نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۹

مهم ترین بازی های ژوئن ۲۰۲۱ که نباید از دست بدهید

از قرار گرفتن در نقش یک اسنایپر در Sniper Ghost Warrior Contracts 2 تا جدید‌ترین ماجراجویی رچت و کلنک دوست‌داشتنی. با معرفی مهم‌ترین بازی‌های ماه ژوئن ۲۰۲۱ همراه زومجی باشید.

طبق روال چند ماه اخیر، در این ویدیو و مقاله به‌سراغ معرفی مهم‌ترین بازی‌های ماه ژوئن خواهیم رفت. پیشنهاد می‌کنم ابتدا در ویدیو زیر معرفی بازی‌ها را تماشا کنید تا بعد هم توضیحات بیش‌تری در مورد هرکدام از بازی‌ها داشته باشیم:

تماشا در یوتیوب

پوستر بازی Sniper Ghost Warrior Contracts 2

Sniper Ghost Warrior Contracts 2

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس و کامپیوتر

سری Sniper Ghost Warrior، از بازی‌هایی با محوریت ارائه تجربه قرار گرفتن در نقش یک اسنایپر است که برخی نسخه‌های آن آثار باکیفیتی بودند و البته گاهی هم تجربه‌های نه‌چندان خوشایندی ارائه کرده است. جدید‌ترین نسخه از این مجموعه که ۱۴ خرداد منتشر خواهد شد، Sniper Ghost Warrior Contracts 2 نام دارد و دنباله‌ای برای نسخه قبلی به حساب می‌آید. در این نسخه، بازیکنان در نقش یک تک‌تیرانداز به نام Raven قرار می‌گیرند و باید اهداف مختلفی را که دارند، با شلیک‌های دقیق و بی‌نقص از بین ببرند. 

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 البته فقط به استفاده از اسلحه اسنایپر محدود نمی‌شود و بر اساس نمایش‌های بازی، گاهی با سلاح‌های دیگری هم باید همزمان با چند نیروی دشمن درگیر شوید. یکی از مواردی که سازندگان تاکید زیادی روی آن داشته‌اند، وجود اهدافی در بازی است که از فواصل بیش از هزار متر باید آن‌ها را اسنایپ کنید و این کار نیازمند دقت بسیار زیاد به مسائل مختلف از جمله تاثیرات عوامل جوی خواهد بود. از طرف دیگر، جلوه‌های بصری بازی که به لطف قدرت موتور کرایتک پدید آمده‌اند و همینطور وجود تعداد زیادی شبیه‌سازی‌شده بر اساس مدل واقعی، مواردی هستند که می‌توانند Sniper Ghost Warrior Contracts 2 را به تجربه جذابی برای علاقه‌مندان این سبک تبدیل کنند. 

بازی Chivalry 2

بازی Chivalry 2

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس و کامپیوتر

دومین بازی مهم ماه ژوئن که ۱۸ خرداد منتشر خواهد شد، نسخه دوم مجموعه Chivalry است. نسخه اول این بازی، بازیکنان را در دل نبرد‌هایی قرون وسطایی قرار می‌داد که در آن می‌توانستید با انتخاب از بین کلاس‌های شخصیتی موجود، با سایر بازیکنان تجربه‌ای رقابتی داشته باشید. حال نسخه دوم با ادامه دادن همین ایده و گسترده‌تر کردن آن، قصد ارائه یک تجربه بی‌رحم‌تر و واقعی‌تر از نبرد‌های اینچنینی را دارد. 

Chivalry 2، علاوه بر اینکه حالت‌های کلاسیکی مثل Team Deathmtach را ارائه خواهد کرد، حالتی به اسم Team Objective هم دارد که یک تجربه ۶۴ نفره و وسیع است. در این بخش، بازیکنان به دو گروه مدافعین قلعه و مهاجمین به آن قرار می‌گیرند و باید در یک نبرد بزرگ، برای پیروزی جناح خودشان تلاش کنند. کماکان کلاس‌های شخصیتی مختلفی در بازی در نظر گرفته شده است و می‌توانید مثلا در نقش یک شوالیه با زره و تجهیزات سنگین قرار بگیرید و حکم یک تانک را برای تیم‌تان داشته باشید یا اینکه با انتخاب سرباز کمان‌دار، دشمنان را از فواصل دورتر هدف قرار دهید و البته، مراقب باشید که گرفتار نبرد‌های نزدیک نشوید!

شخصیت یوفی در بازی Final Fantasy 7 Remake

بازی Final Fantasy VII Remake Intergrade

  • پلتفرم: پلی استیشن 5

پس از سال‌ها انتظار، نسخه ریمیک فاینال فانتزی ۷ چندی پیش منتشر شد و تا حد خیلی زیادی هم مورد استقبال طرفداران قدیمی مجموعه و منتقدین قرار گرفت. مشخص بود که این بازی، مخصوصا پس از عملکرد خوبش، راهی پلی استیشن 5 هم خواهد شد و چند وقت پیش، نسخه نسل نهمی آن با نام Final Fantasy VII Remake Intergrade رسما معرفی شد. طبیعتا یکی از بهبود‌های اصلی بازی در نسخه پلی استیشن 5، بهتر شدن جلوه‌های بصری و مخصوصا جنبه‌های فنی آن است که مواردی چون لودینگ‌های سریع‌تر را در پی خواهد داشت. 

اما جدا از این جنبه‌ها، Final Fantasy VII Remake Intergrade شامل یک بسته الحاقی انحصاری به اسم Episode Intermission هم خواهد بود که با محوریت شخصیت یوفی است. افرادی که قبلا بازی را روی پلی استیشن 4 خریداری کرده‌اند، برای تجربه نسخه بهبود‌یافته نیاز به پرداخت هزینه اضافی نخواهند داشت؛ با این حال بسته الحاقی مذکور، در این حالت در دسترس نخواهد بود و آن را باید جدا خریداری کنید. نسخه پلی استیشن 5 فاینال فانتزی ۷ ریمیک در تاریخ ۲۰ خرداد منتشر خواهد شد.

قهرمان داستان بازی Ninja Gaiden: Master Collection

بازی Ninja Gaiden: Master Collection

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و کامپیوتر

سری قدیمی نینجا گایدن هم از آن دست بازی‌هایی است که علاقه‌مندانش سال‌هاست منتظر معرفی یک نسخه جدید و درست و حسابی از آن هستند؛ اتفاقی که بارها شایعه‌هایی مربوط به آن به گوش رسیده اما فعلا که عملی نشده است. به همین دلیل هم انتشار یک مجموعه از بازی‌های این سری، می‌تواند اتفاق خوشایندی برای طرفدارانش باشد؛ حتی اگر بازی‌های این مجموعه، جزو بهترین نسخه‌های نینجا گایدن نباشند. 

Ninja Gaiden: Master Collection که در تاریخ ۲۰ خرداد منتشر می‌شود، شامل سه نسخه Sigma، Sigma 2 و Ninja Gaiden 3: Razor's Edge خواهد بود که با یک سری بهبود‌ها، در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و می‌توانند تجدید خاطره‌ای برای طرفداران همیشگی نینجا گایدن با این مجموعه باشند.

ریوت، شخصیت دختر بازی Ratchet & Clank: Rift Apart در حال صحبت با کلنک

بازی Ratchet & Clank: Rift Apart

  • پلتفرم: پلی استیشن 5

پلی استیشن 5 به جز فاینال فانتزی ریمیک ۷، یک بازی انحصاری دیگر هم در ماه ژوئن خواهد داشت که شاید اغراق نباشد اگر آن را بزرگ‌ترین و مورد‌انتظار‌ترین بازی این ماه بدانیم. Ratchet & Clank: Rift Apart که حسابی هم با نمایش‌هایش دل طرفداران را برده، در جریان رویداد رونمایی از PS5 معرفی شد و حالا قرار است ۲۱ خرداد شاهد انتشار آن باشیم. Rift Apart شانزدهمین نسخه از رچت و کلنک به‌حساب می‌آید و یک بار دیگر قرار است ما را درگیر یک ماجراجویی هیجان‌انگیز کند. 

در Ratchet & Clank: Rift Apart، رچت و کلنک با شخصیت Nefarious روبه‌رو خواهند شد و البته که به جز این دو یار قدیمی، کاراکتر ریوِت هم در بازی در دسترس خواهد بود که یک گروه مقاومت را علیه نفاریوس رهبری می‌کند. پلتفرمینگ‌های دیوانه‌وار، مبارزاتی در محیط‌های شدیدا پرجزییات و رنگارنگ و رفتار‌های بامزه همیشگی شخصیت‌های این مجموعه، مواردی هستند که در نمایش‌های بازی دیده‌ایم و باید منتظر ماند و دید که این ساخته جدید اینسامنیاک گیمز، در تجربه نهایی چقدر در ارائه آن‌ها موفق ظاهر خواهد شد. 

محیط برفی بازی Metro Exodus

بازی Metro Exodus Complete Edition

  • پلتفرم: پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | اس

بازی مهم دیگر ماه ژوئن، نسخه کامل و بهبودیافته Metro Exodus برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس است. این نسخه علاوه بر اینکه شامل بازی اصلی و دو بسته الحاقی آن می‌شود، قرار است در پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، با رزولوشن 4K اجرا شود و صد البته که روی همه کنسول‌ها، از فناوری ری‌تریسینگ هم بهره خواهد برد که نتیجه آن، بهتر شدن نورپردازی‌های بازی خواهد بود. 

در Metro Exodus، یک بار دیگر با شخصیت آرتیوم همراه می‌شویم و وقایع بازی، این بار در جهانی به مراتب بزرگ‌تر نسبت به دو نسخه قبلی مجموعه جریان دارند که در چهار فصل مختلف، بازیکنان را به محیط‌هایی با حال و هوای متفاوت می‌برند. افرادی که قبلا Metro Exodus را روی اکانت‌شان خریداری کرده باشند، می‌توانند نسخه نسل نهمی آن را به‌صورت رایگان هم دریافت کنند. این بازی ۲۸ خرداد منتشر خواهد شد.

پوستر بازی Mario golf super rush

بازی Mario Golf: Super Rush

  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

کاربران و طرفداران نینتندو را فراموش نکردیم که در تاریخ ۴ تیر، دو بازی مهم برای آن‌ها منتشر خواهد شد. اولین بازی، نسخه جدیدی از سری Mario Golf به نام Super Rush است که از اسمش هم می‌توان حدس زد که به ورزش گلف ارتباط دارد. در این بازی یک بار دیگر با ماریو و دوستانش مشغول گلف بازی کردن خواهید شد و البته که شاهد خلاقیت‌های خاصی هم هستیم و برای مثال، حالت‌های بازی مختلفی در نظر گرفته شده‌اند که از جمله آن‌ها، می‌توان به گلف سرعتی اشاره کرد. 

تونی هاوکس در بازی Tony Hawk's Pro Skater 1 and 2

نسخه نینتندو سوییچ بازی Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2

پلتفرم: نینتندو سوییچ

مجموعه تونی هاوک جزو موفق‌ترین و بهترین بازی‌های ورزشی است که هرچند مدت زمان زیادی از آخرین نسخه آن می‌گذرد، اما انتشار یک نسخه بهبود‌یافته از قسمت‌های اول و دومش، دلیل خوبی بود تا هم طرفداران قدیمی و هم کاربران جدید، دوباره به سراغ تجربه این بازی‌ها بروند. حال Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 قرار است به عنوان دومین بازی مهمی که ۴ تیر منتشر می‌شود، برای نینتندو سوییچ هم در دسترس قرار بگیرد و با استفاده از قابلیت‌های ویژه این کنسول، تجربه یک اسکیت‌سواری شدیدا مفرح و البته چالش‌برانگیز را برای این پلتفرم هم به‌ارمغان بیاورد. 

در پایان، لطفا نظرات خودتان را در مورد بازی‌های این ماه با زومجی در میان بگذارید و بگویید که بیش‌تر، منتظر کدام بازی هستید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده