// سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۹

پرحجم ترین بازی های ویدیویی منتشر ‌شده تا به امروز

در این مقاله به معرفی ده بازی بزرگی می‌پردازیم که پس از نصب فضای بسیار زیادی از هارد شما را اشغال می‌کنند. آثاری که شاید برای نصب برخی از آن‌ها نیازمند خرید یک هارد جدید هستید.

با هر نسل از کنسول‌های بازی‌های ویدیویی، بازی‌ها نیز بزرگ‌تر می‌شوند و به‌سبب پیشرفت‌های گرافیکی و همینطور بهره بردن از جهان‌های وسیع‌تر و پرجزییات‌تر، شاهد بازی‌هایی با حجم بالا هستیم. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به معرفی ۱۰ بازی بزرگی بپردازیم که براساس حجم مورد نیاز نصب، رتبه بندی شده‌اند. با معرفی این بازی‌ها همراه زومجی باشید. تنها نکته قابل‌ذکر در مورد این فهرست اینکه از بین نسخه‌های مختلف کال آو دیوتی، به وارزون و کلد وار اشاره شده و مثلا نسخه مدرن وارفر که حجم بالایی داشت حذف شده است تا شاهد تنوع بیش‌تری در بازی‌ها باشیم.


بازی کال اف دیوتی وارزون

۱۰. بازی Call of Duty: Warzone

  • استودیو: Infinity Ward و Raven
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شوتر اول شخص چند نفره
  • حجم مورد نیاز برای نصب: ۹۵ گیگابایت

این مقاله را با یکی از نسخه‌های سری محبوب Call of Dutty که در سبک محبوب بتل رویال است یعنی Call of Duty: Warzone آغاز می‌کنیم. این بازی در ابتدا تنها با یک نقشه به نام Verdansk کار خود را شروع کرد و پس از مدتی نقشه‌ای جدید و همینطور سلاح‌های متنوعی از سری Black Ops و حتی در این اواخر با وارد کردن زامبی‌ها کار خود را ادامه داد. شاید تصور کنید که ۹۵ گیگابایت حجم برای نصب یک بازی آن‌هم در سبک بتل رویال کمی عجیب و غیر منطقی باشد که این موضوع کاملا درست است. بازی محبوب Fortnite در کنسول ایکس باکس سری ایکس حجمی در حدود ۲۵ گیگابایت دارد که دقیقا در همان کنسولی است که بازی Warzone به فضای ۹۵ گیگابایتی نیاز دارد اما پس از اینکه اولین‌بار بازی را اجرا کنید متوجه چرایی این حجم عظیم بازی می‌شوید. Call of Duty: Warzone یک با بازی بسیار سریع و روان است و همیشه سعی می‌کند این روند پرزرق و برق را به‌صورت مداوم حفظ کند. در حقیقت می‌توان گفت که باتوجه‌به جزئیات زیاد محیط بازی و همینطور داشتن انواع سلا‌ح‌ها و ابزارهای مختلف نباید از این حجم تعجب کرد. شما می‌توانید بررسی بازی Call of Duty Warzone را در زومجی مطالعه کنید.

محاصره بازیکنان توسط دشمنان در The Elder Scrolls Online

۹. بازی The Elder Scrolls Online

  • استودیو: ZeniMax Online Studios
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: MMORPG
  • حجم مورد نیاز برای نصب: ۹۶ گیگابایت

از زمان انتشار بازی The Elder Scrolls Online توسط ZeniMax Online Studios در سال ۲۰۱۴ زمان تقریبا زیادی می‌گذرد. این بازی به‌لطف تعداد زیادی از ‌به‌روزرسانی‌های مختلف و دریافت بسته‌های الحاقی متنوع همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد و تیم سازنده بازی می‌خواهد در سال‌های آینده همچنان جهان بازی را گسترش دهند. قبل از عرضه بسته‌های الحاقی مانند Morrowind و Summerset هنوز بسیاری از مناطق بازی اصلی The Elder Scrolls Online توسط بازیکنان کشف نشده بود و تعجبی ندارد که این بازی در فهرست بزرگ‌ترین بازی‌های ویدیویی تاریخ قرار بگیرد. اگر می‌خواهید در جهان عظیم بازی The Elder Scrolls Online غرق و ساعت‌ها مشغول بازی شوید، باید چیزی حدود ۱۰۰ گیگابایت از فضای هارد یا SSD خود را به آن اختصاص دهید.

بازی Forza Horizon 4

۸. بازی Forza Horizon 4

  • استودیو: Playground Games
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: ریسینگ
  • حجم مورد نیاز برای نصب: ۹۸ گیگابایت

سری Forza Horizon از استودیوی Playground Games یکی از محبوب‌ترین بازی‌های سبک ریسینگ است که جزییات محیطی شگفت‌انگیزی ارائه می‌کند. بازی Forza Horizon 4 یکی از زیباترین بازی‌هایی است که می‌توانید روی کنسول‌های ایکس باکس و کامپیوتر بازی کنید و دقت به جزئیات در حدی است که می‌توانید حتی نوشته‌های برچسب‌‌های درون اتوموبیل‌ها را به‌راحتی بخوانید. بازی Forza Horizon 4 تا قبل از عرضه بسته‌های الحاقی چون جزیره Fortune و همینطور LEGO Speed Champions بسیار عظیم بود و پس از انتشار این دو بسته جهان بازی بیشتر هم گسترش پیدا کرد. حال برای اینکه بتوانید از تجربه Forza Horizon 4 لذت ببرید باید چیزی در حدود ۹۸ گیگابایت فضا را برای نصب این بازی اختصاص دهید. شما می‌توانید بررسی بازی Forza Horizon 4 در زومجی مطالعه کنید.

Tom Clancy’s The Division 2

۷. بازی Tom Clancy’s The Division 2

  • استودیو: Massive Entertainment
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: نقش آفرینی چند نفره
  • حجم مورد نیاز برای نصب: ۱۱۲ گیگابایت

Tom Clancy’s The Division 2 یکی دیگر از بازی‌های آنلاین چند نفره این فهرست است که پس از گذشت دو سال از عرضه هنوز طرفداران زیادی دارد. داستان بازی حول انتشار یک ویروس کشنده در در ایالات متحده آمریکا است. بازی دارای یک نقشه بسیار بزرگ و پرجزئیات است که موارد بسیاری برای کشف کردن دارد. Tom Clancy’s The Division 2 محتوای بسیار زیادی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. همچنین یوبیسافت اخیرا اعلام کرده است که در طول سال جاری محتوای بیشتری به بازی اضافه خواهد کرد. با این تفاسیر جای تعجب ندارد که برای نصب بازی نیازمند به حداقل ۱۱۲ گیگابایت فضای خالی خواهید بود. بسته الحاقی The Warlords of New York سهمی عظیمی از این مقدار حجم را از آن خود کرده است، همینطور از دیگر دلایل این مقدار حجم بازی می‌توان به محتوای داستانی متنوع منتشر‌شده اشاره کرد.

بازی Gears 4

۶. بازی Gears 4

  • استودیو: The Coalition
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: اکشن سوم شخص
  • حجم مورد نیاز برای نصب: ۱۱۷ گیگابایت

بعید به نظر می‌رسد که کسی حدس زده باشد که جدیدترین نسخه از سری Gears of War از  استودیوی The Coalition در این فهرست جایی نداشته باشد و به‌جای آن، نسخه قبلی یعنی Gears 4 در فهرست قرار بگیرد. بازی Gears 4 اولین نسخه سری Gears of War است که تمرکز خود را از شخصیت‌ مارکوس فینیکس و تیم دلتا تغییر داده و با شخصیت‌های دیاز، دل و J.D. Fenix (‏پسر مارکوس) این سری را دنبال می‌کند. Gears 4 شامل بخش کمپین داستانی، بخش چند نفره و برخی تغییرات در بخش مورد علاقه طرفدران قدیمی بازی یعنی Horde است که می‌تواند صدها ساعت بازیکنان را سرگرم  کند. با وجود بخش‌های مختلف و جذابی که در این بازی وجود دارد اما فضای بسیار زیادی از هارد یا SSD شما را اشغال می‌کند. این بازی برای نصب به حدود ۱۱۷ گیگابایت فصای خالی نیاز دارد که نسبت به Gears 5 در کنسول ایکس باکس سری ایکس ۲۲ گیگابایت بیشتر است.

پوستر کالکشن Halo: The Master Chief Collection

۵. بازی Halo: The Master Chief Collection

  • استودیو: 343 Industries
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: اکشن اول شخص
  • حجم مورد نیاز برای نصب: ۱۲۶ گیگابایت

برای بازی Halo: The Master Chief Collection با توجه محتوای زیادی که دارد، داشتن حجمی معادل ۱۲۶ گیگابایت منطقی به‌نظر می‌آید. شما پس از نصب این بازی نسخه‌های Halo، Halo 2، Halo 3، Halo 3: ODST، Halo Reach و Halo 4 با تعدادی بهبود بصری و همچنین بخش‌ چند نفره را در اختیار دارید که هرکدام به اندازی کافی جذاب و سرگرم کننده هستند. شما می‌توانید این بازی را با رزولوشن 4K و نرخ فریم ۱۲۰ در کنسول ایکس باکس سری ایکس تجربه کنید. همچنین کاهش زمان بارگذاری، تنظیم FOV و تقسیم صفحه‌نمایش از دیگر مزایای این مجموعه است که آن را به یک اثر بسیار جذاب برای طرفداران تبدیل می‌کند و همچنین محتویات مختلف بخش چند نفره، ۱۲۶ گیگابایت فضا برای نصب بازی را منطقی می‌کند.

پوستر بازی final fantasy xv royal edition

۴. بازی Final Fantasy XV Windows Edition

  • استودیو: Square Enix Business Division 2
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • حجم مورد نیاز برای نصب: ۱۴۸ گیگابایت

نسخه کامپیوتر بازی FINAL FANTASY XV در سال ۲۰۱۹ به همراه چهار بسته ‌الحاقی و با پیشرفت‌های بصری زیاد منتشر شد. به‌طور دقیق‌تر این نسخه تصاویری با کیفیت بالای 4K، سازگاری با HDR و گزینه‌های گرافیکی فوق‌العاده بالایی را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. همچنین شما این نسخه را با تمام موارد بسته‌های الحاقی، جوایز و با کمی اصلاحات نسبت به نسخه کنسولی دریافت خواهید کرد. با این وجود بازی FINAL FANTASY XV در نسخه کامپیوتر حجم بالایی دارد و نیازمند حدود ۱۴۸ گیگابایت فضای خالی است.

هواپیما بر فراز ابرها در Microsoft Flight Simulator

۳. بازی Microsoft Flight Simulator

  • استودیو: Asobo Studio
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شبیه‌ساز
  • حجم مورد نیاز برای نصب: ۱۵۰ گیگابایت

بازی Microsoft Flight Simulator از استودیوی Asobo Studio نه‌تنها یکی از بهترین بازی های کامپیوتر است بلکه یکی از حجیم‌ترین بازی‌های تاریخ نیز به‌حساب می‌آید. شما برای نصب اولیه بازی نیازمند حدود ۱۵۰ گیگابایت فضای خالی خواهید بود، البته بعد از اینکه حدود ۱ گیگابایت فایل اولیه برای شروع فرایند نصب اصلی بازی را دانلود کنید. حال اگر بخواهید حالت‌های جدید بازی، هواپیماها، منطقه‌های جدید یا هر مورد دیگری را اضافه کنید باید فضای بیشتری را برای هرکدام اختصاص دهید. شاید این حجم زیاد به نظر برسد اما توجه کنید Microsoft Flight Simulator یک تجربه جذاب و کم نظیر را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. شما می‌توانید بررسی بازی Microsoft Flight Simulator در زومجی مطالعه کنید.

شخصیت جک جویس در بازی Quantum Break

۲. بازی Quantum Break

  • استودیو: Remedy Entertainment
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: اکشن سوم شخص
  • حجم مورد نیاز برای نصب: ۱۵۸ گیگابایت

با وجود اینکه از انتشار بازی Quantum Break ساخته استودیوی Remedy Entertainment نزدیک به پنج سال می‌گذرد ولی این بازی در این فهرست وجود دارد؛ آن هم درحالی‌که یک تجربه تک نفره را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. Quantum Break داستان جک جویس را روایت می‌کند. برخی از جلوهای بصری، فیزیک با کیفیت و همچنین مکانیک‌های مبتنی برای دستکاری زمان، به وضوح مشخص می‌کند که برای یکپارچگی همه آن‌ها، بازی نیازمند سیستمی قدرتمند است. ادغام بازی Quantum Break با کات‌سین‌هایی به سبک سریال‌های تلوزیونی حجم بازی را به‌شدت بالا برده است. این مورد باعث گسترده‌تر شدن روایت بازی شده است و درواقع با انتخاب‌هایی که در طول بازی انجام می‌دهید روند بازی تغییر می‌کند، بنابراین برای برخی از صحنه‌های بازی باید چندین بار فیلم‌برداری صورت می‌گرفت. همه این موارد باعث شده تا کوانتوم بریک هم از پرحجم‌ترین بازی‌های تاریخ باشد.

اعضای گروه عملیات ویژه در بازی Call of Duty: Black Ops Cold War

۱. بازی Call of Duty Black Ops: Cold War

  • استودیو: Treyarch
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن اول شخص
  • حجم مورد نیاز برای نصب: ۱۶۵ گیگابایت

با هر نسخه جدید از سری Call Of Duty که به‌صورت سالانه منتشر می‌شوند، حجم‌ آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. جدیدترین نسخه از این سری که توسط استودیوی Treyarch ساخته شده است این روند را ادامه می‌دهد. Call of Duty Black Ops: Cold War دارای یک بخش داستانی، بخش چندنفره و قسمت زامبی است و حجمی حدود ۱۶۵ گیگابایت دارد. شاید این حجم از بازی کمی عجیب به‌ نظر برسد اما این حرف کمی بی‌انصافانه است. شما در Call of Duty Black Ops: Cold War سه حالت مختلف را در اختیار دارید که هرکدام بافت‌های به‌شدت با کیفیتی دارند. صد البته که اگر بازی فشرده‌سازی بهتری داشت و حجم کلی آن و حجم آپدیت‌هایش معقول‌تر بود، باعث رضایت بیش‌تر گیمر‌ها هم می‌شد اما خب حداقل باید به این نکته توجه داشت که بازی، با کیفیت و بهینه‌سازی خوبی اجرا می‌شود. شما می‌توانید بررسی بازی Call of Duty Black Ops: Cold War را در زومجی مطالعه کنید.


در انتها، نظرات خود را در مورد بازی‌هایی که براین اساس معرفی شده‌اند در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده