// دوشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۱

همه چیز در مورد بازی Battlefield 2042 | از حالت‌های مختلف تا قیمت

در این مقاله از جدیدترین اطلاعات الکترونیک آرتز و دایس مانند کلاس‌ها و تاریخ انتشار بازی Battlefield 2042 گفته‌ایم. 

در ماه‌های گذشته خبر‌هایی مبنی بر نسخه‌ی جدید بازی بتلفیلد به گوش طرفداران این مجموعه می‌رسید و درنهایت الکترونیک آرتز و دایس به انتظارها خاتمه دادند و به‌صورت رسمی از بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ در یک تریلر پرده برداشتند. هرچند اولین ویدیو از گیم‌پلی بازی Battlefield 2042 در تاریخ ۲۳ خرداد در کنفرانس مایکروسافت و بتسدا نمایش داده شد و اطلاعات زیادی در رابطه با بازی جدید بتلفید منتشر شده که در ادامه به ۱۵ تا از مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم. با زومجی همراه باشید. 

هواپیما رعد و برغ ساختمان شیشه‌ای Battlefield 2042

زمان و مکان بازی Battlefield 2042

بتلفیلد ۲۰۴۲ همان‌طورکه از اسمش مشخص است در سال ۲۰۴۲ میلادی، آینده‌ای نه چندان دور اتفاق می‌افتد. به‌دلیل بحران اقلیمی در کره‌ی زمین که مشکلات بسیاری به‌وجود آورده جهان در آستانه‌ جنگی بزرگ است. به‌دنبال کمیاب شدن مواد غذایی و سوخت، آمریکا و روسیه به جان هم افتاده‌اند. در‌این‌حین بازیکنان سربازانی را هدایت می‌کنند که اسم آن‌ها No-Pat است. No-Patها خود را وابسته به کشور خاصی نمی‌دانند و به انتخاب خودشان برای طرف‌های مختلف نبرد می‌جنگند.

بازی Battlefield 2042 فقط حالت چندنفره دارد و فاقد حالت تک‌نفره است

حالت تک‌نفره و چندنفره بازی Battlefield 2042

هرچند داستان بازی بتلفید ۲۰۴۲ روایتی شنیدنی دارد اما دایس تصمیم گرفته تا داستان را در حالت تک‌نفره روایت نکند. به‌گفته دایس بازی Battlefield 2042 فقط دارای حالت چندنفره است و حالت تک‌نفره ندارد. بازی Call of Duty: Black Ops 4 پیش از‌ این همین مسیر را طی کرد که بسیار بحث برانگیز بود، احتمالا بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ نیز بحث‌های زیادی به‌دنبال داشته باشد.

wingsuit Battlefield 2042 سرباز در حال پرواز

نقشه های بازی Battlefield 2042

طراحی نقشه در بازی‌های چندنفره از اهمیت بالایی برخوردار است. بار‌ها برتری سری بتلفیلد در این زمینه را شاهد بودیم پس انتظارمان از نقشه‌های بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ چه باید باشد؟ دایس تایید کرده است که بازی در زمان انتشار هفت نقشه دارد. نقشه‌های بازی برای پشتیبانی از ۱۲۸ بازیکن به‌صورت همزمان بسیار بزرگ طراحی شده‌اند، هرچند تنها در کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و سری‌اس امکان تجربه بازی به‌صورت ۱۲۸ نفره امکان‌پذیر است. نقشه‌های بتلفیلد ۲۰۴۲ در پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان کوچکتر می‌شوند و تنها از ۶۴ بازیکن پشتیبانی خواهند کرد. 

براساس اطلاعاتی که تاکنون تایید شده است، تنوع‌ زیادی در نقشه‌ها دیده می‌شود. نقشه Breakaway منطقه‌ای واقع در قاره‌ جنوبگان (قطب جنوب) که برگرفته از ارتفاعات، تاسیسات معدنی و سرددشت‌ها است. نقشه Breakaway با مساحت ۵.۹ کیلومترمربع بزرگ‌ترین نقشه‌ی سری بتلفیلد به‌شمار می‌رود. نقشه Manifest یک هزارتو صنعتی است و در کشور سنگاپور قرار دارد. این نقشه پر از کانتینر‌هایی است که به وسیله‌ی جرثقیل در حال حرکت‌ هستند، نقشه Manifest با در نظر داشتن مبارزه‌های نزدیک طراحی شده است. نقشه Orbital یک پایگاه فضایی که در کشور گینه فرانسه مستقر شده است و مساحتی با ابعاد متوسط دارد. نقشه Hourglass واقع در شهر دوحه (پایتخت کشور قطر) است و تپه‌های شن‌و‌ماسه آن را فرا گرفته‌اند. نقشه Hourglass محیطی وسیع دارد و نه‌تنها برای مبارزه‌های دور بلکه جنگ با ماشین آلات نیز مناسب است.

کوهستان یخی Battlefield 2042

نقشه Renewal در کشور مصر قرار گرفته است که دیواری طویل آن را به دو نیم تقسیم می‌کند، نیمی از آن زمین‌های کشاورزی مدرن و نیمی دیگر از دره‌ و ساختمان‌های فرسوده پرشده است. نقشه Kaleidoscope در مناطق شهری کشور کره‌جنوبی قرار دارد و کوچک‌ترین نقشه‌ی بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ به‌شمار می‌رود و نقشه‌ای عمود محور است. در آخر نقشه Discarded را داریم که در شهرک الانگ واقع در کشور هند قرار گرفته است و با پهنه‌های آبی شناسایی می‌شود. در نقشه‌ی Discarded کشتی Stealth وجود دارد که داخل آن مکان مناسبی برای مبارزات رودررو است.

حالت های بازی Battlefield 2042

بخش چندنفره بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ به سه حالت تقسیم می‌شود. اولین حالت‌ All-Out War (جنگ تمام عیار) نام‌گذاری شده است که بخش Conquest و Breakthrough شامل آن می‌شود. حالت دوم Hazard Point نام دارد که با دو حالت دیگر تفاوت زیادی دارد و به‌گفته‌ دایس حالت جدیدی است که به شکل گروهی انجام می‌شود و ریسک فراوانی دارد. در آینده اطلاعات بیشتری از حالت Hazard Point رونمایی می‌شود. از سومین و آخرین حالت بتلفیلد ۲۰۴۲ هنوز اطلاعاتی نداریم، دایس این حالت را نامه‌ای عاشقانه به طرفداران بتلفیلد دانسته و گفته است که بازیکنان قدیمی سری بتلفیلد خود را در محیطی آشنا خواهند یافت. حالت سوم در برنامه‌ی زنده EA Play در تاریخ ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر) معرفی می‌شود. درنهایت طبق اعلام دایس، بتلفیلد ۲۰۴۲ حالت بتل‌رویال نخواهد داشت.

یکی از کاراکترهای بازی Battlefield 2042

معرفی متخصص‌ها در بازی بتلفیلد ۲۰۴۲

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در بازی بتلفیلد ۲۰۴۲، شخصیت‌هایی هستند که با تخصصی خاص به بازی اضافه شده‌اند. با اینکه متخصصان از کلاس‌های بتلفیلد ۴ برداشت‌هایی داشته‌اند و در عمل تقریبا به همان شکل عمل می‌کنند، ولی هدف اصلی اضافه شدن متخصص‌ها، دادن قابلیت شخصی‌سازی بیشتر کارکترها به بازیکنان است تا بازیکنان بتوانند شخصیت‌هایی مطابق میل‌شان بسازند. هر کدام از این متخصص‌ها دارای ویژگی و تخصص خاصی هستند ولی جدا از محدودیت در انتخاب شخصیت بازیکنان می‌توانند Loadout (تجهیزات و سلاح‌ها) خود را کاملا شخصی‌سازی کنند. در زمان انتشار بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ تنها چهار متخصص در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد اما طبق گفته‌ها در آینده تعداد متخصص‌ها به ۱۰ نفر می‌رسد.

همان‌طور‌که گفته شد هر یک از متخصصان براساس کلاس‌های قبلی سری بتلفیلد ساخته شده‌اند. Webset Mackay که برپایه کلاس Assault طراحی شده است می‌تواند در هنگام نشانه‌گیری سریع‌تر حرکت کند و از تجهیزاتش می‌توان Grapple hook (قلّاب) را نام برد. Maria Falck یک Medic است و می‌تواند هم تیمی‌های خود را احیا کند او مجهز به Syrette Pistol است که قابلیت شلیک سرنگ را دارد و علاوه‌بر خوب کردن هم تیمی‌ها می‌تواند به دشمنان صدمه بزند. Wikus "Casper" Van Daele با کلاس Recon حسگر حرکتی دارد که نزدیک شدن دشمنان را به بازیکن خبر می‌دهد. Casper مجهز به OV- P Recon Drone است که قابلیت تعیین هدف برای سلاح‌های Lock-on را دارد همچنین می‌تواند مکان دشمنان را مشخص کند و از EMP استفاده کند. درنهایت Pyotr "Boris" Guskovsky را داریم که Support گروه خواهد بود و در تجهیزاتش Sentry Gun موجود است. Sentry Gun به‌طور خودکار به دشمنان اطرافش شلیک می‌کند و همچنین لحظه‌ای که دشمن در دیدرس باشد مکان دشمن را برای بازیکن شناسایی می‌کند.

سگ روباتیک تانک هلیکوپتر Battlefield 2042

سلاح‌ها، ابزار و وسایل‌ نقلیه بازی Battlefield 2042

با در نظر داشتن تجهیزات هر متخصص قطعا ابزار زیادی در بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ وجود دارد اما این تمام ماجرا نیست، بازیکن می‌تواند با استفاده از لباس‌بالدار یا Wingsuit در نقشه پرواز کند. بازیکنان همچنین می‌توانند سگی روباتیک احضار کنند که درکنار بازیکن مبارزه کند. در بازی Battlefield 2042 وسایل‌نقلیه مانند گذشته نقش مهمی ایفا می‌کنند و بازیکن با استفاده از تبلت درون بازی می‌تواند وسایل‌نقلیه را درخواست کند. دایس از وجود تنوع زیادی در وسایل‌نقلیه خبر داده است. تعدادی از این وسایل در تریلر بازی دیده شد اما اطلاعاتی درباره‌ی آن‌ها هنوز به اشتراک گذاشته نشده است. نکته‌ جالب دیگر این است که بازیکنان می‌توانند سلاح‌ها، ابزار و وسایل‌نقلیه را در جریان بازی و طول جنگ شخصی‌سازی کنند.

رویداد‌های پویا در بازی Battlefield 2042

چیزی که روند حالت چندنفره‌ بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ را جالب تر می‌کند، وجود رویداد‌هایی پویا است که به شکل قابل توجهی نقشه‌های بازی را تغییر می‌دهند ولی اینکه این رویداد‌ها اتفاق بی‌افتد یا نه کاملا تصادفی است. تعدادی از این رویداد‌ها به اشتراک گذاشته شدند، از جمله طوفان‌های شنی عظیم در Hourglass، گردباد‌های کشنده در Kaleidoscope و موشکی که در Orbital می‌خواهد پرتاب شود و بازیکن می‌تواند در برخاستن موشک از زمین تأثیرگذار باشد.

تصاویر  رسمی فاش شده از Battlefield 2042

فصل‌ها در بازی بتلفیلد 2042

قرار است پشتیبانی از بتلفیلد ۲۰۴۲ به‌صورت فصلی باشد که در صنعت بازی‌سازی قدمی محکم به‌شمار می‌رود. هر فصل بازی سه ماه به طول می‌انجامد به‌این ترتیب در یک سال ۴ فصل منتشر می‌شود و با هر فصل محتوای جدید به بازی اضافه می‌شود. هر فصل دارای Battle Pass جداگانه‌ای است که Tierهای آن دو بخش پولی و رایگان دارند.

سال اول در بازی Battlefield 2042

هنوز به‌طور دقیق نمی‌دانیم محتوای سال اول بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ چه‌چیز‌هایی هستند، اما دایس تاکنون اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است تا طرفداران بدانند چه انتظاری داشته باشند. در سال اول بازی دایس قصد دارد هر فصل یک متخصص جدید معرفی کند. حالت پولی بتل پس فقط در شکل ظاهری بازیکنان تاثیر می‌گذارد دیگر موارد بتل‌پس شامل حالت رایگان می‌شوند پس می‌توان گفت که بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ Pay-to-win نخواهد بود. همچنین در سال اول بازی سه باندل Epic وجود دارد که حاوی Blistered Earth، Tempest و Cold Blood می‌شوند.

قیمت بازی Battlefield 2042

قیمت بازی Battlefield 2042 در کنسول‌های نسل جدید ۶۹.۹۹ دلار است

در این زمینه اخبار خوشایندی برای طرفداران نداریم چرا که بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ در کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری‌ایکس و سری‌اس ۶۹.۹۹ دلار قیمت گذاری شده‌اند با در نظر داشتن اینکه بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ حالت تک‌نفره ندارد برای خیلی‌ها قبول کردن این امر مشکل خواهد بود. قیمت بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ در پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان تغییری نکرده است و همچنان ۵۹.۹۹ دلار خواهد بود.

سرباز در طوفان Battlefield 2042

نسخه‌های Gold و Ultimate بازی Battlefield 2042

همان‌طورکه انتظار می‌رفت بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ جدا از نسخه‌ی استاندارد در دو نسخه‌ی Gold و Ultimate عرضه خواهد شد. نسخه‌ی Gold علاوه‌بر بازی بتلفیلد ۲۰۴۲ شامل Year 1 Pass می‌شود. در نسخه‌ی آلتیمیت افزون بر مواردی که تاکنون ذکر شده‌اند حاوی Midnight Ultimate Bundle است که شامل لباس لجندری Shadow Stalker برای کاراکتر، اسکین لجندری Obsidian برای سلاح و اسکین لجندری Onyx برای وسایل نقلیه می‌شود. در نسخه‌ی آلتیمیت یک آرت‌بوک و موسیقی در فرمت دیجیتال نیز موجود است. قیمت نسخه‌ی Gold بازی ۸۹.۹۹ دلار در کامپیوترهای شخصی و ۹۹.۹۹ دلار در کنسول‌ها خواهد بود. برای نسخه‌ی Ultimate قیمت ۱۰۹.۹۹ دلار در کامپیوترهای شخصی و ۱۱۹.۹۹ دلار در کنسول‌ها در نظر گرفته شده است. اگر هر کدام از این نسخه‌ها را پیش‌خرید کنید پک Pre-Order خواهید گرفت که دسترسی زود هنگام بتای عمومی به شما می‌دهد همچنین این پک شامل چاقو Baku ACB-90، چارم Mr.Chompy برای سلاح، کارت پس‌زمینه Landfall و Old Guard tag می‌شود.

تاریخ انتشار بازی بتلفیلد 2042

بازی بتلفیلد در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) برای پلی استیشن 5 و 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و سری اس و همچنین کامپیوتر منتشر می‌شود اما امکان دسترسی زودتر در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) برای کسانی که بازی را پیش‌خرید کرده‌اند فراهم شده است. مشترکین EA Play در ۱۵ اکتبر می‌توانند به مدت ۱۰ ساعت بازی را تجربه کنند.

پرسش‌های متداول

تفاوت بتلفیلد ۲۰۴۲ روی PS4 و PS5 یا ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس سری ایکس چیست؟

جدای از گرافیک و نرخ فریم بازی که در کنسول‌های جدید از جمله PS5 و ایکس‌باکس سری ایکس بهبود چشم‌گیری دارد. بازی دارای نقشه‌های بزرگی است که تا ۱۲۸ بازیکن را به‌صورت هم‌زمان روی کنسول‌های نسل نهم پشتیبانی‌ می‌کنند. در نتیجه اگر PS4 و ایکس‌باکس وان دارید، تنها به حالت ۶۴ نفری بازی دسترسی دارید.

بازی بتلفیلد کی عرضه می‌شود؟‌

بازی بتلفیلد در تاریخ ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، پلی استین 4، ایکس باکس وان و پی سی عرضه می‌شود.

آیا بتلفیلد ۲۰۴۲ بخش داستانی دارد؟

خیر طبق اعلام الکترونیک آرتز بازی بتلفیلد 2024 فاقد بخش داستانی و حالت بتل رویال خواهد بود.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده