// شنبه, ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۱

تغییرات فصل هشتم از چپتر دوم بازی فورتنایت

فصل هشتم از چپتر دوم بازی فورتنایت روز سه‌شنبه ۲۳ شهریور ماه در دسترس قرار گرفت و در این مقاله نگاهی به تغییرات آن انداخته‌ایم. 

اپیک گیمز (Eipc Games)، سازنده و ناشر فورتنایت، با ارائه فصل‌های مختلف سعی می‌کند تا ظاهری جدید را در اختیار کاربران قرار دهد. این در حالی است که بعضی وقت‌ها، شاهد اشاره‌هایی به فصل‌ها یا حتی چپتر گذشته بازی هستیم. روز سه‌شنبه ظهر ۲۳ شهریور ماه (۱۴ سپتامبر) فصل هشتم بازی فورتنایت با انتشار یک تریلر سینمایی در دسترس قرار گرفت. 

باتوجه‌به موارد نشان داده شده در فصل Cubed، شاهد مواردی هستیم که در گذشته شاهد آن‌ها بوده‌ایم. به‌عبارتی در این فصل شاهد بازگشت مکعب دوست داشتنی فورتنایت و هیولاهای شیطانی هستیم، اما این بار با ساختاری متفاوت در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم. 

نقشه فصل هشتم از چپتر دوم فورتنایت

تغییرات نقشه بازی

درظاهر، نقشه فصل Cubed شباهت‌های بسیاری به فصل هفتم دارد. بااین‌حال، Holly Hedges درحال بازگشت به ظاهر قبل از حمله بیگانگان است و ازطرفی محیط Corny Complex هم به محیط Corny Crops تبدیل شده است. همچنین دراین‌میان به محیط‌های جدیدی هم اشاره کنیم که با نام The Sideways شناخته می‌شوند. برای مثال محیط‌ Smashed Stronghold ه در شرق Pleasant Park قرار دارد یا محیط Wasted Woods که در غربی‌ترین نقطه منطقه Weeping Woods است. 

محیط‌های ذکر شده درواقع یک بُعد دیگر از جزیره Fortnite را نشان می‌دهد و به‌نظر می‌رسد که تا انتهای فصل یا حتی فصل‌های بعد، شاهد بیشتر شدن این دسته از محیط‌ها و ورود جزیره بازی به یک بُعد دیگر باشیم، زیرا تنها دو فصل مانده تا چپتر دوم هم به ۱۰ فصل برسد. از دیگر تغییرات داخل نقشه بازی که روی گیم‌پلی شما هم تاثیر می‌گذارد، می‌توان‌به Sideways Anomaly اشاره کرد. با هر بار ورود به بازی، یک دایره بزرگ و نارنجی‌رنگ را در محیط بازی مشاهده می‌کنید که هر بار به‌صورت تصادفی محل آن تغییر می‌کند.

با ورود به این دایره، به محل‌های دیگری تلپورت می‌شوید و جاذبه در این قسمت‌ها کمتر از محیط‌های عادی است و ازطرفی قادر به ساخت و ساز هم نیستید؛ تقریبا موردی مشابه‌به UFO در فصل گذشته. همانند فصل‌های گذشته، با ورود به بازی برای اولین‌بار (در فصل جدید)، نقشه بازی برای شما درحالت نامعلومی قرار دارد و با گشت‌وگذار در محیط‌ها، محیط‌های بازی آزاد شده و XP دریافت می‌کنید. 

محیط‌های جدید از فصل هشتم چپتر دوم فورتنایت

تغییرات گیم‌پلی 

با ورود به Sideways Anomalyها یا به‌واسطه‌ی پورتال‌هایی که در گوشه‌وکنار محیط‌های بازی قرار دارند، می‌توانید با هیولاها بجنگید و با کشتن‌شان متریال‌های جدیدی را برای ساخت سلاح کسب می‌کنید. ازاین‌رو در جریان فصل Cubed شاهد سلاح‌های جدیدی از جمله Sideways Rifle و Sideways Minigun هستیم که با این دسته از منابع ساخته می‌شوند. همچنین در این فصل شاهد بازگشت سلاح‌هایی از جمله Harpoon Gun و Sniper Rifle خودکار هم هستیم.

زمانی‌که مکعب برای اولین‌بار در جهان فورتنایت معرفی و قرار گرفت، شاهد مکعب‌های کوچک سنگی بودیم (Shadow Stone) که با برداشتن آن‌ها، برای مدتی نامرئی می‌شدید. حال در جریان فصل Cubed هم شاهد بازگشت Shadow Stoneها هستیم. دراین‌میان اشاره کنم که در زمان نامرئی بودن نمی‌توانید از اسلحه خود استفاده کنید، زیرا این کار باعث از بین رفتن تاثیر Shadow Stone می‌شود. البته اگر سایر بازیکن‌ها در نزدیکی شما قرار داشتند، می‌توانید آن‌ها را به‌واسطه‌ی سلاح خود غافل‌گیر کنید. 

در چند فصل گذشته بود که شاهد اضافه شدن حیوان به جهان بازی بودیم که با کشتن آن‌ها، منابع و آیتم‌ کسب می‌کردید. حال در فصل هشتم هم شاهد اضافه شدن کلاغ به جهان بازی هستیم. 

بتل پس فصل هشتم از چپتر دوم فورتنایت

بتل‌پس و مأموریت‌های بازی

با شروع فصل جدید، یک بتل‌پس جدید هم ارائه می‌شود که کاربران باخرید و ارتقای سطح می‌توانند ستاره کسب کرده و با ستاره‌های خود آیتم‌های تزئینی و اسکین‌های جدیدی را خریداری کنند. در فصل Cubed مأموریت‌ها و چالش های روزانه و هفتگی مختلفی برای شما درنظر گرفته شده و همچنین شاهد بازگشت Punchcardها هستیم. کارت‌های پانچ درواقع نوعی از مأموریت‌های جهان بازی است که به شما کمک می‌کند XP بیشتری را در بازی کسب کنید. ازمیان اسکین‌های جدید فورتنایت هم بد نیست به حضور کارنیج در بازی اشاره کنیم که کاربران به‌عنوان آخرین اسکین بتل پس فصل Cubed می‌توانند او را آزاد کنند. 

دراین‌میان بد نیست به شخصیت Toona Fish هم اشاره‌ای داشته باشیم که کاراکتر قابل شخصی‌سازی جدید این فصل است. بازیکنان با پیدا کردن قوطی رنگ‌های مخصوص در گوشه و کنار جزیره فورتنایت، می‌توانند رنگ‌های جدیدی را برای کاراکتر Toona Fish آزاد کنند. 

در انتها نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ آیا فصل هشتم را تابه اینجای کار دوست داشته‌اید؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده