نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۰۰

مهم ترین بازی های آگوست ۲۰۲۱ که نباید از دست بدهید

در ماه آگوست ۲۰۲۱، هشت بازی مهم داریم که در این مطلب و ویدیو به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. همراه زومجی باشید. 

در ماه آگوست ۲۰۲۱، پس از ماه نسبتا آرامی که پشت سر گذاشتیم، شاهد انتشار چند بازی مهم خواهیم بود؛ از بازی‌های بزرگ تا آثار مستقل موردانتظاری که می‌توانند آگوست را به ماه جذابی برای گیمر‌ها تبدیل کنند. به همین دلیل در قالب یک ویدیو و مطلب، سراغ معرفی بازی‌های این ماه رفته‌ایم. لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد هم مفصل‌تر در مورد بازی‌ها توضیح بدهیم:

تماشا در یوتیوب

زگرئوس در پوستر بازی Hades، بهترین بازی سال دایس ۲۰۲۱

نسخه پلی استیشن و ایکس باکس Hades

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس
  • تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد (۱۳ آگوست)

اولین بازی مهم آگوست ۲۰۲۱، پس از گذشت ۱۳ روز از این ماه منتشر خواهد شد. بازی Hades سال گذشته به‌صورت نسخه نهایی در دسترس کاربران کامپیوتر و نینتندو سوییچ قرار گرفت و بدون شک یکی از بهترین بازی‌های سال بود؛ تا جایی که در مراسم‌های معتبری از جمله جوایز دایس، جایزه بهترین بازی سال را هم به‌دست آورد. حال این بازی قرار است برای کنسول‌های نسل هشت و نهمی سونی و مایکروسافت هم منتشر شود. 

در Hades با شخصیت Zagreus همراه می‌شویم که در تلاش برای فرار از دنیای زیرزمین و رسیدن به کوه المپ است. برای این منظور باید در هر نوبت در محیط‌هایی با المان‌های تصادفی، به نبرد با دشمنان بروید و با استفاده از مهارت‌های شخصیت بازی، برای موفقیت تلاش کنید. با اینکه Hades مدام بازیکن را درگیر مرگ‌های متوالی می‌کند، اما سیستم پاداش مناسب آن و صد البته جذابیت ذاتی گیم‌پلی‌اش، باعث می‌شود تا هرگز خسته‌کننده نشود و بتوانید با کسب تجربه بیش‌تر، بارها برای رسیدن به موفقیت بیش‌تر تلاش کنید. 

لوگوی بازی Humankind

بازی Humankind

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد (۱۷ آگوست)

بازی Humankind از همان زمان معرفی به‌دلیل شباهت‌های ظاهری خیلی زیاد، با سری معروف Civilization مقایسه و به‌عنوان رقیبی برای آن معرفی شد. با این حال ساخته جدید استودیو Amplitude که بازی‌های استراتژی موفقی مثل Enldess Legend را هم در کارنامه دارد و Humankind را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه خودش تا امروز معرفی کرده، در عین داشتن این شباهت‌ها، ویژگی‌های خاصی هم ارائه خواهد کرد. 

به‌طور کلی، با یک بازی استراتژی طرف هستیم که بازیکنان را به ۶ دوره از تاریخ بشریت می‌برد و به مرور زمان هم شرایط پیشرفته‌تر می‌شود. بازیکنان با انتخاب تمدن دلخواه‌شان باید آن را تا رسیدن به پیروزی رهبری کنند و در این راه کار‌های مختلفی از ساخت و ساز گرفته تا تربیت نیرو و تعامل با سایر تمدن‌ها را شاهد خواهیم بود. یکی از ویژگی‌های مهم بازی Humankind، وابسته بودن پیروزی در آن به کسب Fame است که از طریق ساخت Wonder‌ها یا رسیدن به تکنولوژی‌ها به‌دست می‌آید و در نهایت تمدنی که Fame بیش‌تری داشته باشد، برنده بازی خواهد بود. 

به هر حال در این ایام تابستان، یک بازی استراتژی که بتواند برای طولانی‌مدت سرگرم‌کننده باشد، اتفاق بسیار خوبی است و باید دید Humankind به‌اندازه نمایش‌هایش در عمل هم موفق می‌شود یا خیر. 

شخصیت‌های بازی 12 Minutes

بازی Twelve Minutes

  • پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد (۱۹ آگوست)

Twelve Minutes از آن دست بازی‌های مستقلی است که خیلی‌ها از نمایش‌های اولش انتظار آن را می‌کشند و حال بالاخره ۲۸ مرداد شاهد انتشار این بازی خواهیم بود. Twelve Minutes توسط لوییس آنتونیو ساخته می‌شود که سابقه عضویت در راک‌استار و یوبیسافت را در کارنامه دارد و شرکت آناپورنا اینتراکتیو هم ناشر این بازی است. 

همانطور که از اسم بازی هم می‌توان برداشت کرد، Twelve Minutes روایتگر یک لوپ ۱۲ دقیقه‌ای از وقایعی است که شخصیت اصلی آن پشت سر می‌گذارد و پس از تمام شدن این ۱۲ دقیقه، این شخصیت تنها کسی است که اتفاقات بازه ۱۲ دقیقه‌ای قبلی را به‌خاطر دارد و باید با آنچه که فهمیده، در ۱۲ دقیقه بعدی کارهای خاصی را انجام بدهد. Twelve Minutes اثری با حال و هوای جنایی و معمایی است و سازنده‌اش اعلام کرده که برای این منظور الهام زیادی از آثار استنلی کوبریک گرفته است. Twelve Minutes قطعا یکی از بازی‌های مستقل مهم سال است و باید دید ایده جذابش را چقدر به نتیجه نهایی جذابی تبدیل خواهد کرد. 

مبارزه‌ی جین ساکای در بازی Ghost of Tsushima

بازی Ghost of Tsushima Director's Cut

  • پلتفرم: پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5
  • تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد (۲۰ آگوست)

Ghost of Tsushima جزو بازی‌های واقعا خوب سال ۲۰۲۰ بود و استودیو ساکر پانچ توانست یک روایت شرقی ناب از ماجراهای جین ساکای را تقدیم علاقه‌مندان چنین آثاری کند. انتظار می‌رفت که با عرضه پلی استیشن 5، شاهد یک نسخه بهبود‌یافته از این بازی برای کنسول جدید سونی باشیم که چندی پیش، نسخه Director's Cut این اثر نه فقط به‌عنوان یک تجربه بهبودیافته که به‌عنوان یک بازی کامل‌تر همراه با محتویات الحاقی، برای پلی استیشن 5 و همینطور پلی استیشن 4 معرفی شد و ۲۹ مرداد هم منتشر می‌شود. 

هرچند معرفی و قیمت‌گذاری نسخه Director's Cut بازی جنجال‌های زیادی به پا کرد، اما از حیث محتوا، این نسخه اولا شامل یک بسته الحاقی با محوریت جزیره Iki است که همراه با جین ساکای می‌توانید به آن سفر کنید و ماموریت‌های جدیدی را که بازی برای‌تان در نظر گرفته، انجام بدهید. در کنار این محتوای جدید، این نسخه برای کاربران پلی استیشن 5 شامل یک سری بهبود‌های فنی و بصری هم می‌شود؛ اجرا در رزولوشن 4K، پشتیبانی از قابلیت‌های دسته دوال سنس و همینطور بارگذاری سریع‌تر به‌لطف SSD کنسول جدید، بخشی از این ویژگی‌ها هستند. Ghost of Tsushima Director's Cut مخصوصا برای آن‌هایی که قبلا نسخه اصلی را تجربه نکرده‌اند، می‌تواند تجربه کامل و خوبی از جدید‌ترین ساخته ساکر پانچ باشد. 

تصویر کاور بازی Madden NFL 22

بازی Madden NFL 22

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس و کامپیوتر

  • تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد (۲۰ آگوست)

هرچند فوتبال آمریکایی به‌اندازه ورزش‌هایی مثل فوتبال یا حتی بسکتبال در کشورمان محبوب نیست، اما هنوز هم هستند افرادی که هر سال نسخه جدید شبیه‌ساز این ورزش الکترونیک آرتز یعنی Madden NFL را بازی و دنبال می‌کنند. برای این افراد، قطعا انتشار Madden NFL 22 در تاریخ ۲۹ مرداد اتفاق مهمی است. 

EA چندی پیش اعلام کرد که امسال سال مهمی برای بازی‌های ورزشی این شرکت است و تغییرات مهمی در آن‌ها رخ خواهد داد که Madden NFL 22 هم از این قاعده مستثنی نیست. نسخه جدید بازی اولا پیشرفت‌های مهمی در بحث گیم پلی خواهد داشت تا تجربه جذاب‌تر و در عین حال نزدیک به واقعیتی را به بازیکنان ارائه بدهد. حالت‌های مختلف بازی از بخش آلتیمیت تیم گرفته تا قسمت فرنچایز، همگی بهبود‌های ریز و درشتی داشته‌اند که باعث می‌شوند تا مدیریت بهتر و دقیق‌تری روی باشگاه‌تان داشته باشید. 

مبارزات در بازی Aliens: Fireteam

بازی Aliens: Fireteam Elite

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس و کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲ شهریور (۲۴ آگوست)

یکی دیگر از بازی‌های مهم ماه آگوست، اثری بر اساس مجموعه سینمایی ترسناک و معروف Alien است که جدا از این مساله، شباهت زیادی هم به سری Left 4 Dead دارد. Aliens: Fireteam Elite یک اثر شوتر سوم‌شخص چندنفره به‌حساب می‌آید و توسط استودیو Cold Iron ساخته شده است. 

در Aliens: Fireteam Elite بازیکنان می‌توانند از بین کلاس‌های شخصیتی موجود، کاراکترشان را انتخاب کنند و پس از آن در چهار کمپین بازی که هرکدام هم سه مرحله دارند، به نبرد با بیش از ۲۰ نوع دشمن مختلف بروند. دو کاراکتر دیگر در این ماجراجویی بازیکن را همراهی خواهند کرد که هم می‌توانند بازیکنان واقعی باشند و هم توسط هوش مصنوعی کنترل شوند. امکان انتخاب از بین پنج درجه سختی و همچنین قابلیت ارتقا توانایی‌های کاراکتر و وجود سلاح‌های مختلف، عواملی هستند که می‌توانند Aliens: Fireteam Elite را به یک تجربه چندنفره جذاب تبدیل کنند. 

 عکسی از شخصیت‌های بازی Psychonauts 2

بازی Psychonauts 2

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس | ایکس و کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۳ شهریور (۲۵ آگوست)

گیمر‌های نسبتا قدیمی، قطعا با نسخه اول بازی Psychonauts آشنا هستند که یک تجربه پلتفرمر سه‌بعدی بامزه و واقعا سرگرم‌کننده بود. حال پس از گذشت زمانی نسبتا طولانی، تیم شیفر و تیمش در استودیو دابل فاین در آستانه عرضه نسخه دوم بازی هستند که وظیفه انتشارش را هم مایکروسافت برعهده دارد. 

Psychonauts 2 یک بار دیگر ما را با شخصیت Raz همراه خواهد کرد که با استفاده از قابلیت‌هایش، به ذهن شخصیت‌های مختلفی وارد می‌شود و در این محیط‌های متنوع، باید موانع و تهدید‌های مختلفی را پشت سر بگذارد. در نمایش‌های بازی، شاهد جهان‌هایی با طراحی خاص و جذاب بودیم و همینطور به‌لطف حضور شخصی چون تیم شیفر در راس تیم سازنده، قطعا طنز خاص آثار او را هم در بازی خواهیم داشت. Psychonauts 2 بدون شک یکی از مهم‌ترین بازی‌های ماه آگوست به‌حساب می‌آید و اگر بتواند در حد و اندازه‌های نسخه اول ظاهر شود، باید خودمان را آماده یک پلتفرمر بی‌نهایت سرگرم‌کننده کنیم. 

ترویس با عینک معروف خود در No More Heroes 3

بازی No More Heroes III

  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۵ شهریور (۲۷ آگوست)

آخرین بازی مهم ماه آگوست هم چیزی نیست جز No More Heroes III، ساخته جدید گائیچی سودا یا همان سودا ۵۱ که به‌صورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. با مروری بر کارنامه کاری سودا و همچنین نسخه‌های قبلی این مجموعه، می‌توان متوجه شد که یک بار دیگر قرار است شاهد تجربه دیوانه‌وار و بی‌نهایت هیجان‌انگیزی باشیم که می‌توان ساعت‌ها از تجربه‌اش لذت برد. 

No More Heroes III یک بار دیگر ما را با شخصیت Travis همراه خواهد کرد که باید با موجودات فضایی مبارزه کند. اکشن‌های سریع و مبارزات هک اند اسلش کلیت گیم‌پلی No More Heroes III را تشکیل می‌دهند و در این بین آن روایت خاص و متفاوت داستانی مجموعه را هم خواهیم داشت. No More Heroes III بدون شک حسن ختام خوبی برای بازی‌های مهم آگوست به‌حساب می‌آید و می‌تواند یکی از بهترین بازی‌های این ماه هم باشد. 

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این ماه با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده