نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۰

بهترین بازی‌های گیم پس برای ایکس باکس سری ایکس و سری اس

با عرضه کنسول‌های نسل نهم مایکروسافت، مهم‌ترین سؤال مطرح شده برای کاربران این است که چه بازی‌هایی را روی دستگاه جدید خود امتحان کنند. در این مقاله، به معرفی این بازی‌ها پرداخته‌ایم.

مدت زیادی از عرضه کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌ باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نمی‌گذرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که مایکروسافت مانور بسیار زیادی رو آن داده است، گیم ‌پس است. سرویسی اشتراکی که با پرداخت مبلغی کم به‌صورت ماهیانه، کاربران به بازی‌های بسیار زیادی دست پیدا می‌کنند.

به‌دلیل تعدد بازی‌ها، یکی از اصلی‌ترین سؤال‌هایی که برای خریداران کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت پیش می‌آید، این است که در میان این همه بازی، کدام‌یک از بازی‌ها ارزش تجربه کردن را دارند. اگر می‌خواهید بدانید بهترین بازی‌های سرویس گیم‌پس مایکروسافت کدام‌ها هستند، با ما همراه باشید:

دانلود ویدیو از آپارات تماشا در یوتیوب 

به‌روزرسانی: بازی Red Dead Redemption 2 در حال حاضر از طریق سرویس گیم‌پس در دسترس قرار ندارد. 

قیمت ایکس باکس گیم پس و ویژگی‌های آن

ایکس باکس گیم پس پی سی گیم پس ایکس باکس آلتیمیت 
دسترسی به بیش از ۱۰۰ بازی کنسول
اضافه شدن متوالی بازی‌های جدید
اضافه شدن بازی‌های «ایکس باکس گیم استودیو» در روز عرضه
تخفیف‌های ویژه مشترکین
دسترسی به بیش از ۱۰۰ بازی پی‌سی
اضافه شدن متوالی بازی‌های جدید
اضافه شدن بازی‌های «ایکس باکس گیم استودیو» در روز عرضه
تخفیف‌های ویژه مشترکین
دسترسی به بیش از ۱۰۰ بازی باکیفیت روی کنسول، پی‌سی و دستگاه‌های اندروید
اضافه شدن متوالی بازی‌های جدید
اضافه شدن بازی‌های «ایکس باکس گیم استودیو» در روز عرضه
تخفیف‌های ویژه مشترکین
تجربه بازی‌ها به‌صورت استریم آنلاین (کلاد) روی تبدل و دستگا‌ه‌های اندروید.
دسترسی رایگان به ایکس باکس گلد برای تجربه آنلاین بازی‌ها
دسترسی به بازی‌های الکترونیک آرتز به‌لطف اشتراک EA Play
ماهیانه ۹.۹۹ دلار (اولین ماه ۱ دلار)
ماهیانه ۹.۹۹ دلار (اولین ماه ۱ دلار)
ماهیانه ۱۴.۹۹ دلار (ماه اول ۱ دلار)

حرکت سرگرمی‌های جمعی مثل تلویزیون و بازی‌های ویدیویی به سمت دیجیتالی شدن و اشتراک‌های ابری، خوشبختانه این امکان را برای افراد ایجاد کرده تا در هر لحظه‌ای که بخواهند، بازی مدنظر خود را پیدا کنند و از تجربه تماشا یا بازی کردن آن لذت ببرند. سرویس ایکس باکس گیم‌پس یکی از مهم‌ترین دلایل جا افتادن این قضیه در دنیای بازی‌ها بود و حالا که با شروع نسل جدید گیمرها احتمالا با چالش انتخاب بازی مواجه می‌شوند، این سرویس به کمک آن‌ها آمده است. 

برای شروع، بهترین گزینه‌ی ممکن رفتن به سراغ محصولات انحصاری مایکروسافت است. جایی که شرکت آمریکایی طی سال‌های گذشته، حسابی در آن سنگ تمام گذاشته و تجربه‌های منحصر بفردی را برای دارندگان کنسول‌های مایکروسافت رقم زده است. طرفدارهای ژانر شوتر با بازی‌هایی مثل Gears 4 و Gears 5، می‌توانند تجربیاتی به‌شدت جذاب و سرگرم‌کننده را از ژانر شوتر سوم‌شخص به‌دست بیاورند. اگر به اکشن‌های اول‌شخص علاقه‌مند هستید، می‌توانید با بازی Halo The Master Chief Collection وارد جهان «هیلو» بشوید. مجموعه‌ای که با تولدش توانست مراحل عظیم و سندباکس را در شریان‌های کالبد بازی‌های شوتر به‌جریان بندازد و تحولی بسیار بزرگ را در این سبک ایجاد کند. بازی مسترچیف کالکشن گنجینه‌ای ارزشمند به حساب می‌آید. گنجینه‌ای که ۴ قسمت ابتدایی سری هیلو را با تمامی محتویاتی که تا به امروز برای آن عرضه شده، در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

طرفدارهای ژانر شوتر بعد ازتجربه‌ ۴ قسمت ابتدایی سری هیلو، می‌توانند سراغ Halo 5 بروند که آن بازی هم به‌طور کامل روی سرویس گیم‌پس در دسترس قرار گرفته است. اگر از طرفدارهای بازی‌های ریسینگ هستید و دنبال بازی‌ای معرکه و ناب روی گیم‌پس می‌گردید، سری فورتزا انتظار شما را می‌کشد. بازی Forza Horizon 4 که جدیدترین قسمت از سری فورتزا تا به امروز محسوب می‌شود، گزینه‌ا‌ی فوق‌العاده برای اشخاصی است که به‌دنبال یک تجربه‌ی رقابتی / ریسینگ روی گیم‌پس هستند. 

عکس پس زمینه Halo Masterchief Collection

طرفدارهای آثار ماجرایی/پلتفرمر هم می‌توانند با سری Ori یعنی بازی‌های Ori and the Blind Forest و Ori and the Will of the Wisps ماجراهایی فوق‌العاده رو تجربه کنند. بازی‌ Gears Tactics هم نام انحصاری باکیفیت دیگر مایکروسافت این‌بار در ژانر استراتژی است که قطعا طرفداران این سبک از بازی را راضی نگاه خواهد داشت.

بعد از تجربه‌ بازی‌های انحصاری مایکروسافت، نوبت به بازی‌های ترد پارتی می‌رسد. اگر از طرفداران آثار نقش‌آفرینی یا جهان-باز هستید، تجربه‌ی بازی The Witcher 3 را به هیچ‌وجه از دست ندهید. بازی‌هایی که بدون اغراق، خیلی راحت این توانایی را دارند که شما را برای ۶ ماه یا حتی بیشتر مشغول خود کنند. اگر این ۲ بازی نتوانست عطش شما را برطرف کند، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ بازی‌های Fallout New Vegas و بازی The Outer Worlds بروید تا لذت وافر را از تجربه‌ی بازی‌های RPG باکیفیت ببرید.

در ژانر شوتر/اکشن اول‌شخص، شرکت‌های تردپارتی با بازی‌های معرکه‌ای به سرویس گیم‌پس آمدند. داشتن اشتراک گیم‌پس اجازه دسترسی به بازی‌های شاخصی از جمله دووم ایترنال و دیس‌آنرد ۲ را به شما می‌دهد. بازی‌هایی که بدون شک از بهترین‌های سبک خود در نسل هشتم به حساب می‌آیند. شوتر آنلاین Rainbow Six Siege Deluxe Edition، محصول محبوب یوبی‌سافت هم روی این سرویس مایکروسافت قرار دارد تا ساعت‌ها سرگرمی را در اختیار شما قرار بدهد.

گیمرهایی که دنبال تجربه‌ی داستان‌محور و ماجرایی/اکشن هستند، با تهیه‌ی اشتراک گیم‌پس می‌توانند بازی‌هایی مثل یاکوزا 0، Star Wars Jedi fallen Order، بازی Final Fantasy XV، نییر آتوماتا، A Plague Tale: Innocence، Hellblade: Senua's Sacrifice و موارد بیشتر این‌چنینی را تجربه کنند. برای گیمرهای ژانر وحشت هم ۲ بازی رزیدنت ایول ۷ و Alien Isolation روی سرویس گیم‌پس موجود است.

در ادامه بازی‌هایی مثل Dead Cells، Hollow Knight، تکن ۷، Age of Empires II Definitive Edition، Wasteland 3، Darksiders III، Bloodstained: Ritual of the Night، Streets of Rage 4 و Destiny 2 از جمله بازی‌هایی هستند که توانایی پوشش دادن انواع و اقسام سلیقه‌ها را دارند. اخیرا بازی‌هایی مثل Tetris Effect: Connected، Tell Me Why، Grounded، Carrion و Spritfarer به این سرویس راه پیدا کرده‌اند.

اما بازی‌های نام‌برده شده، بازی‌هایی هستند که هم‌اکنون در دسترس کاربران اشتراک گیم‌پس هستند. آینده برای این سرویس بسیار روشن است. بازی‌هایی مانند Medium، Halo Infinite، Psychonauts 2 و Stalker 2 تنها چند نمونه از بازی‌هایی هستند که به محض انتشار، در سرویس گیم‌پس قرار می‌گیرند. تازه باتوجه‌به خریداری شدن زنیمکس (شرکت مادر بتسدا) توسط مایکروسافت، می‌توان انتظار داشت که با عرضه بازی‌های این استودیو، آن‌ها در روز اول انتشار در دسترس کاربران سرویس گیم‌پس قرار بگیرند.

نظر شما در رابطه با سرویس گیم‌پس و سرویس‌های آن چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده