نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۸

مهم ترین بازی های جولای ۲۰۲۱ که نباید از دست بدهید

در ماه جولای ۲۰۲۱، به سراغ معرفی ۶ بازی مختلف رفته‌ایم که می‌توانند جزو آثار مهم این ماه باشند. همراه زومجی باشید. 

به رسم ماه‌های گذشته، در نخستین روز از جولای ۲۰۲۱ سراغ بازی‌های مهم این ماه رفته‌ایم تا در قالب ویدیو و مقاله، به معرفی آن‌ها بپردازیم. با اینکه جولای ماه به‌نسبت خلوتی به‌حساب می‌آید، اما باز هم آثار زیر می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای تجربه باشند. پس لطفا ابتدا ویدیو مربوطه را تماشا کنید تا بعد هم سراغ معرفی بازی‌ها برویم:

تماشا در یوتیوب

صحنه ای از بازی اکشن و ترسناگ A Plague Tale: Innocence

A Plague Tale: Innocence

  • تاریخ انتشار: ۱۵ تیر
  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس و نینتندو سوییچ

بازی A Plague Tale: Innocence در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و تجربه داستان‌محور قابل قبولی به‌حساب می‌آید. بازی، بازیکنان را در نقش شخصیتی به اسم آمیسیا قرار می‌دهد که باید ضمن محافظت از برادرش، برای بقا در جهانی بی‌رحم که نیرو‌های تفتیش عقاید در آن پرسه می‌زنند و طاعون و موش‌هایی خطرناک سراسرش را فرا گرفته‌اند، برای زنده ماندن تلاش کنند. 

حال A Plague Tale: Innocence‌ قرار است برای کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت و همینطور نینتندو سوییچ منتشر شود که البته نسخه سوییچ، یک تجربه مبتنی بر کلاد (Cloud) خواهد بود. نسخه‌های نسل نهمی بازی از بهبود‌های بصری مثل رزولوشن 4K پشتیبانی خواهند کرد و به‌لطف SSD سریع این پلتفرم‌ها، شاهد بارگذاری‌های کوتاه‌تری خواهیم بود. در صورتی که قبلا شانس تجربه بازی را از دست داده‌اید و می‌خواهید از تجربه‌ای با تمرکز بالا روی روایت داستان مناسب لذت ببرید، A Plague Tale: Innocence گزینه خوبی در ماه جولای است. 

شخصیت داستانی Monster Hunter Stories 2

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin

  • تاریخ انتشار: ۱۸ تیر
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ و کامپیوتر

نسخه جدید مانستر هانتر با نام Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin یکی دیگر از بازی‌های مهم ماه جولای ۲۰۲۱ به‌حساب می‌آید و علاقه‌مندان این مجموعه قدیمی کپکام، یک بار دیگر می‌توانند در پلتفرم‌های سوییچ و کامپیوتر مشغول شکار هیولا‌ها شوند و از داستانی که بازی روایت می‌کند لذت ببرند. 

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin، بازیکنان را به جهانی فانتزی و رنگارنگ خواهد برد و هیولا‌های مختلفی را برای مبارزه پیش‌روی آن‌ها قرار خواهد داد. مبارزات بازی جزو مهم‌ترین جنبه‌های آن به‌حساب می‌آیند؛ جایی که برای هر نبرد و بسته به خصوصیات و رفتار‌های هیولای مقابل، باید تصمیمات درستی بگیرید و برنامه داشته باشید. همچنین هیولای دست‌آموز شما هم می‌تواند در نبرد‌ها همراه‌تان باشد و البته که یک بازیکن دیگر و هیولاش هم می‌توانند به شما ملحق شوند تا باهم به مبارزه بپردازید. 

لینک در حال پرواز در افسانه زلدا

The Legend of Zelda: Skyward Sword HD

  • تاریخ انتشار: ۲۵ تیر
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

۲۵ تیر ماه را می‌توان روز مهمی برای علاقه‌مندان به مجموعه زلدا دانست؛ چرا که در این تاریخ The Legend of Zelda: Skyward Sword HD به عنوان یک ریمستر از نسخه‌ای که اولین بار سال ۲۰۱۱ برای کنسول Wii در دسترس قرار گرفت، منتشر خواهد شد. نسخه اصلی این بازی با کسب متای ۹۳ در آن زمان جزو بازی‌های خوب زلدا به‌حساب می‌آید و قطعا تجربه نسخه بهبود‌یافته آن روی سوییچ لذت زیادی برای علاقه‌مندان خواهد داشت. 

The Legend of Zelda: Skyward Sword HD جدا از بهبود‌هایی که از حیث بصری داشته، در زمینه گیم پلی خیلی تفاوتی با نسخه اصلی نخواهد داشت؛ با این استثنا که سازندگان برای سازگاری بهتر آن با کنترل‌های کنسول سوییچ، تغییراتی در این زمینه اعمال و دو شیوه کنترل برای بازی طراحی کرده‌اند که کاملا متناسب با خصوصیات کنسول سوییچ و کنترلر‌های آن هستند. 

لوگو بازی F1 2021

F1 2021

  • تاریخ انتشار: ۲۵ تیر
  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس و کامپیوتر

همزمان با ریمستر زلدا، شاهد نسخه جدیدی از مجموعه F1 کدمسترز خواهیم بود که امسال ناشر آن شرکت الکترونیک آرتز است. F1 2021 به‌عنوان یک شبیه‌ساز از مسابقات فرمول ۱، مثل همیشه سعی در ارائه تجربه‌ای جذاب و نزدیک به واقعیت از این مسابقات با حالت‌های بازی متنوع و ارائه خودرو‌ها با خصوصیاتی نزدیک به واقعیت خواهد داشت. 

جدا از این، F1 2021 همچنین یک بخش داستانی با نام Breaking Point هم دارد که در آن، کارتان را به‌عنوان یک راننده جوان و تازه‌کار از فرمول ۲ آغاز و برای رسیدن به سطح فرمول ۱ و موفقیت در آن تلاش خواهید کرد. در این بخش همچنین شخصیت‌های مختلفی در داستان حضور دارند که تعامل با آن‌ها را در بازی شاهد خواهیم بود. 

هواپیمای قرمز در بازی Microsoft Flight Simulator

Microsoft Flight Simulator

  • تاریخ انتشار: ۵ مرداد
  • پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس | اس

با گذشت تقریبا یک سال از عرضه برای کامپیوتر، Microsoft Flight Simulator حالا قرار است از تاریخ ۵ مرداد در دسترس کاربران ایکس باکس سری ایکس و اس هم قرار بگیرد. شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت پس از انتشار برای پی سی، استقبال عالی منتقدین و گیمر‌ها را در پی داشت و جدا از دریافت نمره‌های بسیار بالا، موفق به کسب جایزه بهترین بازی شبیه‌ساز در گیم آواردز هم شد. 

Microsoft Flight Simulator را به جرات می‌توان یک شبیه‌ساز تمام‌عیار و درجه‌یک برای عاشقان هواپیما و پرواز دانست؛ بازی با ارائه نقشه‌ای وسیع از جهان و همینطور تعداد زیادی هواپیما، این امکان را به بازیکنان می‌دهد تا آن لذت هدایت یک هواپیما را به‌صورت تمام و کمال بچشند و از پرواز بر فراز آسمان نقشه گسترده بازی نهایت لذت را ببرند. 

محیط بازی The Ascent

The Ascent

  • تاریخ انتشار: ۷ مرداد
  • پلتفرم: ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس و کامپیوتر

آخرین بازی مهم ماه جولای هم یک اثر مستقل با نام The Ascent است که نمایش‌های آن در رویداد‌های مختلفی، همه را نسبت به آن امیدوار کرده است. The Ascent‌ برای کامپیوتر و کنسول‌های خانواده ایکس باکس در دسترس خواهد بود و قرار است از زمان عرضه هم روی گیم پس قابل دریافت باشد. 

اما از حیث جزییات خود بازی، The Ascent یک اثر اکشن نقش آفرینی با دوربین بالا به پایین در اکثر دقایق است که از حیث چگونگی کنترل هم در دسته بازی‌های تویین استیک شوتر قرار می‌گیرد. در این بازی یکی از استیک‌های کنترلر برای حرکت دادن کاراکتر و استیک دیگری برای نشانه‌گیری استفاده می‌شود. جدا از اینکه در بازی باید با دشمنان پرتعدادی مبارزه کنید و این مبارزات در محیط‌های چشم‌نوازی صورت می‌گیرند که تخریب‌پذیری بالایی هم دارند، The Ascent یک سری خصوصیات نقش آفرینی هم دارد و می‌توانید شخصیت خودتان را به مرور زمان ارتقا بدهید و شخصی‌سازی کنید. 

در مجموع The Ascent در نمایش‌هایش اثری با پتانسیل بالا به‌نظر می‌رسید و باید منتظر ماند و دید که چقدر در عمل موفق خواهد بود. 

لطفا نظرات خودتان را در مورد بازی‌های این ماه با زومجی به‌اشتراک بگذارید و بگویید که بیش‌تر، منتظر کدام بازی هستید؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده