// دوشنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

تقلید فورتنایت از Among Us؛ دروغ یا واقعیت؟

آیا می‌توان حالت جدید بازی فورتنایت را تقلیدی کامل از بازی Among Us دانست؟ در این ویدیو و مقاله جواب این سوال را خواهیم داد. 

جدا از کراس‌اورهایی که در جریان سال‌های اخیر بین فورتنایت و سایر فیلم‌ها و بازی‌های ویدیویی شاهد آن‌ها بوده‌ایم، اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده و ناشر فورتنایت، به‌سراغ اضافه کردن حالت‌های مختلف و محدودی رفته‌اند تا تجربه‌ی کاربران گسترش پیدا کند. مدتی پیش بود که یک حالت جدید به اسم Fortnite Impostors به بازی فورتنایت اضافه شد. موردی که پس از آن حواشی مختلفی مثل ابراز نارضایتی استودیو اینراسلاث (InnerSloth)، سازنده و ناشر Among Us، را به‌همراه داشت؛ زیرا قواعد فورتنایت ایمپاسترز ظاهرا شبیه به Among Us است. ازاین‌رو در این ویدیو و مقاله قصد داریم نگاهی دقیق‌تر به حالت فورتنایت ایمپاسترز داشته باشیم و ببینیم که آیا اپیک گیمز برای سرگرم کردن کاربران خود به‌صورت کامل از ساخته اینراسلاث کپی‌برداری کرده است؟

تماشا از یوتیوب

در جریان حالت فورتنایت ایمپاسترز یک تیم هشت نفره وارد The Bridge از بازی فورتنایت می‌شوند. حال از این هشت نفر، ۶ نفر در نقش Agent و دو نفر دیگر در نقش Impostor ظاهر می‌شوند. مأمورها وظیفه دارند تا مأموریت‌های قرار گرفته در نقشه بازی را کامل کنند. این مأموریت‌ها شامل انتخاب غذا از فودکورت و رساندن آن به محل مورد نظر، تعمیر اجزای مختلف محیط، اسکن کردن و موارد مشابه می‌شود.

این در حالی است که دو ایمپاستر قرار گرفته در میان سایر بازیکنان، می‌توانند در محیط خرابکاری‌های مختلفی مثل تبدیل کردن همه به کاراکتر موز، تلپورت کردن سایرین و کارهای مشابه را انجام دهند. ازاین‌رو می‌توانند با برپایی هرج‌و‌مرج، اهداف خود را بهتر شکار کنند. حال در قسمت The Bridge از محیط بازی، می‌توانید به مذاکره و بحث در مورد افراد خائن احتمالی بپردازید. در اینجا هم ایمپاسترها می‌توانند با کمک یکدیگر مابقی مأمورها را علیه یکدیگر تحریک کرده یا سایرین را متقاعد کنند که یک ایمپاستر را مشاهده کرده‌اید. دراین‌میان اگر نوار انجام مأموریت‌ها توسط Agentها پر شود، برنده خواهند شد. البته باید مراقب باشند که تمام آن‌ها توسط ایمپاسترها کشته نشوند. 

اعلام رای کاربران در Fortnite Impostors

تنها کافی است دو دور فورتنایت ایمپاسترز را تجربه کنید تا متوجه شوید که از نظر قواعد و ساختار بازی، Fortnite Impostors و Amongs Us دارای مکانیسم‌های کاملا یکسانی هستند. تنها فرقی که دراین‌میان وجود دارد، ویژگی‌های بصری و کاراکترها هستند. اپیک گیمز به‌جای استفاده از کاراکترهای یکسان که تنها رنگ آن‌ها متفاوت باشد، از همان کاراکترهای فورتنایت استفاده کرده است. همچنین مأموریت‌ها و خرابکاری‌هایی را که در محیط مدنظر انجام می‌دهید، طراحی و ساختار آن‌ها متناسب با ویژگی‌های بازی فورتنایت است.

اصولا الهام گرفتن مورد بدی نیست و در صنعت بازی‌های ویدیویی، بازی‌های متعددی را مشاهده کرده‌ایم که از آثار موفق عرضه شده الهام گرفته‌اند، اما استفاده دقیق از همان مکانیسم‌ها و اضافه نکردن مورد جدیدی در گیم‌پلی، چیزی است که همیشه مورد بحث قرار می‌گیرد. فورتنایت محصول پرمخاطب‌تری نسبت به Among Us به حساب می‌آید و حال برداشتن ایده و مکانیسم‌های یک بازی کامل و توسعه آن به‌عنوان یک حالت با ظاهری جدید، موردی است که در طولانی مدت احتمال دارد باعث کمتر شدن بازیکنان Among Us شود.

انجام مأموریت‌ها در Fortnite Impostors

بااین‌تفاسیر، شاید Fortnite Impostors صرفا یک حالت محدود یا حتی داستانی‌ باشد که در طولانی مدت اپیک گیمز در مواقع مختلف از آن استفاده کند یا حتی به‌عنوان یک حالت همیشگی آن را به بازی اضافه کند، اما نمی‌توان منکر این شد که ایده و پایه و اساس بازی، دقیقا همان چیزی است که در Among Us مشاهده کرده‌ایم و نوآوری خاصی هم به آن اضافه نشده است.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده