بازی های رایگان PS4 | از Warzone تا Fortnite

بازی های رایگان PS4 | از Warzone تا Fortnite

سه شنبه, ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا بهترین بازی‌های رایگان کنسول پلی استیشن 4 را به شما معرفی کنیم. بازی‌هایی همانند فورتنایت و کال آو دیوتی وارزون که همگی در این کنسول بدون پرداخت هیچ‌ هزینه‌ای قابل تجربه کردن هستند.

زمان‌های زیادی پیش می‌آید که از فهرست بازی‌هایی که در حال انجام آن‌ها هستیم خسته‌ شده‌ایم و می‌خواهیم اثری تازه و در عین حال نوآورانه را تجربه کنیم. زمان‌هایی که ترجیح می‌دهیم شاید حتی از آثار AAA و پرزرق و برق فاصله بگیریم و درکنار دوستان خود به تجربه اثری سرگرم‌کننده بپردازیم. خب شاید با خود بگویید که برای تجربه چندساعته یک بازی جدید نیازی به پرداخت مبلغ وجود نداشته باشد و طبیعتا چه چیزی بهتر از بازی‌های رایگانی که در فروشگاه دیجیتالی بازی قرار گرفته است؟ از همین‌رو در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا به سراغ کتاب‌خانه فروشگاه پلی استیشن برویم و بهترین بازی های رایگان پلی اسیشن ۴ را به شما معرفی کنیم. بازی‌هایی که سبک‌های مختلفی را شامل می‌شوند و کاربران با سلایق مختلف می‌توانند از تجربه آن‌ها لذت ببرند. از آثار بتل رویال گرفته تا استراتژیک و حتی شبیه‌ساز ماهی‌گیری از جمله بازی‌هایی هستند که در این فهرست گنجانده شده‌اند و هرکدام به نوبه خود می‌توانند بسیار سرگرم‌کننده و جذاب باشند. همچنین ما کاربران سرویس پلاس را فراموش نکرده‌ایم و در انتهای مقاله نگاهی انداخته‌ایم به بازی های رایگان پلاس PS4 که سونی هر ماه در اختیار کاربران این سرویس قرار می‌دهد. بازی‌های این لیست بر اساس حروف الفبای انگلیسی هستند و رتبه‌بندی خاص دیگری ندارند.

بهترین بازی های رایگان ps4


آتش گرفتن تانک در World of Tanks

۲۵- بازی World of Tanks

  • سازنده و ناشر: Wargaming Minsk / وارمینگ
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • سبک: مبارزات ماشینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۰

World of Tanks یک بازی چندنفره آنلاین با محوریت مبارزات تانک‌های جنگی است که به‌صورت رایگان در فروشگاه پلی استیشن قرار گرفته است. بازی روایت‌گر دوره‌های مختلفی از جنگ است و شما می‌توانید نبردهای مختلفی از جنگ جهانی دوم گرفته تا جنگ سرد را به‌واسطه آن تجربه کنید. در جریان بازی بازیکنان کنترل یک تانک زره‌ای را به انتخاب خود به‌عهده می‌گیرند و سپس با قرار گرفتن در نقشه‌ای تصادفی باید به نبرد با دیگر بازیکنان بپردازند. در بازی حالت‌های مختلفی برای مبارزه وجود دارد و بازیکنان می‌توانند یکی از ۶ حالت اصلی نبرد را انتخاب کنند و با در اختیار گرفتن تانک‌های جنگی به مبارزه با دیگر کاربران بپردازند.

سازندگان در مجموع پنج نوع مختلف خودروی جنگی در بازی قرار داده‌اند که تعداد تمامی آن‌ها درمجموع به بیش از ۶۰۰ عدد می‌رسد. از دیگر نکات جالب خودروهای زره‌ای بازی می‌توان به قابلیت شخصی‌سازی گسترده آن‌ها اشاره کرد. به‌نحوی‌که شما می‌توانید چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ عملکردی بخش‌های مختلف آن‌ها را عوض کنید و تجهیزات و امکانات مدنظر خود را درون آن‌ها دهید. البته که World of Tanks یک بازی فری‌تو‌پلی است و بخش‌های مختلفی از آن به‌صورت پولی در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. با تمامی این اوصاف World of Tanks برای علاقه‌مندان جنگ‌های جهانی و مخصوصا آن‌هایی که به خودروهای زرهی سنگین علاقه خاصی دارند، یکی از بهترین بازی های رایگان PS4 2020 است که به‌صورت رایگان در فروشگاه پلی استیشن قرار گرفته است.


اوکتاویا پرایم در Warframe

۲۴- بازی Warframe

  • سازنده و ناشر: Digital Extremes
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۶۴

Warframe یک بازی اکشن نفش‌آفرینی از استودیو دیجیتال اکستریمز است که در جریان آن بازیکنان کنترل اعضای یک گروه باستانی مبارز به‌نام Tenno را به‌عهده می‌گیرند. این افراد می‌توانند با استفاده از توانایی ویژه خود که Warframe نام دارد و با کمک سلاح‌ها و توانایی‌های دیگر مأموریت‌های خود را به ‌اتمام برسانند. در این بازی شما می‌توانید المان‌های پارکور، نقش‌آفرینی و مبارزات از نزدیک را تجربه کرده و با پیش‌روی در بازی به تجهیزات و امکانات مختلفی دسترسی پیدا کنید. البته که Warframe یک بازی فری‌توپلی است و شما می‌توانید با پرداخت پول واقعی از همان ابتدا بسیاری از این تجهیزات را در اختیار خود بگیرید.

داستان بازی در آینده‌ دور اتفاق می‌افتد، جایی که مبارزان Tenno از خوابی صدساله بیدار می‌شوند و در منظومه شمسی و در کره زمین خود را در نبردی سهمگین در مقابل نژادی به‌نام Grineer پیدا می‌کنند. با پیش‌روی در بازی بخش‌های مختلفی از داستان برای‌تان آشکار می‌شود و می‌توانند بیشتر از قبل با دنیای Warframe ارتباط برقرار کنند. درمجموع وارفریم گرافیک بصری چشم‌نواز و گیم‌پلی اکشن و جذاب خود می‌تواند چند ساعتی شما را سرگرم کند.


نبردهای زمینی، هوایی و دریایی در War Thunder

۲۳- بازی War Thunder

  • سازنده و ناشر: Gaijin Entertainment
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: مبارزات ماشینی
  • نمره در متاکریتیک: ۷۶

War Thunder یک بازی چندنفره مبارزات ماشینی است که توسط استودیو گایجین اینترتینمنت توسعه داده و منتشر شده است. بازی به‌صورت همزمان شما را در جریان نبردهای سهمگین هوایی، زمینی و دریایی قرار می‌دهد که مشابه آن را در کمتر اثری می‌توان مشاهده کرد. سازندگان در این بازی دوره‌های مختلفی از جنگ‌های تاریخی را گنجانده‌اند و به‌همین دلیل می‌توانید از تجهیزات نظامی بسیار قدیمی تا تجهیزات و سلاح‌های جدیدتر را در مراحل مختلف آن تجربه کنید. بازی سه حالت مختلف به‌نام‌های آرکید، Realistic و Simulator را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد که هرکدام تجربه متفاوتی را در برمی‌گیرند. به‌صورتی‌که بخش در بخش آرکید سرعت گیم‌پلی بالا است و تا حد ممکن سلاح‌ها و تجهیزات برای بازی ساده‌سازی شده‌اند. اما با رفتن به بخش‌های Realistic و Simulator سرعت بازی کاهش پیدا می‌کند و گیم‌پلی به دنیای واقعی نزدیک‌تر و در نتیجه سخت‌تر می‌شود.

درکنار موارد گفته شده یک بخش تک‌نفره نیز در بازی گنجانده شده است که بازیکنان را به نبردهای تاریخی و واقعی می‌برد و علاوه‌بر آن در بخشی دیگر بازیکنان می‌توانند با دوستان خود به جنگ دشمنان هوش مصنوعی بروند. سازندگان رویدادهای مختلفی را در طول سال در این بازی برگزار می‌کنند که به بازیکنان اجازه می‌دهند تا بیشتر از قبل از تجربه War Thunder لذت ببرند. در مجموع War Thunder به‌واسطه گسترده بودن وسعت نبردهای خود می‌تواند سلایق مختلفی را به سوی خود جلب کند.


جهان و شخصیت‌های Trove

۲۲- بازی Trove

  • سازنده و ناشر: Trion Worlds
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: سندباکس
  • نمره در متاکریتیک: ۶۵

Trove یک بازی سندباکس پیکسلی از استودیو Trion Worlds است که از جهات بسیاری شما را یاد بازی ماینکرفت می‌اندازد. بازیکنان در این بازی از ابتدا کنترل یکی از شخصیت‌های بازی را در اختیار می‌گیرند که هرکدام مهارت‌ها و توانایی‌های منحصر به‌فردی را مطابق با کلاس مخصوص به خود در اختیار دارند. از اول بازی بازیکنان در مکانی به‌نام Hub قرار می‌گیرند و ازطریق پورتال‌های مختلف می‌توانند وارد دنیاهای گوناگون و متنوع بازی شوند. البته که شرط ورود به این پورتال‌ها رسیدن به سطحی مشخص است و هرکدام با پیشرفت بازیکنان و رسیدن آن‌ها به سطوح بالاتر در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرند.

برخلاف دیگر بازی‌های نقش‌آفرینی در Trove شما تنها سه آیتم کلاه، سلاح و ماسک را می‌توانید از شکست دشمنان خود لوت کنید و برای به‌دست آوردن دیگر آیتم‌های بازی باید ازطریق مکانیزم کرفتینگ، فروشگاه‌های داخل بازی، داد و ستد با دیگر بازیکنان و رسیدن به سطح بالاتر اقدام کنید. Trove شاید نتواند همانند ماینکرفت ساعت‌ها شما را درگیر مکانیزم گیم‌پلی خود کند، اما برای مدت کوتاهی هم که شده می‌تواند جایگزین مناسبی برای علاقه‌مندان این سبک باشد.


مبارزه با هیولا در TERA

۲۱- بازی TERA

  • سازنده و ناشر: Krafton
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: نقش‌آفرینی چندنفره
  • نمره در متاکریتیک: ۶۸

بازی TERA یا The Exiled Realm of Arborea یک اثر نقش‌آفرینی چندنفره آنلاین از استودیو کرفتون است که در جریان آن بازیکنان باید کوئست‌های مختلف را انجام دهند، ساخت‌وساز کنند و در نبردهای تن‌به‌تن با دیگر بازیکنان آن‌ها را به خاک و خون بکشند! همانند دیگر آثار نقش‌آفرینی بازیکنان در این بازی می‌توانند یکی از هفت نژاد مختلف را انتخاب کنند که هر کدام از آن‌ها از مهارت‌های مختلف بهره می‌برند که در نبردها و مبارزات به آن‌ها برتری می‌دهد. هرکدام از نژاد‌های شخصیت‌های بازی دارای کلاس‌های مختلفی در درخت مهارت خود هستند که درنهایت باعث گستردگی و تنوع مهارت‌های کاراکترها می‌شود. درمجموع TERA با گرافیک چشم‌نواز و سیستم مبارزات هیجان‌انگیز خود برای چند ساعت هم که شده می‌تواند به انتخاب سرگرم‌کننده‌ای برای اوقات فراغت شما تبدیل شود.


پورتال‌ در بازی Splitgate

۲۰- بازی Splitgate

  • سازنده و ناشر: 1047 Games
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن، شوتر اول‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: -

بازی بعدی یک اثر شوتر اول‌شخص به نام Splitgate است که استودیو 1047 Games وظیفه توسعه و انتشار آن را به‌عهده داشته است. اثری جذاب که با الهام از دو مجموعه هیلو و پورتال توانسته تجربه‌ای لذت‌بخش از بازی‌های چندنفره را دراختیار شما قرار دهد. از همان ابتدا که وارد Splitgate می‌شوید جهان بازی و طراحی شخصیت‌ها و سلاح‌ها شما را یاد مجموعه هیلو می‌اندازد و از سویی دیگر سازندگان در بازی به‌شما اجازه می‌دهند تا همانند مجموعه محبوب پورتال استودیو ولو، درون دیوارها و بخش‌های مختلف بازی پورتال‌ ایجاد کنید. این پورتال‌های دوتایی درواقع به شما اجازه می‌دهند تا از درون آن‌ها جابه‌جا شوید و حتی به دشمنان خود شلیک کنید.

Splitgate درکنار چالش‌های متعدد، سیستم شخصی‌سازی گسترده، بیش از ۱۵ حالت کژوال و رقابتی مختلف و بیش از ۲۰ نقشه متنوع را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد که هرکدام استایل و سبک بازی مختص به خود را دارا هستند. نقشه‌هایی که برای مثال یک واحد تحقیقاتی درون یک آتشفشان فعال یا یک هتل لوکس زیر آب را شامل می‌شوند و تنوع آن‌ها نشان می‌دهد سازندگان تا چه اندازه می‌توانند در این بازی دست به رویاپردازی بزنند. درکنار گیم‌پلی جذاب، گرافیک بصری بازی زیبا و چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد و به‌عنوان یک بازی فری‌توپلی اصلا شما را ناامید نمی‌کند.


حمله زئوس در Smite

۱۹- بازی Smite

  • سازنده و ناشر: Titan Forge Games / های‌رز استودیوز و تنسنت
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: چندنفره آنلاین
  • نمره در متاکریتیک: ۷۹

بازی بعدی این فهرست باز هم به اثری آنلاین و چندنفره اختصاص دارد. Smite ساخته استودیو Titan Forge Games یک بازی فری‌توپلی سوم‌شخص MOBA است که بازیکنان در آن می‌توانند کنترل یک شخصیت اسطوره‌ای را در اختیار بگیرند و با استفاده از توانایی‌ها و مهارت‌های آن در نبردهای نوبتی شرکت کنند. درحال حاضر بازیکنان می‌توانند شخصیت‌های اصلی خود را از میان خدایان باستانی سرزمین‌های مختلفی همانند چین، مصر، یونان، نورث و ... انتخاب کنند. هرکدام از شخصیت‌ها در یکی از پنج دسته اساسین،‌ گاردیان، هانتر، جادوگر و جنگجو قرار می‌گیرند که هرکدام مهارت‌های مخصوصی را دارا هستند. درخصوص گیم‌پلی بازی Smite حالت‌های مختلفی را در خود جای داده است و در آن بازیکنان در قالب دو تیم ۵ نفره در مقابل هم قرار می‌گیرند و پس از وارد شدن به نقشه بازی خود را در سه مسیر مختلف پیدا می‌کنند. هر مسیر توسط یک «Phoenix» و تعدادی برج دفاعی مراقبت می‌شود و هدف بازیکنان از بین این مکانیزم‌های دفاعی و تصرف پایگاه دشمن است. اصلی‌ترین سیستم دفاعی فینیکس‌ها هستند که از قدرت تخریب بسیار بالایی برخوردار هستند و درکنار یک تایتان غول‌آسا، هدف اصلی تیم شما به‌شمار می‌روند. Smite با حجمی نزدیک به ۳۸ گیگابایت به‌صورت رایگان روی فروشگاه پلی استیشن قرار گرفته است.


شخصیت Seeker در بازی Rogue Company

۱۸- بازی Rogue Company

  • سازنده و ناشر: فرست واچ گیمز / های‌رز استودیو
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شوتر سوم‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: -

Rogue Company یکی از جدیدترین بازی‌های رایگان پلتفرم پلی استیشن 4 است که در سال ۲۰۲۰ دراختیار کاربران این پلتفرم قرار گرفت. این بازی شوتر سوم‌شخص تاکتیکی توسط استودیو فرست واچ گیمز توسعه داده شده و همانند بازی اورواچ قهرمانان مختلفی را در خود جای داده است. شخصیت‌های اصلی این بازی درواقع Rogue نامیده می‌شوند و هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی را در اختیار دارند. بازی حالت‌های مختلفی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد که می‌توانند بسته به علاقه خود آن‌ها را تجربه کنند. همچنین سازندگان سلاح‌ها و تجیهزات مختلفی را برای بازی Rogue Company در نظر گرفته‌اند که بازیکنان می‌توانند در بین مراحل آن‌ها را خریداری کنند. همانند بسیاری از بازی‌های این فهرست، Rogue Company نیز یک بازی کراس‌پلی است و بازیکنان می‌توانند آن را با دوستان خود روی پلتفرم‌های مختلف تجربه کنند. Rogue Company را می‌توانید با حجمی کمتر از ۷ گیگابایت از فروشگاه پلی استیشن دانلود کنید.


پرش با خودرو در Rocket League

۱۷- بازی Rocket League

  • سازنده و ناشر: سایانیکس
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: ورزشی رانندگی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۵

شاید عنوان یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این فهرست را بتوان به بازی راکت لیگ، ساخته استودیو سایانیکس اختصاص داد. اثری که با ادغام دو ورزش فوتبال و رانندگی تجربه‌ای لذت‌بخش و فوق‌العاده سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. راکت‌ لیگ ابتدا در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و بعد از جذب مخاطبان بسیار، از سال ۲۰۲۰ در زمره بازی‌های فری‌توپلی قرار گرفت و حالا بازیکنان بسیاری می‌توانند آن را به‌صورت رایگان تجربه کنند. راکت لیگ درواقع دنباله بازی Battle-Cars ساخته قبلی استودیو سایانیکس به‌شمار می‌رود که حالا با اضافه کردن المان‌های مختلف گیم‌پلی به اثری سرگرم‌کننده و لذت‌بخش تبدیل شده است.

در جریان این بازی بازیکنان در دو تیم چهار نفره پیش‌روی هم قرار می‌گیرند و باید با استفاده از خودروهای خود یک توپ غول‌آسا را وارد دروازه حریف کنند. البته که خودروهای این بازی می‌توانند برای ضربه زدن به توپ در هوا پرش کنند و با استفاده از یک بوست مخصوص با سرعت در زمین مسابقه جابه‌جا شوند. بازیکنان حتی می‌توانند علاوه‌بر ضربه زدن به توپ به دیگر خودروهای بازیکنان دیگر آسیب وارد کنند تا به‌طور کامل آن‌ها را از بین ببرند. راکت لیگ شامل حالت تک‌نفره و چندنفره محلی و آنلاین است و بازیکنان می‌توانند آن را در حالت‌های مختلف با دوستان خود تجربه کنند.


مهمانی شخصیت‌های بازی Rec Room

۱۶- بازی Rec Room

  • سازنده و ناشر: Rec Room Inc
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: ورزشی
  • نمره در متاکریتیک: -

مورد بعدی اثری است که هم می‌توان آن را به‌وسیله هدست‌های واقعیت مجازی تجربه کرد و هم می‌توان به‌وسیله کنترلرهای دوال‌شاک از آن لذت برد. درواقع Rec Room یک دنیای وسیع است که در آن شما می‌توانید بازی‌های چندنفره بسازید و با دوستان خود آن‌ها را تجربه کنید. از نکات جالب توجه Rec Room قابلیت بین‌پلتفرمی آن است که به شما اجازه می‌دهد آن را روی پلتفرم‌های مختلف و با انواع تجهیزات واقعیت مجازی همانند PS VR و Oculus به بهترین شکل ممکن تجربه کنید. این بازی شامل چندین بازی چندنفره مختلف است که شامل شوتر اول‌شخص، بازی‌های اکشن ماجرایی چندنفره و ۶ بازی ورزشی می‌شود. بازی ابزارهای مختلفی را در خود جای داده است که بازیکنان به‌واسطه آن‌ها می‌توانند مراحل و بازی‌های مختلفی را طراحی کنند. درواقع در بازی آیتمی با نام «maker pen» وجود دارد که برای ایجاد اشیا سه‌بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بازیکنان بعدا می‌توانند آن‌ها را وارد دنیای بازی کنند و با آن‌ها به تعامل بپردازند.  


مبارزه در ساحل در بازی Path of Exile

۱۵- بازی Path of Exile

  • سازنده و ناشر: Grinding Gear Games
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: -

Path of Exile یک بازی اکشن نقش‌آفرینی از استودیو Grinding Gear Games است که ابتدا در سال ۲۰۱۳ برای پلتفرم پی‌سی منتشر شد و در بالاخره در سال ۲۰۱۹ به‌صورت رایگان در اختیار کابران پلتفرم پلی استیشن 4 قرار گرفت. وقایع بازی در دنیایی فانتزی و تاریک رخ می‌دهد، جایی که دولت Oriath مردم را به‌منطقه‌ای خرابه به‌نام Wraeclast که محل زندگی خدایان باستانی است، تبعید کرده است. حال بازیکنان باید کنترل یکی از این تبعیدشدگان را به عهده بگیرند و بازی را با یکی از کلاس‌های هفت‌گانه‌ای که پیش‌روی‌شان قرار می‌گیرد، آغاز کنند. بازیکنان در Path of Exile وظیفه دارند تا با شکست خدایان باستانی ساکن در این سرزمین و دیگر موجودات اهریمنی برای بازگشت به سرزمین Oriath تلاش کنند.

در این بین کاربران باید کوئست‌های NPCهای بازی را انجام دهند، وارد دخمه‌ها شوند و با موجودات مختلف مبارزه کرده و تا جایی که می‌توانند امتیاز و تجهیزات جمع‌آوری کنند. کاربران علاقه‌مند به این سبک بازی‌ها بدون شک پس از تجربه چندساعته Path of Exile متوجه شباهت زیاد آن با مجموعه دیابلو (مخصوصا دیابلو 2) می‌شوند که از جهات بسیاری سازندگان برای خلق دنیای بازی خود از آن الهام گرفته‌اند. بازی روی پلتفرم پلی استیشن 4 حجمی حدود ۱۰ گیگابایت دارد و سازندگان با انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف تلاش کرده‌اند تا از جامعه کاربری آن به خوبی حمایت کنند. پس اگر از علاقه‌مندان بازی‌های دانجن‌کراولر و اکشن نقش‌آفرینی هستید، بازی Path of Exile می‌تواند انتخاب مناسبی برای‌تان باشد.


شخصیت Mal'Damba در بازی Paladins

۱۴- بازی Paladins

  • سازنده و ناشر: ایول موجو گیمز / های‌رز استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: -

بازی Paladins: Champions of the Realm یکی از آثار شوتر اول‌شخص آنلاینی است که به‌صورت رایگان در فروشگاه پلی استیشن قرار گرفته است. وقایع این بازی در دنیایی فانتزی با نام The Realm رخ می‌دهد که در آن المان‌های مختلف فانتزی و علمی‌تخیلی وجود دارد. رقابت‌های بازی در قالب تیم‌های پنج‌نفره انجام می‌گیرد و بازیکنان باید در هر دور رقابت شخصیت‌ خود را از میان قهرمانان بازی انتخاب کنند. قهرمانانی که هرکدام توانایی‌ها و سلاح‌های منحصربه‌فردی دارند و بازیکنان می‌توانند ازطریق یک سیستم کارتی آن‌ها را بهبود دهند. درمجموع چهار حالت اصلی در بازی قرار داده شده است که هرکدام تجربه متفاوتی از بازی پالادینز را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهند. برای مثال حالت اصلی بازی Siege نام دارد که همان‌طور که گفته شد بازیکنان در قالب تیم‌های ۵ نفره پیش‌روی هم قرار می‌گیرند و باید نقطه اصلی نقشه را به‌صورت گروهی در اختیار بگیرند و اگر موفق شوند بعد از آن باید یک محموله را به پایگاه دشمن هدایت کنند. 

سازندگان قهرمانان زیادی را در بازی قرار داده‌اند که در چهار کلاس کلی تقسیم‌بندی می‌شوند. شما می‌توانید به شکل گسترده‌ای قهرمانان خود را شخصی‌سازی کنید و مهارت‌های جدید و مختلفی را برای آن‌ها آزاد کنید. یکی از روش‌های شخصی‌سازی قهرمانان انتخاب چند کارت برای آن‌ها و اضافه کردن مهارت‌ها و توانایی‌های جدید به آن‌ها است. گرافیک بازی به‌صورت کارتونی است و با توجه‌ به موارد گفته شده می‌توان آن را رقیب شایسته‌ای برای بازی اورواچ درنظر گرفت.


مبارزه با هیولا در LET IT DIE

۱۳- بازی LET IT DIE

  • سازنده و ناشر: Grasshopper Manufacture / گانگ‌هو آنلاین اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۷۲

LET IT DIE یک بازی اکشن نقش‌آفرینی از استودیو ژاپنی Grasshopper Manufacture است که در جریان آن بازیکنان تحت نظارت شخصیتی به‌نام Uncle Death باید در مسیر یک برج ترسناک مبارزه کنند و در طول مسیر سلاح‌های مختلف و زره‌های گوناگون را به‌دست بیاورند. بازی داستان آنچنانی ندارد اما ایده آن جذاب است. پس از آن‌که یک واقعه فاجعه‌بار بخش اعظمی از بشریت را نابود می‌کند، یک سازه بزرگ و غول‌آسا به‌نام Tower of Bards در شهر توکیو ظاهر می‌شود. گفته می‌شود که اگر هر شخص بتواند به بالای آن برج برسد، اتفاق خوبی برایش رخ می‌دهد و همین موضوع باعث می‌شود تا افراد مختلفی برای بالا رفتن از آن تلاش کنند. در طول مسیر افراد برای آن‌که خود بتوانند طبقات این برج را بالا بروند با دیگر اشخاص درگیر می‌شوند و آن‌ها را با هر سلاحی که گیرشان می‌آید به قتل می‌رسانند. حال این وظیفه شما است که از بین این درگیری خونین جان سالم به‌در ببرید.

ساختار بازی روگ‌لایک‌گونه است و ساختار برج هیچوقت یکسان و ثابت باقی نمی‌ماند. به شکل عجیبی شما می‌توانید کل بازی را بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای تجربه کنید و هزینه کردن شما در بازی بیشتر مربوط‌به زمانی است که بخواهید LET IT DIE را ساده‌تر تجربه کنید. درمجموع سیستم گیم‌پلی سخت‌گیرانه LET IT DIE تا حد زیادی از مجموعه سولز استودیو فرام‌سافتور الهام گرفته است و بدون شک طرفداران این مجموعه به‌خوبی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.


شخصیت‌های Hyper Scape روی سقف ساختمان

۱۲- بازی Hyper Scape

  • سازنده و ناشر: یوبی‌سافت
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: بتل رویال،‌ شوتر اول‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۶۲

Hyper Scape یک بازی شوتر اول‌شخص فری‌توپلی از استودیو یوبی‌سافت است که با هدف رقابت با بازی‌های بتل رویالی همانند Apex Legends، فورتنایت و وارزون منتشر شد. در بخش اصلی بازی بازیکنان در یک رقابت ۱۰۰ نفره وارد یک نقشه بزرگ می‌شوند که به‌آرامی محدوده آن در حال کوچک‌ شدن است و بازیکنان باید حریفان خود را از میان بردارند. اصلی‌ترین تفاوت هایپر اسکیپ با دیگر بازی‌های بتل رویال این است که در هایپر اسکیپ به‌جای آن‌که نقشه کل بازی در حال کوچک شدن باشد، بخش‌های گوناگون نقشه به‌صورت تصادفی ناپدید می‌شود. پس از آن‌که آخرین بخش نقشه هم ناپدید شد یک تاج پادشاهی ظاهر می‌شود و اگر بازیکنی بتواند آن را به‌مدت ۶۰ ثانیه نگه دارد،‌ برنده رقابت خواهد شد. البته که پس از نابود شدن تمامی بازیکنان، آخر بازیکن یا تیمی که زنده بماند نیز برنده مسابقه خواهد بود.

در طول بازی بازیکنان می‌توانند سلاح‌های مختلفی را در نقشه پیدا کنند و درکنار آن به مهارت‌های ویژه‌ای که Hacks نامیده می‌شوند، دسترسی پیدا کنند. این مهارت‌ها هرکدام توانایی‌های ویژه‌ای را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. زمانی‌که یکی از بازیکنان در حالت اسکواد کشته شوند، به یک Echo تبدیل می‌شوند که نمی‌توانند هیچ‌کدام از نیروهای دشمن را نابود کنند و تنها می‌توانند با هم‌تیمی‌هایشان درخصوص دشمنان هشدار دهند. درمجموع Hyper Scape اثری بتل رویال است که ایده‌های جذابی را درون خود جای داده است و شاید برای چند ساعتی بتواند شما را مجذوب خود کند.


تیراندازی در H1Z1

۱۱- بازی H1Z1: Battle Royale

  • سازنده و ناشر: Daybreak Game Company
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: بتل رویال
  • نمره در متاکریتیک: ۶۶

H1Z1 یک بازی بتل رویال از استودیو دی‌بریک گیمز است که همانند بسیاری از آثار بتل‌رویال بازیکنان در آن باید در رقابتی صدنفره باید برای بقا تلاش کنند. بازیکنان می‌توانند بازی را به‌صورت تک‌نفره،‌ دونفره و در قالب یک گروه پنج‌نفره تجربه کنند که طبیعتا بازیکن یا تیم آخر باقی‌مانده برنده رقابت خواهد بود. بازیکنان می‌توانند علاوه‌بر سلاح و تجهیزات نظامی در نقشه بازی از خودروهای سواری برای جابه‌جایی در دنیای بازی استفاده کنند.

سازندگان همچنین در بازی مکانیزم ساخت و ساز یا کرفتینگ را قرار داده‌اند و بازیکنان می‌توانند به واسطه آن تجهیزات مختلف را برای خود بسازند. با پیش‌روی در بازی یک ابر گاز سمی دنیای نقشه بازی را محدودتر می‌کند و بازیکنانی که در آن قرار بگیرند میزان سلامت‌شان کاهش می‌یابد. درمجموع H1Z1 درکنار دیگر بازی‌های بتل رویال قرار می‌گیرد و زمانی‌که شما از تجربه آن‌ها خسته شدید می‌توانید برای تنوع آن را تجربه کنید.


دنیای سرسبز بازی گنشین ایمپکت

۱۰- بازی Genshin Impact

  • سازنده و ناشر: miHoYo
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۱

یکی دیگر از بازی‌هایی که امروزه نام آن بر سر زبان‌ها افتاده است، گنشین ایمپکت ساخته استودیو میهویو لیمیتد است که حال و هوای  انیمه‌های ژاپنی را برای شما تداعی می‌کند و از سویی دیگر شباهت‌‌های زیادی هم با بازی The Legend Of Zelda: Breath of the Wild دارد. وقایع بازی در دنیای فانتزی Teyvat رخ‌ می‌دهد، جایی که هفت نژاد مختلف در آن به زندگی ادامه می‌دهند که هرکدام از آن‌ها به یک عنصر وابسته هستند. داستان بازی با کاراکتری که با نام Traveler شناخته می‌شود، پیش برده می‌شود که پس از سفر به دنیاهای مختلف از زوج دوقلوی خود جدا افتاده است.

با پیش‌روی در بازی قهرمانان جدیدی در اختیار شما قرار می‌گیرند که هرکدام از عنصر خاصی استفاده می‌کنند. به‌صورتی‌که هر کدام از این عناصر دارای نقاط قوت و ضعف مختلفی هستند که در زمان مبارزه با دشمنان باید آن‌ها مدنظر قرار دهید. به‌عنوان مثال شخصیت‌هایی با عنصر آب به‌خوبی از عهده شخصیت‌های عنصر آتش برمی‌آیند و به‌همین ترتیب این موضوع برای دیگر شخصیت‌ها نیز صادق است. سازندگان همچنین قابلیت شخصی‌سازی ظاهری شخصیت‌ها و ارتقای تجهیزات را در بازی گنجانده‌اند تا بازیکنان با پیشرفت در مراحل و کسب امتیاز، شخصیت‌های خود را بهبود دهند. در مجموع Genshin Impact با مکانیزم گیم‌پلی و گرافیک چشم‌نواز و موسیقی دل‌نشین خود می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم‌ خود کند. 


محیط و کاراکترهای Fortnite

۹- بازی فورتنایت

  • سازنده و ناشر: اپیک گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: بتل رویال
  • نمره در متاکریتیک: ۷۸

شاید یکی از معروف‌ترین بازی‌های این فهرست به بازی فورتنایت اختصاص داشته باشد که در چند سال اخیر به‌شدت بین کاربران مختلف به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. فورتنایت ساخته استودیو اپیک گیمز یک بازی بتل رویال فری‌توپلی است که در جریان آن بازیکنان به‌صورت انفرادی یا تیمی در جزیره‌ای بزرگ قرار می‌گیرند و باید برای بقای جان خود تلاش کنند. گرافیک بازی به‌صورت کارتونی است و سازندگان به‌مناسبت‌های مختلف شخصیت‌های جدید و متنوع و بعضا معروفی را در فصل‌های مختلف آن معرفی می‌کنند.

از شخصیت‌های فیلم‌های مارول گرفته تا حتی کاراکترهای بازی‌های معروف دیگر (همانند ایلوی از Horizon Zero Dawn) همگی در بازه‌های زمانی مختلف در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرند تا در رقابتی نفس‌گیر و جذاب در دنیای فورتنایت غرق شوند. بدون شک عامل اصلی موفقیت فورتنایت در گرو پشتیبانی کامل و بی‌وقفه اپیک گیمز از این بازی است که علاوه‌بر انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف، رویدادهای بسیار جذابی همانند پخش کنسرت آریانا گرند یا مارشملو و پخش فیلم‌های سینمایی همانند اینسپشن را دراختیار کاربران خود قرار می‌دهد.


ماهی‌گیری روی قایق در Fishing Planet

۸- بازی Fishing Planet

  • سازنده و ناشر: Fishing Planet LLC
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: ورزشی، ماهی‌گیری
  • نمره در متاکریتیک: -

Fishing Planet یک بازی اول‌شخص آنلاین با محوریت شبیه‌سازی ورزش ماهی‌گیری است که تجربه‌ای نزدیک به واقعیت را دراختیار بازیکنان قرار می‌دهد. در بازی بیش از ۱۵۰ گونه ماهی مختلف با رفتارهای منحصربه‌فرد قرار داده شده است که هرکدام در شرایط محیطی مختلفی در بازی قرار گرفته‌اند. سازندگان همچنین در بازی سیستم آب‌وهوایی پویا قرار داده‌اند که به‌واسطه آن شما می‌توانید در شب و روز و در فصل‌های مختلف و شرایط مختلف آب‌وهوایی به ماهی‌گیری بپردازید. شما می‌توانید از انواع قلاب ماهی‌گیری و صدالبته از انواع طعمه مختلف برای ماهی‌گیری خود استفاده کنید، چرا که گیر انداختن ماهی‌های مختلف با اندازه‌های گوناگون به تعویض تجهیزات شما نیازمند است. همچنین در بازی مکان‌های مختلفی برای ماهی‌گیری درنظر گرفته شده است تا در آن‌ها ماهی‌های بومی هر منطقه را شکار کنید. فقط درنظر بگیرید که سفر به مکان‌های مختلف بازی نیاز به پرداخت پول درون‌ بازی است. البته که پول درون بازی را شما می‌توانید علاوه‌بر هزینه جابه‌جایی روی خرید تجهیزات و خرید مجوز ماهی‌گیری هزینه کنید.

شما برای تجربه Fishing Planet نیاز به اتصال دائمی اینترنت دارید،‌ اما ضرورتی برای داشتن اشتراک پلاس وجود ندارد. درنهایت درنظر داشته باشید که این بازی برای تمامی کاربران ساخته نشده‌ است و علاقه‌مندان به ماهی‌گیری می‌توانند با آن به‌خوبی ارتباط برقرار کنند و افرادی که علاقه‌ای به این سرگرمی‌ ندارند ممکن است به سرعت از تجربه FIshing Planet خسته شوند. گرافیک بصری زیبا، فیزیک و هوش مصنوعی رفتار نزدیک به واقعیت ماهی‌ها در بازی باعث شده است تا Fishing Planet به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تجربه‌های ماهی‌گیری شما تبدیل شود.  


اتاق‌های پناهگاه در Fallout Shelter

۷- بازی Fallout Shelter

  • سازنده و ناشر: بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: استراتژی
  • نمره در متاکریتیک: -

درکنار بازی‌های رایگان فروشگاه پلی استیشن، یک بازی از استودیو بتسدا به چشم می‌خورد. Fallout Shelter که شاید بیشتر مخاطبان پلتفرم موبایل با آن آشنایی داشته باشند از جمله‌ بازی‌هایی است که کاربران کنسول پلی استیشن 4 هم می‌توانند آن را تجربه کنند. در جریان این بازی متوجه می‌شوید که شما درواقع وظیفه مدیریت یکی از پناهگاه‌های معروف مجموعه فال‌اوت (Vault) را به‌عهده دارید و هدف‌تان حفظ بقا در دنیای پساآخرالزمانی این مجموعه و آغاز یک زندگی جدید در آن است. در این بازی از همان ابتدا شما شخصیت‌های مختلفی را در پناهگاه خود پیدا می‌کنید که نیاز به تأمین نیازهای اولیه‌ای دارند که برآورده کردن آن‌ها در دنیای فال‌اوت کار چندان ساده‌ای به‌نظر نمی‌رسد.

با پیشرفت در بازی می‌توانید پناهگاه خود را گسترش دهید و واحدهای مختلفی را به آن اضافه کنید. اتاق‌های جدید می‌توانند سالن بدن‌سازی، آزمایشگاه ساخت دارو، مدرسه و غیره باشند که همه در راستای بهبود وضع زندگی افراد پایگاه شما فعالیت می‌کنند. گرافیک بازی به‌صورت دوبعدی و کارتونی است و به‌راحتی می‌توانید ساعت‌ها با آن ارتباط برقرار کنید. از نکات جالب Fallout Shelter می‌توان به این موضوع اشاره کرد که وابستگی بسیار کمی به پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای دارد و اگر کمی صبر و حوصله به‌خرج دهید، به‌راحتی می‌توانید بدون هزینه کردن هیچ پولی، در آن پیشرفت کنید و پایگاه خود را گسترش دهید. 


تیراندازی به دشمنان در Destiny 2

۶- بازی Destiny 2

  • سازنده و ناشر: بانجی / اکتیویژن و بانجی
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۸۵

اگر از علاقه‌مندان آثار شوتر اول‌شخص باشید بدون شک نام مجموعه Destiny را به گوش شنیده‌اید. مجموعه‌ای از استودیو نام‌آشنای بانجی که پیش از این مجموعه با بازی‌های هیلو بر سر زبان‌ها افتاد. Destiny 2 درواقع یک بازی شوتر آنلاین اول‌شخص است که ابتدا در سال ۲۰۱۷ به‌صورت یک اثر پولی منتشر شد، اما در سال ۲۰۱۹ بانجی با اضافه کردن نام New Light به‌عنوان بازی، آن را به‌صورت فری‌توپلی در دسترس مخاطبان خود قرار داد. علاوه‌برآن، سازندگان آغاز بازی را به‌نحوی تغییر دادند که مخاطبان جدید مراحل مربوط‌به نسخه اول مجموعه را تجربه کرده و سپس وارد بخش داستانی دستینی 2 یعنی The Red War و دیگر بسته‌ای الحاقی آن شوند.

دنیای بازی در قالب یک اثر چندنفره با المان‌های نقش‌آفرینی بین بازیکنان مختلف به‌اشتراک گذاشته شده است و همانند نسخه اصلی فعالیت‌ها در این نسخه هم به دو حالت PvE و PvP تقسیم می‌شود. پس از گذشت چهار سال از زمان انتشار دستینی 2، بانجی با انتشار به‌روزرسانی و بسته‌های گسترش‌دهنده مختلف به خوبی از این بازی حمایت کرده است. بدون شک بین بازی‌های رایگان این فهرست، دستینی 2 جایگاه ویژه‌ای دارد و اگر تاکنون موفق نشده‌اید آن را تجربه کنید به‌شما توصیه می‌کنیم همین الان دست به‌کار شوید و آن را دانلود و نصب کنید.


مبارزه با بهموث در Dauntless

۵- بازی Dauntless

  • سازنده و ناشر: فینیکس لبز
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۸۰

Dauntless یک بازی اکشن نقش‌آفرینی از استودیو کانادایی فینیکس لبز است که وقایع آن در دنیایی فانتزی رخ می‌دهد. دنیایی که جهان آن طی یک رویداد نابودکننده از هم پاشیده است و باعث شده تا موجوداتی به‌نام Behemoth به شکار انسان‌ها بپردازند. بازیکنان کنترل‌ شخصیت‌هایی به‌نام Slayer را به‌عهده می‌گیرند تا این موجودات را شکار کنند و از لوت‌ به‌دست آمده از آن‌ها برای ساخت‌وساز تجهیزات جدید و ارتقای آن‌ها استفاده کنند. بازیکنان با به‌دست آوردن سلاح‌های قوی‌تر می‌توانند به سراغ Behemothهای قدرتمندتر بروند و درنتیجه لوت‌های بهتری را کسب کنند. شما می‌توانید بازی را به‌صورت انفرادی یا چندنفره بازی کنید. بازی از لحاظ گیم‌پلی شباهت زیادی به Monster Hunter دارد و مکانیزم کلی آن براساس نابود کردن هیولاها و آماده‌ شدن برای روبه‌رو شدن با هیولاهای قدرتمند‌تر است. 

همان‌طور که گفته شد مکانیزم اصلی گیم‌پلی بازی برمبنای نابودی هیولاها، لوت کردن آن‌ها، ارتقای تجهیزات و آماده شدن برای مبارزه با هیولاهای بعدی چیده شده است. درواقع شما پس از نابود کردن هر هیولا باید تجهیزات جدیدی را کرفت کنید که در مقابل نقاط ضعف هیولاهای بعدی به کار شما بیایند. شما می‌توانید بیشتر بخش‌های بازی را از همین طریق پیش ببرید و بخش پولی بازی را بیشتر در زمینه پوشش ظاهری شخصیت‌ها درنظر بگیرید. سازندگان ۶ نوع سلاح مختلف در بازی گنجانده‌اند که شما می‌توانید هرکدام آن‌ها را مطابق میل خود ارتقا دهید و شخصی‌سازی کنید. طراحی هیولاهای بازی هم چیزی میان فانتزی و واقع‌گرایانه است و می‌توان آن‌ها را چیزی میان هیولاهای بازی God Eater و Monster Hunter درنظر گرفت. درمجموع Dauntless را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های فری‌توپلی فروشگاه پلی استیشن قلمداد کرد که در عین سرگرم‌کننده بودن تجربه‌ای لذت‌بخش و درعین حال ساده و بدون پیچیدگی را پیش‌روی شما قرار می‌دهد. 


پوستر Call of Duty: Warzone

۴- بازی Call of Duty: Warzone

  • سازنده و ناشر: اینفینیتی وارد و ریون سافتور / اکتیویژن
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: بتل رویال، شوتر اول‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۷۹

درکنار بازی فورتنایت، اثر دیگری که در یک سال اخیر به‌شدت به‌عنوان یک بازی بتل رویال نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته است، چیزی نیست جز Call of Duty: Warzone. یک بازی از جنس مجموعه کال آو دیوتی که این‌بار بازیکنان در دنیای آن باید به مشابه دیگر آثار بتل رویال، با وارد شدن به یک جزیره برای بقا تلاش کرده و تا جایی که می‌توانند بازیکنان دیگر را از دور خارج کنند. وارزون از همان ابتدا نشان می‌دهد که از سرعت بسیار بالایی برخوردار است و مهارت بازیکنان تاثیر بسیار زیادی در نتیجه عملکرد آن‌ها در زمین نبرد دارد.

یکی از ویژگی‌های وارزون که آن را از دیگر بازی‌های بتل رویال متمایز می‌کند قابلیت بازگشت به بازی بازیکنان کشته شده است. پس از آن‌که بازیکنان در میدان نبرد کشته می‌شوند، در حالتی به‌نام Gulag به مکانی نامعلوم فرستاده می‌شوند تا در نبردی تن‌به‌تن در مقابل بازیکنی دیگر شرکت کنند. برنده این رقابت یک‌بار دیگر شانس بازگشت به نبرد را پیدا می‌کند، اما این‌بار دیگر خبری از سلاح‌های زمان مرگ نیست و حالا او باید تمامی تجهیزات خود را از اول به‌دست بیاورد. گرافیک بازی بسیار چشم‌نواز است و گیم‌پلی آن بدون شک در حال حاضر هم یکی از بهترین تجربه‌های شوتر اول‌شخص را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


مبارزه روی استیج در بازی Brawlhalla

۳- بازی Brawlhalla

  • سازنده و ناشر: Blue Mammoth Games / یوبی‌سافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: نقش‌آفرینی، مبارزه‌ای
  • نمره در متاکریتیک: -

در بین فهرست بهترین بازی‌های رایگان پلتفرم پلی استیشن 4 اثری مبارزه‌ای با نام Brawlhalla جای گرفته‌ است که با الهام‌گیری از مکانیزم گیم‌پلی بازی Super Smash Bros لحظاتی شاد و سرگرم‌کننده را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. درواقع در جریان این بازی شما با انتخاب جنگجوی مورد نظر خود وارد مراحلی می‌شوید که از چندین سکو تشکیل شده است. هدف اصلی شما در این مبارزات بیرون انداختن کاراکتر یا کاراکترهای حریف از روی این سکوها است و طبیعتا در این راه باید مواظب باشید که این بلا سر خودتان نیاید.

گرافیک کارتونی بازی بسیار چشم‌نواز است و طراحی شخصیت‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر انجام گرفته است. در طول بازی شما با پیروزی در مسابقات، سکه‌ به‌دست می‌آورید و می‌توانید به‌وسیله این سکه‌ها شخصیت‌های جدید آزاد کرده و حتی به شخصی‌سازی کاراکترهای موجود خود بپردازید. درحال حاضر بازی ۵۳ شخصیت قابل بازی مختلف (که بعضی از آن‌ها شخصیت‌های بازی‌های دیگر هستند) را درون خود جای داده است که هرکدام از آن‌ها از مهارت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فردی بهره می‌برند. Brawlhalla همانند دیگر بازی‌های این فهرست به‌صورت رایگان در فروشگاه پلی استیشن قرار گرفته است و هم‌اکنون می‌توانید آن را دانلود و تجربه کنید.


صفحه بازی Auto Chess

۲- بازی Auto Chess

  • سازنده و ناشر: Dragonest Game
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: استراتژی
  • نمره در متاکریتیک: -

درکنار آثار مختلف سبک شوتر و اکشن، شاید حضور بازی‌های استراتژی، نوبتی یا فکری در فهرست بهترین بازی های رایگان PS4 2021 ضروری به‌نظر برسد. بازی Auto Chess ساخته استودیو Dragonest Game از آن دسته بازی‌هایی است که با گیم‌پلی نوآورانه خود در سبک استراتژیک می‌تواند به‌راحتی به انتخاب مناسبی برای اوقات فراغت شما تبدیل شود. در این بازی که رقابت‌های آن در نبردهای ده دقیقه‌ای خلاصه می‌شود، شما از چندین کارت قهرمان برخوردار هستید که هرکدام سطح‌بندی مخصوص به خود را دارا هستند. از همان ابتدا و پس از انتخاب کارت‌ها، شما مهره‌های خود را در صفحه شطرنجی‌شکل قرار می‌دهید و سپس منتظر می‌مانید که بازی آغاز شود.

درواقع نحوه چیدمان هر قهرمان باتوجه‌به مهارتی که در اختیار دارد، اصلی‌ترین ترفند به برتری رسیدن در رقابت‌های Auto Chess است که نیاز به کسب تجربه و مهارت زیادی دارد. سازندگان در بازی رویدادهای هفتگی و سالانه مختلفی را قرار داده‌اند که با شرکت در آن‌ها و رسیدن به رتبه‌های بالای لیدربورد جهانی می‌توانید امتیازهای زیادی را از آن خود کنید. گرافیک بصری و طراحی شخصیت‌ها و محیط Auto Chess از جذابیت بالایی برخوردار است و درکنار گیم‌پلی هیجان‌انگیز خود می‌تواند به یکی از بهترین بازی های رایگان PS4 2020 تبدیل شود.


شخصیت‌های بازی Apex Legends

۱- بازی Apex Legends

  • سازنده و ناشر: ریسپاون / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: بتل رویال، شوتر اول‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۸۹

ایپکس لجندز یک بازی بتل‌رویال خوش‌ساخت از استودیو نام‌آشنای ریسپاون است که در جریان آن شما همانند بازی اورواچ در نقش قهرمانانی مشخص قرار می‌گیرید که این بار پس از وارد شدن به یک جزیره باید برای بقا تلاش کنید. گیم‌پلی بازی بدین صورت است که بازیکنان از همان ابتدا از بین شخصیت‌های از پیش آماده بازی که Legend نامیده می‌شوند، باید یک تیم دو یا سه نفره را تشکیل دهند. هرکدام از شخصیت‌های بازی توانایی‌های منحصربه‌فردی را دارا هستند و این موضوع به بازیکنان اجازه می‌دهد تا در انجام کارهای تیمی به بهترین شکل ممکن هماهنگ شوند. در حال حاضر Apex Legends دو حالت اصلی به‌نام‌های Battle Royal و Arenas را در خود جای داده است.

در بخش Battle Royale بیست تیم سه‌نفره یا ۳۰ تیم دو نفره روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و باید با استفاده از مهارت‌های خود و با جست‌وجو در جزیره برای یافتن تجهیزات و سلاح‌های مختلف برای بقا تلاش کنند. در حالت Arenas هم بازیکنان در قالب تیم‌های سه‌نفره وارد رقابت Deathmatch می‌شوند و هر تیمی بتواند بیشتر به پیروزی برسد برنده مسابقه خواهد بود. ایپکس لجندز به‌واسطه گیم‌پلی جذاب، سیستم پیشرفت بازیکنان و المان‌های مختلف از زمان عرضه خود با نقدهای مثبتی از سوی منتقدین روبه‌رو شده است و می‌تواند به‌راحتی به یکی از بهترین بازی‌های فری‌توپلی پلتفرم پلی استیشن 4 تبدیل شود.

بازی های رایگان PS4 پلاس

همان‌طور که در بالا مشاهده کردید، فروشگاه پلی استیشن بازی‌های رایگان متعددی را در خود جای داده است که تجربه هرکدام از آن‌ها می‌تواند ساعت‌ها مخاطبان خود را سرگرم کند. اما همان‌طور که می‌دانید سونی هر ماه تعدادی بازی رایگان را در اختیار کاربران اشتراک پلاس خود قرار می‌دهد که معمولا برخی از آن‌ها جزو آثار محبوب و معروف سال‌های اخیر بوده‌اند. با آمدن کنسول پلی استیشن 5 هم این سنت بر جای خود باقی مانده است و سونی هر ماه سه بازی رایگان را برای کاربران این سرویس درنظر می‌گیرد. این بازی‌ها در پایان ماه از حالت رایگان خارج می‌شوند و تنها کاربرانی که در طول رایگان شدن آن‌ها عضو اشتراک پلاس بوده‌اند، می‌توانند آن‌ها را دریافت کنند. البته که این کاربران کافی است تنها یک‌بار این بازی‌ها را به کتاب‌خانه خود اضافه کنند تا همیشه آن‌ها را برای خود نگه دارند و تا زمانی‌که عضو اشتراک پلاس باشند، می‌توانند از تجربه آن‌ها لذت ببرند. با تمامی این اوصاف در ادامه این مقاله تصمیم گرفتیم تا بازی‌های فروشگاه پلی استیشن 4 را که هر ماه به‌واسطه سرویس اشتراکی پلاس به‌صورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد به شما کاربران زومجی معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید با معرفی بازی‌های رایگان ماه سپتامبر ۲۰۲۱ سرویس اشتراکی پلی استیشن پلاس.

کاراکتر Predator

۲- بازی Predator: Hunting Grounds

  • سازنده و ناشر: IllFonic / سونی اینتراکتیو اینترتینمنت
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شوتر اول‌شخص، شوتر سوم‌شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۵۶

Predator: Hunting Grounds یک بازی چندنفره از مجموعه محبوب Predator است که توسط استودیو IllFonic برای پلتفرم‌های پی‌سی و پلی استیشن 4 توسعه داده شده است. در جریان این بازی یکی از بازیکنان در نقش پردیتور قرار می‌گیرد و چهار بازیکن بعدی در قالب سربازانی قرار می‌گیرند که برای دستگیری یک رئیس پخش مواد مخدر به مأموریتی در یک منطقه اعزام شده‌اند. وظیفه بازیکنی که نقش پردیتور را به‌عهده گرفته است، شکار و کشتن سربازان و وظیفه سربازان هم زنده‌ ماندن و درصورت امکان از بردن کاراکتر پردیتور است. البته که شما می‌توانید در قالب تیم چهارنفره مأموریت خود را انجام دهید، از دست پردیتور جان سالم به‌در ببرید و درنهایت ازطریق هلیکوپتر از منطقه خارج شوید.

بازی از گرافیک چشم‌نوازی برخوردار است و بازیکنی که در نقش پردیتور قرار می‌گیرد می‌تواند از قابلیت دوربین حرارتی آن‌ها استفاده کرده و بازیکنان در نقشه بازی شناسایی کند. پس اگر از علاقه‌مندان مجموعه Predator و بازی‌های چندنفره هستید، Predator: Hunting Grounds می‌تواند به‌عنوان یک بازی رایگان شما را چند ساعتی سرگرم کند.


مأمور 47 با اسنایپر روی سقف در هیتمن 2

۱- بازی Hitman 2

  • سازنده و ناشر: IO Interactive / وارنر بروز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: مخفی‌کاری
  • نمره در متاکریتیک: ۸۲

شاید جذاب‌ترین بازی رایگان ماه سپتامبر کاربران پلاس، Hitman 2 ساخته استودیو IO Interactive باشد که در سال ۲۰۱۸ شاهد عرضه آن برای پلتفرم‌های مختلف بودیم. هیتمن 2 درواقع دنباله نسخه سال ۲۰۱۶ این مجموعه به‌شمار می‌رود که در جریان آن مأمور 47 به‌دنبال شکار شخصیتی مرموز به‌نام Shadow Client و هم‌دستان آن پا به مناطق مختلف دنیا می‌گذارد. گیم‌پلی بازی همانند دیگر نسخه‌های هیتمن براساس مخفی‌کاری چیده شده است و شما در هر مرحله مأموریت دارید تا اهداف خود را با هر روشی که دوست دارید به قتل برسانید.

بازی راه‌های مختلفی را در هر مرحله پیش‌روی شما قرار می‌دهد که بدون شک به‌نتیجه رساندن هرکدام از آن روش‌ها به خلاقیت و مهارت بازیکنان بازمی‌گردد. پس اگر عضو سرویس پلاس پلتفرم پلی استیشن هستید و به بازی‌های سبک مخفی‌کاری و مخصوصا مجموعه محبوب هیتمن علاقه‌ دارید، فرصت را از دست ندهید و این بازی را دانلود و تجربه کنید.


پرسش‌های متداول

  • بهترین بازی های رایگان PS4 کدام ها هستند؟

    در حال حاضر بازی‌های بتل رویال فورتنایت و کال آو دیوتی وارزون و بازی شوتر دستینی 2 از جمله آثاری هستند که به‌صورت رایگان در فروشگاه پلی استیشن در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند. 

  • آیا بازی های رایگان PS4 همیشه رایگان باقی خواهند ماند؟

    معمولا بازی هایی که به‌صورت رایگان عرضه می‌شوند یا پس از گذشت مدت زمانی در قالب آثار فری‌توپلی قرار می‌گیرند، همیشه به‌صورت رایگان دردسترس مخاطبان باقی خواهند ماند.

  • آیا بازی های رایگان پلی استیشن پلاس را می‌توان همیشه دریافت کرد؟

    خیر. شما برای دریافت بازی های رایگان ماهانه سرویس پلی استیشن پلاس باید در زمان دردسترس قرار گرفتن بازی‌های معرفی شده، عضو این سرویس باشید. چرا که پس از گذشت یک ماه بازی‌ها از حالت رایگان خارج شده و دیگر نمی‌توانید آن‌ها بدون پرداخت هزینه را دریافت کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده