیتم‌های مختلفی را سر راه‌تان به‌دست بیاورید.

طراحی محیط‌ها و شخصیت‌های آشنای مجموعه استار وارز با حال و هوای لِگو سبک بصری خاصی برای Lego Star Wars: The Complete Saga به‌وجود آورده و همچنین این مجموعه، در مقایسه با دو بازی اصلی که شامل‌شان می‌شود، تغییرات و بهبود‌هایی هم داشته که تجربه آن را ارزشمند‌تر می‌کنند. به‌طور کلی، Lego Star Wars: The Complete Saga یکی از بازی‌های تحسین‌شده با محوریت جنگ ستارگان به‌حساب می‌آید و اگر طرفدار این این مجموعه باشید، حتما با آن سرگرم خواهید شد.

شخصیت گرفتار در بین زامبی‌ها در Dead Island

بازی Dead Island

این روز‌ها به‌لطف انتشار بازی Back 4 Blood، دوباره بازار بازی‌های زامبی‌محور داغ شده و بد نیست برای مقاله این هفته، سراغ یک بازی با محوریت این موجودات بخت‌برگشته برویم و گزینه انتخاب‌شده برای این منظور هم Dead Island، ساخته استودیو تک‌لند و محصول سال ۲۰۱۱ است.

Dead Island از آن بازی‌هایی است که بیشتر از هر چیزی، می‌توان از گیم‌پلی و نبرد‌های آن لذت برد. داستان بازی در یک جزیره به نام Banoi روایت می‌شود که یک منطقه توریستی است. بااین‌حال یک روز در پی شیوع یک بیماری اکثر اهالی آن تبدیل به زامبی می‌شوند و حال شما هستید که باید با آن‌ها مبارزه کنید. یکی از ویژگی‌های مهم Dead Island، پررنگ بودن نقش سلاح‌های سرد در بازی است؛ به طوریکه در اکثر مواقع این نوع سلاح‌ها ابزار شما برای مقابله با دشمنان هستند و انصافا هم تجربه سلاخی کردن دشمنان با سلاح‌های مختلف سرد، حس و حال بسیار لذت‌بخشی در بازی دارد.

Dead Island همچنین یک سری ویژگی‌های نقش آفرینی را هم شامل می‌شود و به مرور می‌توانید قابلیت‌های جدیدی برای شخصیت خودتان باز و از آن‌ها برای کشتن زامبی‌ها، مخصوصا انواع قدرتمند‌تر آن‌ها بهره ببرید. در مجموع، تنوع قابل قبول سلاح‌ها، زامبی‌ها و مراحل مواردی هستند که این ساخته استودیو تک‌لند را به تجربه اکشن و نقش آفرینی سرگرم‌کننده‌ای تبدیل می‌کنند و درحالی‌که از چندین سال پیش قرار است Dead Island 2 هم ساخته و عرضه شود و روند توسعه واقعا عجیبی داشته، کماکان نسخه اول این بازی می‌تواند گزینه خوبی برای تجربه باشد.

دو شخصیت اصلی بازی Knights and Bikes

بازی Knights and Bikes

برای آخرین بازی این هفته هم سراغ یک اثر مستقل محصول سال ۲۰۱۹ و با نام Knights and Bikes برویم. جهان کودکان، پُر از اتفاقات و خیال‌پردازی‌های جادویی است که به مرور زمان شاید خیلی‌هایشان رنگ ببازند و جای خود را به واقعیت‌های تلخ‌تر زندگی واقعی بدهند. Knights and Bikes ما را به جهان دو کودک می‌برد که سوار بر دوچرخه‌هایشان دنبال ماجراجویی هستند و ازطریق، داستانی روایت می‌کند که اصلا و ابدا هم فقط کودکانه نیست و فارغ از سن، می‌توان با آن ارتباط خوبی برقرار کرد.

Knights and Bikes را می‌توان هم به‌صورت Co-Op آفلاین و آنلاین و هم به‌صورت تک‌نفره بازی کرد و علاوه‌بر دو شخصیت اصلی بازی که هرکدام قابلیت‌های خودشان را دارند، یک غاز هم شما را همراهی می‌کند که می‌تواند در صورت رسیدگی مناسب، همراه خوبی برای‌تان باشد. شما می‌توانید با قابلیت‌های دو شخصیت بازی که طراحی بسیار جالبی هم دارند، به نبرد با دشمنان مختلف بروید و از آن پررنگ‌تر، پازل‌های مختلفی را حل کنید. این وسط گاهی هم سوار بر دوچرخه یا با پای پیاده، باید در جهان بازی بگردید و حتی می‌توانید دوچرخه‌هایتان را آپگرید و ویژگی‌های جدیدی به آن‌ها اضافه کنید.

در کل، Knights and Bikes از آن بازی‌هایی به‌حساب می‌آید که گاهی لازم است درکنار تمام آثار بزرگ و جدی که منتشر می‌شوند، غرق تجربه‌شان شویم و از طراحی هنری زیبایش و ایده‌های جالبی که دارد، لذت ببریم. پس اگر دنبال چنین اثری هستید، از بازی کردن آن پشیمان نخواهید شد.

در پایان لطفا نظرات خودتان را در مورد بازی‌های این هفته با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده