نویسنده: آریا بهپور
// پنجشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹

همه چیز در مورد بازی Forza Horizon 5 | بزرگ‌ترین ریسینگ مایکروسافت

پنجمین نسخه‌ی فورزا هورایزن درحالی درون کشور مکزیک دنبال می‌شود که از هر نظر عظیم‌تر از نسخه‌های قبلی خواهد بود و در این مقاله به بخش‌های مختلف آن اشاره می‌کنیم.

یکی از جذاب‌ترین نمایش‌های کنفرانس مایکروسافت در E3 2021 به بازی Forza Horizon 5 اختصاص داشت؛ پنجمین اثر استودیو پلی گراند گیمز (Playground Games) که یک بار دیگر خبر از ریسینگی عظیم و زیبا از طرف این شرکت بریتانیایی می‌دهد.

در نسخه‌های قبلی Forza Horizon به نواحی مختلفی سفر کرده بودیم؛ از ایالت کلرادوی آمریکا در نسخه‌ی اول و بخش‌هایی از فرانسه و ایتالیا در نسخه‌ی دوم، تا استرالیای زیبای نسخه‌ی سوم و بریتانیای چهار فصل نسخه‌ی چهارم. این بار هم قرار است به سراغ کشور دیگری برویم که مثل نسخه‌ی اول در قاره‌ی آمریکای شمالی قرار گرفته، ولی تفاوت‌های زیادی با آن دارد و با محیط‌های متنوع خود انواع و اقسام شرایط آب و هوایی را رقم می‌زند.

آبشارهای مکزیک در بازی Forza Horizon 5

جهان بازی Forza Horizon 5

پنجمین نسخه‌ی Forza Horizon در کشور مکزیک اتفاق می‌افتد؛ کشوری با تنوع جغرافیایی فوق‌العاده و فرهنگ جذاب که می‌تواند به بستری مناسب برای این بازی ریسینگ تبدیل شود.

مایک براون، کارگردان Forza Horizon 5 که پیش از پیوستن به استودیو پلی گراند در سال ۲۰۱۳، در Evolution Studios روی بازی‌های موتور استورم (MotorStorm) و درایو کلاب (Driveclub) کار کرده بود، از بحث‌های اعضای تیم برای پیدا کردن مناسب‌ترین کشور ممکن برای این نسخه صحبت کرده و مهم‌ترین دلیل انتخاب مکزیک را کمک به هرچه عظیم‌تر شدن بازی و تنوع بالای محیط‌های آن می‌داند.

مکزیک هم کوهستان‌های برفی دارد، هم سواحل فوق‌العاده. هم شهرهای تاریخی دارد، هم جنگل‌های زیبا. هم تپه‌های سرسبز با پستی و بلندی‌های زیاد و هم زمین‌های کشاورزی و رشته‌کوه‌ها و دره‌هایی تماشایی. در مجموع تنوع طبیعت در مکزیک فوق‌العاده بالا است و از طرف دیگر از نظر فرهنگی هم کشوری غنی محسوب می‌شود و مردم در سراسر دنیا عاشق آن هستند؛ کشوری با موسیقی‌ها و آثار هنری منحصربه‌فرد که می‌تواند کمک بزرگی به افزایش جذابیت Forza Horizon 5 کرده و آن را به کامل‌ترین نسخه‌ی این مجموعه تبدیل کند.

در همان اولین نگاه به Forza Horizon 5 می‌توان متوجه زیست‌بوم‌های متنوع و جذابی شد که تنوعی بیشتر از نسخه‌ی چهارم به بازی می‌دهند. یکی از جالب‌ترین موارد هم به آتشفشان فعالی مربوط می‌شود که مرتفع‌ترین نقطه در بین تمام بازی‌های این مجموعه خواهد بود و برای طراحی آن از داده‌های واقعی و اطلاعات دقیق زمین‌شناسی کمک گرفته شده که از منطقه‌ی موردنظر جمع‌آوری شده‌اند.

همچنین بخش‌هایی از شهر گوآناخوآتو را هم در نمایش بازی دیدیم؛ شهری زیبا و رنگارنگ با کوچه‌ها و خیابان‌های باریک و پیچ‌درپیچ که میدان‌هایی با آثار هنری تماشایی و شبکه‌ای از تونل‌های زیرزمینی، آن را به یکی از جالب‌ترین نقاط مکزیک تبدیل می‌کنند؛ شهری که کن بلاک و تیم هونیگان هم در جیمکانا 10 سری به آن زده بودند.

از دیگر بخش‌های این منطقه می‌توان به بیابانی وسیع اشاره کرد و درعین‌حال یک جنگل بارانی پُر از درخت که با خرابه‌های باستانی و سواحل آفتابی و کوهستان‌های سخت و خشن، نقشه‌ای را ترتیب می‌دهند که وسعتی حدود ۱.۵ برابر نقشه‌ی بریتانیای نسخه‌ی چهارم خواهد داشت.

مسابقه در طوفان شن در بازی Forza Horizon 5

تغییرات آب و هوایی و فصل‌های Forza Horizon 5

بازی Forza Horizon 4 ویژگی جالبی مثل تغییرات فصلی را داشت که در اینجا یک بار دیگر بازخواهد گشت، البته به شکلی متفاوت و جالب‌تر از قبل. بریتانیا و مخصوصاً بخش‌های معتدل آن، حالتی دارد که می‌توان به‌راحتی متوجه تغییر فصل از بهار به تابستان و سپس پاییز و زمستان شد، ولی مکزیک شرایط متفاوتی دارد و به علت وسعت بالا، وضعیت جغرافیایی و تفاوت ارتفاع در بخش‌های مختلف، سازوکار فصلی متفاوتی دارد که به شکلی واقع‌گرایانه درون بازی شبیه‌سازی شده است.

Forza Horizon 5 هم مثل نسخه‌ی قبلی دارای فصل‌های مختلف خواهد بود و تنوع آب و هوایی بسیار بالایی خواهد داشت

تغییر فصل در نسخه‌ی چهارم به‌طور کلی اعمال می‌شد و مثلاً اگر در شهر ادینبرا باران می‌بارید، در سایر نقاط بازی هم وضعیت به همین شکل بود. ولی مکزیک حالت متفاوتی را دنبال می‌کند و اگر در بخشی از بازی باران ببارد، لزوماً در سایر نقاط خبری از آن نخواهد بود. این قضیه باعث خلق لحظات جالبی می‌شود و مثلاً ممکن است شما درحالی درکنار آتشفشان مسابقه می‌دهید که بارش برف را تماشا می‌کنید و در همان زمان، فرد دیگری درکنار ساحل و زیر آفتاب داغ به مسابقه می‌پردازد. البته همچنان هر چهار فصل را خواهیم داشت و می‌توانیم تغییرات فصلی را احساس کنیم، ولی این تغییرات در هر زیست‌بوم متفاوت با دیگری خواهد بود.

مثلاً در فصل‌های خشک سال، با طوفان‌های گرد و خاک مواجه می‌شوید و در فصل پاییز، طوفان‌های استوایی را تجربه خواهید کرد و در مجموع باتوجه‌به شرایط هر فصل، مسابقات بازی هم تحت تأثیر وضعیت آب و هوایی قرار می‌گیرند؛ آب و هوایی پویا و تصادفی که تأثیر مستقیمی روی تجربه‌ی رانندگی شما می‌گذارد.

دراین‌میان قدرت بالای سخت‌افزار ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هم کمک زیادی به هرچه طبیعی‌تر شدن دنیای بازی کرده و باعث می‌شود شاهد سیستم نورپردازی حجمی و جلوه‌های بصری جذابی باشیم که در ترکیب با گرد و غبار و قطعات ریزی که در هوا پراکنده می‌شوند، لحظاتی تماشایی را خلق کنند.

برخلاف ۱۰ سال قبل که اگر بازی‌سازها می‌خواستند طوفان شن را درون بازی شبیه‌سازی کنند، فقط یک فیلتر نارنجی‌رنگ را روی تصویر اضافه می‌کردند که حس قرار گرفتن در معرض طوفان را به مخاطب بدهد، اکنون با افکتی کاملاً سه‌بعدی طرف هستیم که روی نورپردازی بازی هم تأثیر مستقیم می‌گذارد و می‌توان ذرات ریز درون آن را دید و گرد و خاک سه‌بعدی را مشاهده کرد که همه جا را درگیر خود می‌کنند. طوفان‌های استوایی هم شرایط خاص خود را دارند و اتمسفر بازی را همراه‌با مه غلیظ به شکلی تغییر می‌دهند که تجربه‌ای متفاوت شکل می‌گیرد.

مسابقه بارانی در بازی Forza Horizon 5

گیم پلی بازی Forza Horizon 5

از وسعت بالا، چشم‌اندازهای زیبا و جزئیات خیره‌کننده‌ی مکزیک در بازی Forza Horizon 5 و ریزه‌کاری‌هایی مثل طراحی تک‌تک تیغ‌های کاکتوس‌ها و نقاشی‌های خیره‌کننده‌ی فرید روئدا، هنرمند خیابانی معروف مکزیکی که بگذریم به بخش‌های مهم دیگری از بازی می‌رسیم، مثل تنوع بالای ماشین‌ها، تنوع گیم‌پلی و تجربه‌های مختلف رانندگی که باعث می‌شوند دنیای بازی هرچه عظیم‌تر شود و به هدف سازندگان این اثر برای تبدیل کردن آن به مفرح‌ترین و کامل‌ترین بازی این مجموعه کمک کنند.

استقبال بالای مخاطبان از بازی Forza Horizon 4 نقش مهمی در رسیدن پلی گراند گیمز به این نقطه داشته؛ اثری که شروع قدرتمندانه‌ای داشت و در ادامه هم با قدرت بیشتری به پیش رفت و جامعه‌ی مخاطبان بازی در این سال‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. پلی گراند گیمز سه فصل تعطیلات پی‌درپی را با این بازی پشت سر گذاشت که هرکدام از آن‌ها هم موفق‌تر از قبلی بوده است. آن‌ها در این مدت چیزهای زیادی در مورد سلیقه‌ی مخاطبان خود و نحوه‌ی سرگرم شدن آن‌ها در دنیای آزاد و وسیع بازی متوجه شده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که دوست‌داران بازی علاقه‌ی زیادی به وقت گذراندن در حالت آزادانه و خارج از مسابقات اصلی دارند.

تأثیر همین موارد باعث شده بازی فورزا هورایزن 5 با تغییراتی نسبت به قبل همراه شود و دنیایی عظیم‌تر و متنوع‌تر برای رانندگی و جست‌وجو در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. همچنین سازندگان بازی پاداش‌های زیادی برای انجام کارهای مختلف به بازیکن‌ها می‌دهند و در این نسخه چیزهای خیلی بیشتری برای پیدا کردن در محیط‌ها وجود خواهد داشت. بازی دارای سیستمی پُر از چالش‌های مختلف خواهد بود که نسبت به کارهای شما در گشت‌وگذار آزادانه درون محیط پاداش می‌دهد و درعین‌حال بخش اصلی مسابقات را هم داریم که جذابیت‌های خاص خود را دارد.

گذشته از بخش اصلی با نام Horizon Story که بازیکن را درگیر مسابقاتی جذاب با حضور شخصیت‌های مختلف می‌کند، بخش Horizon Arcade نیز وجود خواهد داشت ۱۳۰ چالش مختلف را در قالب ۱۱ زیرمجموعه‌ی گوناگون در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. همچنین قابلیت تغییر در ماشین‌ها نیز کامل‌تر و پیشرفته‌تر از قبل وجود خواهد داشت و قطعات به مراتب بیشتری در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد و درعین‌حال امکان شخصی‌سازی کاراکترها نیز با وسعتی بالا از رنگ پوست و نوع مو تا تُن صدا و نوع لباس و... این اجازه را به مخاطبان می‌دهد که کاراکترهای دلخواه خود را با تنوعی بسیار بالا خلق کنند.

ماشین‌ها در کنار منظره آتشفشانی در بازی Forza Horizon 5

بخش چندنفره بازی Forza Horizon 5

پلی گراند گیمز در دوران تکامل فورزا هورایزن 4، بخش‌ها و حالت‌های جدیدی را به آن اضافه کرد؛ از جمله حالت Eliminator که از آثار بتل رویال الهام گرفته و همین‌طور حالت Super 7 که امکان ساخت رویدادهایی پُر از سازه‌های دیوانه‌وار را برای انجام حرکات جذاب می‌دهد. هرکدام از این حالت‌ها مخاطبان خاصی دارند و گروهی از بازیکن‌ها را جذب خود می‌کنند. سازندگان بازی در این سال‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که با طراحی یک بازی متنوع و پُر از ویژگی‌های مختلف می‌توان به نیازهای تمام بازیکن‌ها پاسخ داد و جامعه‌ای بزرگ از افرادی را دور هم جمع کرد که خیلی از آن‌ها هم اهل طراحی و به اشتراک‌گذاری ساخته‌های خود هستند.

بازی دارای حالت‌های تک‌نفره و چندنفره‌ی زیادی است و دستیار هوشمند Forza Link نیز به بالاتر رفتن کیفیت بازی آنلاین کمک خواهد کرد

حالت Eliminator از همان ابتدا در فورزا هورایزن 5 حضور خواهد داشت و Super 7 نیز برای این بازی در نظر گرفته شده، البته در قالبی دیگر به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از EventLab که ابزار فوق‌العاده‌ای است که به شما اجازه‌ی خلق مسابقات دلخواه، حالت‌های مختلف و تجربیات گیم‌پلی متنوع را می‌دهد. در این بخش می‌توانید هر چیزی را شخصی‌سازی کنید و حتی روی اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین قوانین بازی نیز تأثیر بگذارید.

از ویژگی‌های جالب بخش چندنفره‌ی بازی می‌توان به Forza Link اشاره کرد؛ یک دستیار هوشمند که با بررسی رفتار و نوع بازی شما و کارهایی که درون بازی به آن‌ها علاقه دارید، امکان برقراری ارتباط بین شما را با افرادی با سلیقه‌ی نزدیک فراهم کرده و رقابت‌هایی داغ‌تر را آماده می‌کند. همچنین بخش Horizon Open اجازه می‌دهد مسابقات آنلاین با آزادی عملی بیشتر از گذشته و به دور از محدودیت‌های رایج برگزار شده و هر لحظه بتوان به رقابت با سایر بازیکن‌ها پرداخت؛ از مسابقات معمولی تا دریفت و موارد دیگر.

ماشین های بازی فورزا هورایزن 5

یکی از مواردی که در این سال‌ها حضور پررنگی در مجموعه‌ی فورزا هورایزن داشته، نمایش ماشین‌ها به‌عنوان انعکاسی از فرهنگ محیط و مردم هر کشور بوده است؛ موضوعی که مخصوصاً در نسخه‌های سوم و چهارم خود را در قالب ماشین‌هایی که در گوشه و کنار دنیای بازی پیدا می‌شدند (Barn Finds) نشان می‌داد؛ ماشین‌های استرالیایی و بریتانیایی که در قالب نمونه‌های کلاسیک، سوپرکار و اسپرت به سراغ آن‌ها می‌رفتیم. از این نمونه‌های جذاب در فورزا هورایزن 5 هم خواهیم داشت؛ هرچند هنوز آن‌ها را در نمایش‌های بازی ندیده‌ایم.

تا این لحظه ماشین‌های مختلفی برای بازی معرفی شده‌اند که در قالب تریلر و نمایش گیم‌پلی Forza Horizon 5 آن‌ها را ملاقات کرده‌ایم و تعداد آن‌ها در نسخه‌ی نهایی به صدها عدد خواهد رسید.

ماشین مرسدس آ ام گ Project One در بازی Forza Horizon 5

  • مرسدس-آ ام گ Project One
  • مرسدس-آ ام گ GT 4-Door Coupe
  • مرسدس بنز Unimog U5023
  • پورشه Taycan Turbo S
  • پورشه 911 Type 964 Desert Flyer
  • پورشه 911 Carrera S
  • جگوار XJR-15
  • لندروور Defender 110
  • مک‌لارن 720S
  • مک‌لارن Senna
  • شورولت Colorado ZR2
  • شورولت C8 Corvette Stingray
  • شورولت Camaro ZL1 1LE

ماشین فورد Bronco R Baja در بازی Forza Horizon 5

  • فورد Bronco R Baja
  • فورد De Luxe Five-Window Coupe
  • فورد F-150 Raptor
  • فورد Transit Supervan 3
  • آپولو Intensa Emozione
  • فانکو MotorSports F9
  • هنسی VelociRaptor 6X6
  • کونیگسگ Jesko
  • لامبورگینی Aventador LP700-4
  • لامبورگینی Huracan LP 610-4

ماشین میتسوبیشی Lancer Evo X در بازی Forza Horizon 5

  • میتسوبیشی Lancer Evo X
  • پاگانی Huayra BC
  • پنال The Cholla
  • پولاریس RZR XP 1000 EPS
  • آلومی‌کرفت Class 10
  • آریل Nomad
  • لوکال موتورز Rally Fighter
  • ریماتس Concept Two
  • سوبارو Impreza 22B STI

کشور مکزیک از نظر فرهنگ ماشینی، کشوری واقعاً جالب محسوب می‌شود و اهالی این کشور علاقه‌ی زیادی به صحبت در مورد ماشین‌ها دارند. شاید مردم سایر نقاط دنیا از فرهنگ خاص مکزیکی‌ها در مورد ماشین‌ها بی‌اطلاع باشند، ولی داستان‌های بسیار جالبی در این رابطه وجود دارد که سازندگان بازی در زمان تولید آن به سراغ این موارد رفته‌اند و بازیکن‌ها را هم دعوت می‌کنند که در زمان تجربه‌ی بازی، از این موارد جذاب لذت ببرند.

بخش Forzavista در بازی Forza Horizon 5

ویژگی‌های تکنیکی بازی Forza Horizon 5

این بازی پلی گراند گیمز روی قدرتمندترین کنسول مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس، به‌صورت 4K/30fps با جزئیات گرافیکی فوق‌العاده بالا اجرا می‌شود و نسخه‌ی ایکس باکس سری اس نیز با رزولوشنی پایین‌تر به شکل 1080p/30fps پردازش خواهد شد.

نسخه‌ی ایکس باکس سری ایکس Forza Horizon 5 به‌صورت 4K/30fps اجرا می‌شود و هر دو نسخه‌ی نسل جدید بازی حالت 60fps هم خواهند داشت

همچنین حالت 60fps هم برای این نسخه‌ها در نظر گرفته شده که هنوز اطلاعات زیادی از آن نداریم، ولی می‌توان پیش‌بینی کرد که در این حالت بازی با کاهش کیفیت در بعضی بخش‌ها همراه بوده و جزئیات نسبت به حالت 30fps کمتر باشد و شاید رزولوشن نیز متغیر شود و در مواقعی پایین‌تر بیاید؛ هرچند تجربه‌ی یک اثر ریسینگ با نرخ فریم ۶۰ چیزی نیست که عاشقان این سبک از آن بگذرند و احتمالاً خیلی‌ها این حالت را حتی با وجود افت کیفیت تصویر به حالت 30fps ترجیح خواهند داد.

درعین‌حال بخش Forzavista در Forza Horizon 5 دارای ری تریسینگ خواهد بود تا جذابیت بصری بازی در این حالت به اوج خود برسد؛ بخشی که مخاطب را از نزدیک با ماشین‌های مختلف در بالاترین کیفیت ممکن روبه‌رو می‌کند و اکنون به‌لطف ری تریسینگ و انعکاس‌های واقع‌گرایانه‌ی آن، کاری خواهد کرد که در کمتر اثر مشابهی شاهد آن بوده‌ایم.

هرچند انتشار بازی برای کنسول ایکس باکس وان باعث ایجاد نگرانی‌هایی برای بخشی از طرفداران شده، ولی سازندگان Forza Horizon 5 این اطمینان خاطر را می‌دهند که جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ چرا که آن‌ها پیش از این هم سابقه‌ی تولید بازی برای پلتفرم‌هایی با سخت‌افزارهای متفاوت را داشته‌اند و در نسخه‌های قبلی Forza Horizon کاری کرده بودند که پی سی گیمرهایی با سیستم‌های نه‌چندان قدرتمند هم بتوانند از بازی لذت ببرند. بنابراین نسخه‌ی جدید باتوجه‌به قابلیت‌های هر پلتفرم برای آن بهینه‌سازی شده و نمایش جذاب بازی نیز نشان داد که بین نسلی بودن آن آسیبی به کیفیت بصری بازی وارد نکرده است.

ماشین‌ها در کوهستان برفی در بازی Forza Horizon 5

قیمت بازی فورزا هورایزن 5

بازی فورزا هورایزن 5 هم مثل اکثر بازی‌های مایکروسافت، با قیمت ۵۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد. نسخه‌ی مخصوصی تحت عنوان Deluxe Edition هم برای آن در نظر گرفته شده که ۷۹.۹۹ دلار قیمت دارد و همین‌طور نسخه‌ای با نام Premium Edition که با قیمت ۹۹.۹۹ دلار، کامل‌ترین تجربه‌ی ممکن را به هواداران فورزا ارائه خواهد داد.

همچنین مانند سایر بازی‌های فرست پارتی مایکروسافت، فورزا هورایزن 5 نیز از همان روز اول عرضه در اختیار مشترکان سرویس ایکس باکس گیم پس قرار می‌گیرد و در صورت استفاده از این سرویس، نسخه‌ی ۵۹.۹۹ دلاری بازی بدون پرداخت هزینه‌ی اضافه‌ای در دسترس شما خواهد بود.

نسخه‌های Deluxe و Premium بازی فورزا هورایزن 5

در Forza Horizon 5: Deluxe Edition که با قیمت ۷۹.۹۹ عرضه می‌شود، علاوه‌بر تمام امکانات نسخه‌ی اصلی به Car Pass نیز دسترسی خواهید داشت که ۴۲ ماشین جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ ماشین‌هایی که هفته‌ای یک عدد از آن‌ها عرضه خواهد شد. همچنین هشت عدد ماشین Formula Drift نیز از همان ابتدا به شما داده خواهد شد.

با خریداری Forza Horizon 5: Premium Edition با قیمت ۹۹.۹۹ دلار نیز علاوه‌بر اینکه می‌توانید چهار روز زودتر از دیگران به سراغ بازی بروید، صاحب Car Pass درکنار پک خوش‌آمدگویی (Welcome Pack) و عضویت VIP خواهید شد و دو بسته‌ی الحاقی بازی که در آینده منتشر می‌شوند را در اختیار خواهید داشت.

دانلود ویدیو از آپارات

تاریخ انتشار بازی فورزا هورایزن 5

بازی فورزا هورایزن 5 در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۸ آبان ۱۴۰۰) برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی منتشر می‌شود. البته در صورت خریداری نسخه پریمیوم، می‌توانید چهار روز زودتر یعنی در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ۱۴۰۰) بازی را تجربه کنید.

به این ترتیب این بازی ریسینگ عظیم مایکروسافت تقریباً هم‌زمان با جشن تولد یک سالگی کنسول‌های نسل جدید این شرکت، یک بار دیگر دوست‌داران مسابقات اتومبیل‌رانی را به رقابت‌هایی داغ و نفس‌گیر دعوت می‌کند و لحظاتی جذاب و مفرح را برای آن‌ها تا زمان از راه رسیدن جدیدترین نسخه‌ی فورزا موتور اسپرت (Forza Motorsport) فراهم خواهد کرد.

پرسش‌های متداول

بازی Forza Horizon 5 در کجا جریان دارد؟

فورزا هورایزن ۵ قرار است بازیکنان را به کشور مکزیک می‌برد و قرار است قسمت‌های مختلفی از این منطقه را در اختیار بازیکنان قرار بدهد.

بازی فورزا هورایزن ۵ کی عرضه می‌شود؟‌

بازی فورزا هورایزن 5 در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۸ آبان ۱۴۰۰) برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی منتشر می‌شود.

آیا فورزا هورایزن 5 برای گیم پس منتشر می‌شود؟

فورزا هورایزن ۵ قرار است از روز اول انتشار برای مشترکین گیم پس در دسترس قرار بگیرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده