نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۶

آخر هفته چی بازی کنیم: از مامور ۴۷ تا تجربه‌ای فوتبالی

در مقاله آخر هفته چی بازی کنیم این هفته، سراغ چهار بازی در سبک‌های مختلف رفته‌ایم که حتی یک ماد با‌کیفیت برای اثری فراموش‌نشدنی هم در بین آن‌ها دیده می‌شود. همراه زومجی باشید.

طبق روال چند هفته گذشته، چهارشنبه این هفته هم قسمت دیگری از سری مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم را در نظر گرفته‌ایم که در آن، چهار بازی مختلف در چهار سبک متفاوت معرفی خواهیم کرد. در بین آثار این هفته، هم سراغ بازی‌هایی نسبتا قدیمی رفته‌ایم و هم آثاری جدیدی را در نظر گرفته‌ایم. پس بدون مقدمه بیشتر، سراغ معرفی بازی‌ها برویم:

منوی اصلی ماد Enderal اسکایریم

Enderal: Forgotten Stories

بازی Skyrim که معرف حضور همه‌تان است. یک نقش آفرینی خاطره‌انگیز از بتسدا که در سال ۲۰۱۱ منتشر و با کسب جوایز متعدد و همینطور نمره‌هایی عالی از منتقدین، به اثری محبوب در بین گیمر‌ها تبدیل شد. تا به امروز تعداد خیلی زیادی ماد و محتوای جالب توسط طرفداران برای این بازی ساخته شده که از ویژگی‌هایی عجیب و غریب گرفته تا تجربه‌های داستانی جدیدی در دنیای اسکایریم به آن اضافه کرده‌اند. با این حال یکی از بزرگ‌ترین و بهترین ماد‌های مرتبط با این اثر، چیزی نیست جز Enderal: Forgotten Stories که آخرین نسخه‌اش تقریبا یک سال پیش در دسترس قرار گرفت.

اگر دل‌تان برای اسکایریم تنگ شده، Enderal: Forgotten Stories گزینه‌ای ایده‌آل برای شما خواهد بود

Enderal: Forgotten Stories، یک ماد رایگان برای اسکایریم است که به‌طور کلی، روایت تازه‌ای را در دنیای مخصوص به خودش روایت می‌کند. به بیان دیگر،‌ این ماد صرفا یک سری محتوا به اسکایریم اضافه نمی‌کند و در عوض، یک تجربه کاملا متمایز با خط داستانی متفاوت است. شما در ابتدا می‌توانید پس از تماشای یک پیش‌زمینه داستانی که حسابی هم روی آن کار شده، شخصیت خودتان را بسازید و پس از آن با ورود به دنیایی بزرگ، به ماجراجویی بپردازید. Enderal: Forgotten Stories، جدا از داشتن داستان مخصوص به خودش، تغییراتی هم در مکانیک‌های پایه اسکایریم مثل سیستم ارتقای شخصیت اعمال کرده تا بیش‌تر شبیه به یک بازی واقعا جدید به‌نظر برسد. 

اگر دلتان برای اثری مثل اسکایریم تنگ شده، Enderal: Forgotten Stories گزینه‌ای است که خیلی از خصوصیات جالب این بازی، مثل گشت و گذار در دنیایی بزرگ، دشمنان متنوع و حتی آن صخره‌نوردی‌های فراموش‌نشدنی را ارائه کرده و با داشتن داستانی جدید و انصافا هم قابل‌قبول، تجربه ارزشمندی به‌حساب می‌آید.

مامور ۴۷ با اسلحه‌های دوتایی در هیتمن

Hitman 2: Silent Assassin

این روز‌ها و پس از انتشار بازی هیتمن ۳ که آخرین نسخه از سه‌گانه ریبوت این مجموعه به‌حساب می‌آید، حسابی تب و تاب مامور ۴۷ و این سری مخفی‌کاری بالا رفته است. به همین دلیل ما هم تصمیم گرفتیم تا در این قسمت مقاله، سراغ یک نسخه قدیمی‌تر از این سری هم برویم که تجربه کردنش در این روز‌ها قطعا می‌تواند جذابیت و حس نوستالژی خوبی داشته باشد. نسخه‌ای که برای این منظور در نظر گرفتم، Hitman 2: Silent Assassin، محصول سال ۲۰۰۲ است. 

وقایع Hitman 2: Silent Assassin، پس از اتفاقات نسخه اول روایت می‌شوند. مامور ۴۷ پس از تمام کشت‌و‌کشتار‌هایی که در قسمت اول داشت، به دنبال آرامش است و به همین دلیل هم تصمیم گرفته تا به یک کلیسا پناه ببرد و در آنجا زندگی آرامی را آغاز کند. اما اگر هم مامور ۴۷ بی‌خیال آشوب شود، اتفاقات عجیب بی‌خیال او نخواهند شد و به همین دلیل خیلی زود، این شخصیت محبوب مجبور می‌شود تا دوباره اسلحه‌هایش را در دست بگیرد و به شکار دشمنانش برود.

یکی از جذابیت‌های هیتمن ۲، داشتن مراحلی شدیدا متنوع است؛ به طوریکه بازی در مرحله‌ای بازیکن را سرمای سوزان روسیه می‌برد و در مرحله‌ای دیگر، وارد یک قلعه در ژاپن می‌شویم که دشمنانی منحصربه‌فرد در آن انتظارمان را می‌کشند. طبیعتا پس از گذشت ۱۹ سال از انتشار، یک سری مکانیک‌های بازی و جنبه‌های گرافیکی آن قرار نیست آن درخشش قدیم را داشته باشند، ولی هنوز هم اگر دنبال یک تجربه مخفی‌کاری با طراحی مرحله عالی باشید، این اثر می‌تواند جذابیت‌های خاص خودش را داشته باشد. 

لوگوی بازی Football Drama

Football Drama

فوتبال برای خیلی از ما‌ها ورزش محبوبی است و استقبال عالی که از بازی‌های ویدیویی مثل فیفا، PES یا حتی فوتبال منیجر می‌شود، گواهی بر این ادعا است. اگر شما هم طرفدار فوتبال هستید، شاید بد نباشد که وقتی هم برای یک بازی متفاوت مرتبط با این ورزش اختصاص بدهید. Football Drama، اثری در مورد مربیگری فوتبال است که البته تفاوت زیادی با شبیه‌ساز‌های مربیگری داشته و سعی می‌کند تا داستان زندگی یک مربی کهنه‌کار و فراز و نشیب‌های زندگی‌اش او را با جنبه کاری‌اش ترکیب کند. 

به‌طور دقیق‌تر، Football Drama بازیکن را در نقش شخصیتی به اسم روکو گالیانو قرار می‌دهد که پس از چندین سال از کنار گذاشتن مربیگری فوتبال، فرصت مجددی پیدا می‌کند تا دوباره هدایت یک تیم را برعهده بگیرد. بازی ریتم نسبتا آرامی دارد و به‌جز کامپیوتر، روی پلتفرم‌های موبایل هم در دسترس است که از قضا در این دستگاه‌ها می‌توان لذت بیش‌تری هم از آن برد و در اوقات بیکاری، داستانش را پیگیری کرد. بخشی از Football Drama، به انتخاب دیالوگ‌های مختلف در صحبت با افراد سپری می‌شود که انتخاب‌های شما، می‌توانند روی ارتباطاتی که دارد و حتی کارتان تاثیر بگذارند. 

جدا از انتخاب دیالوگ‌ها، در Football Drama همچنین آن جنبه هدایت یک تیم فوتبال هم در نظر گرفته شده و شما می‌توانید با انتخاب کارت‌ها پیش از مسابقه، تاکتیک‌هایی که در ذهن دارید پیاده کرده و با تصمیماتی که بر پایه ریسک کردن یا نکردن طراحی شده‌اند، در طول مسابقه تیم‌تان را هدایت کنید. در مجموع، فوتبال دراما با اینکه اثر بی‌نقصی نیست، اما ارزش یک بار تجربه کردن را مخصوصا برای آن‌هایی که طرفدار فوتبال هستند، دارد.

شخصیت اصلی بازی Valfaris

Valfaris

Valfaris، از آن دست بازی‌هایی است که خیلی‌هایمان پس از پشت سر گذاشتن یک هفته شلوغ نیازش داریم! برای درک بهتر حال و هوای بازی، تصور کنید که اثری مثل Doom یا حتی Serious Sam، تبدیل به یک تجربه دو‌بعدی می‌شد و در دنیایی با گرافیک پیکسلی شدیدا چشم‌نواز و با موسیقی‌های هوی متال فوق‌العاده جریان داشت. نتیجه چنین اثری احتمال نزدیک‌ترین تجربه به چیزی می‌شد که در Valfaris شاهدش هستیم. 

اکشن دیوانه‌وار، گرافیک پرجزییات، موسیقی‌های متال درجه یک و انواع و اقسام سلاح‌ها برای کشتن دشمنان، Valfaris را به یک شوتر دوبعدی هیجان‌انگیز و نفس‌گیر تبدیل کرده‌اند

Valfaris، یک شوتر/پلتفرمر دوبعدی با ریتم بسیار تند است که شما را مجهز به انواع و اقسام اسلحه‌ها، به دل دنیایی پر از موجودات مختلف می‌برد تا با لت و پار کردن آن‌ها، مراحلش را پشت سر بگذارید. گرافیک بازی به‌سبک پیکسلی ولی شدیدا پرجزییات و زیبا طراحی شده و همانطور که اشاره کردیم، سازنده‌ها برای اینکه هیجان مخاطب را بالاتر هم ببرد، سراغ یک سری موسیقی هوی متال درجه یک برای بازی رفته‌اند که کاملا مناسب حال‌و‌هوای آن است. 

Valfaris حجم کمی دارد و کاملا اثری مناسب برای کسانی است که دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای آخر هفته‌شان می‌گردند. برای اینکه بیش‌تر مشتاق تجربه بازی شوید، بد نیست اشاره کنم که والفاریس نمره متای ۸۶ را هم کسب کرده که نشان از کیفیت بالایش دارد. 

نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با زومجی و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده