// جمعه, ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۰۱

مصاحبه کارگردان بازی The Ascent در مورد جهان و ویژگی‌های آن

کارگردان خلاق بازی The Ascent و یکی از دو بنیان گذار استودیو نئون جاینت در مصاحبه‌ای با سایت GamingBolt درباره‌ی این بازی صحبت می‌کند.

استودیویی سوئدی نئون جاینت (Neon Giant) دو سال پیش خبر تأسیس آن منتشر شد و اکنون در حال تولید یکی از بازی‌های کنسول نسل بعدی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس است. بازی The Ascent که یک بازی اکشن نقش‌آفرینی با حال‌و‌هوای سایبرپانکی خواهد بود، قرار است در تاریخ ۲۹ ژوییه (۷ مرداد) برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی عرضه شود. 

سایت GamingBolt به‌تازگی مصاحبه‌ای با تور فریک (Tor Frick)، کارگردان خلاق بازی The Ascent و یکی از دو بنیان گذار استودیو نئون جاینتدرباره‌ی دنیا، داستان و نحوه‌ی ساخت بازی The Ascent داشته است که در ادامه می‌توانید آن را بخوانید.

بازی The Ascent به‌عنوان یک بازی نقش آفرینی شوتر توصیف شده است. مکانیسم مبارزات بازی چگونه خواهند بود. چگونه مکانیسم‌هایی مانند مکانیسم کاور گرفتن، محیط‌های تخریب پذیر و سلاح‌ها وارد عمل می‌شوند؟

ما واقعاً می‌خواستیم به مکانیسم اکشن در نبردهای بازی توجه کنیم و همچنین ابزارهای زیادی را نیز در اختیار بازیکنان قرار دهیم. تعداد زیادی از وسایل افزودنی، گجت‌ها و اسلحه‌‌های متعدد برای بازیکنان وجود دارد که بازیکنان می‌توانند از میان آن‌ها انتخاب کنند. همه این‌ها به‌صورت دستی ساخته شده‌اند. 

پوشش‌ها و مکانیسم هدف گرفتن بالا و پایین ما به این معنی است که شما باید کل صفحه را در نظر بگیرید و از پوشش‌ها و موقعیت‌یابی به نفع خود استفاده کنید. البته که این قابلیت شامل دشمنان که آن‌ها نیز از پوشش‌های محیطی استفاده می‌کنند نیز خواهد شد و این جایی است که توانایی‌ها و گجت‌های مختلف مانند نارنجک، برجک و هواپیماهای بدون سرنشین بازی به کمک شما می‌آیند. برخی از بازیکنان ممکن است بخواهند دشمنان را با یک نارنجک شوک بیرون بکشند تا آن‌ها را با شات گان از رده حذف کنند، برخی ممکن است لباس مکانیکی بپوشند و دشمنان را با یک مینی گان سوراخ کنند و برخی ممکن است فقط بخواهند دشمنان را به جان یکدیگر بیاندازند. گزینه‌های زیادی در مورد چگونگی شروع هر مبارزه وجود دارد و بازیکنان آزاد هستند که در طول بازی توانایی‌ها و سلاح‌های مختلف را تجربه کنند و با هر چالش جدید سازگار شوند.

پوستر و نام بازیذThe Ascent

بازی فوق‌العاده زیبا به نظر می‌رسد. چگونه از قدرت ایکس باکس سری ایکس برای دستیابی به چنین کیفیتی استفاده می‌کنید؟

ما تأکید زیادی بر سایه‌ها، نورپردازی پویا، VFX و همچنین فیزیک بازی داشتیم تا همه چیز برای ایجاد جهانی پویا و پر جزئیات مهیا باشد و بازیکنان فیدبک رضایت بخشی از کارهایشان در دنیا دریافت کنند. منفجر کردن چیزها باید خوب دیده شود، خوب شنیده شود و لذت بخش باشد اما سرعت بالای گیم‌پلی نیز با نرخ فریم بالا، تأخیر کم و وضوح بالا بهترین عملکرد را خواهد داشت! در کنسول ایکس باکس سری ایکس خوشبختانه ما می‌توانیم هر دوی موارد ذکر شده را همزمان داشته باشیم. کار با موتور بازی‌سازی Unreal 4 به ما این امکان می‌دهد که تا حد ممکن کیفیت بازی را از کنسول ایکس باکس وان تا کنسول ایکس باکس سری ایکس حفظ کنیم و به‌طور همزمان کیفیت نسخه‌های نسل بعدی را به سمت بالاتری سوق دهیم.

وقتی نوبت به پیشرفت و شخصی‌سازی می‌رسد، بازیکنان چقدر می‌توانند از مهارت‌ها و تقویت نرم افزارهای سایبری در بازی انتظار داشته باشند؟ چقدر بازی بر تنوع ساخت تاکید دارد؟

در این بازی تعداد زیادی قابلیت تقویت وجود دارد که هر کدام مهارت متفاوتی را به بازیکن اضافه می‌کند. تمامی این تقویت‌ها را می‌توان با افزایش قابلیت‌های غیرفعال مرتبط بهبود بخشید. امتیازات بیشتری را در سایبرنتیک سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید ربات‌های عنکبوتی kamikaze بیشتری را فرا بخوانید! ده ها سلاح منحصر‌به‌فرد، بسیاری از ابزارهای مختلف مانند نارنجک، برجک، لباس مکانیکی و بسیاری موارد دیگر در بازی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به روز کرد. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که در بازی چیزهای زیادی وجود دارد. مناطق مختلف جهان و دشمنان خاص روش‌های مقابله‌ای منحصر‌به‌فرد خود را دارند بنابراین بازیکنان باید آزمایش کنند و ببینند که چه روشی بهتر است. بخش کووآپ البته سطح كاملاً جدیدی را به بازی اضافه می‌کند بنابراین هنگام بازی با دوستان می‌توانید در مورد بهترین نتیجه‌ی ممکن آزمایش كنید.

دنیای سایبرپانکی همیشه برای قصه گویی غنی بوده است. آیا برای بازی The Ascent هم می‌توان چنین انتظاری داشت؟

من دوست دارم اینطور فکر کنم! ما تلاش و عشق زیادی را صرف دنیای بازی، داستان‌های آن و داستان سرایی بازی کرده‌ایم. برای بازیکنانی که فقط می‌خواهند در جریان بازی قرار بگیرند و تا آنجایی که ممکن است چیزها را منفجر کنند همه چیز قابل رد کردن است، اما برای بازیکنانی که می‌خواهند بیشتر در جهان غوطه ور شوند و تمام مطالب را بخوانند، چیزهای زیادی برای کشف کردن وجود دارد.

محیط بازی The Ascent

آیا تصمیمات بازیکنان در بازی The Ascentدر داستان سرایی و پیشرفت داستان تأثیرگذار است؟

همان‌طور که بازیکنان در داستان اصلی پیشرفت می‌کنند، شما متوجه تغییرات جهان بازی از جمله تکامل مناطق مختلف بازی، خصمانه شدن مناطق دوستانه و بالعکس خواهید شد. مکانیسم انتخاب و پیامدی وجود ندارد اما بازیکنان قادر خواهند بود تأثیر خود را روی جهان بازی، هم ازطریق محتوای اصلی و هم ازطریق محتویات فرعی از جمله چیزهای کوچکی مانند تغییر شغل صاحب فروشگاه گرفته تا تصاحب فروشگاه‌ها توسط شرکت‌‌ها، ببینند.

The Ascent چقدر بر اکتشاف دنیای بازی تاکید دارد؟ بازیکنان چقدر می‌توانند انتظار داشته باشند که دنیای بازی بزرگ باشد؟

من آمار و ارقام شگفت آوری ندارم که شما را متعجب کنم، اما جهان از نظر بزرگی قابل‌توجه است و برای بازیکنانی که از کاوش در هر گوشه و کنار چه برای جستجوی غنیمت یا فقط یافتن اطلاعات در مورد جهان لذت می‌برند، چیزهای زیادی برای کشف کردن دارد. با این وجود، ما توجه خود را معطوف به اینكه جهان احساس واقعی و پویا بودن بدهد و تنها بزرگ نباشد، كرده‌ایم. ما امیدواریم که بازیکنان از کاوش در جهان بازی، کشف غنیمت‌ها و مکان‌های پنهان، تکمیل همه مأموریت‌های جانبی و خواندن در مورد دنیای بازی لذت ببرند.

با وجود اینکه بازی The Ascent از حالت کووآپ 4 نفره پشتیبانی می‌کند، آیا می‌توانید بگویید که این روش ایده آل برای انجام بازی است؟ آیا تجربه انفرادی کل بازی یک تجربه یکسان خواهد بود یا مواردی وجود دارد که به‌صورت اختصاصی برای بازی کووآپ ساخته می‌شوند؟

تجربه‌ی بازی تک نفره کاملا یکسان خواهد بود. ما سعی کرده‌ایم تجربه‌ای بسازیم که به همان اندازه که در حالت کووآپ هیجان انگیز است در حالت تک نفره نیز هیجان انگیز باشد اگرچه پویایی گیم‌پلی بازی با تغییر تعداد بازیکنان تغییر خواهد کرد. به‌عنوان مثال تجربه‌ی بازی می‌تواند کمی کندتر و با دقت بیشتری به جهان یا به‌صورت جلسه‌ای و با سرعت بیشتر باشد. این بازی برای حالت کووآپ ساخته شده است برای مثال تمام شخصیت‌های حاضر در تمام کات سین‌ها و مواردی شبیه به این نمایش داده می‌شوند. از آن‌جا که در حالت کووآپ چندین بازیکن دارید، گیم‌پلی فرصت‌های بیشتری را برای هم افزایی بین توانایی‌ها و سبک‌های بازی فراهم خواهد کرد.

طول بازی ​​The Ascent تقریبا چقدر خواهد بود؟

ما هنوز در حال پولیش و رفع مشکلات بازی هستیم، اما آنچه در حال حاضر از بازیکنان می‌بینیم یک بازی ۱۵ الی ۲۰ ساعته بدون اینکه همه‌‌‌ی محتویات را کاوش کنند، است.

آیا برنامه‌‌ای برای انتشار بازی روی پلی استیشن یا نینتندو سوییچ ندارید؟

ما روی نسخه‌های ایکس باکس و پی سی متمرکز هستیم و آن‌ها را تا جایی که می‌توانیم رفع اشکال می‌کنیم.

محیط بازی The Ascent

چرا تصمیم گرفتید بازی ​​The Ascent به‌عنوان بازی انحصاری کنسول ایکس باکس عرضه شود؟

مایکروسافت در اوایل توسعه با ما صحبت کرد و آن‌ها با آنچه که در آن زمان ساخته بودیم بسیار تحت تأثیر قرار گرفتند که البته اتفاق بسیار بزرگی برای ما به‌عنوان یک استودیوی کاملاً جدید مستقل محسوب می‌شد و از آن زمان با هم همکاری داشته‌ایم. آن‌ها یک شریک بسیار حمایت کننده بوده‌اند و وقتی فرصتی برای عرضه روی کنسول نسل بعد ایکس باس فراهم شد، ما از این فرصت بسیار خوشحال شدیم. کار با جدیدترین سخت‌افزار همیشه هیجان انگیز است!

 بازی ​​The Ascent چه وضوح و نرخ فریم را روی کنسول ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس هدف قرار می‌دهد؟

ما در سری ایکس وضوح 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه و در سری اس وضوح 1440p و ۶۰ فریم بر ثانیه را هدف قرار داده‌ایم.

 ایکس باکس سری اس قدرت سخت‌افزاری کمتری در مقایسه با سایر سری کنسول‌های ایکس باکس برخوردار است و مایکروسافت آن را به‌عنوان کنسول 1440p / 60fps معرفی کرده است. فکر می‌کنید این کنسول بتواند از پس بازی‌های نسل بعدی که از نظر گرافیکی سنگین هستند برآید؟

کاملا. من فکر می‌کنم این سخت‌افزار با مقیاس بسیار خوب همراه‌با ایکس باکس سری ایکس ساخته شده است و فکر می‌کنم گزینه خوبی برای آینده باشد.

Xbox Series X دارای قدرت GPU بالا و یک SSD بسیار سریع است. به نظر شما این ویژگی طی ۷ یا ۸ سال آینده چگونه به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند؟

فکر می‌کنم مقداری طول می‌کشد تا مشخص شود که این یک تغییر بزرگ است. مدتی طول خواهد کشید تا جامعه توسعه بتواند به‌طور کامل از پتانسیل این خط پایه جدید سخت‌افزاری استفاده کند. زمان بارگذاری سریع به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تجربیاتی را ایجاد کنند که یکپارچه‌تر، غنی‌تر، با جزئیات بیشتر و متنوع‌تر باشند. این به توسعه‌دهندگان کوچکتر کمک خواهد کرد تا فاصله بین عناوین کوچکتر بودجه‌ای و آنچه را که به‌طور سنتی از استودیوهای AAA انتظار داریم، برطرف کنند. من فکر می‌کنم ما تنوع بیشتری از بازی‌ها را از استودیوها با اندازه‌های متنوع خواهیم دید که شگفت آور است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده