// چهار شنبه, ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۳

تغییرات فصل هفتم از چپتر دوم فورتنایت

روز سه شنبه ۱۸ خرداد ماه فصل هفتم از چپتر دوم بازی فورتنایت با نام Invasion دردسترس قرار گرفت و در این مقاله مروری به تغییرات آن خواهیم داشت.

اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده و ناشر فورتنایت، همیشه به‌سراغ کراس‌اورهای مختلف برای بازی Fortnite رفته تا شکل و شمایل متفاوتی را به این بازی ببخشد. بااین‌حال در جریان چپتر دوم، کراس‌اورهای بازی ساختار جدی‌تری گرفتند و تاحدی با بتل‌پس بازی ترکیب شدند. اگر به فصل‌های گذشته نگاه کنیم، ددپول، ولورین، مندلورین و سایر شخصیت‌های مشابه، در جریان بتل‌پس بازی در اختیار کاربران قرار گرفتند.

البته اشاره کنم که بعضی از کاراکترها هم همانند قبل، در قالب یک رویداد در فروشگاه بازی قرار گرفتند که از میان آن‌ها می‌توان‌به حضور کریتوس و مسترچیف اشاره کرد. حال نوبت به یک فصل دیگر و کراس‌اور جدیدی برای بازی فورتنایت رسیده است. دیروز ۱۸ خرداد ماه فصل هفتم از فورتنایت چپتر 2 در دسترس کاربران قرار گرفت و شاهد بیگانگان و تغییراتی در جهان بازی هستیم که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تغییرات نقشه بازی فورتنایت

محیط‌های جدید و تغییرات نقشه بازی

با ورود از فصل پرایمال به اینویژن، شاهد اعمال تغییراتی روی نقشه بازی هستیم. در فصل گذشته و وسط نقشه بازی، شاهد محیط The Spire بودیم که حال تبدیل به یک محیط بنفش‌رنگ برای بیگانگان به نام The Aftermatch شده است. دراین‌میان بد نیست به محیط Sweaty Sands هم اشاره‌ای داشته باشم که به Believer Beach تبدیل شده است؛ محیطی که در آن بیگانگان مشغول جشن گرفتن هستند. همچنین Colossal Crops هم جای خود را به Corny Complex داده است که اگر از کاربران قدیمی فورتنایت باشید، با دیدن آن یاد محیط Frenzy Farm خواهید افتاد.

در جریان چپتر دوم، کراس‌اورهای بازی ساختار جدی‌تری گرفتند

جدا از این موارد، اپیک گیمز محیط‌ها و چشم‌اندازهای بدون نام دیگری را هم به بازی اضافه کرده که حال و هوای بیگانگان و تهاجم‌ آن‌ها را به نمایش می‌گذارد. نکته جالب وجود دیش‌های ماهواره‌ای در نزدیکی بعضی از محیط‌های اسم‌دار بازی مثل Craggy Cliffs ،Believer Beach و Slurpy Swamp است که تمامی آن‌ها نقطه‌ای از آسمان را نشان می‌دهند. همچنین یک سفینه فضایی هم در آسمان فورتنایت درحال حرکت کردن است که احتمال می‌رود در ادامه یا انتهای فصل، نقش مهمی در داستان فصل Invasion داشته باشد. 

سفینه فضایی بیگانگان در فصل هفتم فورتنایت

سلاح‌های جدید فصل Invasion

در جریان فصل پرایمال، شاهد اضافه شدن سلاح‌هایی متناسب با حال و هوای آن فصل بودیم و Invasion هم از این قاعده مستثنا نیست. کاربران در فصل هفتم به سلاح Pulse Rifle دسترسی خواهند داشت. سلاحی که به‌جای گلوله، یک انرژی قوی را به سمت سایر بازیکنان شلیک می‌کند. از دیگر سلاح‌های اضافه شده هم می‌توان‌به Rail Gun اشاره کرد که کاربران می‌توانند آن را شارژ کرده و یک انفجار با میزان آسیب‌رسانی بالا را اعمال کنند. Kymera Ray Gun هم سلاح دیگر بازی است (درواقع سلاح کاراکتر کایمرا) که به‌واسطه‌ی آن می‌توانید سایر بازیکنان را بخار کنید!

دراین‌میان بد نیست به Recon Scanner هم اشاره‌ کنیم. درواقع بازیکنان به‌واسطه‌ی این اسکنر می‌توانند تهدید‌های نزدیک به خود را شناسایی کنند. همچنین اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که دل‌تان برای سلاح‌های تک‌تیرانداز بازی تنگ شده، باید بگویم که در Invasion شاهد بازگشت بعضی از سلاح‌های قدیمی از جمله سلاح تک‌تیرانداز هستیم. 

وسیله نقلیه‌های جدید فصل هفتم فورنایت چپتر ۲

تغییرات گیم‌پلی فصل هفتم

فصل هفتم فورتنایت چپتر 2 با محوریت بیگانگان است و ازاین‌رو همانند هنچمن و گاردهای IO، شاهد حضور بیگانگانی هستیم که مدام در حال گشت‌وگذار در نقشه بازی هستند. همچنین انگل‌های بیگانه هم در بازی مشاهده شده به با چسبیدن به سر بازیکن، نوار سلامت او را کاهش می‌دهند. تنها راه خلاص شدن از دست انگل‌ها هم این است که به داخل آب بپرید یا اینکه سایر بازیکنان یا هم‌تیمی شما به سمت ‌آن‌ها شلیک کند. همچنین وسیله نقلیه‌های جدیدی هم به بازی اضافه شده که درواقع سفینه‌های UFO هستند. زمانی‌که نقشه بازی را باز می‌کنید، محیط‌های بنفش‌رنگی را مشاهده خواهید کرد. با ورود به این محیط‌ها، می‌توانید به سفینه‌های UFO شلیک کرده و سوار آن‌ها شوید.

متن در Invasion سیستم مأموریت‌های داخل بازی و نوار طلایی هم تغییر پیدا کرده است

صندوق‌های کازمیک، محتوای جدید دیگری است که به بازی فورتنایت اضافه شده است. البته اشاره کنم که این صندوق‌ها در حالت تیمی بازی قرار دارند و برای باز کردن صندوق‌های کازمیک، تمام اعضای تیم باید با یکدیگر همکاری کنند. کاربران می‌توانند آرتیفکت‌های مرتبط با بیگانگان و همچنین یکی از کاراکترهای جدید بازی را ازطریق این صندوق‌ها کسب کنند. به بیان دقیق‌تر، زمانی‌که وارد بخش شخصی‌سازی کاراکتر کایمرا شوید، آرتیفکت‌هایی را مشاهده می‌کنید که درواقع نقش آیتم‌های تزئینی را برای این شخصیت ایفا می‌کنند. ازاین‌رو با کسب کردن این دسته از آیتم‌ها ازطریق صندوق‌های ذکر شده و همچنین گشت‌وگذار در محیط‌های مختلف جهان بازی، مخصوصا محیط‌هایی که بیگانگان حضور دارند، می‌توانید ظاهر کایمرا را عوض کنید.

در Invasion سیستم مأموریت‌های داخل بازی و نوار طلایی هم تغییر پیدا کرده است. بازیکنان جدا از اینکه می‌توانند به‌واسطه‌ی مأموریت‌های NPCها، نوار طلایی خود را پر کنند، به‌واسطه‌ی باجه تلفن‌های داخل بازی هم قادر به انجام مأموریت‌های متفاوتی هستند. همچنین بازیکنان می‌توانند از این نوار برای ارتقای سلاح‌های خود در بازی هم می‌توانند استفاده کنند.

اضافه شدن ستاره‌ها به بتل پس فورتنایت

تغییرات بتل‌پس فصل هفتم فورتنایت

همانند فصل‌های گذشته شاهد یک بتل‌پس کاملا جدید هستیم. از نظر کاراکترهای جدید، در تریلر فصل هفتم شاهد حضور سوپرمن هستیم که این شخصیت، در بتل‌پس حضور ندارد، اما در اواخر فصل Invasion به‌عنوان کاراکتر ویژه فصل دراختیار خریداران قرار می‌گیرد. ازطرفی ریک سانچز از سریال Rick and Morty را داریم که کاربران در سطح ۹۰ بتل‌پس او را آزاد خواهند کرد. 

بااین‌حال اصلی‌ترین تغییر بتل‌پس فصل Invasion، به بازگشت Battle Starها مربوط می‌شود. ازاین‌رو دیگر شاهد سیستم قدیمی و ارتقای سطح و دریافت پاداش نیستیم. بلکه بازیکنان با ارتقای سطح بتل‌پس خود، بتل استار کسب کرده و ازطریق آن می‌توانند پاداش‌های مدنظر خود را خریداری کنند. همچنین بعضی از پاداش‌ها نیازمند این است که به سطوح مشخصی در بتل پس رسیده باشید.

در انتها، نظر شما کاربران زومجی در مورد فصل Invasion چیست؟ تابه‌الان از چه تغییراتی راضی و از چه تغییرات دیگری ناراضی بوده‌اید؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده