نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۸

مهم ترین بازی های سپتامبر ۲۰۲۱ که نباید از دست بدهید

از ریمستر دیابلو تا نسخه پلی استیشن 5 بازی Death Stranding. در این مطلب و ویدیو نگاهی خواهیم داشت به جذاب‌ترین بازی‌هایی که سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر می‌شوند.

ماه سپتامبر ۲۰۲۱ چند روزی است که آغاز شده و طبق روال ماه‌های گذشته، در قالب یک ویدیو و مقاله نگاهی خواهیم داشت به برخی از مهم‌ترین بازی‌هایی که قرار است در این ماه در دسترس قرار بگیرند. لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم توضیحات بیش‌تری در مورد بازی‌ها بدهیم:

تماشا در یوتیوب

دو کاراکتر بازی Life is Strange: True Colors

بازی Life Is Strange: True Colors

  • تاریخ عرضه: ۱۹ شهریور
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس

اولین بازی مهم سپتامبر، چیزی نیست جز جدید‌ترین نسخه از سری بسیار محبوب لایف ایز استرنج؛ مجموعه‌ای که با روایت داستان‌هایی تأثیرگذار و قابل‌لمس، طرفداران زیادی دارد و این بار در نسخه True Colors، ما را با شخصیتی به نام الکس چِن همراه خواهد کرد. وقایع بازی، تحت تاثیر مرگ برادر الکس شکل می‌گیرند و این شخصیت در تلاش برای فهمیدن علت این اتفاق، وارد ماجراجویی پیچیده‌ای می‌شود. 

الکس در این راه جدا از اینکه باید با افراد مختلفی تعامل داشته باشد، می‌تواند از قدرت ویژه خودش هم استفاده کند؛ قدرتی که ازطریق آن، الکس امکان درک و فهمیدن احساسات دیگران را دارد و البته که چنین قابلیتی، بدون تاثیرات منفی روی خود او هم نیست و مشکلاتی هم برایش به‌وجود می‌آورد. استودیو دِک ناین سعی دارد تا در Life Is Strange: True Colors یک بار دیگر قدرتش در ارائه بازی‌های داستان‌محور را به‌رخ بکشد و باید منتظر ماند و دید که نتیجه نهایی، تا چه حد موفق خواهد بود. 

بازیکن بسکتبال در بازی NBA 2K22

بازی NBA 2K22

  • تاریخ عرضه: ۱۹ شهریور
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ

همزمان با نسخه جدید لایف ایز استرنج، شاهد عرضه جدید‌ترین شبیه‌ساز بسکتبال 2K با نام NBA 2K22 هم خواهیم بود. یکی از مهم‌ترین تغییرات و پیشرفت‌های نسخه جدید این مجموعه، ارائه جزییات و ویژگی‌های بیشتر در نسخه‌های نسل نهمی خواهد بود؛ به طوریکه هم شاهد گرافیک و جلوه‌های بصری زیباتری خواهیم بود و هم برخی از ویژگی‌های بازی تغییر خواهند کرد. از جمله بخش The Neighborhood که در این نسخه‌ها با بخشی به نام The City جایگزین می‌شود و قرار است وسعت و امکانات بیش‌تری ارائه دهد. 

سری NBA 2K در سال‌های گذشته با همه مشکلاتی که داشت، بهترین گزینه برای طرفداران ورزش بسکتبال به‌حساب می‌آمد و امیدواریم امسال با کم‌تر کردن این ایراد‌ها، تجربه جذابی برای این قشر از گیمر‌ها ارائه دهد. 

پوستر بازی Deathloop

بازی Deathloop

  • تاریخ عرضه: ۲۳ شهریور
  • پلتفرم: کامپیوتر و پلی استیشن 5

استودیو آرکین انقدر محبوب است که برای Deathloop، بازی جدیدش، هیجان داشته باشیم. این بازی که برای کامپیوتر و پلی استیشن 5 منتشر می‌شود و تا مدتی هم در انحصار کنسول سونی است، بازیکنان را درگیر یک لوپ زمانی خواهد کرد که از قضا همین چند وقت پیش بازی Twelve Minutes هم حسابی بحثش را در بین بازی‌های ویدیویی داغ کرده است. 

البته که Deathloop رویکرد متفاوتی نسبت به بحث لوپ زمانی دارد و وقایعش از این قرار است که بازیکنان وارد یک جزیره خواهند شد و باید برای کشتن هشت شخصیت مختلف تلاش کنند. برای این کار تا رسیدن شب فرصت خواهید داشت و مرگ هم به‌معنی آغاز مجدد لوپ زمانی خواهد بود. البته که استودیو آرکین اعلام کرده که هدفش قرار دادن بازیکنان در یک بازه زمانی خیلی محدود نیست و رویکرد آزادتری نسبت به این قضیه دارد. Deathloop تا امروز نمایش‌های جذابی، مخصوصا از حیث ارائه مبارزه‌های هیجان‌انگیز داشته و باید دید درنهایت چقدر در اجرا موفق خواهد بود. 

تصاویری از شخصیت اصلی و محیط بازی Kena: Bridge of Spirits

بازی Kena: Bridge of Spirits

  • تاریخ عرضه: ۳۰ شهریور
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

بازی Kena: Bridge of Spirits ابتدا قرار بود ماه میلادی گذشته منتشر شود اما با تاخیری تقریبا یک ماهه، حالا در سپتامبر از راه خواهد رسید. این بازی برای کامپیوتر و کنسول‌های نسل هشت و ۹ سونی منتشر می‌شود و در نمایش‌هایی که از آن تا به امروز دیدیم، جلوه‌های بصری با‌کیفیتش و حتی مواردی مثل مبارزات جذاب آن به‌چشم آمده‌اند. 

Kena: Bridge of Spirits در مورد دختری به اسم کِنا است که در دنیای بازی، وظیفه هدایت ارواح را برعهده خواهد داشت و در این مسیر باید با چوبی که توانایی تبدیل شدن به تیرکمان را هم دارد، به نبرد با دشمنانش برود و پازل‌های مختلفی را هم حل کند. در این مسیر، موجودات بامزه‌ای به نام Rot هم او را همراهی می‌کنند که قرار است نقش پررنگی در مکانیک‌های بازی و پیش‌برد روند کلی آن ایفا کنند. 

Diablo 2 / دیابلو 2

بازی Diablo II: Resurrected

  • تاریخ عرضه: ۱ مهر
  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ

طرفداران سبک نقش آفرینی، می‌دانند که پس از انتشار بازی دیابلو ۲، تا مدت خیلی زیادی هر بازی که در این سبک در دسترس قرار می‌گرفت، زیر سایه ساخته بلیزارد قرار می‌گرفت و با آن مقایسه می‌شد. حتی امروز هم بازی‌های مختلفی با هدف ارائه تجربه‌ای نزدیک به دیابلو تبلیغ می‌شوند یا حال و هوایی نزدیک به آن دارند. پس چه چیزی بهتر از اینکه در ماه جاری میلادی، شاهد عرضه نسخه ریمستری از دیابلو ۲ خواهیم بود که می‌تواند قشر جدیدی از گیمر‌ها را هم با جادوی آن آشنا کند؟

البته که پس از عرضه ریمستر وارکرفت ۳، کمی باید محتاط‌تر در مورد ریمستر‌های بلیزارد صحبت کنیم ولی سازندگان Diablo II: Resurrected اعلام کرده‌اند که قصد ندارند تغییر خاصی در گیم‌پلی آن بدهند و بالانسش را به‌هم بریزند و هدف از این ریمستر،‌ فقط بهبود جلوه‌های بصری خواهد بود؛ جایی که حتی میان‌پرده‌های سینمایی بازی هم کاملا بازسازی شده‌اند. پس چه قبلا دیابلو ۲ را بازی کرده باشید و چه خیر، انتشار ریمستر آن می‌تواند یکی از مهم‌ترین اتفاقات ماه سپتامبر برای شما باشد. 

سم بریجز در دث استرندینگ

بازی Death Stranding Director's Cut

  • تاریخ عرضه: ۲ مهر
  • پلتفرم: پلی استیشن 5

پس از گذشت یک سال از عرضه دث استرندینگ، حال قرار است نسخه‌ای کامل‌تر از آن برای پلی استیشن 5 با نام Death Stranding Director's Cut در دسترس قرار بگیرد. این نسخه از بازی، قرار نیست صرفا یک آپگرید بصری باشد و جدا از این بهبود و همچنین پشتیبانی از ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس، شاهد موارد جدیدی هم در روند کلی بازی خواهیم بود. 

از جمله این موارد جدید، می‌توان به سلاح‌های جدید اشاره کرد. همچنین جنبه مخفی‌کاری دث استرندینگ هم در این نسخه بهبود پیدا خواهد کرد و امکانات بیش‌تری خواهید داشت؛ امکاناتی که به‌نظر می‌رسد در یک محیط از بازی که درواقع سازمانی مرموز است، حسابی به‌کار خواهند آمد و حتی در یکی از نمایش‌های بازی، روند آن در این قسمت کمی حس و حال متال گیر را هم ارائه می‌کرد. افرادی که قبلا نسخه پلی استیشن 4 بازی را روی اکانت‌شان خریده باشند، با پرداخت ۱۰ دلار امکان ارتقا به Death Stranding Director's Cut را خواهند داشت. 

بازی Lost Judgment شخصیت اصلی در حال باز کردن در

بازی Lost Judgment

  • تاریخ عرضه: ۲ مهر
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس

بازی Judgment سال ۲۰۱۸ به‌عنوان یک نسخه فرعی از سری یاکوزا منتشر شد و از قضا عملکرد خوبی هم داشت. حال قرار است دنباله این بازی با نام Lost Judgment منتشر شود که طی ماه‌های گذشته، درگیر حاشیه‌های عجیبی هم شده بود. 

Lost Judgment بازیکنان را با شخصیت تاکایوکی همراه خواهد کرد که یک کاراگاه خصوصی است و در داستان بازی، دنبال شخصی می‌گردد که به مواردی چون قتل و تجاوز متهم شده است. Lost Judgment قرار است در مقایسه با نسخه قبلی، پیشرفت‌های زیادی در گیم‌پلی داده‌اند و هم شاهد بهبود‌هایی در اکشن‌های بازی خواهیم بود و هم اینکه جنبه مخفی‌کاری آن بسیار گسترده‌تر خواهد بود. اگر طرفدار یاکوزا هستید و نسخه قبلی این اثر را هم تجربه‌ کرده‌اید، Lost Judgment بازی مهمی برای‌تان خواهد بود.

پوستر بازی New World

بازی New World

  • تاریخ عرضه: ۶ مهر
  • پلتفرم: کامپیوتر

آمازون از مدت‌ها پیش در تلاش برای توسعه بازی‌های ویدیویی است و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های آن‌ها در این راه، New World به‌حساب می‌آید. اثری که با ایده‌های بلندپروازانه‌ای معرفی شد و پس از چند بار تأخیر خوردن، حالا قرار است سپتامبر برای کامپیوتر منتشر شود. 

New World اثری در سبک MMORPG است که بازیکنان را به جهان بزرگ و خیالی خودش می‌برد؛ جهانی پر از موجودات و مأموریت‌های متنوع که شما می‌توانید شخصیت خودتان را در آن بسازید و بعد هم آنطور که مطابق سلیقه‌تان است، او را ارتقا دهید و داستان خودتان را در این دنیا پیش ببرید. New World قصد دارد پا جای بزرگان این سبک از جمله World of Warcraft بگذارد و باید دید که درنهایت چقدر در رسیدن به این هدف موفق خواهد بود. 

مارین در بین دو جهان مختلف بازی The Medium

سایر بازی‌های مهم سپتامبر ۲۰۲۱

علاوه‌بر آثاری که بالاتر معرفی کردیم، این ماه چند بازی مهم دیگر هم داریم که فهرست‌وار به آن‌ها اشاره می‌کنیم. ابتدا در تاریخ ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) نسخه پلی استیشن 5 بازی The Medium منتشر شد که برای علاقه‌مندان آثار ترسناک گزینه خوبی است. طرفداران سونیک در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) قادر به تجربه Sonic Colors: Ultimate خواهند بود که یک ریمستر از سونیک کالرز است. WarioWare: Get It Together! یکی دیگر از بازی‌های مهم سپتامبر است که دهم این ماه (۱۹ شهریور) برای سوییچ منتشر خواهد شد و مجموعه‌ای از انواع و اقسام مینی‌گیم‌ها است. کاربران کنسول نینتندو همچنین ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) می‌توانند بازی Darksider 3 را تجربه کنند که آخرین بازی مهم منتشر‌شده در این ماه به‌حساب می‌آید. 

در پایان لطفا نظرات خودتان را با زومجی به‌اشتراک بگذارید و بگویید که بیشتر، منتظر کدام بازی این ماه هستید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده