نویسنده: سیدرضا نصری
// دوشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۹

۱۵ بازی اندروید باکس که می‌توانید با کنترلر بازی کنید

این‌بار در سری مقالات برترین‌ها، قصد داریم تا ۱۵ بازی اندروید باکس یا اندروید تی وی بپردازیم و نگاهی به ویژگی‌های این محصولات بیندازیم. 

برخلاف گذشته، امروزه درکنار پیشرفت روزافزون تکنولوژی و شگفتی‌های بی‌شماری که هر از گاهی با رونمایی‌ شدن مرز‌های خواسته‌های ما را جابه‌جا می‌کنند، هوشمندسازی و استفاده از تلویزیون‌ها پُرکاربرد و مجهز، شاید مسئله‌ی چندان تازه‌ و غیر منتظره‌ای محسوب نشود. تلویزیون‌‌هایی که می‌توانند دسترسی ما را به انواع قابلیت‌ها از جمله وب گردی، آرشیو فیلم‌ها و از همه مهم‌تر دنیای سرگرمی و بازی‌ها ساده کنند. قابلیت‌هایی که در گذشته تنها با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند پی سی، موبایل و مواردی از این دست در دسترس بودند، حال به‌راحتی و با هزینه‌ی نه چندان زیاد برای مانیتور‌ها و تلویزیون‌‌های ساده‌ و دارای ورودی HDMI نیز قابل استفاده هستند. البته لازم به ذکر است که در میان سیستم‌ عامل‌های مختلفی که در جهت هوشمند سازی تلویزیون‌‌‌ها استفاده می‌شوند، موضوع مورد بحث ما اندروید و به‌طور ویژه بازی اندروید باکس است.

اندروید باکس در کنار تلویزیون

درواقع اندروید باکس ها سعی دارند تا حد امکان استفاده از قابلیت‌های متنوع موبایل‌های اندرویدی را در تلویزیون‌‌‌های خانگی ممکن کنند و شرایط ایده‌آل و در عین حال بسیار کاربردی را برای مخاطبان خود رقم بزنند. همچنین با وجود محبویت بالای بسیاری از ساخته‌های اندرویدی، بدیهی است که اندروید باکس‌ها نیز بتوانند در زمینه‌ی اجرای بازی‌ها عملکرد مناسبی را ارائه کنند. به‌خصوص انجام آثار جذابی مانند سری Asphalt یا Into the Dead در مانیتور‌ها و تلویزیون‌‌‌های خانگی، احتمالا حس و حال جذاب و متفاوتی را به طرفداران خود منتقل می‌کنند. همچنین نباید انتظار داشت که تمامی آثار موجود در اندروید به‌خصوص مواردی که کاملا روی حسگر‌های لمسی تمرکز دارند در اندروید باکس‌ها نیز پشتیبانی شوند. البته همان‌طور که احتمالا می‌دانید، اندروید باکس‌ها هم درست مانند موبایل‌ها، پردازنده‌های قوی‌تر یا ضعیف‌تری نسبت به یک‌دیگر دارند و در قیمت‌های مختلفی عرضه شده‌اند. بنابراین طبیعی است که در پشتیبانی و اجرای بعضی از بازی های اندروید، همگی عملکرد ایده‌آلی از خود به نمایش نگذارند. برای دریافت بازی‌ها نیز می‌توانید به پلی‌استور خود اندروید باکس یا اندروید تی وی مراجعه کنید.

درواقع ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی آثاری بپردازیم که درکنار پشتیبانی از اندروید باکس‌ها، بتوانند از کنترلر‌های کنسول‌های مختلفی مانند پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز پشتیبانی کنند. همچنین اتصال کنترلر‌ها به اندروید باکس یا اندروید تی وی، تفاوتی با اتصال به موبایل‌های اندرویدی ندارند و مسیر کاملا یکسانی را در این زمینه طی می‌کنند. تنها کافی است که بلوتوث دسته‌ی خود را روشن کنید و در ادامه با مراجعه به تنظیمات بلوتوث اندروید باکس یا اندروید تی وی به کنترلر متصل شوید. روشن کردن بلوتوث در دسته‌های پلی استیشن 4 با نگه‌داشتن هم‌زمان دکمه‌های PS و Share و همین‌طور در دسته‌های ایکس باکس وان نیز با نگه‌داشتن دکمه‌ی Sync امکان‌پذیر است. در هر حال تجربه‌ی بعضی از ساخته‌های اندرویدی با کنترلر، آن‌هم در ابعادی بسیار وسیع‌تر از موبایل، می‌تواند برای درصد بسیاری از بازیکنان یکی از راه‌های تجربه بازی‌ها به‌حساب بیاید. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به ۱۵ بازی Android Box بیندازیم که با کنترلر می‌توانید تجربه کنید.

نکته مهم: اجرای بدون مشکل بازی‌ها روی اندروید باکس به سیستم‌عامل و سیاست‌های شرکت تولیدکننده اندروید باکس مرتبط است. در نتیجه برخی بازی‌ها شاید روی برخی از اندروید باکس ها به‌درستی اجرا نشوند یا از کنترلر پشتیبانی نکنند. به‌عنوان مثلا بازی کال اف دیوتی موبایل تنها بعد از روت انویدیا شیلد و بعد از طی کردن فرایندی برای راه‌اندازی نرم‌افزارهای مختلف امکان اجرا با کنترلر را روی انویدیا شیلد دارد. در حالی که روی سایر اندروید باکس ها شاهد اجرای کال اف دیوتی موبایل نیستیم. 

کنترلر پلی استیشن 4 با نام دوال شاک 4

روش متصل کردن دسته بازی PS4 به اندروید باکس

  • ابتدا از پشتیبانی کنترلر در اندروید باکس خود با جست‌وجو در اینترنت مطمئن شوید.
  • برای رفتن روی حالت بلوتوث، کلیدهای PS و Share را به‌صورت هم‌زمان فشار دهید تا چراغ LED دسته بازی به حالت چشمک‌زن وارد شود.
  • وارد تنظیمات بلوتوث اندروید باکس شوید و آن را روش کنید.
  • در این بخش باید یک دستگاه را با نام Wireless Control مشاهده کنید؛ کافی است روی آن ضربه بزنید و منتظر برقراری اتصال باشید.
  • در صورتی که چراغ LED دسته بازی PS4 از حالت چشمک زدن به حالت ثابت تغییر پیدا کرد، ارتباط برقرار شده است.

روش متصل کردن دسته بازی ایکس باکس وان اس به اندروید باکس

  • از پشتیبانی اندروید باکس از کنترلر اطمینان حاصل کنید.
  • دسته بازی ایکس باکس وان اس را روشن کنید.
  • کلید کوچک دایره‌ای موجود در کنار پورت اتصال کابل به دسته را فشار دهید تا زمانی‌که لوگوی دستگاه به حالت چشمک زن تبدیل شود.
  • وارد اندروید باکس شوید و بلوتوث را روشن کنید.
  • در این بخش یک دستگاه با نام Xbox Wireless Controller را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب آن، اتصال تکمیل می‌شود.
  • در صورتی که مراحل بالا را کاملا درست انجام داده باشید، LED روی دسته بازی به حالت ثابت در خواهد آمد.

تصادف دو ماشین در بازی  Asphalt 8

۱- Asphalt 8

  • سبک: مسابقه‌ای
  • استودیو: Gameloft SE‏
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

اگر به‌دنبال یک رانندگی با کیفیت در سبک اتومبیل رانی باشید، بدون شک بازی اندروید باکس Asphalt 8 می‌تواند جزو برجسته‌های لیست باشد. استودیو گیم لافت با ارائه‌ی نسخه‌های مختلفی از این مجموعه‌ی با کیفیت، هربار گامی روبه جلو برداشته است. بازیکنانی که در گذشته جزو طرفداران و دنبال کننده‌‌های سری Asphalt بوده‌اند، احتمالابه خوبی از سیر پیشرفت این مجموعه‌ی جذاب نیز اطلاع دارند.

گیم‌پلی یکی از مهم‌ترین عوامل محبوبیت بازی Asphalt 8 محسوب می‌شود. مراحل و چالش‌های متنوع و از همه مهم‌تر سیستم هدایت ماشین‌ها، همگی نقش پُر رنگی در جذابیت بازی دارند. اما تمام ویژگی‌های ذکر شده درکنار گرافیک زیبای آسفالت 8 و درنهایت اجرای آن در مانیتور یا تلیوزیون‌های خانگی، می‌تواند اوج لذت بردن از این اثر را برای طرفداران سری مسابقات ریسینگ فراهم کند. بنابراین اگر دارای اندروید باکس یا اندروید تی وی هستید، تجربه‌ی جذاب Asphalt 8 را نمایشگر‌های خانگی از دست ندهید.

دانلود بازی Asphalt 8 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی روگ لایکDead Cells

۲- Dead Cells

  • سبک: اکشن، روگ لایک
  • استودیو: Playdigious
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۸.۹۹ دلار

 اگر بگوییم Dead Cells ساخته‌ی استودیوی Playdigious یکی از اثار پورت شده‌ی ارزشمند فهرست ما است، بیراه نگفته‌ایم. Dead Cells نه‌تنها در موبایل، بلکه در باقی پلتفرم‌هایی که در آن عرضه شده است هم جزو با کیفیت‌ترین ساخته‌های سبک اکشن شمرده می‌شود.

 در بازی Dead Cells شما باید کنترل کاراکتر اصلی را به عهده بگیرید و سعی کنید تا با مبارزه و شکست نیرو‌های دشمن، مسیر مقابل خود را ایمن کنید. همچنین بازی پُر از مسیر‌های مختلف و سلاح‌های متنوعی است که بازیکن می‌تواند از آن‌ها بهره بگیرد. اما باید در نظر داشت که متناسب با رسم همیشگی آثار ژانر روگ لایگ، شما هرگز نمی‌توانید از جایی که توسط دشمنان خود مغلوب شده‌اید به بازی برگردید و پس از هر بار شکست نیز باید دوباره از مکان اولیه، بازی را شروع کنید. البته باید اشاره کرد که بعد از هر بار شکست، مسیر‌ها و چیدمان نیرو‌های دشمن نیز دچار تغییراتی خواهند شد. با اینکه تجربه‌ی بازی Dead Cells در موبایل بسیار جذاب و سرگرم کننده است، اما در شرایطی که کنسول یا پی سی در دسترس ندارید، انجام آن با استفاده از اندروید باکس و دسته می‌تواند ساعات لذت بخشی را برای شما رقم بزند. بازی Dead Cells را می‌توانید با قیمت ۸.۹۹ دلار از پلی‌استور اندروید باکس یا اندروید تی وی خریداری کنید. 

دانلود بازی Dead Cells برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی جی تی ای چایناتاون وارزGTA: Chinatown Wars

۳- GTA: Chinatown Wars

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Rockstar Games
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

استودیو راک استار به واسطه‌ی موفقیت‌های متعدد و کارنامه‌ی درخشان خود در طی سال‌های گذشته، آنقدر محبوب و شناخته شده است که دیگر جایی برای معرفی بیشتر باقی نمی‌گذارد. GTA: Chinatown Wars نیز از دیگر آثار این استودیو است که به رسم همیشگی مجموعه‌ی جی تی ای، شما را وارد داستانی هیجان‌انگیز، جهانی‌باز با آزادی بالا، گیم‌پلی اعتیاد آور و اکشنی دیوانه‌وار می‌کند.

البته باید گفت که GTA: Chinatown Wars در زمینه‌های مختلف از جمله گیم‌پلی، نه تنها چندان شباهتی به آخرین نسخه‌های Grand Theft Auto ندارد، بلکه بیشتر یادآور اولین آثار این مجموعه‌‌ی است. زیرا زاویه دید دوربین بازی به صورت ایزومتریک طراحی شده است و از همین رو، گیم‌پلی کلی کاراکتر، هدایت ماشین و نحوه‌ی مبارزه، حس و حال جذاب و متفاوتی را در مقایسه با بازی‌های روز به شما منتقل می‌کند. همچنین GTA: Chinatown Wars از داستان پُر زد و خورد و گیرایی بهره می‌برد و همانطور که از نام آن نیز می‌توان حدس زد، بیشتر روایتگر جنگ‌های محله‌ی چینی‌ها است. اگر به دنبال تجربه‌ی با کیفیتی از یک بازی جهان باز و اکشن در موبایل یا اندروید باکس خود هستید، GTA: Chinatown Wars ساخته‌ی استودیو Rockstar Games می‌تواند گزینه‌ی ایده‌آلی برای شما باشد.

دانلود بازی GTA: Chinatown Wars برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی مسابقه‌ای GRID Autosport

۴- GRID Autosport

  • سبک: مسابقه‌ای
  • استودیو: Feral Interactive
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۹.۹۹ دلار

GRID Autosport با وجود قیمت ۹.۹۹ دلاری خود، اثر ارزشمندی برای تجربه کردن به‌حساب می‌آید. موفقیت بازی درکنار بسیاری از آثار رایگان موجود در این سبک، نشان از کیفیت بالای این اثر خوش ساخت می‌دهد. GRID Autosport در بسیاری از بخش‌ها، به‌خصوص در زمینه‌ی جلوه‌های بصری و صداگذاری‌ها، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند. به خصوص که اگر دارای سخت‌افزار  قدرتمندی باشید، با نصب و اجرای GRID Autosport می‌توانید از نهایت پتانسیل گرافیکی بازی نیز استفاده کنید.

همچنین در زمینه‌ی طراحی اتومبیل‌ها، صدا‌ها و البته هندلینگ‌ ماشین‌ها نیز کیفیت بالایی دارد و می‌تواند حس و حال واقع گرایانه‌ای را به بازیکنان منتقل کند. GRID Autosport دارای لایسنس بیش از صد اتومبیل است که برای یک بازی اندروید باکس می‌تواند بسیار با ارزش باشد. بازی در ارائه‌ی حالت‌های متنوع و سرگرم کننده نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد و به‌سادگی اجازه خسته شدن به بازیکن را نمی‌دهد. اگر به سبک ریسینگ علاقه‌مندید، نباید تجربه‌ی GRID Autosport را در اندروید باکس یا موبایل از دست بدهید.

دانلود بازی فکری GRID Autosport

دانلود گوگل پلی Google Play


یک قلعه بزرگ در بازی ماینکرفت

۵- Minecraft

  • سبک: آرکید
  • استودیو: Mojang
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۶.۹۹ دلار

اگر به‌دنبال فضایی برای بروز دادن خلاقیت خود هستید، Minecraft یکی از گزینه‌ها پیشنهادی است. Minecraft بر پایه‌ی ساخت و ساز بنا شده و بازیکنان می‌توانند هر آن چه از ساخت و ساز در ذهن خود دارند را در دنیای مکعب گونه‌ی ماینکرافت پیاده کنند. بازی دارای دو حالت پُر طرفدار است که هرکدام به شیوه‌ی متفاوتی شما را سرگرم خواهند کرد.

در حالت اول، هدف کلی بازیکن بقا است و باید سعی کند تا به وسیله‌ی ساخت و ساز در دنیای شلوغ و گاهی بی رحم Minecraft زنده بماند. در این حالت بازیکن باید با جمع آوری آیتم‌های مورد نیاز و مقابله با موجودات مختلف، شرایط فعلی خود را بهبود ببخشد. در حالت دیگری بازیکن می‌تواند به‌صورت آزادانه به ساخت و ساز بپردازد و شروع به خلق ایده‌های خود متناسب با فضای ماینکرافت کند. Minecraft گیم‌پلی خوبی دارد و می‌تواند برای علاقه‌مند به سبک آرکید بسیار سرگرم کننده واقع شود. تجربه‌ی بازی Minecraft با استفاده از دسته و اندروید باکس، به احتمال زیاد شرایط به نسبت راحت‌تری را برای بازیکنان فراهم می‌کند. بازی Minecraft هم‌اکنون با قیمت ۶.۹۹ دلار در پلی‌استور اندروید باکس‌ و موبایل در دسترس است.

دانلود بازی Minecraft

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی وایکینگی Oddmar

۶- Oddmar

  • سبک: ماجراجویی
  • استودیو: Mobge Ltd
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

بازی Oddmar داستان شیرین و جذابی را از ماجرایی جویی یک وایکینگ با مزه روایت می‌کند. از ابتدا بازی ما با کاراکتری همراه می‌شویم که به‌تازگی دوست خود را از دست داده است و در شرایط نابسامانی به سر می‌برد. آدمار که از سوی مردم خود نیز فردی طرد شده محسوب می‌شود، به طرز جالب و عجیبی به نیرو‌های جادویی دست پیدا می‌کند. حال آدمار در ادامه سعی می‌کند تا با استفاده از نیرو‌های خود، مردم را نجات داده و موجودات اهرمینی را هم نابود کند.

Oddmar از جلوه‌های بصری زیبا و طنز گونه‌ای بهره می‌برد و در زمینه‌ی صدا گذاری و موسیقی هم در سطح بسیار خوبی قرار دارد. همچنین گفتنی است که گیم‌پلی بازی نیز طراحی چالش‌برانگیز و در عین حال بسیار ساده و دلنیشینی را دارا است. به‌طور کلی تجربه‌ی Oddmar به دارندگان اندروید باکس‌ (Android Box) پیشنهاد می‌شود. البته لازم به ذکر است که تنها اپیزود اول Oddmar رایگان بوده و برای ادامه‌ی آن باید نسخه‌ی کامل بازی را خریداری کنید.

دانلود بازی Oddmar برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


استفاده از اژدها در بازی Order & Chaos 2

۷- Order & Chaos 2

  • سبک: نقش آفرینی
  • استودیو: Gameloft SE‏
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

نسخه‌ی دوم بازی Order & Chaos درست همانند گذشته، دنیای فانتزی و وسیعی را در مقابل بازیکنان قرار می‌دهد. Order & Chaos 2 بیش از صد مأموریت هیجان‌انگیز و متنوع را برای بازیکنان در نظر گرفته است که شاید تا ماه‌ها شما را همچنان سرگرم نگه‌دارد. بازی درواقع روایتگر نبرد بین چند نژاد مختلف است که هرکدام سعی در نابودی و تسخیر یک دیگر دارند. نبردی که به‌صورت تک‌نفره ممکن نیست و نتیجه‌ی آن به اتحاد و همکاری بازیکنان‌ها بستگی دارد.

بازی در ابتدا چند کلاس مختلف مانند Mage ،Warrior و مواردی از این دست را برای انتخاب و شخصی‌سازی کاراکتر‌‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از هر کلاس تا حدی نحوه‌ی مبارزه و روند بازی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به‌طور کلی تجربه‌ی متفاوتی را به شما القاء می‌کند. همچنین به تعداد محدود می‌توانید کاراکتر‌های دیگری را نیز به بازی اضافه و در شرایط لازم از آن‌ها استفاده کنید. Order & Chaos 2 بازی باکیفیت و جذابی است که طرفداران سری آثار RPG در اندروید می‌توانند حسابی با آن سرگرم شوند.

دانلود بازی Order & Chaos 2 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


استفاده اره برقی در برابر زامبی های بازی اندروید into the dead

۸- Into the Dead

  • سبک: اکشن
  • استودیو: PIKPOK‏
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: رایگان

Into the Dead به‌عنوان یک بازی اکشن و زامبی‌محور می‌تواند تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد و بسیار هیجان انگیزی را ارائه می‌کند. در Into the Dead هدف اصلی شما کشتن زامبی‌ها نیست، بلکه عبور از میان آن‌ها است. بازی هربار بازیکن را در مسیری متفاوت با گذشته و درمقابل گروه‌های بزرگی از زامبی‌ها قرار می‌دهد. دراین‌میان کاراکتر اصلی شروع به دویدن می‌کند و تنها وظیفه‌ی شما نیز هدایت آن به چپ و راست و رسیدن به مقصد تنهایی است.

در هر مرحله مسافت مسیر متغیر و همچنین میزان شلوغی زامبی‌ها هم متفاوت است. به طوری که گاهی جاخالی دادن‌های مدام هم نمی‌تواند شما را از دست زامبی‌ها نجات دهد و درنهایت مجبور به استفاده وخریداری سلاح‌ها مختلف می‌شوید. گرافیک Into the Dead طراحی بسیار خوبی دارد و در زمینه‌ی صدا گذاری و موسیقی نیز می‌تواند حس و حال هیجان را به‌خوبی به بازیکن منتقل کند. همچنین تجربه‌ی هیجان‌انگیز و جذاب Into the Dead با استفاده از دسته و اندروید باکس در نمایشگر‌های بزرگ، می‌تواند لذت بازی را دوچندان کند. Into the Dead به‌صورت رایگان در پلی‌استور عرضه شده است.

دانلود بازی Into the Dead‏ برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی رقابتی Coop Bomb Squad

۹- Bomb Squad

  • سبک: اکشن
  • استودیو: Eric Froemling
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: رایگان

این روز‌ها به نسبت گذشته، آثار با کیفیت کمتری را می‌بینیم که با تمرکز روی شبکه‌های محلی بتوانند تجربه‌ی خوبی را ارائه کنند. بااین‌حال همچنان می‌توان با استفاده از ساخته‌های قدیمی و شناخته شده‌ای مانند Bomb Squad محفل‌های دوستانه یا خانوادگی را حسابی به وجد آورد. اگرچه سال‌ها از عرضه‌ی Bomb Squad می‌گذرد، اما همچنان در زمینه‌ی گرافیک و گیم‌پلی می‌تواند با خیلی از آثار هم‌سبک خود رقابت کند. Bomb Squad درواقع یک بازی گروهی است که هرچه تعداد بازیکنان آن بیشتر باشد، رقابت‌های آن نیز نفس‌گیر‌تر و جذاب‌تر رقم می‌خورد.

Bomb Squad دارای چندین حالت متنوع مانند Capture the flag و فوتبال آمریکایی است که انجام هریک از آن‌ها، آن هم درکنار دوستان می‌تواند بسیار لذت بخش و سرگرم کننده باشد. طراحی هیجان‌انگیز و بسیار خوب حالت‌ها درکنار گیم‌پلی روان بازی می‌تواند به خوبی شادی و نشاط را به جمع‌های دوستانه‌ی شما تزریق کند و ساعات فراموش نشدنی را رقم بزند. اگر به‌دنبال یک بازی پارتی محور با کیفیت می‌گردید Bomb Squad درکنار دیگر عناوین موفقی از جمله Among Us می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. Bomb Squad را می‌توانید به‌صورت رایگان و با مراجعه به اپلیکیشن پلی‌استور در اندروید باکس، دانلود کنید.

دانلود بازی Bomb Squad برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


دنیای تاریخ بازی لیمبو

۱۰- LIMBO

  • سبک: ماجراجویی
  • استودیو: Playdead
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

استودیوی Playdead با ساخت بازی LIMBO و ایجاد یک داستان تأثیرگذار و عمیق، موفق شد تا تحسین بسیاری از بازیکنان را برانگیزد و نام آن را در بین آثار ماجراجویی زیبا به ثبت برساند. داستان بازی آنچنان عمیق و جذاب روایت می‌شود که احتمالا تا مدت‌ها در ذهنتان ماندگار می‌ماند. LIMBO داستان پسر بچه‌ای را روایت می‌کند می‌کند که به‌دنبال خواهر گمشده‌اش می‌گردد و در همین حین قدم در مسیر تاریک و پر مخاطره‌ای می‌گذارد. بازیکن باید با به‌دست گرفتن کنترل پسربچه، سعی کند تا چالش‌ها و معما‌های پیش روی خود را حل و داستان را پیش ببرد.

البته باید گفت که گرافیک بازی LIMBO نقش بسیا پُر رنگی را در تاثیر گذاری داستان و اتمسفر بازی ایفا می‌کند. پرداختن به جزئیات محیط‌ها و جلوه‌های بصیری تاریک و در عین چشم‌نواز، همگی به سیر موفقیت و تکامل بازی کمک شایانی کرده‌اند. همچنین LIMBO در بخش صداگذاری و موسیقی نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و بازیکنان را حسابی غرق در جریان خود می‌کند. LIMBO محصول استودیو Playdead برای علاقه‌مندان به ماجراجویی یک گزینه‌ی ایده‌آل به شمار می‌آید و نباید تجربه‌ی آن را در موبایل و به‌خصوص اندروید باکس‌ها از دست بدهند.

دانلود بازی LIMBO برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی این جنگ من

۱۱- This War of Mine

  • سبک: شبیه‌سازی
  • استودیو: 11 bit studios
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: ۱۳.۹۹ دلار

بازی‌ها می‌توانند علاوه‌بر سرگرم کردن بازیکنان، بسیار آموزنده و تأثیرگذار نیز واقع شوند. This War of Mine همان‌طور از نامش نیز پیدا است، قصد دارد تا پیامد‌های جنگ و تاثیر آن روی زندگی مردم را در قالب یک بازی با کیفیت و درگیر کنند به تصویر بکشد. This War of Mine سرگذشت زندگی مردم جنگ زده‌ای را روایت می‌کند که تنها دغدغه‌ی زنده ماندن دارند. مردمی که باید تلاش کنند تا به پایان رسیدن جنگ زنده بمانند و خانواده و بستگان خود را نیز زنده نگه‌دارند. روند کلی بازی هم به‌گونه‌ای است که در طی آن بازیکن باید هدایت خانواده‌ای را به عهده بگیرد و سعی کند تا حداقل یک نفر را تا به اتمام رسیدن جنگ زنده نگه‌دارد.

شما هر بار می‌توانید با افراد تازه‌ای به بازی بپردازید و در نتیجه شرایط نسبتا متفاوتی را تجربه کنید. به طوری کلی بازیکن باید غذا، دارو و تجهیزات لازم برای ساخت و مبارزه با دشمنان را تأمین کند. This War of Mine از شب و روز تشکیل شده است و در هر دو مقطع، کار‌ها و فعالیت‌های مختلفی را می‌توان انجام داد. در روز می‌توانید به ساخت وسایل و رسیدگی به نیاز‌های کاراکتر‌های خود بپردازید. در شب نیز باید یکی از شخصیت‌ها را برای تأمین منابع خود، به سرقت بفرستید. همچنین به روش شما بستگی دارد که در حین سرقت، به مردم صدمه بزنید یا بدون سروصدا فقط کار خود را پیش ببرید. This War of Mine ارزش تکرار بالایی دارد و تا مدت‌ها می‌تواند شما را سرگرم نگه‌دارد.

دانلود بازی This War of Mine برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بازی بسکتبال NBA 2K20

۱۲- NBA 2K20

  • سبک: ورزشی
  • استودیو: 2K, Inc
  • مناسب برای تمام سنین
  • قیمت: ۵.۹۹ دلار

مجموعه NBA 2K به‌صورت هر ساله و مداوم برای پلتفرم‌های مختلف عرضه شده و بازیکنان زیادی را به خود جذب می‌کنند. دراین‌میان اندروید نیز از این غائله مستثنی نبوده و در طی سال‌های گذشته، هربار میزبان نسخه‌ی تازه‌ای از این مجموعه‌ی ورزشی بوده است. NBA 2K20 را می‌توان یک شبیه‌ساز دقیق از ورزش بسکتبال دانست. بازی درست مانند نسخه‌ی کنسولی دارای حالت‌هایی متنوعی مانند Run the Streets و My Career است. در دیگر حالت‌های NBA 2K20 می‌توانید با شرکت و پیروزی در تورنمنت‌ها، عنواین مختلفی را کسب کنید و درنهایت به رتبه و افتخارات خود بیفزایید.

NBA 2K20 از حالت‌های چند نفره نیز بهره می‌برد و در طی آن می‌توانید با اتصال به شبکه‌های محلی و به‌صورت آنلاین به بازی با دوستان خود بپردازید.همچنین اگر به مدیریت و مربیگری تیم نیز علاقه‌مندید، NBA 2K20 شرایط مشابه و سرگرم کننده‌ای را برای شما در نظر گرفته است. درنهایت گفتنی است که اجرای بازی در نمایشگر‌های بزرگ به واسطه‌ی اندروید باکس‌ها، می‌تواند حس و حال کاملا متفاوتی را به شما القاء کند. NBA 2K20 با قیمت ۵.۹۹ دلار برای اندروید عرضه شده است.

دانلود بازی NBA 2K20 برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


دعوا در بازی The Wolf Among Us

۱۳- The Wolf Among Us

  • سبک: ماجراجویی
  • استودیو: Telltale
  • مناسب برای بزرگسالان
  • قیمت: رایگان

The Wolf Among Us یکی از چند بازی برتر استودیو Telltale است که به واسطه‌ی روایت جذاب، داستانی گیرا و شخصیت پردازی عالی طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. The Wolf Among Us روایت و گیم‌پلی مشابهی با بازی The Walking Dead دارد. همچنین در The Wolf Among Us نیز مطابق رسم همیشگی استودیو Telltale داستان بازی براساس تصمیمات بازیکن پیش می‌رود. طوری که با هربار با شروع مجدد بازی، بازیکن می‌تواند تصمیماتی متفاوتی را  اتخاذ کند و در نتیجه شاهد اتفاق‌های تازه و متفاوت‌تری باشد.

داستان The Wolf Among Us حول محور کاراکتر Bigby جریان دارد. Bigby یک گرگ انسان نما است که به‌عنوان کاراگاه در شهری فعالیت می‌کند. در این شهر نیز حیوانات مانند Bigby از ظاهر و رفتار انسانی بهره می‌برند، اما همچنان خصوصیات اصلی حیوانی خود را حفظ کرده‌اند. بازیکن باید داستان را از نگاه Bigby پیش ببرد و تصمیم‌های مهمی را در این راستا اتخاذ کند. در هرحال اگر به ماجراجویی علاقه دارید و از آثاری مانند The Walking Dead لذت برده‌اید، نباید تجربه‌ی The Wolf Among Us را از دست بدهید. همچنین لازم به ذکر است که تنها اولین اپیزود بازی به‌صورت رایگان در دسترس است و برای ادامه حتما باید نسخه‌ی کامل بازی را خریداری کنید.

دانلود بازی The Wolf Among Us برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


بقا در دونت استرایو پاکت ادیشن پسی با مشعل

۱۴- Don't Starve: Pocket Edition

  • سبک: ماجراجویی، بقا
  • استودیو: Klei Entertainment Inc
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۴.۹۹ دلار

Don't Starve: Pocket Edition داستان پژوهشگری به نام Wilson را روایت می‌کند. Wilson طی آخرین اختراع خود به‌صورت ناخواسته وارد دنیای برزخ گونه‌ای می‌شود که چاره‌ای جز  زندگی و زنده‌ماندن در آن ندارد. حال بازیکن باید در نقش Wilson سعی کند تا با بهره‌گیری از تجهیزات و ابزار موجود در اطراف خود، به زندگی ادامه دهد. اما در این دنیا Wilson تنها موجود زنده نیست و حیوانات عجیب و غریبی بسیاری در اطراف او زندگی می‌کنند. حیواناتی که گاهی مفید واقع می‌شوند و گاهی قصد نابودی او را دارند.

Don't Starve: Pocket Edition بازیکن را تک و تنها در محیطی ناشناخته رها می‌کند تا برای زندگی خود مبارزه کند. درواقع بازی روی ساخت و ساز و جمع‌آوری منابع تمرکز دارد و کار‌های بازیکن نیز بیشتر در همین موارد خلاصه می‌شود. Don't Starve: Pocket Editio گیم‌پلی و سیستم هدایت مناسبی دارد، اما در صورت استفاده از دسته و اندروید باکس، شرایط به نسبت بهتر و راحت‌تری را تجربه خواهید کرد. Don't Starve: Pocket Edition با قیمت ۴.۹۹ دلار در پلی‌استور عرضه شده است.

دانلود بازی Don't Starve: Pocket Edition برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


نبرد با زامبی ها پیکسلی در Death Road to Canada

۱۵- Death Road to Canada

  • سبک: اکشن، بقا
  • استودیو: Noodlecake Studios Inc
  • مناسب برای نوجوانان
  • قیمت: ۹.۹۹ دلار

در وهله‌ی اول باید گفت که بهتر است بازی‌ها را کاملا از گرافیک آن‌ها قضاوت نکنیم. Death Road to Canada با وجود گرفیک پیکسلی خود، تجربه‌ی پُر محتوایی را از بقا در یک دنیای آخرلزمانی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. به‌گونه‌ای که حتی شاید مشابه آن را کمتر دیده باشید.

در ابتدای بازی Death Road to Canada باید کاراکتری را انتخاب و در ادامه سعی کنید تا در دنیای زامبی‌زده‌ی بازی زنده بمانید. شما مدام در حال حرکت هستید و اجازه دارید تا به‌صورت آزادانه، مناطق مختلفی را برای سفر خود انتخاب کنید. بازی بیشتر روی تصمیمات بازیکن تمرکز دارد. Death Road to Canada هربار موضوعات مهمی را برای شما مطرح می‌کند و جواب‌های گوناگونی را نیز مقابل شما قرار می‌دهد. در صورتی که فکر شده به مسائل رسیدگی نکنید، باید منتظر عواقب آن‌ها نیز باشید. اما بازی تنها در گفت‌و‌گو خلاصه نمی‌شود و دارای اکشن جذاب و سرگرم کننده‌ای است. Death Road to Canada می‌تواند تجربه‌ی نسبتا متفاوتی از یک بازی در سبک بقا به شما منتقل کند. بازی Death Road to Canada را می‌توانید با قیمت ۹.۹۹ دلار از پلی‌استور اندروید باکس، خریداری کنید.

دانلود بازی Death Road to Canada برای اندروید

دانلود گوگل پلی Google Play


پرسش‌های متداول

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس یک تی وی باکس است که با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند و به کاربر اجازه دسترسی به نرم‌افزارهای محبوب اندروید و بازی های مختلف را می‌دهد. با اتصال اندروید باکس به تلویزیون می‌توانید در کنار تماشای فیلم و سریال، به وب‌گردی، انجام بازی روی تلویزیون یا گوش دادن موسیقی بپردازید.

آیا با اندروید باکس می‌توانیم بازی کنیم؟

بله، بازی‌های مختلفی با پشتیبانی از کنترلر پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توانید در مقاله زومجی مشاهده کنید. این بازی‌ها از کنترلر پشتیبانی می‌کنند و تجربه آن‌ها روی تلویزیون لذتی دوچندان دارد.

آیا کال اف دیوتی موبایل روی اندروید باکس اجرا می‌شود؟

بستگی به اندروید باکس دارد، در حالی که بازی اجرا می‌شود اما از کنترلر پشتیبانی نمی‌شود. به‌طور کلی در حال حاضر روی انویدیا شیلد می‌توانید بعد از روت کردن دستگاه و انجام یک سری فرآیند نرم‌افزاری اقدام به استفاده از ماوس و کیبورد برای تجربه بازی کالاف دیوتی موبایل کنید. ولی در مجموع عمده اندروید باکس ها از ماوس و کیبورد یا کنترلر برای اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل پشتیبانی نمی‌کنند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده