// چهار شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹

بازی NieR Replicant | بازسازی یک ماجراجویی قدیمی

NieR: Replicant شاید در ظاهر یک بازسازی باشد، اما برای کاربران غربی تجربه‌ای جدید به حساب می‌آید.

NieR جزو آن دسته از مجموعه‌هایی است که جهان آن وسعت بسیاری دارد و برای شناخت تمامی اسطوره‌ شناسی و جزئیات آن باید به‌سراغ Drakengard بروید. درواقع، NieR زیر مجموعه‌ای از Drakengard به حساب می‌آید. بااین‌حال به‌خاطر ساختار شرقی خود میان بازیکنان ایرانی آنطور که باید و شاید شناخته شده نیست. عرضه NieR: Automata سبب شد تا مخاطبان بسیاری به این مجموعه جذب و خواهان عرضه دنباله این بازی شوند.

قهرمان بازی NieR: Replicant

این در حالی است که اسکوئر انیکس (Square Enix)، به‌دنبال موفقیت‌های NieR: Automata اعلام کرد که بازی NieR: Replicant را بازسازی و با نام NieR: Replicant ver.1.22474487139 منتشر خواهد کرد. نکته جالب این است که شاید با یک بازسازی طرف باشیم، اما در اصل NieR Replicant یک بازی نسبتا جدید برای کاربران غربی به حساب می‌آید. در سال ۲۰۱۰ بازی NieR: Replicant عرضه شد، اما فقط کاربران ژاپنی به آن دسترسی داشتند و نسخه غربی با یک قهرمان متفاوت در دسترس قرار گرفت؛ بازی‌ای که کاربران آن را با نام NieR: Gestalt می‌شناسند.

من عقیده دارم که صرفا اظهارنظر یوکو تارو و خواندن این بازی به‌عنوان یک نسخه ارتقا یافته، فروتنی او را نشان می‌دهد

ازاین‌رو پس از گذشت تقریبا ۱۱ سال، حال شاهد دسترسی کاربران غربی به NieR: Replicant خواهیم بود تا داستان پسری را دنبال کنند که برای زنده نگه داشتن Yonah، خواهر خود تلاش می‌کند. البته داستان در نسخه ریمیک دستخوش تغییرات مختلفی شده است تا حتی کاربران قدیمی هم تجربه‌ی متفاوت و جدیدی را کسب کنند. یوسکه سایتو، تهیه کننده بازسازی NieR: Replicant، در یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرده که پایه و اساس داستان ثابت است، اما دیالوگ‌ها و روابط کاراکترها دستخوش تغییرات شده است.

سرزمین Facade در بازی NieR Replicant

درواقع، یوکو تارو، کارگردان NieR: Replicant، اعلام کرده بود که بازسازی بازی صرفا یک نسخه ارتقا یافته است، اما باتوجه‌به‌گفته‌های تیم سازنده، بیشتر با یک بازسازی طرف هستیم. یوسکه سایتو، تهیه کننده NieR Replicant، دراین‌باره می‌گوید «من عقیده دارم که صرفا اظهارنظر یوکو تارو و خواندن این بازی به‌عنوان یک نسخه ارتقا یافته، فروتنی او را نشان می‌دهد. کاراکترها و طراحی پیش‌زمینه داستانی آن‌ها به کل از اول انجام شده است. همچنین تعدادی از سناریوها و دیالوگ‌های داستانی که از نسخه اصلی حذف شده بودند، دراینجا به بازی اضافه شده است. همچنین دیالوگ‌های جدیدی به ریمیک NieR Replicant اضافه و تمامی آن‌ها از ابتدا ضبط شده است. در ادامه، موسیقی‌های بازی هم مجددا تنظیم شده است. من فکر می‌کنم که این بازسازی بیش از یک نسخه ارتقا یافته است.»

نبرد با باس در NieR Replicant

داستان بازی روایت‌گر قهرمانی است که خواهرش درگیر یک بیماری خاص و مرموز به نام Black Scrawl شده است

برای مثال، سلاح‌ها در نسخه اصلی دارای داستان و پس زمینه داستانی مخصوصی بودند که در اینجا، این پس زمینه داستانی گسترش یافته است. این در حالی است که محیط‌های بازی هم دستخوش تغییرات مختلفی شده است. بازیکنان نسخه اصلی، حال قادر به تجربه‌ی بخش‌های بیشتر از محیط‌های بازی هستند و اسکوئر انیکس با گسترش جهان بازی، سعی دارد تا تجربه‌ی بازیکنان را هم گسترش دهد.

داستان بازی روایت‌گر قهرمانی است که خواهرش درگیر یک بیماری خاص و مرموز به نام Black Scrawl شده است. دراین‌میان با Kaine، یکی از شخصیت‌های داستانی، ملاقات و او سرنخ‌هایی را حول نحوه درمان این بیماری به شخصیت اصلیمی‌دهد. در ادامه و ورود به سرزمین کویری Façade، نیر متوجه اتفاق‌هایی شده که او را وارد ماجراجویی بزرگ‌تری می‌کند.

نبرد با دشمنان در NieR Replicant

تابه‌امروز نمایش‌های متفاوتی از گیم‌پلی بازی نشان داده شده است که اصلی‌ترین آن، به رویداد توکیو گیم شو سال گذشته مربوط می‌شود. همان‌طور که تیم سازنده گفته بود، سیستم مبارزات بازی از ابتدا طراحی شده است و حال شیوه مبارزه کردن در بازسازی NieR Replicant حال و هوای NieR Automata را به خود گرفته است. به‌عبارتی مبارزات در رپلیکنت برپایه ساختار مبارزاتی اتوماتا طراحی شده تا کاربران امروزی هم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. البته اشاره کنم که هنوز المان‌هایی از نسخه اصلی هم به کار گرفته شده است تا گیم‌پلی همچنان هویت اصلی خود را حفظ کند. در جدیدترین تریلر بازی هم بخش‌هایی از مبارزات کاراکتر اصلی با دشمنان و باس‌ها نشان داده می‌شود. همچنین شاهد حضور Kaine و همچنین Grimoire Weiss هستیم که دو همراه شما در این بازی به حساب می‌آیند.

سیستم مبارزات بازی از ابتدا طراحی شده است و حال شیوه مبارزه کردن در بازسازی NieR Replicant حال و هوای NieR Automata را به خود گرفته است

یوسکه سایتو در بخشی از مصاحبه خود با وبسایت پلی استیشن اعلام کرده «ما تا جایی که فکر می‌کردیم درست است، تغییرات و بهبودهایی را روی NieR Replicant اعمال کرده‌ایم. ازاین‌رو کاربرانی که با نسخه Automata با NieR‌ آشنا شدند و همچنین کاربرانی که نسخه پلی استیشن 3 را تجربه کرده‌اند، می‌توانند آن را با ذهنیتی تازه و نو تجربه کنند.» نکته جالب‌تر این است که قرار بود بازسازی Replicant به مناسبت ۱۰ سالگی این مجموعه عرضه شود، اما تیم سازنده تصمیم گرفت در راستای تبدیل کردن آن به بهترین تجربه ممکن، مدت زمان بیشتری را صرف توسعه کند.

وجود سلاح‌های مختلف در NieR: Replicant

Replicant دارای یک اپیزود داستانی جدید به نام Mermaid است

از حیث محتویات جدید، جدا از دیالوگ‌های تازه و اضافه شدن بعضی از دیالوگ‌های حذف شده قدیمی، شاهد یک اپیزود داستانی جدید به نام Mermaid هستیم. در Mermaid، شاهد یک دختر بچه و کشتی خراب شده‌ای هستیم که شما را وارد ماجراجویی تازه‌ای می‌کند؛ ماجراجویی که به جهان NieR و حتی Replicant مربوط است. به‌دنبال عرضه بازی اصلی در سال ۲۰۱۰، شاهد عرضه یک بسته الحاقی برای کاربران شرقی بودیم و کاربران غربی هم محتوای The World of Recycled Vessel را دریافت کردند. در جریان این دو محتویات، بازیکنان به چالش‌ها و سیاه‌چاله‌های مختلفی دسترسی پیدا می‌کردند.

حال در بازسازی NieR: Replicant هم شاهد محتویاتی به نام 15 Nightmares هستیم که شامل سیاه‌چاله‌های مختلف می‌شود. بازیکنان با انجام این سیاه‌چاله‌ها می‌توانند پاداش‌هایی نظیر سلاح و لباس برای تغییر ظاهر شخصیت‌های بازی کسب کنند. همچنین اگر یک بار بازی را تمام کنید، می‌توانید ساندترک‌های بازی NieR: Automata را هم از بخش تنظیمات فعال کنید تا در Replicant، به موسیقی‌های زیبای این بازی گوش دهید.

یکی از شخصیت‌های داستانی NieR Replicant

 بازسازی این دسته از بازی‌ها، می‌توانند به دیده شدن بیشترشان کمک کرده و مخاطبان امروزی هم بتوانند تجربه‌ای دلچسب را کسب کنند

دراین‌میان بد نیست بدانید که NieR Gestalt نتوانست بازخوردهای خوبی را کسب کند و در بهترین حالت یک بازی متوسط بود. تفاوت اصلی داستان با رپلیکنت در این بازی، این است که قهرمان داستان در Gestalt پدری است که می‌خواهد بیماری دختر خود را درمان کند، اما گیم‌پلی بازی آن را به یک محصول کالت کلاسیک تبدیل کرده بود. قطعا وجود بازسازی‌های مشابه، مورد خوبی در صنعت بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید، زیرا در نسل‌های پنج و ششم بازی‌های ویدیویی، بازی‌هایی وجود داشتند که با تمام خوب بودن‌شان، برای نسل فعلی تاریخ مصرف گذشته به حساب می‌آیند.

حال بازسازی این دسته از بازی‌ها، می‌توانند به دیده شدن بیشترشان کمک کرده و مخاطبان امروزی هم بتوانند تجربه‌ای دلچسب را کسب کنند. البته موفق شدن یا عدم موفقیت بازی‌های ریمیک هم مورد دیگری است که تابه‌امروز بازسازی‌هایی را دیده‌ایم که نتوانسته‌اند تجربه‌ی خوبی را ارائه دهند. بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که بازسازی NieR Replicant یا همان NieR: Replicant ver.1.22474487139 می‌تواند همانند Automata به یک تجربه خاص تبدیل شود یا خیر. این بازی در تاریخ سه اردیبهشت ماه (۲۳ آوریل) برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.

جلوه‌های بصری بازی NieR Replicant

حداقل سیستم مورد نیاز

  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی
  • پردازنده: اینتل Cor i5-6400 یا AMD Ryzen 3 1300X
  • حافظه رم: هشت گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 960 یا AMD R9 270X
  • دایرکت ایکس: نسخه ۱۱
  • فضای مورد نیاز: ۲۵ گیگابایت
  • توضیحات اضافه: برای رزولوشن 720p و ۶۰ فریم برثانیه

سیستم پیشنهادی

  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰ نسخه ۶۴ بیتی
  • پردازنده: اینتل Cor i5-6400 یا AMD Ryzen 3 1300X
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت
  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 1660 یا AMD RX Vega 56
  • دایرکت ایکس: نسخه ۱۱
  • فضای مورد نیاز: ۲۵ گیگابایت
  • توضیحات اضافه: برای رزولوشن 1080p و ۶۰ فریم برثانیه

در انتها نظر خود را در مورد مجموعه NieR با ما در میان بگذارید.

با اقتباس از شماره ماه می مجله پلی استیشن بریتانیا


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده