نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۵

آخر هفته چی بازی کنیم: از نید فور اسپید تا تجربه‌ای کاراگاهی

در پانزدهمین قسمت از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، هم سراغ یکی از مجموعه‌های مشهور ریسینگ رفتیم و هم سه بازی متنوع دیگر معرفی کرده‌ایم. همراه زومجی باشید. 

مطابق رسم چهارشنبه‌ها، این هفته هم سراغ قسمتی دیگر از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم رفتیم که در آن، چهار بازی مختلف در چهار سبک را معرفی خواهیم کرد. این هفته هم سعی کردیم تعادل خوبی بین آثار مشهور و احتمالا کم‌تر شناخته‌شده داشته باشیم. پس بدون مقدمه بیشتر، به‌سراغ معرفی بازی‌ها برویم:

کول فلپس و همکارش در بازی LA Noire

L.A. Noire

برای اولین بازی این هفته، سراغ یکی اولین و تنها ساخته استودیو Team Bondi برویم که راک‌استار معروف و مشهور هم آن را منتشر کرده و البته که چندتا از استودیو‌های این شرکت هم در توسعه بازی با Team Bondi همکاری داشته‌اند. بله؛ منظورم چیزی نیست جز بازی L.A.Noire که اثری کاراگاهی محصول سال ۲۰۱۱ است. توسعه L.A.Noire از سال ۲۰۰۴ آغاز شد و ابتدا قرار بود سونی این بازی را منتشر کند. اما دو سال بعد و در پی اتفاقاتی، حق نشر بازی به راک استار رسید. 

L.A. Noire بازیکنان را در نقش کول فلپس از نیرو‌های پلیس لس آنجلس قرار می‌دهد که به مرور زمان، با حل پرونده‌های جنایی مختلف پله‌های ترقی را پشت سر می‌گذارد. درست است که پس از انتشار L.A. Noire، برخی رسانه‌های انتقاد‌هایی نسبت به برخی جنبه‌های فنی آن داشتند، ولی حتی اگر همین الان هم سراغ بازی بروید، این اثر با گیم‌پلی خاص و همین‌طور روایت داستانی پرجزییاتش قدرت شگفت‌زده کردن شما را دارد. داستان بازی، از یک سری پرونده‌های جنایی روتین پلیسی آغاز می‌شود که در جریان آن‌ها مثلا باید با افراد مختلفی صحبت، جسد و محیط‌ها را بررسی کنید و در نهایت هم با کنار هم قرار دادن سرنخ‌ها، به راز پرونده‌ها پی ببرید. 

اما یکی از چیز‌هایی که L.A. Noire را جذاب کرده، بهتر و بهتر شدن روایت بازی و پیچیدگی‌های آن در گذر زمان است که به مرور فلپس را درگیر ماجراهای متفاوتی می‌کند و همسو با او، رها کردن بازی برای بازیکن هم غیرممکن می‌شود. خلاصه اینکه L.A. Noire از آن دست بازی‌هایی است که اگر به فیلم‌ها یا داستان‌های جنایی و کاراگاهی علاقه داشته باشید، می‌تواند تجربه‌ای سراسر لذت برای‌تان باشد. 

شخصیت شنک در بازی Shank با دو کلت

Shank

نظرتان در مورد یک بازی بیت ام آپ ساید اسکرولینگ با درجه خشونت بالا چیست؟ اگر مشتاق چنین اثری هستید، پس Shank، ساخته استودیو Klei Entertainment که الکترونیک آرتز هم آن را منتشر کرده، تجربه مناسبی برای‌تان خواهد بود که می‌توانید خیلی راحت هم آن را در همین آخر هفته تجربه کنید و به پایان برسانید. 

Shank دارای دو بخش تک‌نفره و حالت کو آپ دونفره است که هرکدام از این بخش‌ها، داستان خاص خودشان را روایت می‌کنند. در بخش تک‌نفره بازی با شخصیت شنک همراه می‌شویم که در گذشته عضو یک گروه خلافکار بوده و پس از اتفاقاتی، حال در تلاش برای گرفتن انتقام از اعضای همین گروه است. قطعا بهترین ویژگی بازی چیزی نیست جز گیم‌پلی هیجان‌انگیز و خشن آن؛ جایی که شنک قابلیت استفاده از سلاح‌های مختلفی را دارد و می‌توانید با ترکیب دلخواه آن‌ها، دشمنان‌تان را به روش‌های متنوعی از پیش‌رو بردارید. این وسط یک سری باس فایت هم در نظر گرفته شده‌اند تا هیجان بازی بیش از پیش شود و موسیقی‌هایی نزدیک به فرهنگ کشور‌های آمریکای جنوبی چون مکزیک، حال و هوای خاصی به بازی بخشیده‌اند. 

به قسمت کو آپ بازی اشاره کردیم و خب این بخش هم داستان خاص خودش را دارد که حکم یک پیش‌درآمد را برای داستان بخش تک‌نفره بازی ایفا می‌کند و می‌توانید از آن هم لذت ببرید. راستی اگر از بازی خوشتان آمد، می‌توانید سراغ دنباله آن یعنی Shank 2 هم بروید. 

تعقیب و گریز در بازی Need for Speed: Hot Pursuit

Need for Speed: Hot Pursuit

تا امروز با اینکه یک بازی با محوریت ماشین معرفی کرده بودیم، اما سراغ اثری که بتوان آن را تجربه‌ای ریسینگ با توانایی به رخ کشیدن هیجان مسابقات ماشین‌سواری دانست،‌ در این سری مقاله‌ها نرفته بودیم. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا این هفته نسخه‌ای از نید فور اسپید را هم در فهرست بازی‌هایمان داشته باشیم. مجموعه نید فور اسپید، آنقدر آشنا و محبوب است که طرفداران این سبک، قطعا خیلی‌هایشان با نسخه‌های مختلفی از آن خاطره دارند؛ از Underground و Most Wanted اصلی گرفته تا نسخه‌های دیگر. اما بازی که برای این هفته انتخاب کردیم، نسخه سال ۲۰۱۰ این مجموعه یعنی Hot Pursuit است که برخلاف برخی نسخه‌های اخیر مجموعه، همیشه از آن به‌عنوان یکی از بازی‌های خوش‌ساخت نید فور اسپید یاد می‌شود. 

پس از نسخه‌هایی چون Pro Street و Undercover که بیش‌تر تلاشی برای تکرار موفقیت موست وانتد بودند و خیلی هم با استقبال طرفداران و منتقدین روبه‌رو نشدند، ساخت Hot Pursuit به‌عنوان شانزدهمین نید فور اسپید، به استودیو خوش‌نام کرایتریون سپرده شد و خب نتیجه کار هم انصافا جذاب و موفقیت‌آمیز بود و حتی در سال ۲۰۱۰، چند جایزه بهترین بازی ریسینگ سال را هم دریافت کرد. 

استودیو کرایتریون در Hot Pursuit، سراغ ریشه‌های اصلی مجموعه رفت و به‌جای پیچیده کردن بی‌دلیل بازی که بارها هم در قسمت‌های قبلی شکست خورده بود، تجربه‌ای سریع و روان از مسابقات ماشین‌سواری و تعقیب و گریز‌های نفس‌گیر ارائه کرد. بازی، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هم در نقش رانندگان مسابقات غیرقانونی و هم در نقش پلیس‌هایی که در تعقیب این رانندگان هستند بازی کنند و تجربه آن در هر دو حالت هم مملو از لحظه‌های نفس‌گیر رانندگی با ماشین‌های لوکس و استفاده از ابزار‌های مختلف برای شکست دادن طرف مقابل است که خب اگر طرفدار چنین هیجانی باشید،‌ Hot Pursuit گزینه خوبی برای بازی کردن به‌حساب می‌آید. 

نسخه اصلی Hot Pursuit در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و البته که یک ریمستر از بازی هم همین چند وقت پیش در دسترس قرار گرفت و می‌توانید سراغ نسخه اصلی یا ریمستر این اثر بروید. 

همسایه های جهنمی و شخصیت وودی

Neighbours Back From Hell

برای آخرین بازی این هفته هم سراغ اثری برویم که خیلی‌هایمان با آن که در ایران با نام همسایه‌های جهنمی شناخته می‌شد،‌ خاطرات زیادی داریم. راستش را بخواهید، در این روز‌ها که به هر حال مشکلات مختلفی وجود دارند، همه‌مان نیاز به خندیدن داریم و خب Neighbours Back From Hell که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد، کاملا پتانسیل ایجاد این خنده را دارد. البته با وجود انتشار در سال ۲۰۲۰، Neighbours Back From Hell در واقع یک مجموعه از نسخه‌های اول و دوم Neighbours From Hell است که با ویژگی‌های مدرنی به‌روزرسانی شده‌اند و با ظاهر بهتری در این نسخه در دسترس هستند.

بازیکن در Neighbours Back From Hell، در نقش شخصیت وودی قرار می‌گیرد که باید در قالب مراحل مختلف، بلاهای عجیب و غریبی را به سر همسایه نگون‌بختش بیاورد. بازی مراحل زیادی دارد که در مراحل مربوط به نسخه اول، اکثر اوقات بازی در محیط یک خانه سپری می‌شود و برای نسخه دوم، سراغ محیط‌های متنوع‌تری خواهید رفت. در کل اگر دل‌تان بازی می‌خواهد که بیشتر حکم یک تجربه واقعا مفرح را داشته باشد و اوقات شادی برای‌تان رقم بزند، Neighbours Back From Hell گزینه بسیار ایده‌آلی است. 

در پایان لطفا نظرات‌تان را در مورد بازی‌های این هفته با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده