نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۲

مهم ترین بازی های آوریل ۲۰۲۱ که نباید از دست بدهید

در ماه آوریل ۲۰۲۱، شاهد انتشار ۶ بازی مهم هستیم که در ادامه مروری بر آن‌ها خواهیم داشت. همراه زومجی باشید. 

طبق روال چند ماه اخیر، یک بار دیگر در این ویدیو و مقاله به‌سراغ معرفی مهم‌ترین بازی‌های ماه میلادی جاری خواهیم رفت. به‌دلیل همزمان شدن روز‌های ابتدایی ماه آوریل با تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، این مقاله کمی دیرتر از زمان معمول ماه‌های گذشته آماده شده است اما پیشنهاد می‌کنم ابتدا در ویدیو زیر معرفی بازی‌ها را تماشا کنید تا بعد هم توضیحات بیش‌تری در مورد هرکدام از بازی‌ها داشته باشیم:

تماشا در یوتیوب

شخصیت‌های داستانی بازی Outriders در حال عبور از جنگل

بازی Outriders

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس و کامپیوتر

اولین بازی بزرگ ماه آوریل، Outriders از استودیو پیپل کن فلای است که آن‌ها را بیش از همه با بازی Bulletstorm می‌شناسیم. Outriders که این روز‌ها حسابی هم با مشکلات مربوط‌به سرور‌هایش دست‌وپنجه نرم می‌کند، از همان روز انتشار یعنی ۱۲ فروردین، ازطریق گیم پس هم روی کنسول‌های ایکس باکس قابل‌بازی است. 

بازی جدید سازندگان بولت‌استورم، یک تجربه شوتر سوم‌شخص با المان‌های نقش آفرینی است. در این بازی می‌توانید شخصیت خودتان را با جزییاتی که دوست دارید بسازید و بعد هم به مرور توانایی‌هایش را ارتقا دهید. جلوه‌های بصری بازی در سطح خوبی هستند و البته که با‌وجود داشتن ویژگی‌های نقش آفرینی، اکشن‌های سریع و هیجان‌انگیز هم در این بازی دیده می‌شوند. Outriders همچنین با اینکه به‌صورت تک‌نفره هم قابل‌بازی است، اما این امکان را ارائه می‌دهد تا آن را همراه‌با دوستان‌تان هم تجربه کنید. 

کاراکتر بازی Oddworld: Soulstorm در آستانه در

بازی Oddworld: Soulstorm

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، کامپیوتر

دومین بازی مهم ماه آوریل که ۱۷ فروردین منتشر شد، نسخه جدید یکی از آثار قدیمی سبک پلتفرمر است. Oddworld: Soulstorm که از روز انتشار ازطریق پلی استیشن پلاس روی پلی استیشن 5 به‌صورت رایگان هم قابل‌بازی است، بازیکنان را یک بار دیگر با شخصیت آشنای Abe همراه می‌کند تا طبق روال اکثر نسخه‌های موجود، برای نجات هم‌نوعانش تلاش کند. 

به‌طور دقیق‌تر، Oddworld: Soulstorm در اصل یک تجربه پلتفرمر ۲.۵ بعدی است که در آن، باید دوستان Abe را که توسط برده‌دارها در موقعیت‌های مختلفی گرفتار شده‌اند، نجات بدهید. تعداد خیلی زیادی از این موجودات در بازی وجود دارند که هدف شما نجات دادن بیش‌ترین تعداد ممکن از آن‌ها است. البته که سول‌استورم، یک سری ویژگی‌های جالب هم دارد و مثلا یک قطار، حکم هاب بازی را ایفا می‌کند و در آن جدا از امکان انتخاب مراحل، می‌توانید تجهیزات جالبی هم برای Abe بسازید تا کمک‌حال او در پیش‌برد اهدافش باشند. 

بازیکن معروف بیسبال در کناب چوب بیسبال روی کاور بازی MLB The Show استودیو انحصاری پلی استیشن سونی

بازی MLB The Show 21

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس

مجموعه MLB The Show، شاید بازی خیلی پرطرفداری در ایران نباشد، اما نمی‌توان آن را نادیده گرفت. این شبیه‌ساز بیسبال، در ششمین نسخه خودش برای ارائه تلاشی گسترده‌تر و بهتر تلاش می‌کند و ۳۱ فروردین هم در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. نکته جالب در مورد MLB The Show 21، اینکه با‌وجود ساخته شدن بازی در استودیو سن‌دیگو سونی، قرار است شاهد انتشار آن روی کنسول‌های ایکس باکس هم باشیم و جالب‌تر اینکه از همان روز اول، ازطریق گیم پس هم بازی در دسترس خواهد بود که این مسئله اعتراض خیلی از طرفداران سونی را هم در پی داشته است. 

اما از این مسئله که بگذریم، MLB The Show 21 یک شبیه‌ساز بیسبال است و خب طبیعتا برای افرادی جذاب خواهد بود که به این ورزش علاقه دارند و صد البته که قوانین بازی‌هایش را بلد هستند. برای این دسته از کاربران، نسخه جدید مجموعه با جلوه‌های بصری بهتر و اضافه کردن ویژگی‌هایی جدید در گیم‌پلی، یک بازی جذاب به‌نظر می‌رسد و می‌تواند به‌دلیل ماهیت ورزشی که دارد، سرگرمی طولانی‌مدت خوبی برای‌شان باشد. 

تصویری از قهرمان بازی نییر رپلیکانت

بازی Nier Replicant ver.1.22474487139

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر

نوبتی هم که باشد، نوبت دو ریمستر و نسخه بهبود‌یافته از بازی‌های قدیمی است! اولین مورد اینچنینی که ۳ اردیبهشت منتشر خواهد شد، Nier Replicant ver.1.22474487139 است که اگر از اسم‌گذاری عجیبش فاکتور بگیریم، بازی موردانتظاری برای خیلی‌ها به‌حساب می‌آید. Nier: Automata، از آن دست بازی‌هایی بود که حتی اگر به بازی‌های شرقی علاقه نداشته یا نسخه قدیمی‌ترش را تجربه نکرده باشید هم می‌تواند یک سرگرمی درجه‌یک برای‌تان باشد و خب پس از اینکه خیلی‌ها با این نسخه عاشق Nier شدند، حال Nier Replicant ver.1.22474487139 فرصت خوبی است تا نسخه قبلی آن را هم با ظاهری مدرن و امروزی بازی کنند. 

Nier Replicant ver.1.22474487139 درواقع به‌جای اینکه صرفا به بهتر کردن ظاهر بازی بسنده کند، حتی یک سری تغییرات داستانی هم در مقایسه با نسخه اصلی دارد که به‌نوعی آن را به وقایع نسخه Automata مرتبط خواهند کرد و حتی از حیث گیم‌پلی هم شاهد بهبود‌ها و تغییراتی خواهیم بود. علاوه‌بر این، به‌جز ارتقای جلوه‌های بصری، حتی آهنگسازان بازی هم تغییراتی در این نسخه روی آهنگ‌های بازی اعمال کرده‌اند که هم کیفیت آن‌ها را بهبود داده و هم تغییرات جدی‌تری در برخی از قسمت‌ها ارائه کرده است. 

لوگو بازی Total War Rome Remastered

بازی Total War: Rome Remastered

  • پلتفرم: کامپیوتر

اما دومین نسخه بهبود‌یافته از یک بازی در ماه آوریل، ریمستر Total War: Rome است که ۹ اردیبهشت عرضه خواهد شد. طرفداران سبک استراتژی، قطعا با مجموعه توتال وار آشنا هستند که نسخه Rome، یکی از قسمت‌های قدیمی و همیشه تحسین‌شده آن به حساب می‌آید. حال قرار است ریمستری از این بازی عرضه شود تا یک بار دیگر، غرق نبرد‌های حماسی و عظیم این نسخه و صد البته کمپین نوبتی پرجزییات آن شویم. 

البته که Total War: Rome Remastered، بیشتر یک ریمستر رایج و بدون شگفتی خاص به‌نظر می‌رسد؛ بازی که سازندگانش در آن بیشتر به بهبود جلوه‌های بصری بازی و ارائه تجربه‌ای بهتر از آن روی سیستم‌های امروزی توجه داشته‌اند. بااین‌حال هنوز هم این نسخه از توتال وار آنقدر در بین طرفداران محبوب و مشهور است که با وجود در دسترس بودن تعداد زیادی نسخه جدید‌تر از بازی، بتوانند از تجربه کردن ریمستر آن لذت ببرند. 

شخصتی اصلی بازی Returnal پلی استیشن 5 سونی مشغول شلیک به یک دشمن عجیب در این بازی انحصاری

بازی Returnal

  • پلتفرم: پلی استیشن 5

آخرین بازی ماه آوریل هم که ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) منتشر خواهد شد، Returnal، تجربه انحصاری کنسول پلی استیشن 5 است که به‌نظر می‌رسد جدا از تمام ویژگی‌های دیگرش، از نظر بصری هم یک اثر نسل نهمی واقعی خواهد بود. 

Returnal که از نمایش‌هایش می‌توان شباهت زیادی بین آن با مجموعه سینمایی بیگانه یا حتی بازی‌هایی مثل Dead Space دید، بازیکنان را به سیاره‌ای می‌برد که مملو از موجودات فضایی خطرناک و صد البته وحشتناک است. به‌لطف انتشار روی یک پلتفرم نسل نهمی، به‌نظر می‌رسد که دست سازندگان از نظر فنی و بصری حسابی باز بوده و نمایش‌های بازی، از یک طرف مبارزاتی سنگین با موجوداتی پرجزییات و عظیم‌جثه را نمایش می‌دهند و از طرفی هم طراحی‌های چشم‌نواز محیط‌های بازی. علاوه‌بر این، Returnal همچنین از نظر داستانی هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید درنهایت چقدر تجربه موفقی خواهد بود. 

نظرات خود را در مورد بازی‌های این ماه با زومجی در میان بگذارید و بگویید که بیشتر، منتظر کدام بازی هستید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده