// دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۰

معرفی برنامه موبایل ایکس باکس

برنامه موبایل ایکس باکس، با اینکه آنطور که باید و شاید کامل نیست، اما به کاربران ایکس باکس اجازه می‌دهد تا روی بخش‌های مختلفی مثل فهرست دوستان مدیریت داشته باشند.

یکی از مواردی که در نسل هشتم بازی‌های ویدیویی شاهد آن بودیم، عرضه برنامه‌های مرتبط با کنسول‌ها بود. دراین‌میان مایکروسافت هم برنامه ایکس باکس را توسعه داد تا جامعه کاربری این پلتفرم در طول هر نسل بتوانند با دوستان خود راحت‌تر ارتباط برقرار کرده و همچنین مدیریت بهتری روی فهرست بازی‌ها و سایر موارد داشته باشند. بااین‌حال سؤال اصلی این است که در جریان سال‌های اخیر چه تغییراتی روی برنامه موبایل ایکس باکس اعمال شده و کاربران چه فعالیت‌هایی را می‌توانند ازطریق آن انجام دهند.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters

ویژگی‌های نمایش داده شده در صفحه اصلی

با بازکردن برنامه ایکس باکس روی گوشی هوشمند خود، یک بخش هایلایت از بازی‌های پرمخاطب در میان دوستان و بازی‌های جدیدی را مشاهده می‌کنید که درواقع، برای پروموت کردن محصولات در فروشگاه ایکس باکس مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه، بخش «دوستان فعال» قرار دارد. این قسمت همان فهرست دوستان آنلاین است و قادر به مشاهده‌ی دوستان آنلاین خود و اینکه درحال انجام چه کاری هستند، خواهید بود.

در قسمت فهرست دوستان، بازیکنان می‌توانند فهرست دوستان آنلاین و آفلاین خود را تماشا کنند

در ادامه چهار شاخه دیگر را در صفحه اول فروشگاه ایکس باکس مشاهده می‌کنیم. در اولین شاخه می‌توانید بازی‌های پیشنهادی را مشاهده کنید؛ بازی‌هایی که شبیه به آثار تجربه شده قدیم هستند یا اینکه مدت زیادی از تجربه آن‌ها می‌گذر و بد نیست که مجددا وارد جهان این دسته از بازی‌ها شوید.

دومین شاخه، به بازی‌های محبوب در میان دوستان شما مربوط می‌شود. این بخش شامل بازی‌هایی می‌شود که اعضای فهرست دوستان شما به دفعات متعددی آن‌ها را تجربه کرده یا همچنان مشغول تجربه‌ی آن‌ها هستند. این در حالی است که قسمت «بازی‌های پیشنهادی گیم پس» هم می‌تواند کمک حال آن دسته از افرادی باشد که به‌دنبال یک تجربه خوب و متفاوت در میان بازی‌های قرار گرفته در سرویس ایکس باکس گیم پس هستند.

آخرین قسمت هم به بازی‌های محبوب پلتفرم ایکس باکس مربوط می‌شود. فرق این قسمت با شاخه «محبوب در میان دوستان» این است که بازی‌های محبوب درمیان جامعه کاربری ایکس باکس نمایش داده می‌شود و تنها محدود به فهرست دوستان شما نیست.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters

فهرست دوستان

در بخش فهرست دوستان، بازیکنان می‌توانند فهرست دوستان آنلاین و آفلاین خود را تماشا کنند. همچنین می‌توانید یک پارتی ایجاد کرده و پس از دعوت از اشخاص مورد نظر، تنها با گوشی موبایل خود و بدون استفاده از کنسول یا حتی دسکتاپ، به صحبت با آن‌ها بپردازید. این در حالی است که از برنامه موبایل ایکس باکس می‌توانید به‌عنوان یک برنامه مخصوص چت کردن هم استفاده کنید.

جدا از موارد ذکر شده، کاربر می‌تواند کارهای مدیریتی مثل دیدن آخرین فعالیت‌ها، مسدود کردن، اضافه کردن به فهرست دوستان مورد علاقه و موارد مشابه دیگری را انجام دهد. در انتها اشارا کنم که ازطریق بخش جست و جو، می‌توانید اشخاص مورد نظر خود را پیدا کرده و به آن‌ها درخواست دوستی بفرستید.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters

خرید و دانلود بازی

چه در صفحه اصلی و چه در بخش جست و جو، کاربران ایکس باکس می‌توانند بازی مورد نظر خود را انتخاب و آن را خریداری کنند. همچنین پس از خرید بازی مورد نظر، می‌توانید آن را روی کنسول خود هم نصب کنید. البته قبل از انجام این کار، باید کنسول و برنامه ایکس باکس را به هم متصل کرده باشید.

چه در صفحه اصلی و چه در بخش جست و جو، کاربران ایکس باکس می‌توانند بازی مورد نظر خود را انتخاب و آن را خریداری کنند

نحوه اتصال هم بدین صورت است که ازطریق دستگاه اندرویدی یا دستگاه مبنی بر iOS خود باید برنامه ایکس باکس را باز کنید، با حساب کاربری خود وارد شوید و سپس از منو مورد نظر، کنسول خود را انتخاب کنید. دراین‌میان باید موارد مختلفی مثل متصل بودن به یک اینترنت را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال اگر کنسول به ADSL متصل باشد، نمی‌توانید ازطریق اینترنت سیم‌کارت این کار را انجام دهید.

در انتها بد نیست قبل از متصل شدن به کنسول خود، ابتدا از منوی کنسول وارد بخش تنظیمات و سپس Preferences شوید و Xbox App Connectivity را انتخاب کنید. حال مطمئن شوید که نحوه اتصال برای هر دستگاهی در حالت Allow قرار داشته باشد.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters

تنظیمات شخصی و مدیریت حساب کاربری

در قسمت تنظیمات شخصی، کاربران می‌توانند مواردی مثل نحوه نمایش آنلاین بودن یا آفلاین بودن خود برای سایر کاربران را تغییر دهند. همچنین می‌توانید بخش About را که مربوط‌به توضیحات در مورد خودتان می‌شود، تغییر دهید. در ادامه، بازیکنان دراین بخش می‌توانند هایلایت‌های حساب کاربری خود را هم تماشا کرده و آن‌ها را مدیریت کنند.

این هایلایت‌ها شامل تصاویر و ویدیوهایی می‌شود که از بازی‌های مختلف به ثبت رسانده‌اند. جدا از موارد ذکر شده، بد نیست اشاره‌ای هم به تنظیمات برنامه ایکس باکس داشته باشیم. دراین‌قسمت مواردی مثل متصل کردن حساب کاربری استیم و فیسبوک به حساب ایکس باکس لایو قرار داده شده است تا کاربران بتوانند شخصی‌سازی و مدیریت بیشتری روی حساب کاربری‌شان داشته باشند.

Zombie Haters
Zombie Haters
Zombie Haters

مدیریت فیلم و تصاویر

در برنامه ایکس باکس، شاخه‌ای به نام My Library تعریف شده است که در اینجا، می‌توانید تمامی آیتم‌های ضبط و ثبت شده خود را مشاهده کنید. این آیتم‌ها می‌تواند فیلم یا عکس باشد. با انتخاب هرکدام از آن‌ها، می‌توانید عکس یا فیلم مورد نظر را در شبکه‌های اجتماعی یا سایر دوستان خود در ایکس باکس لایو به اشتراک بگذارید.

مقاله‌های مرتبط:

برنامه فعلی ایکس باکس روی موبایل درحال حاضر آن‌چنان ویژگی‌های خاصی را در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد، اما مایکروسافت هم‌اکنون در حال توسعه نسخه جدیدی از این موبایل است تا جایگزین نسخه فعلی شود. متاسفانه هنوز اعلام نشده که برنامه موبایل جدیدی ایکس باکس در چه تاریخی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده