// سه شنبه, ۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۹

بررسی ویژگی‌های بازی Final Fantasy Origin بر اساس نسخه دمو

دمو Stranger of Paradise: Final Fantasy با اینکه از نظر گیم‌پلی تجربه خوبی را ارائه می‌دهد، اما از نظر بصری، یک دموی بسیار ضعیف است.

چند هفته قبل از نمایشگاه E3 2021 بود که شایعاتی از یک اسپین آف برای مجموعه Final Fantasy پخش شد. بازی‌ای که احتمالا Final Fantasy Origin نام داشته و در جهان نسخه اول بازی روایت می‌شود. این در حالی است که در کنفرانس خبری اسکوئر انیکس، بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy معرفی و مشخص شد که در سال ۲۰۲۲ برای کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شود.

بخش تمرینی بازی Final Fantasy Origin

دمو بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin تقریبا یک ساعت محتویات را در اختیارتان قرار می‌دهد

نکته‌ی جالب، اشخاص کلیدی است که روی این بازی مشغول به کار هستند. نویسنده بازی کازوشیگه نوجیما و طراحی کاراکتر و تهیه کننده خلاق بازی هم تتسویا نومورا است. اگر از علاقه‌مندان به سایر نسخه‌های فاینال فانتزی، مخصوصا Final Fantasy 7 Remake باشید، اسم این دو شخص را زیاد شنیده‌اید. نوجیما وظیفه نویسندگی داستان نسخه ریمیک را برعهده داشت و همچنین تتسویا نومورا، کارگردان اصلی پارت اول این ریمیک بود.

این در حالی است که دایسوکه اینوئه، کارگردان Final Fantasy Origin، یکی دیگر از اعضای سرشناس این بازی به حساب می‌آید که درگذشته طراح ارشد Lightning Returns: Final Fantasy 13 بوده است. از‌این‌رو، با اسپین آفی طرف هستیم که اسکوئر انیکس روی آن سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داده است و ازطرفی پس از کنفرانس خبری اسکوئر انیکس دمو انحصاری آن دراختیار کاربران پلی استیشن 5 قرار گرفت.

افکت خون در مبارزات Final Fantasy Origin

دمو بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin تقریبا یک ساعت محتویات را در اختیارتان قرار می‌دهد که امکان دارد در آینده، دست‌خوش تغییرات شوند. به‌عبارتی در همان ابتدا تیم نینجا، سازنده Final Fantasy Origin، به‌صورت یک نوشته به مخاطب نشان می‌دهد که بازی در مراحل ابتدایی توسعه است و تمامی موارد و مکانیسم‌های استفاده شده، امکان دارد در نسخه نهایی حضور نداشته یا دستخوش تغییرات شده باشند.

با شروع بازی و ورود به بخش تمرینی، اولین نکته‌ای که به چشم می‌خورد، شباهت بسیار زیاد نوع مکانیسم‌ها با سری Nioh است که امری طبیعی خواهد بود، زیرا سازنده‌های هر دو بازی یکی هستند. قبل از اینکه از نظر بصری و کیفیت دمو به‌سراغ بازی برویم که عملا ضعیف‌ترین بخش بازی است، بگذارید نگاهی به گیم‌پلی و مکانیسم‌های آن داشته باشیم. Final Fantasy Origin یک بازی داستان محور است که کاربران می‌توانند آن را به‌تنهایی یا به‌صورت کوآپ سه نفره تجربه کنند.

تغییر ظاهر جک در بازی Final Fantasy Origin

ساختار ارتقا و کسب امتیازهای مربوط‌به خرید مهارت‌های Passive و Active هر نوع کلاس هم از یکدیگر مجزا است

با پیشروی در بازی و برداشتن لوت‌های بهتر، می‌توانید سلاح و اجزای مختلف لباس خود را قوی‌تر کنید. نکته جالبی که وجود دارد، این است که اگر به‌صورت تک‌نفره Final Fantasy Origin را تجربه کنید، تمامی آیتم‌های استفاده شده برای شما (از نظر پوشش) روی دو کاراکتر دیگر هم اعمال می‌شود. همراه‌های شما کاراکترهایی هستند که نوع آسیب‌رسانی آن‌ها Dps و جادو است. ازطرفی شما هم کاراکتری هستید که می‌توانید از دو کلاس (یکی جادو و دیگری Dps) به‌صورت همزمان استفاده کنید. ازاین‌رو Inventory شما برای هر دو کلاس هم متفاوت است و می‌توانید برای هر یکی از کلاس خود از لباس، سلاح و مهارت‌های مخصوص‌به همان کلاس استفاده کنید.

این متفاوت بودن ساختار کلاس‌ها، فقط به آیتم‌ها ختم نمی‌شود بلکه، ساختار ارتقا و کسب امتیازهای مربوط‌به خرید مهارت‌های Passive و Active هر نوع کلاس هم از یکدیگر مجزا است. با کشتن دشمنان و کسب امتیاز، سطح کلاس شما بالاتر می‌رود و امتیاز مخصوص خرید ارتقاها را کسب می‌‌کنید. نکته بسیار خوب گیم‌پلی، این است که با کشتن دشمنان کلاس دوم شما هم Xp دریافت می‌کند، اما میزان Xp دریافتی کمتر خواهد بود. بازیکنان به‌واسطه‌ی امتیازهای خود می‌توانند ارتقاهای Passive مثل بالاتر رفتن قدرت کلی کاراکتر، سرعت عمل و موارد مشابه را خریداری کنند. همچنین تعدادی مهارت Active هم درنظر گرفته شده که همان مهارت‌های کلاس شما است.

جک قهرمان بازی Final Fantasy Origin

Final Fantasy Origin دارای ویژگی‌ای است که شبیه به نوار پاسچر بازی Sekiro عمل می‌کند

به‌واسطه‌ی شورتکات درنظر گرفته شده می‌توانید مهارت‌های دلخواه خود را جای‌گذاری و هرکدام از آن‌ها باتوجه‌به نوع کومبو و ضربا جک، قهرمان داستان، روی حریف اعمال می‌شود. دراین‌میان اشاره کنم که مهارت‌های Passive، برای هردو کلاس درنظر گرفته می‌شود و تاثیر آن بروی وضعیت کلی کاراکتر بازی است. جدا از تمامی موارد، کاربران می‌توانند از ویژگی پری کردن استفاده تا ازطریق آن هم ضربه دشمن مورد نظر را به‌صورت کامل دفع کنند و هم اینکه بتوانند بیش‌ازپیش استامینا خود برای استفاده از مهارت‌ها را پر کنند.

Final Fantasy Origin دارای ویژگی‌ای است که شبیه به نوار پاسچر بازی Sekiro عمل می‌کند. بدین صورت که با ضربه خوردن و پری کردن، نوار ذکر شده کم می‌شود و اگر خالی شود، سیستم دفاعی شما در هم کوبیده می‌شود. این گفته برای دشمنان هم صدق می‌کند. ازاین‌رو باید با استراتژی از آن استفاده و دشمنان بازی را از بین ببرید. از نظر بصری و گرافیک، دمو بازی Strange of Paradise: Final Fantasy Origin در سطح خوبی قرار ندارد. از همان بدول ورود به جهان بازی متوجه می‌شوید که جلوه‌های بصری بازی آنطور که باید و شاید در حد یک دمو نیست؛ گوهی تصاویر وضوح و کیفیت لازم را نداشته و شفاف نیستند.

نورپردازی در بازی Final Fantasy Origin

بااینکه با یک دمو طرف هستیم، اما تیم نینجا می‌توانست چند ماه بیشتر روی بازی کار کرده و سپس یک دموی درخور را ازاین حیث در اختیار کاربران قرار دهد. نکته جالب این است که در بخش تنظیمات، یک قسمت برای تنظیم بازی و اجرا روی حالت نرخ فریم بالاتر یا رزولوشن بهتر درنظر گرفته شده است، اما عملا هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. به‌عبارتی مهم نیست شما بازی را برای کسب رزولوشن 4K یا نرخ ۶۰ فریم برثانیه تجربه می‌کنید، دمو بازی در یک حالت پیش‌فرض اجرا می‌شود.

از نظر بصری و گرافیک، دمو بازی Strange of Paradise: Final Fantasy Origin در سطح خوبی قرار ندارد

از نظر طراحی، تنها یک مرحله از بازی Strange of Paradise: Final Fantasy Origin در دسترس قرار دارد و نمی‌توان خوب یا بد بودن طراحی‌ها را اعلام کرد، اما انتظار می‌رود تیم سازنده برای بخش انتخاب لباس و اجزای مختلف آن، گزینه‌ای را طراحی کند تا بازیکن بتواند نمایش یا عدم نمایش کلاه جنگی خود را شخصی‌سازی کند؛ موردی که تقریبا در تمامی بازی‌های لوت محور به آن توجه شده است. از نظر موسیقی هم دمو فاینال فانتزی اورجین عملکرد خوبی دارد و موسیقی درنظر گرفته شده، برای همان یک مرحله می‌تواند شما را سرگرم کند.

باس فایت بازی Final Fantasy Origin

بااین‌تفاسیر، ای کاش دمو Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin چند ماه دیرتر در دسترس قرار می‌گرفت تا بتواند تجربه‌ی بهتری را ارائه دهد. از نظر بصری، بازی حتی برای یک دمو هم حرفی برای گفتن ندارد، اما گیم‌پلی آن نوید دهنده عناصر و المان‌های سرگرم کننده‌ای است تا بازیکن بتواند لحظات متفاوتی و خوبی را کسب کند. آن هم زمانی‌که تیم سازنده معتقد است که Final Fantasy Origin، یک تجربه عمیق را ارائه خواهد داد.

باتوجه‌به فرم نظر سنجی که پس از اتمام نسخه دمو در اختیار بازیکن قرار داده می‌شود، انتظار می‌رود تیم نینجا به مرور زمان مشکلات ذکر شده را حل کرده و در نمایش‌های بعدی، شاهد افزایش کیفیت بازی باشیم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده