بازی Icarus | تلاش برای بقا در سیاره‌ای ناشاخته

جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
مطالعه 4 دقیقه
بازی Icarus و حمل کردن جنازه خرس توسط کاراکتر بازی در جنگل
پس از ساخت بازی آخزالزمانی و زامبی‌محور DayZ، دین هال، بازی‌ساز نیوزلندی، این‌بار قرار است ما را با بازی Icarus طی یک سفر طولانی در دل یک جنگل رها کند.
تبلیغات

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، نمایش چند وقت پیش بازی Icarus در E3 را تماشا کردید. ایکاروس درواقع یک بازی در سبک بقا است که داستان آن نه روی زمین، بلکه در فضا در جریان است. همانند بسیاری از آثار این سبک از بازی‌های ویدیویی، شما در ابتدا با دست خالی و بدون هیچ تجهیزاتی وارد دنیای وسیع آن خواهید شد که رفته‌رفته با جمع‌آوری منابع لازم به ساخت‌وساز و پیشرفت در بازی خواهید پرداخت.

بازی Icarus و جنگلی چشم نواز

درکنار محیط‌های چشم‌نواز نمایش داده شده در تریلر بازی، یکی دیگر از دلایلی که Icarus توقعات زیادی میان اهالی صنعت بازی‌های ویدیویی ایجاد کرده، تیم سازنده آن است. دین هال کسی که اوایل سال ۲۰۱۰ به‌واسطه ساخت حالت ARMA 2 برای بازی DayZ توانسته بود شهرت زیادی برای خود دست‌وپا کند، در راس تیم توسعه بازی Icarus قرار گرفته است. او اواخر سال ۲۰۱۴ با رویای تأسیس استودیوی شخصی خود از تیم توسعه DayZ جدا و بالاخره استودیوی شخصی خود تحت عنوان RocketWerkz را در محل زادگاهش یعنی کشور نیوزلند تأسیس کرد.

حال نویسنده‌ی مجله‌ی اج در جدیدترین شماره‌ی آن سری به بازی ایکاروس زده تا درکنار دین هال، ضمن تجربه بخش کوچکی از بازی، اطلاعات جالبی را با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارد. پس لطفا در ادامه با زومجی همراه باشید.

پیش‌از شروع، هال بی‌مقدمه و ناگهان گفت «اوه خدای من، فکر کردم صدای یک خرس اومد». با اینکه این موضوع بیشتر جنبه فضاسازی و ایجاد حس شاید کمی ترس را داشته اما درواقع هشداری است از آنچه در طول بازی ایکاروس قرار است با آن روبه‌رو شویم.

اگر بازی DayZ را تجربه کرده‌ باشید باید خدمتتان عرض شود که برخلاف آن در ایکاروس خبری از درگیری‌های گیمر با گیمر نخواهد بود؛ بلکه اینجا کل سیاره دشمن شما تلقی می‌شود.

در بازی Icarus خطری که همواره شما را تهدید می‌کند چیزی نیست جز کمبود اکسیژن

با مشاهده تریلر معرفی اولیه بازی، نکته‌ای که توجهات زیادی را به خود جلب کرد احتمال کمبود اکسیژن در محیط‌های خاص و در نتیجه آن خفگی بازیکن بود. به‌نظر می‌رسد درصورتیکه مدت زمان زیادی را در چنین محیط‌هایی گشت‌وگذار کنید خطری به‌مراتب جدی‌تر از حمله خرس‌ها یعنی نبود اکسیژن شما را تهدید خواهد کرد.

چنانچه در بازی Icarus به‌دنبال تجربه مکانیزم‌های خلاقانه فراوانی هستید، شاید پس از عرضه و تجربه بازی کمی ناامید شوید؛ چراکه هال در بخشی از گفت‌وگوی خود اذعان کرده است که «یکی از نگرانی‌های کلی من این است که تا جای ممکن درصد ریسک و خطر را پایین آورم.» در همین راستا باتوجه به ادعای مجله اج، نیمی از تجربه نویسنده به انجام کارهای آشنایی چون بریدن و خرد کردن چوب‌ها، شکستن سنگ‌ها و استفاده از آن‌ها جهت ساخت وسایلی که به استخراج منابع بزرگ‌تر و بهتر کمک می‌کنند، سپری شد.

هجوم گروهی در بازی Icarus

این موضوع به‌هیچ عنوان به معنای بی‌ارزش بودن بازی نیست. به‌نظر می‌رسد دین هال و تیم تولیدش روی پیاده‌سازی جذاب و لذت‌بخش این مکانیزم‌های اصلی تمرکز زیادی کرده‌اند؛ چراکه به‌عنوان مثال در ایکاروس هر سنگی بافت تعریف‌شده مخصوص به خودش را دارد و با شکستن و ترک خوردن به ضربات کلنگ واکنش نشان می‌دهد. حسی که سقوط یک درخت در بازی Icarus به گیمر القا می‌کند تقریبا همان حس ترسی است که در بازی Valheim تجربه ‌کرده‌اید؛ به‌نحوی که تنه‌های درختان می‌توانند بازیکنان را له کرده یا باعث زندانی شدنشان در یک ساختمان شوند. هال در این مورد ادعا می‌کند که «این موضوع نشان از یک اثر موشکافانه و جزیی‌نگر در سبک بقا است.»

مسئله اصلی و فاکتور تعیین‌کننده در Icarus زمان است

یکی دیگر از تفاوت‌های Icarus با سایر بازی‌های سبک بقا این است که در این اثر شما به‌طور تمام وقت روی سطح سیاره نمی‌مانید بلکه ازطریق مدار به پایین رفته تا مأموریت خود را در زمان مشخص شده به پایان برسانید.

هنگامیکه گیمرها در بازی اهداف محکمی داشته باشند و در یک زمان محدود و مشخص آن‌ها را به پایان برسانند، باعث می‌شود یک تجربه متمرکزتری نیز به‌دست آورند. این اهداف عبارت‌اند از ساختن یک ساختمان، بازیابی فیزیکی، استخراج منابع با ارزش، دستیابی به آن‌ها پیش‌از پایان مهلت موجود و بازگرداندن تمام آن‌ها به شاتل فضایی. توجه داشته باشید شما توسط این منابعی که منجربه فعال و آزاد شدن ابزارها و وسایل می‌شوند، پاداش خواهید گرفت.

تصور کنید در حال تجربه بازی ماینکرفت هستید و پس‌از تکمیل یکی از قلمروها، پیشرفت‌هایتان نه‌تنها از بین نرفته، بلکه بخشی از آن‌ها نیز به قسمت‌های بعدی منتقل می‌شود. به‌گفته هال این هدف بازی ایکاروس خواهد بود.

بازی Icarus و تیروکمان در دستان کاراکتر در طبیعت برفی

پیشرفت کاراکترتان در بازی ایکاروس توسط یک درخت مهارت با الهام از آنچه در اسکایریم استفاده شده بود، به شما نمایش داده خواهد شد.

مسئله اصلی و فاکتور تعیین‌کننده در بازی چندنفره Icarus زمان است؛ به‌طوریکه به‌عنوان مثال تاثیرات حملات خرس یا حتی طوفان‌های سهمگین روی گیمر درمقایسه با خطر اصلی در بازی که چیزی نیست جز به اتمام رسیدن زمان مشخص شده، هیچ هستند. هال توضیح می‌دهد درصورتیکه به هردلیلی پس‌از اتمام زمان به آمدگاه خود رسیده باشید، شخصیتتان کاملا از بین می‌رود.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده قرار است بازی Icarus در تاریخ ۲۱ مرداد (دوازده اوت) برای پلتفرم پی سی در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. درحالیکه در ابتدا از عرضه رایگان بازی صحبت‌هایی مطرح بود اما به‌صورت رسمی مشخص شد که برای تجربه ایکاروس باید ۲۹.۹۹ دلار در فروشگاه استیم هزینه کنید. حال اگر شما هم از طرفداران این سبک از بازی‌های ویدیویی هستید، لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود از این اثر را با ما نیز به اشتراک بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات