نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۹

همه چیز در مورد فصل پنجم وارزون و CoD: Cold War

در این مقاله به‌بررسی تغییرات و محتوای جدید فصل پنجم بازی Call of Duty: Warzone و بازی Call of Duty: Black Ops Cold War خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

مثل ماه‌های گذشته با پایان فصل چهارم بازی‌های Call of Duty: Warzone و Call of Duty: ‌Black Ops Cold War فصل پنجم این بازی‌ها با محتویات و تغییرات زیادی منتشر شد و درحال‌حاضر در دسترس بازیکنان این بازی‌های بسیار محبوب قرار گرفت. فصل قبلی این بازی‌ها با تمرکز روی ماهواره‌هایی که سقطو کرده بودند آغاز و با انتقاد افراد بسیاری روبه‌رو شد و فصل جدید این بازی‌ها تمرکز اصلی خودش را روی تغییرات جدید و مفید و همچنین محتویات جدید قرار داده است. با اعلام شرکت اکتیویژن، سازنده سری بازی‌های Call of Duty فصل جدید وارزون درحالی منتشر شده که سیستم جدیدی برای جلوگیری از تقلب و چیت‌های بازی برای بازی درنظر گرفته که در نخستین روز فعالیت این سیستم حدود ۵۰ هزار اکانت به‌طور همیشگی از بازی بن شدند و این موضوع بدون شک یکی از اخبار خوب فصل جدید این بازی‌های تلقی می‌شود.

فصل پنجم بازی call of duty: warzone همراه شخصیت‌های جدید در آسمان

فصل پنجم وارزون

 بازی Call of Duty: Warzone پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از عرضه آن درحال‌حاضر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال به‌شمار می‌رود که هر فصل شاهد عرضه محتویات و تغییرات جدید برای آن هستیم. فصل پنجم این بازی مانند فصل‌های گذشته دست‌خوش تغییرات ریز و درشتی شده که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. در فصل جدید این بازی بار دیگر شاهد تغییر کامل زندان یا همان Gulag بودیم که با الهام از نقشه‌ای به نام Rush طراحی و به بازی وارزون اضافه شده است. تغییر مدام زندان بازی با اینکه با انتقاد بسیاری از بازیکنان همراه بوده ولی بااین‌حال باز هم زندانی جدید به بازی آمده تا بازیکنان پس از مرگ خود در وارزون بتوانند در آن شانسی دوباره برای برگشت به میدان مبارزه داشته باشند.

احتمالا مهم‌ترین تغییرات این فصل بازی وارزون به قابلیت‌های جدید بازیکنان (Perks) مربوط می‌شود. اضافه شدن پرک‌های جدید به وارزون موضوعی نبود که ما همیشه با آن روبه‌رو شویم و Raven Software با این تغییر باعث شد تا تغییرات زیادی در نحوه بازی و تاکتیک‌های بازیکنان به‌وجود آید. اولین پرک جدیدی که در بازی قرار گرفته با نام Tempered در قسمت قابلیت‌ها در دسترس بازیکنان است. اگر این پرک را انتخاب کنید تنها ۲ شیلد نیاز خواهید داشت تا شیلد‌های شما کامل باشند. به‌این‌ترتیب اگر تنها ۲ شیلد فعال داشته باشید هر کدام از شیلد‌ها ۵۰ درصد بیشتر از حد معمول دمیج گلوله را دفع می‌کنند ولی اگر سه شیلد فعال داشته باشید میزان دفع دمیج توسط آن‌ها به شکل معمولی درخواهد آمد و میزان شیلدی اضافه بر حالت معمولی برای شما فعال نمی‌شود.

پرک جدید بعدی در بازی وارزون تحت عنوان Combat Scout دراختیار شما قرار دارد. این پرک به شما کمک می‌کند درزمان درگیری با دشمن اطلاعات بیشتر و بهتری از محل دشمن کسب کنید و همراه هم‌تیمی‌های خود بتوانید بهتر از لوکیشن قرار گرفتن حریف اطلاع داشته باشید. برای اولین‌بار از زمان عرضه بازی Call of Duty: Warzone شاهد اضافه شدن پرک‌های جدید به بازی هستیم و این موضوع یک قدم بزرگ برای بازی به‌شمار می‌رود. توجه داشته باشید که انتخاب کردن پرک‌های جدید باعث می‌شود که از سایر پرک‌های قدیمی نتوانید استفاده کنید پس به‌همین‌دلیل قبل از انتخاب کردن هرکدام از پرک‌ها به‌طور کامل به نحوه بازی کردن خودتان و قابلیت‌هایی که نیاز دارید، فکر کنید.

تغییرات جدید دیگر بازی به تغییرات نقشه بازی یعنی نقشه وردانسک ربط دارد. قسمت‌های جدید نقشه تحت عنوان Mobile Broadcast Stations قابل دسترسی هستند که مانند فصل گذشته که ماهواره‌های سقوط کرده در بخش‌هایی از نقشه حضور داشتند، در این فصل نیز قسمت‌های جدیدی با این نام دردسترس هستند که بازیکنان می‌توانند با حضور در آن منطقه جوایز مفیدی را کسب کنند. زمانی‌که آن‌ها را در نقشه پیدا می‌کنید سعی کنید حتما به آن مکان رفته و جوایز آن را به‌دست آوردید. البته درنظر داشته باشید که تمام بازیکنان قصد دارند این جوایز را به خودشان اختصاص دهند و شما کار سختی در پیش خواهید داشت.

مثل فصل‌های گذشته بازی وارزون در این فصل هم مودها و حالت‌های مختلفی درکنار بتل رویال به بازی خواهند آمد تا بازیکنان بتوانند حالت‌های جدیدی را تجربه کنند. طبق رود مپ فصل جدید حالتی تحت عنوان Clash در این فصل به بازی اضافه خواهد و حالت قدیمی و بسیار محبوب Warzone Rumble نیز در بازی قرار خواهد گرفت که بازیکنان در قالب دو تیم ۵۰ نفره درمقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. حالت Clash شباهت زیادی به حالت Deathmatch دارد و بازیکنان با اسلحه‌های شخصی درمقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و پس از هربار مردن بلافاصله به نبرد بازخواهند گشت تا درنهایت یک تیم به امتیاز ۲۰۰ برسد و اینگونه تیم برنده مشخص خواهد شد.

رودمپ فصل پنجم وارزون و کلدوار

محتوای مشترک درمیان دو بازی

مثل فصل‌های گذشته در این فصل از بازی‌های وارزون و کلدوار نیز شاهد انتشار محتوایی مشترک هستیم که در هر دو بازی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؛ محتوایی مانند شخصیت‌های جدید و اسلحه‌های جدید. از ابتدای فصل پنجم بازی ۲ اسلحه جدید به بازی اضافه شده است. نخستین اسلحه جدید تحت عنوان EM2 در دسته Assault Rifle قرار دارد و در سطح پانزدهم بتل‌پس به‌طور رایگان در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد. اسلحه EM2 یکی از نخستین سلاح‌های جدید بازی به‌شمار می‌رود که یک نشانه روی آن قرار دارد و از این نظر با سایر اسلحه‌ها متفاوت است. سلاح جدید دیگر بازی TEC-9 نام دارد که در قسمت SMG قرار می‌گیرد و در سطح سی و یکم بتل‌پس مانند سلاح EM2 به‌طور رایگان می‌توانید آن را دریافت کرده و به ده‌ها سلاح قبلی خود اضافه کنید.

سلاح‌های فرعی جدیدی نیز به بازی اضافه خواهند شد. یک سلاح دستی یا همان Melee به بازی خواهد آمد که یک عصا به‌شمار می‌رود و از آن می‌توانید به‌عنوان یک سلاح دستی استفاده کنید. همچنین در اواسط فصل جدید سلاحی با نام Marshal که در دسته تپانچه‌ها قرار می‌گیرد، به بازی اضافه خواهد شد و طبق اطلاعات منتشر شده می‌تواند آسیب بسیار زیادی به دشمن شما وارد کند. سلاح‌های فرعی جدید بازی را هم ازطریق انجام دادن چالش‌های مربوط‌به آن‌ها و هم ازطریق فروشگاه بازی می‌توانید دریافت کنید.

درکنار سلاح‌های جدید مانند فصل‌های گذشته شخصیت‌های جدیدی به بازی اضافه شده‌اند تا تنوع شخصیت‌های حاضر در این ۲ بازی بیشتر شود. نخستین شخصیت جدید بازی که در همان ابتدای فصل در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد شخصیتی ژاپنی به‌شمار می‌رود و در گروه Warsaw Pact قرار می‌گیرد. شخصیتی با نام Kitsune که چهره او را می‌توانید روی لوداسکرین بازی ببینید. اگر بتل‌پس بازی را داشته باشید این شخصیت در همان ابتدا به شخصیت‌های شما اضافه می‌شود. سایر شخصیت‌های جدید فصل پنجم این بازی‌ها با اسامی Stryker و Hudson در طول این فصل به بازی اضافه خواهند شد و می‌توانید آن‌ها را ازطریق باندل‌های موجود در فروشگاه بازی تهیه کنید.

اسلحه و اسکوراستریک جدید بازی کلدوار در فصل پنجم

فصل پنجم کالاف دیوتی کلد وار

فصل پنجم بازی CoD: BOCW یکی از پرمحتواترین فصل‌های این بازی به‌شمار می‌رود که در آن شاهد تغییرات و جزییات زیادی هستیم که یا به بازی اضافه شده‌اند یا به بازی برگشته‌اند. حالتی جدیدی با نام Double Agent به بازی اضافه شده؛ در این حالت که به‌صورت پنج درمقابل پنج انجام می‌شود، اعضای حاضر در یک تیم باید یا افراد تیم مقابل را به‌طور کلی از بین ببرند یا اینکه مأموریت‌های مشخص شده را با موفقیت به اتمام برسانند. حالت قدیمی و بسیار محبوب Demolition نیز در طول فصل جدید به حالت‌های متنوع بازی اضافه خواهد شد؛ حالتی که در آن یک تیم باید در مکان‌های مشخص شده یک بمب را فعال کنند و تیم مدافع باید جلوی آن‌ها را بگیرد.

برخلاف فصل‌های قبلی بازی کلدوار که در آن‌ها یک یا دو نقشه جدید به نقش‌های قبلی بازی اضافه می‌شد در این فصل شاهد اضافه شدن پنج نقشه جدید به بازی هستیم. نقشه‌های Echelon و Slums از ابتدای فصل پنجم و در حالت‌هایی که بیشتر از ۱۰ نفر در بازی حضور دارند، قابل استفاده است. همچنین نقشه‌های Zoo و Drive-In نیز در طول فصل پنجم برای این حالت‌ها در دسترس قرار خواهند گرفت. یک نقشه کوچک به نام Showroom برای حالت‌های Face Off و Gunfight از ابتدای فصل جدید به نقشه‌های قبلی این حالت‌ها اضافه شده است تا نقشه‌های قسمت مولتی‌پلیز بازی Call of Duty: Black Ops Cold War تنوع بسیار بیشتری نسبت‌به گذشته پیدا کنند.

همچنین یک Scorestreak جدید یا همان قابلیت‌های خاصی که با گرفتن امتیاز در یک بازی دریافت می‌کنید، تحت عنوان Flamethrower یا همان اسلحه آتشین به قست مولتی‌پلیر این بازی اضافه شده است که شما قادر خواهید بود پس از کسب امتیاز مشخص شده برای به‌دست آوردن این Scorestreak از آن استفاده کنید و خیلی راحت دشمنان خود را به زانو در آورید. این اسلحه جدید در بخش زامبی بازی نیز به‌عنوان یک سلاح کمکی در دسترس شما قرار می‌گیرد و می‌توانید از آن در شرایط مختلف برای ازبین‌بردن زامبی‌ها استفاده کنید.

منطقه جدید بخش زامبی بازی کلدوار

تغییرات بخش زامبی بازی CoD: Black Ops Cold War

بخش زامبی بازی کلدوار با گذشت زمان و ارائه محتوای جدید و سرگرم‌کننده بدون شک از محبوب‌ترین قسمت‌های این بازی تلقی می‌شود. محتویات جدیدی که به بازی اضافه شده و در تمام حالت‌های بخش زامبی قابل استفاده هستند شامل یک قابلیت یا همان پرک جدید تحت عنوان Death Perception است که ازطریق نوشیدن آن می‌توانید از قابلیت‌هایش استفاده کنید. همچنین یک قابلیت جامع دیگر در قالب یک Field Upgrades جدید تحت عنوان Tesla Storm به بازی اضافه شده است. پرک جدید این بخش به شما اطلاعات مفیدی از لوکیشن دشمنان می‌دهد. Field Upgrades جدید که همان‌طور از اسمش می‌توانیم حدس بزنیم به برق ربط دارد و با فعال کردن آن می‌توانید با سرعت بیشتری حرکت کنید و همچنین می‌تواند حرکت دشمنان شما را آهسته‌تر کند و همچنین به آن‌ها آسیب بزند. البته برای استفاده کردن از تمام قابلیت‌های این ویژگی‌های جدید باید با کریستال‌هایی که در بازی جمع کرده‌اید، آن‌ها را آپگرید کنید.

بدون شک محبوب‌ترین حالت قسمت زامبی بازی کلدوار حالت Outbreak به‌شمار می‌رود که در این فصل دست‌خوش تغییرات بسیار زیادی شده است. مانند فصل قبلی که یک نقشه بزرگ و جدید به این بخش اضافه شد در فصل پنجم نیز یک نقشه جدید با نام Collateral به نقشه‌های قبلی این حالت اضافه شده است که مانند نقشه‌های قبلی باید مأموریت‌های مشخص شده در آن را انجام دهید. مأموریت‌های اصلی بخش Outberak تا امروز دچار تغییر زیادی نشده بودند که در این فصل شاهد اضافه شدن یک مأموریت اصلی جدید تحت عنوان Transport به بازی هستیم که تنوع بیشتری به مأموریت‌های اصلی این حالت از بخش زامبی می‌دهد.

از دیگر تغییرات و محتویات جدید فصل پنجم در حالت اوت‌بریک می‌توان به اضافه شدن تانک به‌عنوان یکی از وسایل نقلیه قابل استفاده در نقشه‌های این حالت اشاره کرد. تانک با اینکه سرعت بسیار کمی دارد ولی می‌تواند برای کشتن زامبی‌های ویژه بسیار مفید باشد. همچنین سلاحی با نام Grapple Gun دراختیار بازیکنان این بخش قرار می‌گیرد که می‌توانید به کمک قلاب آن از یک نقطه با سرعت بسیار بیشتری به نقطه دیگری از نقشه حرکت کنید. با شلیک کردن این سلاح یک طناب با یک قلاب به سطح مورد نظر پرتاب شده و در روی آن سطح قفل می‌شود و شما می‌توانید با کمک آن جابه‌جایی سریع‌تری در نقشه را تجربه کنید. البته توجه داشته باشید که این قابلیت محدوده زیادی ندارد و نمی‌توانید از آن برای فواصل خیلی دور استفاده کنید.

محتوای جدید بتل پس فصل پنجم وارزون و کلدوار

محتویات بتل‌پس فصل پنجم

مثل تمام فصل‌های گذشته در این فصل نیز با پرداخت مقدار ۱۰۰۰ CoD Point می‌توانید به محتویات بتل‌پس این فصل دسترسی پیدا کنید. در این قسمت قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مهم‌ترین محتویات بتل‌پس فصل پنجم Warzone و CoD: BOCW.

  • اوپراتور جدید Kitsune در ابتدای بتل‌پس
  • اسکین شخصیت گارسیا به نام Rebel Leader در ابتدای بتل‌پس
  • اسکین لجندری اسلحه FFAR با نام Great Emperor در سطح پنجم
  • اسلحه EM2 در سطح پانزدهم 
  • اسکین لجندری اسلحه XM4 با نام ‌Battle Bronze در سطح بیست و یکم
  • اسکین لجندری اسلحه Bullfrog با نام Toad Nugget در سطح بیست و هفتم
  • اسکین شخصیت بک با نام Tracer در سطح سی‌ام
  • اسلحه TEC-9 در سطح سی و یکم
  • اسکین لجندری اسلحه Milano 821 با نام Silent Reel در سطح چهل و دوم
  • اسکین شخصیت بیکر با نام Scuba Diver در سطح پنجاهم
  • اسکین لجندری اسلحه Krig 6 با نام Red Torpedo در سطح پنجاه و پنجم
  • اسکین اپیک اسلحه TEC-9 با نام Tropic Punch در سطح پنجاه و نهم
  • اسکین شخصیت سانگ با نام Observer در سطح هفتادم
  • اسکین لجندری اسلحه Groza به نام Low Rider در سطح هفتاد و یکم
  • اسکین شخصیت وارگاس به نام Scout در سطح هشتادم
  • اسکین شخصیت وولف با نام Falcon در سطح نودم
  • اسکین حرفه‌ای و ویژه برای اسلحه EM2 در سطح نود و پنجم
  • اسکین شخصیت Kitsune با نام Samurai در سطح آخر
  • اسکین لجندری اسلحه TEC-9 با نام Microchip در سطح آخر

در فصل جدید این بازی‌ها مانند همیشه باندل‌های جدیدی نیز در فروشگاه قرار خواهند گرفت که می‌توانید با پرداخت پول واقعی آن‌ها را خریداری کنید. فصل پنجم بازی Call of Duty: Warzone و Call of Duty: Black Ops Cold War از تاریخ ۱۳ اوت (۲۲ مرداد) روی کنسول‌های پلی استیشن 4، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس و اس، ایکس باکس وان و کامپیوتر‌های شخصی عرضه و دردسترس کاربران قرار گرفته است. نظر شما همراهان عزیز و همیشگی سایت زومجی درباره تغییرات و محتوای جدید فصل چهارم این بازی‌ها چیست؟ نظر خودتان را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده