// جمعه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

بازی Back 4 Blood | همه چیز در مورد دنباله معنوی Left 4 Dead

Back 4 Blood سعی دارد با ارائه مکانیسم‌های متفاوت، یاد و خاطره بازی محبوب Left 4 Dead را یک بار دیگر برای طرفداران زنده کند. 

Left 4 Dead را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های کوآپ زامبی محور دانست که بیش از یک دهه از قدمت آن می‌گذرد و هنوز مخاطبانی را می‌بینیم که در حال تجربه آن هستند. بااین‌حال در ماه مارس ۲۰۱۹ بود که استودیو ترتل راک (Turtle Rock Studios)، سازنده Left 4 Dead، در حال کار روی یک بازی جدید به نام Back 4 Blood بوده و آن را به‌صورت رسمی رونمایی کرد.

کشتن دشمنان در Back 4 Blood

شما در نقش اشخاص باتجربه‌ای به نام Cleaners قرار گرفته‌اید و وظیفه دارید تا زامبی‌ها را در یک جهان پساآخرالزمانی از بین ببرید

درواقع Back 4 Blood در تریلر معرفی خود شباهت بسیار زیادی به Left 4 Dead داشت و می‌توان از آن به‌عنوان یک دنباله معنوی برای ساخته قدیمی ترتل راک یاد کرد. مدتی پیش بتای خصوصی Back 4 Blood در اختیار کاربران قرار گرفت و در جریان آن، کاربران فرصت این را داشتند تا اولین اکت از بازی Back 4 Blood را به‌صورت کوآپ چهارنفره تجربه کنند. نکته اصلی این است که Back 4 Blood با تمام شباهت‌های خود، تفاوت‌هایی هم دارد و به‌واسطه‌ی ویژگی‌های جدیدی که ارائه می‌دهد، قصد دارد تا تجربه‌ی متفاوت و دلنشینی را ارائه دهد.

داستان در Left 4 Dead حول شخصیت‌های یا بهتر است بگوییم بازمانده‌هایی می‌چرخید که برای زنده‌ماندن تلاش می‌کردند. این در حالی است که Back 4 Blood ساختار داستانی متفاوتی را ارائه می‌دهد. دراینجا به‌خاطر وجود یک انگل که به‌نظر می‌رسد یک موجود بیگانه است، اکثر مردم جهان به Ridden تبدیل شده‌اند. حال شما در نقش اشخاص باتجربه‌ای به نام Cleaners قرار گرفته‌اید و وظیفه دارید تا زامبی‌ها را در یک جهان پساآخرالزمانی از بین ببرید.

افکت آتش‌سوزی در بازی Back 4 Blood

در جریان داستان Back 4 Blood بازیکنان نیازی نیست وارد مکان‌های امن شوند تا از دست زامبی‌ها در امان بمانند، بلکه با قرار گرفتن در بعضی از محیط‌ها، باید ساخت و سازهایی را انجام داده تا آن را به یک محیط امن تبدیل کنید. برای مثال، در اکت اول بازی کاربر وارد یک کلیسا می‌شود و باید به‌واسطه‌ی تخته‌های چوبی قرار گرفته در محیط، تمامی پنجره‌ها را مهر و موم کند تا زامبی‌ها نتوانند وارد محیط شده و یک اتاق امن را برای خود و هم‌تیمی‌های‌تان بسازید. همچنین کلینرها، افرادی حرفه‌ای در کشتن و زنده‌ماندن هستند. ازاین‌رو تنها با یک سری بازمانده ساده طرف نیستیم و دیالوگ‌هایی که میان شخصیت‌ها رد و بدل می‌شود، نشان‌دهنده همین موضوع است و دیگر شاهد دیالوگ‌هایی نیستیم که خبر از ترس شخصیت‌ها از حمله زامبی‌ها دهد.

کارت‌های داستانی بازی Back 4 Blood

تیم سازنده وعده داده که در Back 4 Blood دارای داستانی گسترده‌تر و عمیق‌تر نسبت به Left 4 Dead خواهیم بود و ازطرفی، جذابیت بیشتری نسبت‌به سایر بازی‌های زامبی محور داخل بازار خواهد داشت. وجود یک بخش داستانی عمیق‌تر نسبت به Left 4 Dead و ترکیب مناسب آن با گیم‌پلی، می‌تواند تجربه‌ی منحصربه‌فرد و ارزشمندی را ارائه دهد. بااین‌حال گیم‌پلی یکی از ویژگی‌های مهم بازی‌های کوآپ است. نوع طراحی المان‌ها، ویژگی‌ها و سایر مواردی که جهان بازی ارائه می‌دهد، می‌تواند سرگرم کننده بودن یا نبودن این دسته از بازی‌ها را تعیین کند.

تیم سازنده وعده داده که در Back 4 Blood دارای داستانی گسترده‌تر و عمیق‌تر نسبت به Left 4 Dead خواهیم بود

ساختار کلی گیم‌پلی بازی Back 4 Blood بدین صورت است که با وصل شدن به سرورهای بازی، وارد یک هاب شده و از آن‌جا می‌توانید کارت‌های خود و سایر بخش‌های بازی را مدیریت کرده و بخش داستانی یا چندنفره را آغاز کنید. بازیکنان در Back 4 Blood دارای کارت‌های مختلفی هستند که این کارت‌ها در قالب پرک‌های مختلف عمل می‌کنند. سازوکار کارت‌های بازی بدین صورت است که در ابتدای هر دور از بازی کردن خود، می‌توانید پنج کارت را انتخاب کنید و تکراری بودن آن‌ها، اصلا مهم نیست. برای مثال می‌توانید کارت مربوط‌به افزایش نوار سلامت، استامینا، سرعت ریلود سلاح و موارد مشابه را انتخاب کنید. دراین‌میان باید به‌واسطه‌ی هاب بازی، دسته کارت مخصوص به خود را هم بسازید که هرکدام ویژگی‌های متفاوت‌تری نسبت به کارت‌های شروع کننده را در اختیارتان قرار می‌دهند. 

تعدادی از کاراکترهای بازی Back 4 Blood

در جریان حالت کلاسیک بازی Back 4 Blood، خبری از سیستم کارت‌های بازی نیست و کاربران به همان ویژه قدیمی Left 4 Dead، این بازی جدید را هم تجربه می‌کنند

همچنین دراین‌میان هوش مصنوعی هم می‌تواند از کارت‌های Corruption علیه شما استفاده کرده تا جلوی پیشرفت شما را بگیرد. برای مثال، اسپاون شدن دشمنان بیشتر در محیط یا تاثیر بیشتر مه نسبت‌به قبل تا دید شما دچار مشکل شود. دراین‌میان اشاره کنم که با پیشروی و انجام چالش‌های مختلف، می‌توانید کارت‌های بیشتری را برای خود انتخاب کنید. ازاین‌رو سیستم کارتی بازی سبب شده تا کاربر باتوجه‌به شیوه بازی کردن خود، کارت‌ها را انتخاب و وارد بازی شود. این‌درحالی است که کلینرها یا همان کاراکترهای بازی هم هرکدام تاحدی شیوه متفاوتی از مبارزه کردن را ارائه می‌دهند.

درواقع با انتخاب هرکاراکتر، یک سلاح ویژه نصیب شما می‌شود که این سلاح می‌تواند یک اسلحه دوربرد یا یک چوب بیس‌بال و موارد مشابه باشد. البته با گذر زمان و رسیدن به لوت‌های متفاوت، می‌توانید سلاح‌های ثانویه و اولیه خود را هم تغییر دهید. دراین‌میان بد نیست اشاره کنم که ترتل راک، یک حالت کوآپ کلاسیک را هم درنظر گرفته است. در جریان حالت کلاسیک بازی Back 4 Blood، خبری از سیستم کارت‌های بازی نیست و کاربران به همان ویژه قدیمی Left 4 Dead، این بازی جدید را هم تجربه می‌کنند. یکی از نکات جالب این است که بازیکنان شاید با جست و جوی برای شروع یک بازی، در همان ابتدا هم‌تیمی‌های خود را پیدا نکنند. در این حالت شما با سه هم‌تیمی که هدایت آن‌ها را هوش مصنوعی برعهده گرفته وارد بازی شده و به مرور زمان، بازیکنان واقعی جای آن‌ها را پر خواهند کرد. 

انجام مأموریت‌های داستانی در Back 4 Blood

به لطف ویژگی کراس‌پلی، نیازی نیست که نگران هم‌تیمی هوش مصنوعی خود بمانید و در کم‌ترین زمان ممکن، سایر بازیکن‌ها به شما متصل می‌شوند. درکنار این موارد، استودیو ترتل راک یک حالت هشت نفره را هم برای بازیکنان درنظر گرفته که درواقع همان حالت PvP بازی است. جایی که چهار بازیکن در نقش زامبی‌های بازی قرار گرفته و باید مانع از موفقیت کلینرها شوند. یکی دیگر از مواردی که باعث موفقیت یا عدم موفقیت بازی‌های زامبی محور می‌شود، تنوع طراحی زامبی‌ها است. در نسخه بتای بازی Back 4 Blood، تنها زامبی‌های یکی از اکت‌های بازی به‌نمایش گذاشته شد، اما انتظار می‌رود تیم سازنده از تعداد مختلفی زامبی برای هر یک از مراحل بازی استفاده کند.

بااین‌حال طراحی بعضی از آن‌ها شباهت‌هایی به Left 4 Dead هم دارد و از نظر بصری، شاهد یک بازی خشن‌ هستیم. بااینکه جلوه‌های بصری مثل نمایش خون یا طراحی محیط در سطح خوبی قرار دارند، اما فعلا بازی در مرحله بتا به سر می‌برد و تیم سازنده وعده داده که از این نظر، Back 4 Blood عملکرد خوبی را از خود به‌نمایش خواهد گذاشت. بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که بازی Back 4 Blood در تاریخ سه‌شنبه ۲۰ مهر ماه (۱۲ اکتبر) چه عملکردی را از خود به‌نمایش می‌گذارد. این بازی برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ آیا بتای بازی Back 4 Blood را تجربه کرده‌اید؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده