نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۹

آخر هفته چی بازی کنیم: از Alien تا یک ریسینگ چشم‌نواز

در قسمتی دیگر از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، یک اثر ترسناک معرفی خواهیم کرد و به تجربه‌های مستقل ارزشمندی خواهیم پرداخت.

به رسم چهارشنبه‌های گذشته، این هفته هم در مقاله آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ معرفی چهار بازی مختلف می‌رویم؛ از بازی‌های بزرگ نسبتا قدیمی تا دو اثر مستقل موفق که ارزش تجربه بسیار بالایی دارند. در ادامه با ما و معرفی این بازی‌ها همراه باشید:

آماندا ریپلی در بازی Alien: Isolation

بازی Alien: Isolation

طی روز‌های آتی، شاهد انتشار یک بازی جدید با محوریت مجموعه سینمایی Alien با نام Aliens: Fireteam Elite خواهیم بود که یک تجربه شوتر به‌حساب می‌آید. با این حال اگر طرفدار این مجموعه هستید و بیش‌تر دوست دارید اثری واقعا ترسناک با محوریت آن تجربه کنید، Alien: Isolation گزینه بسیار ایده‌آلی برای شما خواهد بود؛ بازی که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است. 

Alien: Isolation ما را با شخصیت آماندا، دختر الن ریپلی مشهور همراه می‌کند که سال‌ها پس از اینکه مادرش هرگز پس از ترک او برنگشته، پس از فراهم شدن شرایطی، تصمیم می‌گیرد راهی سفری خطرناک برای پیدا کردن سرنخی از او شود. با این حال رسیدن به مقصد فضایی همانا و فهمیدن این موضوع که هیچ‌چیز در این محیط عادی نیست هم همانا!

Alien: Isolation یک بازی ترسناک تلاش برای بقا است که یکی از بهترین ویژگی‌هایش، انتقال یک حس ترس دائمی و همیشگی به بازیکن است. به بیان بهتر، بازی اتمسفر و شرایطی فراهم کرده که خیلی کم پیش می‌آید در آن احساس امنیت و آرامش داشته باشید و مدام باید با تلاش‌تان، برای رسیدن به اهداف و در راس آن‌ها زنده ماندن تلاش کنید. در جهان بازی اتفاقات مرموز زیادی چشم‌انتظار شما است و صد البته که موجودات وحشتناکی هم در گوشه‌و‌کنار کمین کرده‌اند تا در سطحی عالی، حس ترس را به بازیکن و شخصیت آماندا منتقل کنند. 

اگر طرفدار بازی‌های ترسناک هستید، Alien: Isolation بازی است که قطعا از تجربه آن پشیمان نخواهید شد. 

دشمن مکانیکی بازی Nex Machina

بازی Nex Machina

در دومین بازی این هفته، سراغ یک اثر تویین استیک شوتر با نام Nex Machina برویم که قطعا جزو آثار مستقل موفق سال‌های اخیر است و توانسته نمره متای ۸۸ را هم کسب کند. Nex Machina از آن بازی‌هایی است که خیلی خوب آن حس نوستالژیک بازی‌های اینچنینی را در قالبی امروزی به مخاطبش ارائه می‌دهد و اگر دنبال چند ساعت پر از اکشن‌های نفس‌گیر هستید، این بازی مناسب شما است. 

Nex Machina روند سرراستی دارد؛ به این منظور که در آن باید با ورود به مراحل و محیط‌های مختلف، با نهایت توان به سمت حجم سنگینی از دشمن که به‌سمت‌تان روانه می‌شود شلیک کنید و این وسط حواس‌تان به نجات دادن آدم‌هایی که در محیط حضور دارند هم باشد. بازی تنوع بسیار بالایی از دشمنان و سناریو‌ها را پیش‌روی شما می‌گذارد تا مهارت‌های‌تان را تا حد ممکن به چالش بکشد و این وسط داشتن سرعت‌عمل حرف اول را در مبارزات می‌زند. Nex Machina همچنین به‌صورت Co-Op محلی یا آفلاین هم قابل‌بازی است و می‌توانید دونفره هم از آن لذت ببرید. 

بازی Nex Machina در سال ۲۰۱۷ عرضه شده و کنار مبارزات نفس‌گیرش، هنوز هم از نظر بصری تجربه پرجزییات و چشم‌نوازی است. 

موجود فضایی بازی XCOM 2

بازی XCOM 2

مدتی است که در این سری مقاله سراغ آثار تاکتیکی نرفتیم و خب چه چیزی بهتر از XCOM 2 برای اینکه دوباره سری به این سبک بزنیم؛ بازی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و روی پلتفرم‌های مختلفی هم در دسترس قرار دارد و برای آن‌هایی که ذره‌ای به آثار تاکتیکی علاقه‌مند باشند، حسابی سرگرم‌کننده خواهد بود.

XCOM 2 ما را به سال ۲۰۳۵ و ۲۰ سال پس از وقایع نسخه قبلی می‌برد. در شرایطی که موجودات فضایی زمین را تحت کنترل دارند و خیلی از انسان‌ها هم راه خدمت به آن‌ها را پیش گرفته‌اند، بازیکن در نقش یک فرمانده قرار می‌گیرد که در ابتدای بازی در اسارت موجودات فضایی است اما پس از اینکه نجات داده می‌شود، باید ماموریت‌های مختلفی را برای علیه این نیرو‌ها انجام بدهد. 

بازی XCOM 2 از نظر گیم‌پلی واقعا غنی است؛ مبارزات نوبتی بازی شدیدا نیازمند داشتن تاکتیک و استراتژی درست هستند و برای اینکه در برابر دشمنان شانس موفقیت داشته باشید، اولا باید حسابی در انتخاب نیرو‌ها دقت کنید و بعد هم بهترین تصمیمات ممکن را در میدان نبرد بگیرید. مدیریت درست نیرو‌ها و جنبه‌های دیگر هم ویژگی جذاب دیگری در بازی است که می‌تواند شما را درگیر سر و کله زدن با مسائل ریز و درشت زیادی کند. البته با وجود این جزییات و پیچیدگی‌ها، XCOM 2 حتی برای افراد تازه‌وارد این سبک هم اثری قابل‌بازی است و اگر کمی به آن فرصت دهید، می‌توانید راحت مکانیک‌هایش را یاد بگیرید. 

XCOM 2 با کسب نمره متای ۸۸ هنوز هم از بازی‌های بسیار خوب سبک تاکتیکی است که قطعا ارزش تجربه بسیار بالایی دارید. 

ماشین و جاده جنگلی بازی Art of Rally

بازی Art of Rally

آخرین بازی این هفته هم یک اثر مستقل در سبک ریسینگ با نام Art of Rally است. اگر از گیمر‌های قدیمی باشید، احتمالا بازی‌های ریسینگی را به‌یاد دارید که با زاویه دوربین بالا به پایین، ما را درگیر هدایت ماشین‌ها می‌کردند. Art of Rally ادای احترامی به این بازی‌ها با جلوه‌های بصری و هنری مدرن است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده. 

در Art of Rally، خبری از مسابقه دادن مستقیم با ماشین‌های دیگر نیست و در عوض شما هستید و یک جاده که باید سعی کنید در سریع‌ترین زمان ممکن به خط پایان آن برسید. برای اینکه بازی تنوع خوبی داشته باشد، سازندگان بیش از ۵۰ ماشین مختلف برای آن طراحی کرده‌اند که بسیاری از آن‌ها، خودرو‌های بسیار مشهوری از مسابقات رالی به‌حساب می‌آیند. به همین روال جاده‌ها هم در مناطقی با تنوع بصری بسیار بالا بنا شده‌اند که خیلی‌هایشان برگرفته از محیط‌های واقعی هستند و با یک گرافیک خاص و چشم‌نواز، در بازی قرار گرفته‌اند. 

اما مهم‌تر از همه این موارد، سیستم هدایت نرم و روان بازی Art of Rally است که باعث می‌شود تا حسابی از کنترل ماشین‌ها در آن لذت ببرید. با اینکه تا امروز چند بازی ریسینگ مختلف در این سری مقاله‌ها معرفی کرده‌ایم، اما Art of Rally یکی از خاص‌ترین و بهترین‌های این سبک در سال‌های اخیر است که پیشنهاد می‌کنم آن را از دست ندهید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده