۱۵ بازی جذاب برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

۱۵ بازی جذاب برای تجربه در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰

جمعه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۶

در این مقاله، به معرفی ۱۵ بازی جذاب در سبک‌ها و روی پلتفرم‌های مختلف می‌پردازیم که می‌توانید در ایام نوروز ۱۴۰۰ به‌سراغ آن‌ها بروید. 

تعطیلات نوروز، فرصت بسیار خوبی برای تجربه بازی‌ها و همینطور تماشای فیلم و سریال است. از این رو ماهم تصمیم گرفتیم تا آثار مختلفی را معرفی کنیم که بازی کردن‌شان در این ایام، می‌تواند تجربه خوبی رقم بزند. لیستی که در ادامه آماده کرده‌ایم، شامل بازی‌هایی برای پلتفرم‌های مختلف و در سبک‌های متفاوت است تا با هر سلیقه‌ای،‌ بتوانید از بین آن‌ها آثاری مطابق علاقه خودتان پیدا کنید. 

پس لطفا ابتدا ویدیو مربوطه را تماشا کنید تا بعد هم به‌سراغ معرفی مفصل‌تر بازی‌ها برویم:

تماشا در یوتیوب

پوستر بازی Overcooked! All You Can Eat

Overcooked! All You Can Eat

  • پلتفرم: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس | اس، ایکس باکس وان، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

هرچند امسال خبری از دورهمی‌های فامیلی و مهمانی‌های نوروز نیست، اما خب هنوز هم می‌توانیم بازی‌هایی را در همان جمع خانوادگی همیشگی‌مان هم تجربه کنیم و یکی از آثاری که شدیدا مناسب چنین تجربه‌ای است، Overcooked! به‌حساب می‌آید. 

Overcooked! ساخته استودیو Team 17 است و در جریان آن، هدف کلی و ساده گیمر آماده کردن غذا است. با این حال بازی همین ایده خیلی ساده را، در قالبی شدیدا مفرح و سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد؛ به طوریکه گاهی جریان بازی و تلاش برای پشت سر گذاشتن چالش‌های، به یک تجربه سراسر هرج و مرج و خنده تبدیل می‌شود و خب اگر بتوانید آن را به‌شکل چندنفره تجربه کنید،‌ این هیجان چندین برابر هم می‌شود. تمام نسخه‌های Overcooked! چنین لذتی را رقم می‌زنند، اما پیشنهاد ما برای داشتن یک تجربه کامل، رفتن به سراغ Overcooked! All You Can Eat است که برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس منتشر شده و ۳ فروردین روی پلتفرم‌های دیگر مثل کامپیوتر،‌ سوییچ و کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت هم منتشر می‌شود. 

Overcooked! All You Can Eat مجموعه‌ای از نسخه اول و دوم بازی به همراه تمام محتویات الحاقی است و نسخه اول هم در آن با موتور قسمت دوم ریمستر شده و در کل، تجربه‌ای کامل از این مجموعه دوست‌داشتنی به‌حساب می‌آید. 


بازی Untilted Goose Game

Untitled Goose Game

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

اما اورکوکد تنها بازی خانوادگی و Co-Op لیست بازی های نوروزی ما نیست و دومین بازی این‌چنینی،‌ چیزی نیست جز Untitled Goose Game که به بازیکن، اجازه هدایت غاز را می‌دهد (!) و البته باوجود چنین ایده‌ای، تجربه بسیار موفقی هم به‌حساب می‌آید که حتی توانست جایزه بهترین بازی سال را در جوایز دایس به‌دست بیاورد. 

هرچند در نسخه اول Untitled Goose Game خبری از تجربه Co-Op نبود و بازیکنان با هدایت یک غاز مشغول خراب‌کاری می‌شدند، اما سازندگان بازی بعدا آپدیت رایگانی برای آن منتشر کردند که حالت Co-Op را به بازی اضافه کرد و در آن، هر بازیکن هدایت یکی از غاز‌ها را برعهده می‌گیرد و می‌توانید باهم مشغول خراب‌کاری و آزار و اذیت دیگران شوید! در کل Untitled Goose Game تجربه‌ای بامزه و سرگرم‌کننده است که برای چند ساعت اوقات خوبی را برای مخاطبش رقم می‌زند و اگر دنبال بازی اصطلاحا حال‌خوب‌کنی هستید، ارزش تجربه بالایی دارد. 


الوی در حال مبارزه با ربات در بازی Horizon Zero Dawn

Horizon Zero Dawn Complete

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5 (آپدیت نسل نهمی دریافت نکرده)، کامپیوتر

در کنار بازی‌های جدید، قطعا خیلی از ما بازی‌هایی داریم که در زمان انتشار، بنا به هر دلیلی فرصت تجربه کردن‌شان را از دست داده‌ایم و این روز‌ها، دلایل زیادی وجود دارد که به‌سراغ‌شان برویم. یکی از همین بازی‌ها، Horizon Zero Dawn و مخصوصا نسخه کامل آن است. 

اولین دلیلی که باعث شده تا این بازی را پیشنهاد کنیم، رایگان شدن آن در قالب مجموعه جدید بازی‌های رایگان سونی است که خب اگر قبلا با ماجرا‌های الوی در نسخه اصلی یا بسته الحاقی بازی همراه نشده‌اید، این بهترین فرصت برای بازی کردن این ساخته ارزشمند گوریلا گیمز است و اگر هم قبلا آن را تجربه کرده باشید، تجدید خاطره با بازی قطعا خالی از لطف نخواهد بود. از طرف دیگر، Horizon Zero Dawn پس از انتشار روی کامپیوتر، درگیر یک سری مشکلات مختلف بود و تجربه چندان جالبی رقم نمی‌زد. با این حال پس از انتشار آپدیت‌های این نسخه، در حال حاضر Horizon Zero Dawn روی کامپیوتر هم تجربه خوبی ارائه می‌دهد و برای کاربران این پلتفرم هم تعطیلات نوروز، فرصت خوبی است تا به سراغ بازی بروند و از ماجراجویی در آن لذت ببرند. 


کریتوس در حال مبارزه با دشمنان

God of War

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5

بله؛ در اینکه کریتوس و گاد آو وار معرف حضور همه هستند و بعید است کاربران پلی استیشن فرصت تجربه نسخه ۲۰۱۸ آن را از دست داده باشند، شکی نیست. اما خب بازهم ممکن است افرادی اخیرا سراغ خرید کنسول پلی استیشن رفته باشند و در این حالت، گاد آو وار ۲۰۱۸ یکی از بازی‌هایی است که باید در اولویت آن را تجربه کنید؛ مخصوصا که بازی روی پلی استیشن 4 قیمت نسبتا مناسبی دارد و روی پلی استیشن 5 هم در قالب مجموعه پلی استیشن پلاس کالکشن در دسترس است. 

God of War 2018، یک بار دیگر بازیکنان را با کریتوس محبوب همراه می‌کند که البته این بار، شاهد حضور پسرش هم در بازی هستیم و این دو در کنار یکدیگر، برای رسیدن به هدفشان تلاش می‌کنند. بازی، بازیکنان را درگیر افسانه‌های نورس می‌کند و البته تغییراتی در مقایسه با نسخه‌های قبلی داشته که حال و هوای خاصی به نبرد‌های آن بخشیده‌اند. در مجموع God of War جزو بازی‌های خوش‌ساخت پلی استیشن به‌حساب می‌آید که آپدیت اختصاصی برای PS5 هم دریافت کرده و چه روی این کنسول و چه PS4، تجربه‌ای جذاب رقم می‌زند. 


تصویر از محیط بازی Sea of Thieves

Sea of Thieves

  • پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس | اس، ایکس باکس وان، کامپیوتر

کاربران کنسول‌های نسل هشت و نهمی ایکس باکس، برای لذت بردن از تعطیلات به خرید یک اشتراک گیم‌پس نیاز دارند! اما اگر پس از خرید اشتراک این سرویس در انتخاب از بین بازی‌های مختلف موجود دچار شک و تردید شدید، یکی از اولین آثاری که پیشنهاد می‌کنیم بازی Sea of Thieves است؛ بازی که در زمان عرضه مشکلاتی داشت اما جزو آن دسته از آثاری است که با گذر زمان، بهتر و بهتر شد و در حال حاضر تجربه‌ای شدیدا سرگرم‌کننده و ارزشمند است که البته جدا از کنسول‌های ایکس باکس، روی کامپیوتر هم قابل‌بازی است.

Sea of Thieves، برای اشخاصی طراحی شده که همیشه رویای تبدیل شدن به یک دزد دریایی را در سر داشتند! اگر شما هم جزو این افراد هستید یا کلا از یک ماجراجویی جذاب لذت می‌برید، از ساخته استودیو Rare هم خوشتان خواهد آمد. بازی تمام ابزار لازم برای تبدیل شدن به یک دزد دریایی را در اختیارتان قرار می‌دهد و آنقدر از حیث محتوا غنی است که می‌توانید ساعت‌های خیلی طولانی با آن سرگرم باشید؛ مخصوصا که تجربه بازی به شکل چندنفره هم شدیدا جذاب است و می‌توانید همراه با دوستان‌تان به‌سراغ آن بروید. 


مسترچیف در بازی Halo: The Master Chief Collection

Halo: The Master Chief Collection

  • پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس | اس، ایکس باکس وان، کامپیوتر

اما Sea of Thieves تنها بازی پیشنهادی ما برای مشترکین گیم پس روی کنسول‌های ایکس باکس یا پی سی نیست و یکی دیگر از آثار شدیدا ارزشمندی که بدون پرداخت مبلغ اضافی و از طریق این سرویس می‌توانید به‌سراغش بروید، Halo: The Master Chief Collection است که مخصوصا اگر می‌خواهید برای Halo: Infinite، نسخه جدید سری هیلو، آماده باشید، نباید تجربه آن را از دست بدهید. 

این مجموعه شامل بازی‌های Halo: Combat Evolved Anniversary، Halo 2: Anniversary، Halo 3، Halo 3: ODST و Halo 4 می‌شود و هریک از نسخه‌ها، به‌نوعی برای اجرای بهتر بهبود‌هایی داشته‌اند. مایکروسافت همچنین یک آپدیت رسمی هم برای اجرای بهتر این بازی‌ها روی کنسول‌های نسل نهمی خودش هم منتشر کرده است. در کل اگر به هر دلیلی تا امروز سراغ سری هِیلو نرفته‌اید یا می‌خواهید قبل از انتشار نسخه جدید آن مرور کلی بر قسمت‌های قبلی‌اش داشته باشید، تعطیلات نوروز فرصت ایده‌آلی برای تجربه Halo: The Master Chief Collection است. 


نبرد کال کستیس و first sister در Star Wars Jedi: Fallen Order

Star Wars Jedi: Fallen Order

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

به بازی‌های مولتی‌پلتفرم برگردیم. این روز‌ها به‌دلیل قیمت بالای ریالی بازی‌ها، طبیعی است که خیلی‌هایمان با وسواس بیش‌تری خرید می‌کنیم و این وسط اصلا بعید نیست که بازی‌های مختلفی را به‌کل فراموش کنیم. Star Wars Jedi: Fallen Order در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و یکی از آثاری است که ممکن است به همین دلیل، خیلی‌هایمان فرصت بازی کردنش را از دست داده باشیم و ایام تعطیلات، می‌تواند فرصت خوبی برای رفتن به سراغ آن باشد؛ چرا که چه طرفدار جنگ ستارگان باشید و چه خیر، Fallen Order تجربه جذابی برای‌تان رقم خواهد شد. 

Star Wars Jedi: Fallen Order یک بازی اکشن ماجراجویی است که داستان شخصیت کال کستیس را روایت می‌کند. این اثر بازیکنان را به دنیایی بزرگ و پرجزییات می‌برد و داستان خوبی هم در قالب آن برایش روایت می‌کند. اما یکی از اصلی‌ترین دلایل جذابیت فالن اوردر، چیزی نیست جز مبارزات نفس‌گیری بازی که به‌شکلی شدیدا هیجان‌انگیز و در عین‌حال چالش‌برانگیز طراحی شده‌اند و اگر همیشه دوست داشتید که یکی از شمشیر‌های معروف جنگ ستارگان را به‌دست بگیرید و به نبرد با دشمنان بروید، فان اوردر شما را راضی خواهد کرد. 

یکی دیگر از دلایلی که تجربه Star Wars Jedi: Fallen Order را ارزشمند می‌کند، این است که بازی روی سرویس‌هایی مثل گیم پس هم در دسترس قرار دارد و البته که با قیمت معقولی به شکل جداگانه و مستقل هم قابل‌خرید است. 


زگرئوس همراه شمشیر در بازی Hades

Hades

  • پلتفرم: کامپیوتر، نینتندو سوییچ

نظرتان در مورد یکی از بازی‌های مستقل بسیار موفق سال ۲۰۲۰ چیست؟ بله؛ منظورم بازی Hades از استودیو سوپرجاینت گیمز است که ابتدا در سال ۲۰۱۸ به‌شکل ایرلی اکسس منتشر شد و پس از بهبود‌هایی که در این مدت با بهره گرفتن از بازخورد‌های کاربران داشت، در نهایت در قالب یک بازی بسیار جذاب به‌شکل نسخه نهایی هم روی کامپیوتر و سوییچ در دسترس قرار گرفت. 

Hades، داستان شخصیتی به اسم Zagreus را روایت می‌کند که در اصل فرزند Hades است و برای فرار رسیدن به کوه الیمپوس تلاش می‌کند. ساخته سوپرجاینت گیمز، از آن دست بازی‌هایی است که واقعا لایق صف اعتیادآور است و همین هم آن را مناسب تجربه در ایام تعطیلات نوروز می‌کند که فرصت نسبتا بیش‌تری برای بازی کردن داریم. Hades در حالی مبارزات هک اند اسلش و شدیدا نفس‌گیری را ارائه می‌کند که به‌سبب ماهیت روگ‌لایک آن، پس از هر بار مرگ باید کارتان را از ابتدا آغاز و برای رسیدن به سطوح بالاتر تلاش کنید. 

در چنین آثاری، اهمیت زیادی دارد که بازی برای تلاش بازیکن ارزش قائل شود و خب در Hades، از یک طرف کشش داستانی بالا و از طرفی هم مواردی که به‌دست می‌آورد، باعث خواهند شد تا حتی پس از شکست‌های متوالی، برای تکرار بازی و تلاش برای پشت سر گذاشتن چالش‌های آن، انگیزه داشته باشید. 


شخصیت های بازی Sky: Children of the Light

Sky: Children of the Light

  • پلتفرم: اندروید و iOS

در بین تمام بازی‌های کنسولی و کامپیوتر، بد نیست یک بازی موبایل هم داشته باشیم و فرصت برای بازی کردن را حتی روی این پلتفرم هم از دست ندهیم! بازی که برای این منظور در نظر گرفتیم، Sky: Children of the Light از شرکت معروف Thatgamecompany است. 

Sky از قضا کاملا مطابق با بازی‌هایی است که تا الان معرفی کرده‌ایم؛ مثلا پس از آنکه بارها و بارها Hades را تجربه کرده‌اید و مرگ‌های متوالی را پشت سر گذاشته‌اید یا دقایق نفس‌گیری در God of War و هیلو داشتید، Sky بازی‌ای است که می‌تواند شما را به آرامش برساند. چرا که بازی ترکیبی ایده‌آل از طراحی‌های هنری چشم‌نواز با موسیقی‌های آرامش‌بخش است و شما را وارد دنیایی می‌کند که به‌دور از چالش‌های سخت و آزاردهنده، می‌توانید برای مدتی در آن از هنر و زیبایی لذت ببرید. پس در کنار تمام بازی‌های بزرگ و کوچک، Sky هم تجربه ارزشمندی در این ایام خواهد بود. 


قهرمان های بازی Destiny 2

Destiny 2

  • پلتفرم: پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس | اس، ایکس باکس وان، کامپیوتر

بازی کردن بازی‌های آنلاین هم در ایام عید می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد و به همین دلیل، در انتخاب اول از چنین بازی‌هایی Destiny 2 را انتخاب کردیم که یک مزیت بزرگ آن، در دسترس بودنش به شکل رایگان است. به‌این صورت که شما می‌توانید نسخه رایگان بازی را دریافت و تجربه کنید و تازه اگر پس از ساعت‌ها ماجراجویی در این دنیای فضایی و جذاب به‌دنبال محتویات بیش‌تر بودید، به خرید موارد پولی آن هم فکر کنید. 

دستینی ۲ اولین بار در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان یک بازی پولی و کامل منتشر شد و دو سال بعد بود که بانجی، نسخه رایگانی از آن هم در دسترس قرار دارد که از قضا محتویات زیادی هم دارد و می‌توانید این روز‌ها، همراه با دوستان‌تان آن را دانلود کنید و باهم از بازی کردنش لذت ببرید؛ مخصوصا که مکانیک‌های شوتر بازی واقعا جذاب هستند و از طرف دیگر تنوع بالای کاراکتر‌ها، باعث می‌شود تا روند بازی به این زودی برای‌تان تکرار و خسته‌کننده نشود. 


پوستری از بازی Valheim

Valheim

  • پلتفرم: کامپیوتر

اما به‌عنوان یک بازی مناسب دیگر برای تجربه به‌شکل آنلاین چندنفره، گزینه‌ای که در نظر گرفتیم چیزی نیست جز Valheim، شگفتی این روز‌های استیم که مدام خبر‌های جدیدی از فروش عالی و تعداد بالای کاربرانش می‌شنویم. والهایم در واقع توسط تیمی متشکل از پنج نفر ساخته شده ولی آنقدر بازی وسیع و پرجزییاتی است که به‌جرات می‌توان گفت هفته‌ها و شاید ماه‌ها می‌توان با آن سرگرم شد و از تجربه کردنش خسته نشد. 

والهایم را هم می‌توانید به‌تنهایی تجربه کنید و هم اینکه با دوستان‌تان به‌سراغش بروید و حتی درگیر نبرد‌های PvP شوید. اما قطعا لذت اصلی این بازی، نه در چنین نبرد‌هایی که در اکتشاف در دنیای بزرگ آن، ساخت و ساز و تلاش برای بقا است. برای این منظور بازی در اوایل امکان ساخت ابزار‌های اولیه و ساده را فراهم می‌کند و می‌توانید با آن‌ها، منابعی چون چوب را به‌دست بیاورید و سرپناهی برای خودتان بسازید. به مرور زمان، امکان ساخت تجهیزات پیشرفته‌تری را به‌دست خواهید آورد و با آن‌ها، منابع متنوع‌تری هم جمع می‌کنید که مکانیک‌های ساخت و ساز بازی را بسیار گسترده‌تر می‌کنند. 

همچنین در کنار ساخت و ساز، باید حواس‌تان به تامین نیاز‌های کاراکتر هم باشد که البته از این نظر اصلا والهایم به تجربه‌ای آزاردهنده تبدیل نمی‌شود و سازندگان آن، به تعادل خوبی از ارائه یک تجربه تلاش برای بقا و در عین حال جذاب رسیده‌اند که نه آزاردهنده است و نه بدون چالش. در دنیای بازی یک سری موجودات افسانه‌ای هم وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را برای مبارزه احضار کنید و پاداش‌های ویژه شکست دادن‌شان را به‌دست بیاورید. والهایم همچنین در ریجن‌های مختلف استیم به قیمت مناسبی هم قابل‌خرید است که همین مساله ارزش تجربه آن را دوچندان می‌کند.


مسابقه در محیط جنگلی در Forza Horizon 4

Forza Horizon 4

  • پلتفرم: ایکس باکس سری ایکس | اس، ایکس باکس وان، کامپیوتر

از بازی‌های سبک ریسینگ هم غافل نشویم که این روز‌ها، چند گزینه خوب در این سبک در دسترس داریم. هرچند می‌توان در این ایام سراغ بازی‌های جدید‌تری مثل Dirt 5 هم رفت،‌ ولی پیشنهاد ما برای علاقه‌مندان این سبک، بازی Forza Horizon 4 است؛ مخصوصا که نسخه استیم این بازی هم چندی پیش منتشر شد و اگر قبلا در پلتفرم کامپیوتر به‌خاطر دردسرهای استور ویندوز بی‌خیال بازی شده بودید، نسخه استیم فرصتی عالی برای لذت بردن از آن است. 

صد البته که Forza Horizon 4 روی گیم پس هم در دسترس قرار دارد و با اشتراک این سرویس، نیاز به پرداخت هزینه اضافی هم نخواهید داشت. ساخته استودیو پلی‌گراند گیمز، انصافا یک تجربه ماشین‌سواری کامل است و در آن، اول از همه می‌توانید با استفاده از تنوع بالای ماشین‌ها، در یک دنیای بزرگ رانندگی کنید و از تماشای مناظر چشم‌نواز جهان بازی لذت زیادی ببرید. علاوه بر آن، انواع و اقسام مسابقات هم در دسترس هستند تا آن‌هایی را که تشنه مسابقات نفس‌گیر ماشین‌سواری هستند سیراب کنند. 

برای طرفداران سبک ریسینگ، هنوز هم Forza Horizon 4 یکی از بهترین انتخاب‌ها است و اگر تا امروز سراغ آن نرفته‌اید، در این ایام فرصت لذت بردن از بازی را از دست ندهید. 


گرالت با سر جدا شده دشمنان در دست

The Witcher 3

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

بازی‌های نقش آفرینی، به‌سبب گیم‌پلی طولانی که دارند کاملا آثار مناسبی برای ایام تعطیلات به‌حساب می‌آیند و به همین دلیل هم سراغ دو بازی در این سبک رفتیم که هردو، ارزش تجربه بسیار بالایی دارند. درست است که این روز‌ها، خیلی‌ها دل‌خوشی از سی‌دی پراجکت رد به‌خاطر اتفاقاتی که برای سایبرپانک ۲۰۷۷ افتاد ندارند، اما نمی‌توان ویچر ۳، ساخته قبلی آن‌ها را نادیده گرفت و پیشنهاد نکرد. 

ویچر ۳، از یک طرف داستان واقعا خوبی روایت می‌کند؛ داستانی که در آن گرالت به‌دنبال پیدا کردن سیری است و البته که در کنار این هدف اصلی، درگیر اتفاقات فرعی و جانبی متفاوتی هم می‌شود و گاهی این اتفاقات، آنقدر جذاب روایت می‌شوند که دست‌کمی از خط اصلی داستان بازی ندارند. همچنین ویچر ۳ هنوز هم از نظر گیم‌پلی قابل‌قبول است و در سراسر دنیای بزرگ و جذابش، اتفاقات جذابی انتظار بازیکن را می‌کشند.

یکی دیگر از مواردی که تجربه ویچر ۳ را ارزشمند می‌کند، بسته‌های الحاقی آن است و حتی اگر در زمان انتشار نسخه اصلی یا در سال‌های بعد هم نسخه اصلی را بارها تجربه کرده‌اید و به هر دلیلی از بسته‌های الحاقی آن غافل بوده‌اید، ایام عید بهترین فرصت است تا حسابی از بازی کردن آن‌ها لذت ببرید. 


کاراکتر به همراه سگ در فال اوت 4

Fallout 4

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

خب اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید به‌سراغ ویچر ۳ بروید، اجازه بدهید تجربه‌ای با حال و هوای مدرن‌تر معرفی کنیم. منظورم بازی فال‌اوت 4 است که مخصوصا اگر طرفدار جهان‌های آخرالزمانی باشید، تجربه آن حسابی برای‌تان لذت‌بخش خواهد بود. 

فال‌اوت 4 با یک انفجار اتمی آغاز می‌شود و بازیکن که اتفاقات تلخی هم برایش در پناهگاه زیرزمینی رقم خورده، مدت‌ها پس از انفجار به جهان ویران‌شده وارد می‌شود تا در آن به جواب سوالاتش برسد. هرچند فال‌اوت 76 ذهنیت خیلی‌ها از این مجموعه را خراب کرده، اما بهتان اطمینان می‌دهم که اگر طرفدار آثار نقش آفرینی باشید، از بازی کردن فال‌اوت 4 پشیمان نخواهید شد؛ مخصوصا که نسخه کامل این بازی هم در دسترس است و می‌توانید از بازی کردن آن همراه با تمام محتویاتی که پس از انتشار دریافت کرده، لذت ببرید. 


بررسی بازی Desperados 3

Desperados 3

  • پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

برای آخرین بازی فهرست بازی‌های مناسب ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، یک بازی استراتژی تاکتیکی معرفی کنیم که از قضا بازی جدیدی هم به‌حساب می‌آید. استودیو Mimimi Games با اینکه قدمت خیلی زیادی ندارد، اما در همین مدت ثابت کرده که ساخت بازی‌های تاکتیکی را کاملا بلد است و پس از عملکرد خوبی که در بازی Shadow Tactics: Blades of the Shogun داشت، در Desperados 3 هم این مورد را ثابت کرد؛ در نتیجه اگر به هر دلیلی هنوز سراغ Desperados 3 نرفته‌اید، در این ایام آن را از دست ندهید. 

Desperados 3 ماجرا‌های جان کوپر را روایت می‌کند و از نظر داستانی، حکم یک پیش‌درآمد برای Desperados: Wanted Dead or Alive را دارد. ساخته Mimimi Games به‌معنی واقعی کلمه یک تجربه تاکتیکی ایده‌آل است؛ از یک طرف شخصیت‌های مختلفی را در بازی شاهد هستیم که هرکدام خصوصیات منحصربه‌فردی دارند و دست بازیکن را برای پیاده کردن نقشه‌هایش و پیش‌بردن بازی به شیوه‌ای که دوست دارد، باز می‌گذارند. جدا از این مکانیک‌های کلی بازی هم آنقدر بهینه و هوشمندانه طراحی شده‌اند که در پیاده کردن این ایده‌ها، شما را محدود نمی‌کنند و ترکیب همه این‌ها با طراحی مراحل عالی بازی، اثری پدید آورده که می‌توان ساعت‌ها آن را تجربه کرد و از بازی کردنش لذت برد. 

Desperados 3 پس از انتشار همچنین محتویات اضافی مختلفی هم دریافت کرده که تجربه آن را حتی بهتر هم می‌کنند. 


در پایان، نظرات خود را در مورد بازی‌های معرفی‌شده با زومجی در میان بگذارید. شما چه بازی‌هایی برای این ایام پیشنهاد می‌کنید؟

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده