// چهار شنبه, ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

۱۰ بازی جذاب با محوریت انیمه‌ها که باید تجربه کنید

در این ویدیو و مقاله به سراغ بازی‌هایی رفته‌ایم که با اقتباس از روی انیمه‌ها ساخته شده و تجربه‌ی خوبی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده‌اند.

تابه‌حال بازی‌های بسیاری را مشاهده کرده‌ایم که با اقتباس از روی فیلم‌های سینمایی ساخته شده‌اند یا اینکه شرکت‌های فیلم‌سازی و انیمیشن‌سازی، سعی کرده‌اند به‌سراغ بازی‌های سرشناس و مطرح رفته و اقتباس‌های مورد نظر خود را بسازند. صنعت انیمه هم از این قاعده مستثنا نیست. یکی از مواردی که همیشه شاهد آن بوده‌ایم، توسعه و عرضه بازی‌های ویدیویی اقتباس گرفته شده از روی انیمه‌های مطرحی مثل ناروتو و وان پیس است.

در این مطلب به‌سراغ ۱۰ بازی ویدیویی رفته‌ایم که با اقتباس از انیمیشن‌های ژاپنی ساخته شده است. دراین‌میان اشاره کنم که بازی‌ها براساس حروف الفبا بوده و هیچ ترتیب بندی خاصی از نظر ارزش، برای‌آن‌ها درنظر گرفته نشده است.

تماشا از یوتیوب

لیوای و ارن در Attack on Titan 2

Attack on Titan 2

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، گوگل استیدیا
  • سبک: اکشن هک اند اسلش

اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های موسو و هک اند اسلش هستید و از طرفی انیمه Attack on Titan را هم دنبال می‌کنید، دو نسخه بازی Attack on Titan می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما باشد. از نظر داستانی، تنها دو فصل ابتدایی انیمه یا ۵۰ چپتر ابتدایی مانگا را شاهد هستیم. نکته‌ای که بازی Attack on Titan 2 را جذاب جلوه داده، گیم‌پلی بازی است.

استودیو اومگا فورس جزو آن دسته از استودیوهایی است که به ساخت بازی‌های سبک موسو و هک اند اسلش معروف است. ازاین‌رو شمشیرزنی‌های Attack on Titan 2 به‌صورت مدرن و امروزی است و خشونت، یکی از ویژگی‌های اصلی این مجموعه به حساب می‌آید. البته اشاره کنم که بخش داستانی بازی را می‌توانید به‌صورت دو‌نفره هم تجربه کنید. البته بازی به‌گونه‌ای است که کاربران می‌توانند شخصیت مد نظر خود را هم به‌صورت کامل شخصی‌سازی کنند. 

Captain Tsubasa: Rise of New Champions

Captain Tsubasa: Rise of New Champions

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ
  • سبک: ورزشی آرکید

کاپیتان سوباسا را می‌توان یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های ساخته شده دانست که اکثر کاربرای ایرانی با آن یاد و خاطره دارند. همچنین درمیان بازی‌های ساخته شده از روی کاپیتان سوباسا، Captain Tsubasa: Rise of New Champions را می‌توان بهترین نسخه دانست که یک بازی فوتبالی آرکید به حساب می‌آید. نکته جالب این است که شاید در ظاهر Captain Tsubasa: Rise of New Champions یک بازی ورزشی با المان‌های فانتزی و آرکید باشد، اما کاربران علاقه‌مند به بازی‌های ورزشی شبیه‌ساز را هم سرگرم خواهد کرد.

از نظر داستانی، Captain Tsubasa: Rise of New Champions شما را در نقش یک کاراکتر شخصی‌سازی شده قرار می‌دهد که می‌توانید در یکی از چهار تیم اصلی انیمه سوباسا قرار گرفته و در جریان مسابقات کشوری، برای اول شدن تیم تلاش کنید. همچنین بازی دارای مسابقات دوستانه و چندنفره است تا کاربران بتوانند با دوستان خود به تجربه Captain Tsubasa: Rise of New Champions بپردازند.

دیجیمون‌های Digimon Story Cyber Sleuth: Complete Edition

Digimon Story Cyber Sleuth: Complete Edition

  • پلتفرم: کامپیوتر، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4
  • سبک: نقش آفرینی نوبتی

دیجیمون یکی دیگر از انیمه‌های قدیمی و محبوب به حساب می‌آید که از میان بازی‌های ساخته شده از روی این انیمه قدیمی، Digimon Story Cyber Sleuth با کیفیت‌ترین آن است. البته اشاره کنم که یک نسخه Complete Edition هم هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته که شامل بازی اصلی درکنار بسته الحاقی Hacker's Memory می‌شود. ازاین‌رو برای تهیه بازی، حتما به سراغ نسخه Complete Edition بازی بروید. 

از نظر گیم‌پلی هم اعلام کنم که بازی دارای المان‌های نقش آفرینی نوبتی است که درجریان آن بازیکن در نقش یکی از دو شخصیت اصلی درنظر گرفته شده برای Digimon Story Cyber Sleuth قرار گرفته و به‌واسطه‌ی دیجیمون‌های خود، به‌سایر کاراکترها و رقبا آسیب وارد می‌کند. 

نبرد کاراکترها در Dragon Ball FighterZ

Dragon Ball FighterZ

  • پلتفرم: کامپیوتر، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان
  • سبک: مبارزه‌ای

اگر از علاقه‌مندان به بازی‌های فایتینگ حرفه‌ای دوبعدی هستید، Dragon Ball FighterZ بهترین گزینه برای شما است و تابه‌امروز مورد تحسین منتقدان و کاربران بازی‌های ویدیویی قرار گرفته است. Dragon Ball FighterZ یک بازی مبارزه‌ای کراس تگ به حساب می‌آید. بدین صورت که کاربر قبل از شروع هر مسابقه، سه مبارز را برای خود انتخاب و وارد مبارزه می‌شود. در طول مبارزه می‌توانید میان اعضای انتخاب شده سوییچ کرده و کومبوهای ترکیبی مختلفی را اجرا کنید.

تابه‌امروز باندای نامکو شخصیت‌های مختلفی را در قالب بسته الحاقی برای Dragon Ball FighterZ درنظر گرفته است که هرکدام از آن‌ها، یکی از شخصیت‌های محبوب جهان درگن بال به حساب می‌آیند. همچنین بخش آموزشی و Trialهای بازی هم به‌گونه‌ای است که بازیکن ازطریق آن‌ها می‌تواند به‌خوبی با سیستم مبارزه‌ای هر شخصیت آشنا شود.

گوکو در Dragon Ball Z: Kakarot

Dragon Ball Z: Kakarot

  • پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4
  • سبک: نقش آفرینی

Dragon Ball Z: Kakarot را می‌توان یک بازی ساختار شکن در میان سایر بازی‌های ساخته شده از انیمه درگن بال دانست. برخلاف اکثر بازی‌ها، Dragon Ball Z: Kakarot فقط بر پایه نبردها و مبارزات مختلف ساخته نشده است، بلکه سایبر کانکت ۲، سازنده Dragon Ball Z: Kakarot از المان‌های نقش‌آفرینی متعددی در بازی استفاده کرده است. برای مثال، بازیکنان می‌توانند آزادانه در محیط‌ها به گشت‌و‌گذار پرداخته و به انجام فعالیت‌هایی نظیر ماهیگیری، برداشتن ارب‌های Z، غذا خوردن و موارد مشابه بپردازند.

از نظر داستانی هم Dragon Ball Z: Kakarot وقایع داستانی Dragon Ball Z را روایت می‌کند. ازاین‌رو شاهد چهار خط داستانی هستیم که اولین آن Saiyan Saga نام دارد. کاربر جدا از مأموریت‌های اصلی می‌تواند با سایر کاراکترهای جهان بازی هم ارتباط برقرار کرده و با انجام مأموریت‌های آن‌ها، سطح شخصیت‌های خود را ارتقا دهد. به‌عبارتی هفت شخصیت قابل بازی درنظر گرفته شده تا بازیکن به هیچ‌وجه گیم‌پلی تکراری و خسته کننده‌ای را تجربه نکند.

ناتسو در بازی Fairy Tail

Fairy Tail

  • پلتفرم: کامپیوتر، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4
  • سبک: نقش آفرینی نوبتی

بازی Fairy Tail تابستان سال گذشته در دسترس قرار گرفت و با اینکه مشکلاتی در روایت داشت، اما از نظر گیم‌پلی تجربه‌ی خوبی را ارائه می‌دهد. از نظر داستانی، بازی بخشی از داستان انیمه فیری تیل را ارائه می‌دهد که مربوط‌به Grand Magic Game می‌شود و شما در نقش کاراکترهای فیری تیل باید برای تبدیل شدن گروه فیری تیل به برترین گروه سرزمین بازی، تلاش کنید. جدا از این موارد، بازی Fairy Tail از نظر گیم‌پلی یک بازی نقش آفرینی با المان‌های نوبتی است.

بدین صورت که بازیکن باید تیم چهارنفره خود را تشکیل و مراحل فرعی و اصلی‌ای را که برای‌تان درنظر گرفته شده، کامل کنید. نکته‌ی بسیار خوب بازی Fairy Tail، این است که می‌توانید کاراکترهای دوست داشتنی سایر گروه‌های جهان انیمه فیری تیل مثل استینگ، روگ یا جِلال را هم انتخاب و در تیم خود قرار دهید. البته برای آزادسازی کاراکترها باید مأموریت‌های مخصوص هرکدام را انجام آن‌ها را در تیم خود قرار دهید. 

ربات‌های بازی Mobile Suit Gundam Extreme vs Maxiboost On

Mobile Suit Gundam Extreme vs Maxiboost On

  • پلتفرم: پلی استیشن 4
  • سبک: مبارزه‌ای

گاندام یکی دیگر از انیمه‌های محبوب به حساب می‌آید که اگر علاقه‌مند به انیمه‌های سبک Mecha هستید، قطعا این انیمه و همچنین بازی Mobile Suit Gundam Extreme vs Maxiboost On حسابی شما را سرگرم خواهد کرد. بازی Mobile Suit Gundam Extreme vs Maxiboost On نبردهای دو به دو را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد و می‌توانید در نقش ربات‌های دوست داشتنی سری گاندام قرار بگیرید.

درواقع سازنده ۱۸۳ ربات موجود در ۳۶ نسخه آرکید در این بازی حضور دارد و همچنین دو ربات جدید هم قرار داده شده تابه‌امروز در هیچ یک از نسخه‌های آرکید حضور نداشته است. البته اشاره کنم که این بازی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و حال Mobile Suit Gundam Extreme vs Maxiboost On یک پورت برای کاربران پلی استیشن 4 به حساب می‌آید. همچنین در این نسخه شاهد باس‌های جدیدی نسبت به نسخه پلی استیشن 3 بازی هستیم که هرکدام چالش‌های مخصوص‌به خود را دارند. البته برای رویارویی با باس‌ها، باید به‌سراغ حالت Trial Mission بروید.

Ultimate Ninja Storm 4 naruto

Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4

  • پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4
  • سبک: مبارزه‌ای

Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm یکی از مجموعه بازی‌های محبوب برای هواداران انیمه، مخصوصا انیمه ناروتو است که نسخه چهارم آن در سال ۲۰۱۶ عرضه شد. داستان این نسخه، روایت‌گر جنگ مادارا با قبایل شینوبی است. به‌واسطه‌ی مراحل داستانی Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4، بازیکنان در نقش شخصیت‌های دوست داشتنی این سری نظیر ساسکه، کاکاشی و هاشیراما قرار گرفته تا وقایع داستانی را پیش ببرند.

از نظر گیم‌پلی، آلتیمیت نینجا استورم ۴ همانند نسخه‌های پیشین از المان‌های بازی‌های مبارزه‌ای کراس تگ استفاده کرده است. بدین صورت که در اکثر نبردها، شاهد نبردهای سه نفره هستیم و بازیکن می‌تواند تیم سه نفره خود از شخصیت‌های مختلف را تشکیل داده و وارد یک محیط مبارزه‌ای سه‌بعدی شود. البته اشاره کنم که مبارزات داستانی بازی می‌توانند در ساختار یک به یک هم انجام شوند. از دیگر ویژگی‌های بازی هم می‌توان‌به وجود کومبوها و ضربات هیجان‌انگیز اشاره کرد که از امضاهای انیمه ناروتو به حساب می‌آید. 

لوفی در One Piece Pirate Warriors 4

One Piece Pirate Warriors 4

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ
  • سبک: مبارزه‌ای

جدا از ناروتو و درگن بال، وان پیس یکی دیگر از انیمه‌های محبوب در میان علاقه‌مندان به حساب می‌آید. تابه‌امروز بیش از ۱۰۰۰ قسمت از چپتر وان پیس منتشر شده و One Piece Pirate Warriors 4، داستان آرک Wano را به‌تصویر می‌کشد. نکته‌ی جالب این بازی، وجود المان‌های داستانی جدید است که سبب شده تا بینندگان وان پیس هم موارد تازه‌ای را در این آرک داستانی تجربه کنند.

از نظر گیم‌پلی، One Piece Pirate Warriors 4 ترکیبی از سبک مبارزه‌ای و Beat 'em Up است که ساختاری همانند نسخه‌های پیشین را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. نکته‌ی جالب این نسخه، وجود یک حالت جدید به نام تایتان است. در جریان تایتان، حریف‌های شما بسیار کوچک یا بسیار درشت اندام‌تر از حالت اصلی خود در انیمه وان پیس هستند. همین مورد سبب شده تا در نبردها از استراتژی‌های متفاوتی برای پیروزی استفاده کنید.

شخصیت اصلی Yu-Gi-Oh! Legacy of the Duelist: Link Evolution

Yu-Gi-Oh! Legacy of the Duelist: Link Evolution

  • پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ
  • سبک: شبیه‌ساز استراتژی

از میان بازی‌های ساخته شده از روی Yu-Gi-Oh، بازی Yu-Gi-Oh! Legacy of the Duelist: Link Evolution را می‌توان گزینه‌ی مناسبی برای علاقه‌مندان به این سری دانست. Yu-Gi-Oh! Legacy of the Duelist: Link Evolution یک بازی شبیه‌ساز با المان‌های استراتزی و شبیه‌به بازی‌های کارتی است که در جریان آن هم کاربر باید به‌واسطه‌ی کارت‌های خود، حریف خود را از بین ببرد. همچنین تیم سازنده از کارت‌های هیولاهایی استفاده کرده که جزو هیولاهای محبوب این انیمه به حساب می‌آیند.

نکته‌ی جالب بازی Yu-Gi-Oh! Legacy of the Duelist: Link Evolution این است که بازیکنان در جریان حالت Reverse Duels می‌توانند در نقش شخصیت‌های شرور انیمه Yu-Gi-Oh هم قرار گرفته و تجربه‌ی متفاوتی را کسب کنند. همچنین اگر با این سبک از بازی آشنایی ندارید، Yu-Gi-Oh! Legacy of the Duelist: Link Evolution یک بخش آموزشی خوبی را برای بازیکنان درنظر گرفته است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده