// یکشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

اولین نگاه به بازی Rainbow Six: Siege

سال‌ها پیش یوبی‌سافت هم جزو معدود شرکت‌هایی بود که به خاطر ساخت سری بازی‌های Rainbow Six، قسمتی از بازار بازی‌های تیراندازی اول شخص نظامی/پلیسی را در دست داشت. حال دوباره این کمپانی با بازی Siege بازگشته تا در نسلی جدید، افتخارات قبلی خود را تکرار کند. با زومجی همراه باشید.

بعد از عرضه Rainbow Six Vegas 2 در سال ۲۰۰۸ توسط یوبیسافت برای کنسول‌های نسل هفتم، مدت‌ها خبری از تیدورازی تاکتیکی این کمپانی به گوش نمی‌رسید. هرچند که در این میان Rainbow Six Patriots امیدها را در دل هواداران این سری زنده کرد اما طولی نکشید که خبر کنسل شدن آن، امیدها را تبدیل به دل شکستگی کرد. اما حال کمپانی یوبیسافت در آخرین اقدام خود، راه این بازی را به سوی کنسول‌های جدید باز کرده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

[section label="انتخاب جوخه" anchor="select squad"]

انتخاب جوخه

بزرگترین تغییری که از زمان آخرین دمو در E3 تا به حال مشاهده کردیم، جایگزینی سیستم کلاس‌ها بر اساس وظیفه و ایفای نقش به صورت پویا است. قبل از این‌که هر دور یا هر مسابقه شروع شود، باید یکی از ۲۰ اپراتور مختلف که در بازی طراحی و گنجانده شده‌اند را انتخاب کنید. ده نفر از این اپراتورها مربوط به گروه حمله‌ کننده‌ها یا گروه ضربت می‌شوند و ده نفر دیگر مربوط به گروه دفاعی یا گروه خلافکاران هستند. هر کدام از این اپراتورها دارای ترکیب اسلحه مختلفی هستند که می‌توان آن‌ها را با ابزار گوناگون تغییر و یا قابلیت استفاده از آن‌ها را گسترش داد. اما چیزی که این اپراتورها را نسبت به یک‌دیگر متفاوت می‌کند، گجت‌ها و ابزار ثانویه آن‌ها است؛ قابلیت‌های منحصر به فردی که مختص به هر اپراتور می‌شود. این قابلیت تنها بر روی شیوه و استایل بازی کردن شما اهمیت ندارد، بلکه در صحنه‌ها و موقعیت‌های مختلف  در کارهای تیمی شدیدا تاثیرگذار است.

Siege (4) نمایی از بخش انتخاب اپراتور

در سمت گروه ضربت، این گجت‌ها مربوط به کارها و قدرت‌های نفوذی به یک منطقه یا حمله به گروه‌ دفاعی می‌شود. اما مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب یک اپراتور باید توجه کنید این است که انتخاب شما همراه با یک وظیفه مهم است و باید مسئولیت پذیر باشید، زیرا اگر شما اپراتوری را انتخاب کنید، هیچ یک از اعضای دیگر گروه قادر به انتخاب آن نیستند و به زبان ساده هر اپراتور مختص به یک نفر است. کسی که انتخاب کرده‌اید منحصرا برای شماست، پس قابلیت‌ها و گجت انحصاری او فقط در اختیار شما خواهد بود. به طور مثال اگر اپراتور Thatcher را انتخاب کنید، این شما هستید که فقط نارنجک‌های * EMP را در اختیار دارید. بنابراین، هم گروهی‌های شما کاملا وظیفه از کار انداختن ابزار الکتریکی را به شما محول کرده‌اند و این تنها وظیفه شما است که انجام دهید.

برای تازه کاران نیز اپراتور Recruit قرار داده شده که یک استثنا محسوب می‌شود. او هیچ قابلیت و گجت مخصوصی ندارد و تنها می‌تواند اسلحه‌های خود را شخصی‌سازی کند و هر چیز که می‌خواهد در دست بگیرد. هر کسی می‌تواند Recruit را انتخاب کند اما به مرور زمان متوجه خواهید شد که گجت‌ها در بازی امری بسیار حیاتی برای پیروزی هستند و برای برنده شدن به همراه تیم باید از آن‌ها استفاده کنید؛ مطمئنا در مواقع حساس، از این‌که گجتی همراه ندارید پشیمان خواهید شد.

  • Electromagnetic Pulse نارنجک‌ها یا بمب‌هایی که با ایجاد موج الکتریکی باعث از کار افتادن تمامی ابزارهای برقی می‌شود.
Siege (13) آزاد کردن گروگان‌ها جزو اهداف اصلی شما به حساب می‌آیند

[section label="پهپادها" anchor="Drones"]

پهپادها را رها کنید

گروه آماده حمله است؟ خوبه اما باور کنید هنوز زمان مناسبی برای شکستن درب و به زور وارد شدن نیست. شما حتی نمی‌دانید تیم دفاعی گروگان‌ را در کدام قسمت مجتمع قرار داده است و همچنین هنوز نمی‌دانید که خلافکاران از چه ابزاری برای استحکام منطقه استفاده کرده‌اند. پس قبل از این‌که بازی شروع شود، شما وارد بخش آمادگی می‌شوید. اگر بخواهیم این بخش را به زبان ساده برای شما بیان کنیم، بهترین مثال را می‌توان بخش War در بازی Clash of Clans نام برد که شما قبل از هر مبارزه زمانی را صرف آمادگی و تحلیل حریف می‌کنید. در Siege نیز درست به همین منظور، زمانی برای آمادگی و آنالیز تعبیه شده است، اما این‌بار این موضوع توسط پهپاد صورت می‌گیرد. هنگامی که تیم مقابل در زمان آمادگی مشغول انجام کارهای دفاعی است، هر یک از افراد تیم ضربت کنترل یک پهپاد کوچک را در دست می‌گیرند. این پهپادها آنقدر کوچک هستند که می‌توانند از زیر درب‌ها و مجاری‌های کوچک عبور کنند و در عین حال آن قدر قدرتمند هستد که ویدیویی زنده از چیزی که می‌بینند برای شما ارسال کنند. پهپادها بسیار مهم هستند، اما این ارتباط گروهی هم تیمی‌ها است که این بخش را پر رنگ‌تر می‌کند. به همین منظور قابلیت ارتباط گروه از طریق هدفون‌ها در بازی تعبیه شده است.

همه پهپادها از مناطق خارجی ساختمان شروع به کار می‌کنند. شما می‌توانید بین هر دوربین تعویض کنید اما این‌جا است که بحث همکاری با هم تیمی‌هایتان پیش می‌آید. اگر همکاری نکنید ممکن است همه فقط از یک دوربین استفاده کنید و فقط یک زاویه را پوشش دهید. اما اگر هماهنگی لازم ایجاد شود، هر نفر می‌تواند یک زاویه را پوشش دهد و تمام منطقه را بررسی کنید. خوشبختانه اگر یک پهپاد گروگانی را مشاهده کند، موقعیت آن را برای تمامی پهپادهای دیگر علامت گذاری خواهد کرد. البته این عمل به این معنا نیست که کار آن‌ها تمام شده؛ وظیفه مهم دیگر آن‌ها قرار گیری در یک موقعیت استراتژیک است. بعد از اتمام بررسی مجتمع، آن‌ها باید در موقعیت‌هایی مانند زیر پله‌ها، راهروها و در کل، جایی که دید بسیار خوبی داشته باشند قرار گیرند. این کار به این منظور است که اگر بازیکنی در هر دور جان خود را از دست دهد می‌تواند با استفاده از این پهپادها و البته توانایی ارتباط با سایرین توسط هدفون، دیگر هم تیمی‌هایی که هنوز در بازی هستند را راهنمایی کند. به همین منظور تیم مقابل باید سعی کند تا در هنگام بخش آمادگی در کنار دیگر اهداف دفاعی خود این پهپادها را پیدا کند و از بین ببرد.

Siege (2) اپراتور Sledge به همراه پُتک نابود کننده او

[section label="مقر دفاعی" anchor="Defence"]

مقر دفاعی

چه تیم دفاعی و چه تیم حمله باید بدانند که نقشه‌های Rainbow Six Siege کاملا خلاف آن چیزی هستند که بازی‌های تیدورازی این دوره ارایه می‌دهند. در Siege شما آن وسعت و پهنای نقشه‌های Battlefield یا Halo را نخواهید دید، بلکه اکشن بازی در فضاهایی تنگ رخ می‌دهد و مکان‌های داخلی محدود هستند. به همین دلیل مبارزات و درگیری در فواصل نزدیک اتفاق می‌افتد و همین امر باعث ایجاد اشتباهات مرگ‌آور برای هر دو گروه می‌شود. همچنین سلامتی شما به مرور زمان باز نخواهد گشت و فقط به هنگام شروع هر دور یک جان کامل دارید. هیچ بسته کمکی برای بازگردانی سلامتی نیز در بازی وجود ندارد. پس بدانید که هر بلندپروازیی ممکن است جان شما را بگیرد و باعث شود هم گروهی‌هایتان را برای یک دور کامل تنها بگذارید. بنابراین بسیار مهم است که شما خود را با مکانی که باید از آن دفاع کنید آشنا سازید و نکات قوت و ضعف را بسنجید. در هنگام بخش آمادگی، تیم دفاعی باید در یک رای ‌گیری شرکت کند. این رای گیری به منظور انتخاب موقعیت مکانی نگهداری از گروگان است. گزینه‌های انتخابی معمولا بین طبقات تقسیم می‌شوند؛ دو بخش در طبقه اول و دو بخش در طبقه دوم. هر نقطه دارای مزیت‌ها و ضعف‌های مختص به خود است، اما این حقیقت باقی می‌ماند که هر کدام را که انتخاب کنید، مطمئن باشید که دارای نقاط بیشماری برای ورود حمله کننده‌ها و تیم ضربت وجود خواهد داشت و باید از آن دفاع کنید. اما سود و منفعت انتخاب مکان‌ها این است که حداقل برای مدت کوتاهی این فقط تیم دفاعی است که از مکان گروگان باخبر است. اما اگر همیشه حواس‌تان به صدای وز وز بال‌های پهپادها باشد و آن‌ها را نابود کنید تیم ضربت کار دشوارتری خواهد داشت.

Siege (10) از هر طریقی می‌توان وارد مجتمع شد

[section label="نفوذ" anchor="influx"]

نفوذ

بعد از اتمام بخش آمادگی، حال آزاد هستید که حمله را شروع کنید. باید بدانید که تیم دفاعی اجازه ندارد فضای داخلی را ترک کند. اگر آن‌ها بیش‌تر از سه ثانیه خارج از فضای داخلی بمانند، موقعیت مکانی او برای شما علامت‌گذاری می‌شود و می‌توانید به سرعت به استراتژی مکانی آن‌ها پی ببرید و از گشت و گذار بیهوده پرهیز کنید. البته به خاطر داشته باشید که این امکان وجود دارد که آن‌ها برای دور کردن شما از گروگان و منحرف کردن مسیرتان از این روش به عنوان یک استراتژی استفاده کنند. یکی از افرادشان را به انتهای نقشه یا دورترین فاصله نسبت به گروگان ارسال کنند و تا از فضای داخلی دور شده و شما را به سمت خود بکشاند. به هر حال یکی از کارهای مهم شما انتخاب مهره درست با قابلیت‌های مناسب است. اگر شما اپراتور Sledge را انتخاب کنید به عنوان یک نیاز اساسی برای شروع هر دور خواهید بود. این اپراتور به عنوان گجت دوم خود یک پُتک دارد که می‌تواند درب‌ها را بدون نیاز به بمب‌های چسبان باز کند و تا حدی جلوی سر و صدا را بگیرد. اپراتوری مانند Thatcher نیز با نارنجک یا ابزار EMP خود می‌تواند هر بمبی که تیم دفاعی کار گذاشته است را از کار بی‌اندازد و حتی مجتمع را به تاریکی فرو ببرد.

Siege (15) سیم‌های خاردار سرعت شما را بسیار کند می‌کنند

[section label="استحکام مقر" anchor="headquarters"]

استحکام مقر

بعد از این‌که با دوستان خود برای جای نگهداری گروگان به توافق رسیدید، وقت استحکام مکان می‌رسد. باید در زمان آمادگی، آن بخشی که گروگان حضور دارد را به خوبی مشاهده کنید، ورودی‌ها را ببندید و تله‌ها را جاگذاری کنید و در کل باید به شکلی باشد که تیم حمله کننده بداند قدم‌شان در این مکان خوش‌آمد نیست و کار آسانی در پیش ندارند. سه عنصر مهم در سازه‌ها و مجتمع‌ها وجود دارد که باید به خوبی آن‌ها را مهر و موم کنید و به مراقبت ویژه‌ای لازم دارند؛ پنجره‌ها، درب‌ها و سازه‌های چوبی. البته هر کدام نیاز به روش‌های خاص خود را دارند. به طور مثال بستن پنجره و محفوظ کردن آن کار درستی است اما در حقیقت رسما به حمله کننده‌ها اعلام می‌کنید که ما و گروگان‌ها در این بخش از نقشه هستیم، بفرمایید داخل! پس بهتر است به جای مهر و موم، از آن نگهبانی کنید. بستن درب‌ها کار هوشمندانه‌تری است، این کار زحمت بیشتری را گردن گروه ضربت می‌اندازد و قادر نیستند بدون ایجاد صدا از آن عبور کنند.

اگر واقعا دوست ندارید کسی از درب‌ها عبور کند، باید در این یک دقیقه زمان آمادگی کسی که اپراتور Castle را انتحاب کرده صدا کنید. آن‌ها دارای دو مانع از جنس فیبر برای استحکام ورودی‌ها هستند. این موانع به راحتی از بین نمی‌روند و حمله کننده‌ها باید کلی از زمان خود را صرف خراب کردن آن کنند؛ حتی اگر گزینه خرابی آن‌ها *C4 باشد. هنگامی که مشغول مهر و موم ورودی‌ها هستید باید نگران آن نقاطی باشید که هنوز وجود ندارند. این نقاط بیشتر از جنس چوب هستند و شما باید برای یافتن آن‌ها وقت بگذارید، زیرا اگر تیم حمله کننده از آن بویی ببرد، می‌تواند به راحتی تله‌های شما را دور بزند، مگر این‌که آن‌ها را یافته باشید و آن‌ها را تبدیل به تله کنید.

*C4 بمب‌ قابل انعطافی است که گاه به صورت کنترلی، گاه به صورت گرمای بیش از حد و یا به صورت برخورد با آن منفجر می‌شود.

Siege (9) مهر و موم درب‌ها و پنجره‌ها

[section label="انتظار برای حریف" anchor="waiting for enemy"]

انتظار برای حریف

حال نیروی ضربت قصد حمله کردن را دارد. تیم شما باید در جایگاه خود مستقر شود و تمام حواسش نیز به گروگان باشد و منتظر بماند. این بخش به راحتی عصبی کننده‌ترین و هیجان‌انگیزترین بخش بازی است و البته می‌تواند بسیار طولانی باشد. در زمان انتظار و وقتی که هیچ اطلاعی از مکان گروه ضربت ندارید، هر ثانیه از بازی با تپش قلب شما هم ریتم می‌شود. هرچقدر بیشتر منتظر بمانید، حس تردید که با اضطراب ادغام شده است بیشتر می‌شود و از خود می‌پرسید آن‌ها کجا هستند؟ چه نقشه‌ای زیر سر دارند؟

اگر کمی در انتخاب اپراتورها نسبت به شرایط و مکان انتخابی خود دقت کنید، می‌توانید به راحتی چنین موقعیت‌هایی را در دست بگیرید. اگر در تیم شما اپراتور Rook حضور داشته باشد، وقت مناسبی برای فریاد زدن نام اوست. گجت دوم آن‌ها شامل لباس‌هایی از جنس فیبر مقاوم است، او می‌تواند این لباس‌ها را به هم تیمی‌هایش انتقال دهد. اگر Rook در اختیار نداشتید، تیم باید وقت خود را صرف ایجاد تله کند. سیم‌های خاردار می‌تواند سرعت حمله کننده‌ها را کاهش دهد و قرار دادن C4 در مکان مناسب حریف را درجا منهدم می‌کند. اما با ارزش‌ترین کاری که می‌توانید برای گذر زمان انجام دهید فریاد نام کسی است که اپراتور Pulse را انتخاب کرده است. این اپراتور دارای قابلیت جالبی است و می‌تواند ضربان‌های قلب افراد نزدیک به خود را متوجه شود. اگر فردی از تیم حریف در نزدیکی او باشد، صدای قلب او را می‌شوند و می‌تواند موقعیت حدودی آن را به شما گزارش دهد. این آگاهی نیز بسیار مبهم است و قرار نیست کار را برای شما آسان کند. هشدارهایی که شخص Pluse به شما می‌دهد، شبیه به دستورالعمل‌هایی مبهم و عجیب است، به عنوان مثال او به شما می‌گوید «به سقف بالای سرت شلیک کن!» به او اعتماد کنید، بعدا متوجه خواهید شد که دشمنی را کشته‌اید که حتی او را نمی‌دیدید. البته این جملات را دوست شما نمی‌گوید، بلکه چنین دستورهایی جزو دیالوگ‌های اصلی آن اپراتور است.

Siege (16) مراقب هرگونه مواد منفجره در بازی باشید

[section label="یافتن گروگان" anchor="searching for hostage"]

یافتن گروگان

شما داخل مجتمع هستید و می‌دانید گروگان‌ها کجا قرار دارند. اگر از این بابت اطلاعاتی ندارید و پهپادها نیز آن‌ها را مشاهده نکرده‌اند، باید خوب به محیط اطراف گوش فرا دهید زیرا اگر گروگانی وجود شما را در نزدیکی خود احساس کند سریعا شما را صدا می‌زند. هنگامی که رو به روی اتاقی هستید که گروگان در آن حضور دارد، باید خوب فکر کنید که ورودتان باید چگونه صورت بگیرد. البته که می‌توان شاد و خندان از درب اصلی وارد اتاق شوید، با دشمنان احوال پرسی کنید و سپس تیر باران شوید! نظرتان در مورد ورودی‌های داخلی چیست؟ هیچگاه تصور نکنید که دشمنان شما گروهی از حواس پرت‌ها هستند، حداقل کاری که آن‌ها برای اشخاصی مانند شما که از این‌ طریق وارد می‌شوند می‌کنند، کار گذاشتن بمب و تیکه تیکه کردن شما است. برای جلوگیری از این حرکات کورکورانه راهی متفاوت را پیش بگیرید؛ یکی از بزرگ‌ترین نقات قوت Rainbow Six Siege تخریب پذیری بسیار بالای محیط است. اساسا هر چیزی که با چوب ساخته شده باشد می‌توان کاملا تخریب کرد. از این طریق، راه‌های ورودی شما می‌تواند به ده‌ها شکل متفاوت صورت گیرد. به عنوان مثال سقف‌های چوبی یکی از موارد دوست داشتنی حمله کننده‌ها خواهند بود؛ چه چیز بهتر از این‌که همچون عزرائیل از بالا، بر سر یک مشت خلافکار خراب شوید و نابودشان کنید؟

موفقیت در Rainbow Six Siege نیاز به وقت گذاشتن و ایجاد عامل‌های گیج کننده برای تیم حریف دارد. هر چقدر در بازی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید، راه‌های بیشتری برای انجام عملیات‌های خلاقانه کشف خواهید کرد. تاکتیک‌ها نیز جزو اصلی بازی محسوب می‌شوند، به طور مثال اگر اپراتور Ash را انتخاب کنید عملیات تاکتیکی شما افزایش خواهد یافت. او تنها شخصیت مونث بازی تا به این لحظه است و گجتی که او حمل می‌کند شامل بمب‌های چسبانی است برای تخریب در، دیوار و سقف استفاده می‌شود. راه‌های زیادی برای استفاده از او وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان گوشه‌ای از مجتمع را منفجر کرد تا حواس تیم دفاعی را پرت کرد و در این حین تیم اصلی ناگهان از در وارد شود. یا می‌توان سقفی را منفجر کرد و در حالی که خلافکاران گیج شده‌اند، تیم به سرعت از چندین نقطه وارد شود و کار آن‌ها را تمام کند.

Siege (6) هیچگاه گروگان را از خود جدا نکنید

[section label="نجات گروگان" anchor="rescue hostage"]

نجات گروگان

دو روش برای پیروزی گروه حمله وجود دارد؛ نجات دادن گروگان یا از بین بردن تمام دشمن‌ها. گزینه دوم به نظر کار راحتی باشد اما بدانید که زمان کوتاه است و اگر تیم حریف از درگیری صرف نظر کند، مطمئن باشید که زمان با شما یار نخواهد بود. با این حساب نباید نجات گروگان را در آخر لیست کاری خود قرار دهید زیرا خارج کردن گروگان کاری زمان بر است و البته هیچ‌گاه توسط یک سرباز عملی نخواهد شد. شما حداقل به دو نفر نیاز دارید تا با کمی اطمینان خاطر گروگان را به محل مورد نظر انتقال دهید. اگر به هنگام حمل او وقت اصلی بازی تمام شود، وارد وقت اضافی به نام Sudden Death می‌شوید. اگر در این مدت به هر دلیلی گروگان از شما جدا شود به سرعت بازنده‌ی دور خواهید بود. این امر هنگامی سخت‌تر می‌شود که بدانید گروگان‌ها بسیار ضعیف هستند و با یک الی دو تیر از پای درمی‌آیند. مهم نیست کدام تیم در هنگام درگیری به او شلیک کند؛ چه تیم دفاعی برای از بین بردن او یا چه تیم شما که به اشتباه به او تیر زده؛ در هر صورت شما بازنده خواهید شد. جالب است بدانید که هنگام درگیری‌های شدید، تیم دفاعی قادر است از گروگان به عنوان سپر در برابر تیرهای شما استفاده کند یا او را بگیرد و شما را تهدید به کشتنش کند.

Siege (3) تخریب پذیری یکی از مهم‌ترین نکات بارز بازی است

[section label="تخریب" anchor="Destruction"]

تخریب در مقابل تخریب

دیر یا زود بدون شک گروه ضربت خود را نمایان خواهد کرد. ممکن است این عمل کاملا استراتژیک‌گونه و با برنامه صورت گیرد یا به صورت کاملا ناگهانی. به دلیل پیچیدگی نقشه‌ها، گروه حمله کننده ممکن است از هر راه و هر زاویه‌ای وارد شوند. اما خبر خوب این است که شما نیز می‌توانید از قدرت تخریب پذیری عالی بازی به سود خود نیز استفاده کنید. می‌توان کل یک دیوار را به منظور کار و اهداف دفاعی خود نابود کرده یا با یک شات‌گان دیوار را به منظور دید کامل به پشت آن سوراخ کنید و منتظر باشید تا کسی از آن سمت رد شود. یا حتی وقتی بر روی یک طبقه چوبی ایستاده‌اید و دشمن شما را محاصره کرده است به سرعت آن را با تیر تخریب کنید تا راه فراری برای خود دست و پا کرده باشید.

Siege (1)

[section label="انتظار به سر رسید" anchor="waiting is over"]

انتظار به سر رسید

حال این‌بار زمان به نفع تیم دفاعی حرکت می‌کند. درست مثل تیم حریف شما نیز می‌توانید با نابود کردن اعضای حریف پیروز میدان باشید. می‌دانیم که اگر زمان به اتمام برسد و تیم حریف کاری از پیش نبرد، پیروز بازی آدم بدها خواهند بود. بنا به این دلیل آن حس هیجان و ضرورتی که تیم حمله دارد را تیم دفاعی نخواهد داشت. اما هنگامی این موضوع فرق خواهد کرد که ناگهان گروگان را از دست دهید و تیم ضربت مشغول همراهی او به خارج از مجتمع باشند. هنگامی که دور به لحظات پایانی خود برسد و هر دو تیم به دنبال پیروزی باشند، میدان مبارزه بسیار تنگ‌تر از چیزی که هست به نظر خواهد رسید و با این حال، این تیم دفاعی است که با تاکتیک مناسب می‌تواند تیم حمله را به بن‌بست برساند. به همین خاطر سازنده بازی ابزار مناسب را نیز جهت انجام این کار در اختیار این تیم قرار داده است. یکی از مفیدترین آیتم‌هایی که می‌توانید در دسته‌بندی اسلحه‌های خود داشته باشید، سپرهای قابل جای‌گذاری هستند. این سپرهای قابل حمل توسط کاورهای نقره‌ای پوشیده شده‌اند می‌توان همانند دیواری جان سخت آن را هر جایی قرار داد تا تبدیل به آیینه دق گروه ضربت شود.

یکی دیگر از اپراتورهایی که در کارهای تاکتیکی قابل استفاده است Smoke نام دارد. گجت دوم او یک بمب دودزای سمی است که می‌تواند کل یک راهرو را مسدود کند و باعث شود تیم حریف این راه را فراموش کند و به دنبال ورودی دیگری باشد. کارهای گروهی در هر دو گروه می‌تواند کلید پیروزی باشد اما انتخاب درست اپراتورها بر اساس موقعیت مکانی، این راه را برایتان هموارتر خواهد کرد.

Siege (8)

 

مطالبی که خواندید شکل و شمایلی است که بازی پیش می‌رود، اما چقدر این بازی جذاب و لذت بخش خواهد بود؟

Rainbow Six Siege به عنوان یک بازی تیراندازی تاکتیکی معرفی شده است و جا پای اسطوره‌ای چون Counter Strike و البته Rainbowهای قدیمی گذاشته است. بازی شامل تمامی المان‌های تیراندازیهای مدرن مانند Killcam (نشان داده شدن چگونگی کشته شدن شما از زاویه‌های دیگر)، تعداد بی‌شماری از تیرها و اسلحه‌ها، کشتن‌ها و درگیری‌های تن به تن، دویدن‌های سریع و بیشتر می‌شود. با وجود این‌که تمامی این عناصر در یک بازی لازم است، اما شاید زنگ خطری برای طرفداران اصیل Rainbow Six باشد؛ هنگام انجام بازی سری مورد علاقه‌شان عطر و بوی Call of Duty را حس خواهند کرد. اما بهتر است بدانید که این امر یک اتفاق خوب است. با این‌که حسی آشنا از دیگر بازی‌های تیراندازی اول شخص مدرن در این اثر وجود دارد اما اگر در مجموع حساب کنید، Siege بیشتر یک بازی استراتژیک‌گونه و بر پایه نظم و ترتیب است. فقدان بازگشت سلامتی دوباره و تاکید زیاد بر مبارزات نزدیک نشان می‌دهد که درگیری‌ها بسیار ناگهانی و مهلک خواهند بود و البته اگر کشته شوید، تا پایان دور به بازی باز نخواهید گشت. همچنین هر دور توسط دو گروه پنج نفره انجام می‌شود و در کل با یک بازی اساسا گروهی طرف هستید. قابلیت X-Ray در بازی وجود دارد که می‌توانید هم گروهی‌های خود را از پشت دیوارها ببینید و موقعیت‌شان را بسنجید.

Siege (11) دار و دسته پلیس‌ها!

اگر شکست بخورید، کل تیم شکست خواهد خورد و می‌توان کاملا مشخص کرد که کدام یک از اعضا باید سرزنش شود. در عوض پیروزی برای کل تیم است، کسی که باعث موفقیت ‌شود، تیم او نیز موفق شده است. مطمئنا شما با یکدیگر قوی‌تر هستید و کارهای انفرادی به ضرر کل گروه خواهد بود. اگر یک شخص اجتماعی نیستید و می‌خواهید همانند یک جنگجوی تنها کار خود را پیش ببرید، باید بگویم که سمت این بازی نروید. مطمئن باشید که با این روش تیم حریف به راحتی شما را حدف خواهد کرد. غیبت XP و سیستم‌های ارتقا و بازکردن قفل سلاح‌ها و تجهیزات بهتر نیز یکی دیگر از دلایلی است که سازنده بازی به شما بفهماند Rainbow Six Siege یک کار گروهی است و افتخارات و جوایز شخصی کاملا بی‌اهمیت هستند. اما یکی از دلایل خوب دیگر بازی، داشتن یک بخش تک نفره است که بازیکن می‌تواند به تنهایی در آن بدرخشد.

منبع: شماره ۱۲۴ مجله رسمی ایکس‌باکس


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده