نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۹

نگاهی به تغییرات و پیشرفت‌های بازی Need for Speed Hot Pursuit Remastered

بالاخره روز موعود فرا رسید و اولین ریمستر از مجموعه نید فور اسپید منتشر شد. در ادامه با مرور اطلاعات و نگاهی به بهبودهای Hot Pursuit Remastered همراه زومجی باشید.

تنوع سبکی در بازی‌های ویدیویی باعث شده این صنعت نه‌تنها در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را به‌خود ببیند بلکه با پشت سر گذاشتن صنعت سینما، به سودآورترین حوزه سرگرمی نیز تبدیل شود. اینکه شما بتوانید در یک لحظه وسط میدان جنگ باشید و در لحظه‌ای دیگر در هیایوهی مسابقات اتوموبیل‌رانی، هر زمانیکه دوست دارید کنترلر تیم فوتبال مورد علاقه خود را به‌دست بگیرید و ساعتی بعد به دنیای پر شده از زامبی وارد شوید، قطعا هر آدمی را به‌وجد می‌آورد.

در این ‌میان یکی از ژانرهای پرطرفدار میان گیمرها مسابقات اتوموبیل‌رانی است. سرعت و سبقت به‌دلیل هیجان بالا و آدرنالینی که تولید می‌کند جنونی است که در روح و جان اکثر مردم نهادینه شده است. در دنیای واقعی و روزانه اما به‌دلایل مختلف در خوشبینانه‌ترین حالت با مشقت و سختی فراوانی بتوان این نیاز بشر را ارضا کرد. نیازی که برای رفع کردن آن نه‌تنها به یک ماشین مناسب و پرقدرت بلکه به یک مکان امن برای خود و دیگران نیز احتیاج است. پیش‌نیازهایی که باعث شده بسیاری نتوانند به علاقه خود دست پیدا کنند. اینجا است که ارزش واقعی بازی‌های ویدیویی نمایان می‌شود؛ صنعتی که باعث شده بدون خرید یک اتوموبیل گران‌قیمت و تنها با نشتن روی مبل راحتی جلوی تلویزیون این نیاز برطرف شود.

بیش از سه دهه پیش در شهر ونکوور کانادا استودیویی به‌نام Distinctive Software تأسیس شد؛ استودیوی بازی‌سازی که تولید و عرضه بازی‌های ریسینگ موفقی چون Stunts و Test Drive II: The Duel را در کارنامه خود دارد. نقطه عطف این استودیوی کوچک اما سال ۱۹۹۱ رقم خورد؛ زمانیکه شرکت الکترونیک آرتز با خرید و تغییر نام آن به Electronic Arts (EA) Canada زمینه تولید یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین مجموعه‌های بازی‌های ویدیویی را بنا کرد.

اولین بازی سری نید فور اسپید به نام The Need for Speed

در سال ۱۹۹۴ میلادی اثری تحت عنوان The Need for Speed منتشر شد؛ بازی ریسینگی که برای پلتفرم پی سی، پلی استیشن 1، 3DO و Saturn در دسترس قرار گرفت. شاید تیم سازنده بازی نیز حتی تصور اینکه ساخته آن‌ها در آینده بتواند تا این میزان تأثیرگذار باشد را نمی‌کرد. حال پس از گذشت ۲۶ سال از آن زمان، نید فور اسپید با فروش بیش‌از ۱۵۰ میلیونی خود و تبدیل شدن به‌عنوان یکی از موفق‌ترین مجموعه بازی‌های ویدیویی، به یکی از نمادهای این صنعت نیز بدل شده است.

امروز را نگاه نکنید که ‌به‌خاطر افت شدید و محسوس نید فور اسپید و همچنین وجود آثار باکیفیتی چون گرن توریسمو و فورتزا، کمتر کسی سراغ تجربه آن می‌رود؛ سال‌های نه‌چندان دور این ساخته الکترونیک آرتز بود که رویای نشستن پشت ماشین آرزوها و رجزخوانی و مسابقه دادن را به حقیقت تبدیل می‌کرد.

این مجموعه در کارنامه طویل خود نسخه‌های موفق و محبوبی چون Underground، Most Wanted وHot Pursuit را دارد. نسخه‌هایی که درکنار ارایه هیجانی وصف‌نشدنی، عاشقان این سبک از بازی‌های ویدیویی را ساعت‌ها روی صندلی میخکوب می‌کرد.

پس از اینکه چند سالی است نید فور اسپید از روزهای اوج خود فاصله زیادی گرفته و صادقانه بسیاری دیگر امیدی به بازگشت آن ندارند، الکترونیک آرتز دست به تصمیمی جدیدی گرفته است.  این شرکت در سال ۲۰۱۰ یعنی درست ده سال پیش با کمک استودیوی کرایتریون که پیش‌از آن توانایی خود را در ساخت بازی Burnout به همگان نشان داده بود، یک نسخه انقلابی از نید فور اسپید را تولید و منتشر کردند. بازی Need for Speed Hot Pursuit به‌عنوان شانزدهمین نسخه از این مجموعه توانست به یکی از موفق‌ترین و ماندگارترین بازی‌های سری نید فرو اسپید تبدیل شود. اگر بازی Burnout را تجربه کرده‌ باشید، باید خدمتتان عرض کنم که Hot Pursuit درواقع ترکیبی از آن بازی و سری نید فور اسید است.

 به‌همین دلیل الکترونیک آرتز چندی پیش با معرفی بازی Need for Speed Hot Pursuit Remastered برای اولین‌بار مفهوم ریمستر را به ذات این مجموعه وارد کرد. این نسخه توسط استودیو‌ی Stellar Entertainment ریمستر شده است؛ استودیویی سابقه‌دار که در تولید ریمستر بازی Burnout Paradise نیز همکاری‌های زیادی با استودیوی کرایتریون داشته است.

دانلود ویدیو از آپارات

 در همین رابطه معاون شرکت کرایتریون اعلام کرد که «ما بسیار مفتخر هستیم که توانستیم روح آن مسابقات را به پلتفرم‌های جدید و برای افرادی که به‌دنبال رقابت هستند، فارغ از نوع پلتفرم بازگردانیم.»

 حال به‌مناسبت فرا رسیدن زمان انتشار بازی، فرصت را غنیمت شمرده و تصمیم گرفتیم با هم نگاهی کلی به تغییرات و پیشرفت‌های این نسخه داشته باشیم.

چنانچه  تابه امروز حداقل یکی از نسخه‌های مجموعه نید فور اسپید را تجربه کرده باشید، احتمالا هم‌عقیده هستید که الکترونیک آرتز هیچ‌وقت به فکر ارایه یک داستان غنی و درگیرکننده‌ای در این سری نبوده است. اگر بازی Most Wanted را فاکتور بگیریم که گیم‌پلی خود را با داستانی قابل قبول در هم آمیخته بود، تنها هدف سایر نسخه‌های این مجموعه اول شدن در مسابقات، فرار از دست پلیس‌ها و همچنین دریافت شخصی‌سازی‌های بیشتر و جزیی‌تر بوده است. Need for Speed Hot Pursuit هم دنباله‌روی همین مسیر ساخته شده و از همان ابتدا حتی یکی از اعضای تیم سانزده بازی به‌صراحت اعلام کرده بود که در این نسخه داستان خاصی وجود ندارد و بازی تنها حول تعقیب ‌و گریز پلیس و سایر ماشین‌ها خلاصه شده است.

صحنه اکشن تصادف پلیس و ماشین مسابقه در بازی Need for Speed Hot Pursuit Remastered

همان‌طور که از نام این نسخه پیدا است، تیم سازنده سعی کرده با پررنگ کردن نقش پلیس در بازی، اثری پرتنش و هیجان‌انگیزی را به طرفداران خود ارایه دهد. گیمر در Hot Pursuit می‌تواند در دو نقش بازی را به پایان برساند؛ یا طرف قانون را گرفته و به‌عنوان پلیس، متخلفان جاده را تعقیب کرده و سعی به متوقف کردن آن‌ها کند یا در مقام یک راننده متبحر اما قانون‌شکن با مسابقه دادن و البته فرار از دست پلیس‌های گاها پیگیر، در بازی پیشرت کند. البته باید توجه داشته باشید که تیم سازنده این امکان را هم فراهم کرده تا گیمر هر زمانیکه مایل بود بین این دو حالت سوییچ کرده تا ارزش تکرار بازی همچنان حفظ و از یکنواختی آن جلوگیری شود.

در NFS Hot Pursuit هم می‌توان در نقش پلیس بازی را انجام داد و هم به‌عنوان راننده عادی

باوجود اینکه برخلاف اکثر نسخه‌های مجموعه نید فور اسپید، در Hot Pursuit نمی‌توان به‌صورت جزیی ماشین خود را شخصی‌سازی کرد، اما از طرفی امکانات و تجهیزات فراوانی در اختیار گیمر قرار داده شده است؛ به‌عنوان مثال سیستم EMP، مختل‌کننده سیستم برق اتوموبیل، و Spike Strips، میخ‌هایی که از خودرو جدا شده و روی جاده پهن می‌شوند، به‌صورت مشترک هم روی ماشین‌های پلیس و هم خلافکاران، توربو و سیستم Jammer، مختل‌کننده سیستم مخابراتی پلیس، برای خلافکاران و درخواست هلی‌کوپتر و سدراه کردن جاده تنها برای پلیس‌ها طراحی و تعبیه شده‌اند.

فرار ماشین مسابقه از دست پلیس در بازی Need for Speed Hot Pursuit Remastered

پس از به پایان رساندن هر یک از مسابقات امتیازاتی تحت عنوان Bounty به شما تعلق می‌گیرد که براساس آن‌ها می‌توان در بازی پیشرفت کرده و اتوموبیل‌های جدیدی را آزاد کنید.

به‌لطف پشتیبانی از کراس پلی، فارغ از نوع پلتفرم با دوستان خود در Hot Pursuit رقابت کنید

بازی در شهر خیالی Seacrest امریکا در جریان است؛ شهری با حال‌وهوای ساحلی، کوهستانی، جنگلی و بیابانی شبیه‌ به واشنگنتون و کالیفورنیا که وسعتی بیش‌از ۱۶۰ کیلومتر دارد. از آنجایی که تیم سانزده به‌صورت رسمی اعلام کرد که نسخه ریسمتر بازی با رزولوشن 4K اجرا می‌شود، می‌توان امیدوار بود که بازی حداقل از جنبه‌های بصری و گرافیکی مخاطبان خود را راضی نگه دارد. در این نسخه درکنار جنبه‌های بصری، مواردی همچون رابط کاربری، تکسچر‌های داخل بازی و تنظیمات AA/SSAO  نیز پیشرفت قابل‌توجهی پیدا کرده‌اند.

بازی Need for Speed Hot Pursuit علاوه‌بر کسب نظرات مثبت منتقدین، توانست در زمان انتشار بیش‌از سی عنوان جایزه را به‌ خود اختصاص دهد. در ادامه به چند نمونه از آن‌ها اشاره شده است:

  • بهترین بازی ریسینگ در رویداد Game Critics’ Awards سال ۲۰۱۰
  •  جایزه BAFTA به‌خاطر ارایه سیستم چندنفره اتولاگ در سال ۲۰۱۱
  • بهترین بازی ریسینگ از طرف نشریات مختلف
  • بهترین بازی رانندگی در رویداد Spike Video Game سال ۲۰۱۰
  • بهترین بازی ریسینگ در آکادمی هنرهای تعاملی و علمی در سال ۲۰۱۱
  • نامزد بازی ویدیویی مورد علاقه در رویداد Nickelodeon Kids' Choice Awards در سال ۲۰۱۱

حضور هلی کوپتر و پلیس در بازی ریسینگ Need for Speed Hot Pursuit Remastered

الکترونیک آرتز و کرایتریون پس از اینکه در سال ۲۰۱۰ بازی Hot Pursuit را روانه بازار کردند، رفته رفته با انتشار به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های الحاقی جدید رایگان و همین‌طور پولی، سعی کردند علاوه‌بر رفع ایرادهای بازی، چندین اتوموبیل و ویژگی‌های جدیدی نیز به آن اضافه کنند. حال باتوجه به اطلاعات موجود در نسخه ریمستر بازی، تمام بسته‌های الحاقی آن ازجمله  Super Sports Pack،  Dangerous Pack، Lamborghini Untamed Pack و Porsche Pack در Need for Speed Hot Pursuit Remastered به‌همراه قابلیت Photo-Mode جدید در دسترس گیمرها قرار خواهد گرفت. این بسته‌های الحاقی ۶ ساعت گیم‌پلی و بیش از ۳۰ چالش مختلف را به بازی اضافه می‌کنند.

بسیاری از گیمرها اعتقاد دارند بخش آنلاین و چندنفره در یک بازی لذتی به‌مراتب بیشتر از بخش داستانی و تک‌نفره دارد. اگر نسخه اصلی بازی را تجربه کرده باشید، احتمالا در جریان هستید که Hot Pursuit دارای چند حالت آنلاین است؛ بخشی به‌نام Online Races که به‌دور از هیاهوی جنبه‌های اکشن بازی، بیشتر مهارت رانندگی گیمر را مورد آزمایش قرار می‌دهد. حالت دوم که تحت عنوان رویداد Hot Pursuit شناخته می‌شود، دقیقا نقطه مقابل بخش قبلی است و در آن پلیس‌های مجهز باید پیش‌از رسیدن رانندگان به نقطه پایان آن‌ها را متوقف کنند.

تعقیب و گریز پلیس و ماشین سواری در بازی Need for Speed Hot Pursuit Remastered

سرویس اتولاگ برای بخش آنلاین و در نقش یک شبکه اجتماعی در بازی طراحی و تعبیه شده است

تیم سازنده ۱۰ سال پیش با معرفی و راه‌اندازه یک سرویسی به‌نام اتولاگ سعی کرد این گروه را نیز سرگرم کند. اتولاگ درواقع یک شبکه اجتماعی است که می‌توانید در آن نتایج مسابقات سایرین را رصد کرده و خود را در بین بازیکنان برتر قرار دهید. علاوه‌بر این قادر خواهید بود تا براساس نوع فعالیت‌های خود و دوستانتان چالش‌های رقابتی متفاوتی را که این سیستم به شما پیشنهاد می‌دهد را انجام دهید. از آنجایی که خوشبختانه Hot Pursuit Remastered از ویژگی کراس‌پلی پشتیبانی می‌کند اتولاگ نیز کاملا با این قابلیت هماهنگ شده است؛ بنابراین شما می‌توانید فارغ از نوع پلتفرمی که در اختیار دارید، دوستان خود را به چالش دعوت کنید.

بازی Need for Speed Hot Pursuit Remastered براساس پلتفرم مقصد، با بهبودهای گرافیکی متفاوتی دردسترس کاربران  قرار خواهد گرفت. طبق اطلاعات رسمی منتشر شده، دارندگان کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 قادر خواهند بود بازی را با رزولوشن 1080P و نرخ ۳۰ فریم برثانیه اجرا کنند. این در حالی است که نسخه پیشرفته کنسول‌های نسل هشتم یعنی پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس وان ایکس دو حالت گرافیکی را به گیمر پیشنهاد می‌دهند؛ حالت اول اجرای بازی با رزولوشن 1080P و نرخ ۶۰ فریم برثانیه و حالت دوم رزولوشن 4K ولی این‌بار با نرخ ۳۰ فریم برثانیه است. داستان اما برای کاربران کنسول هیبریدی نینتندو سوییچ کمی متفاووت است؛ نسخه‌ی نینتندو سوییچ بازی قرار است با وضوح تصویر 1080P با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه (درحالت متصل به تلویزیون) و 720P با همان نرخ فریم (در حالت دستی) اجرا شود. افرادی هم که بازی را روی پلتفرم پی سی تجربه می‌کنند، باتوجه به نوع سخت‌افزار خود می‌توانند تا رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم برثانیه نیز آن را اجرا کنند.

پلیس و موانع برای سد راه کردن ماشین سواری در بازی Need for Speed Hot Pursuit Remastered

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم‌عامل: ویندوز 10 نسخه ۶۴ بیتی
  •  پردازنده: (AMD) Phenom II X4 965 یا اینتل Core i3-2120
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: Radeon HD5750 یا انودیا جی‌فورس GTS 450
  • فضای مورد نیاز: ۴۵ گیگابایت
  • DirectX: نسخه ۱۱

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم‌عامل: ویندوز 10 نسخه ۶۴ بیتی
  • پردازنده: (AMD) FX-8350 یا اینتل Core i5-350K
  • حافظه رم: ۸ گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: (AMD) Radeon R9 270x یا انویدیا جی‌فورس GTX 660
  • فضای مورد نیاز: ۴۵ گیگابایت
  • DirectX: نسخه ۱۱

 بازی Need for Speed Hot Pursuit Remastered ۱۶ آبان (۶ نوامبر) با برچسب قیمت ۳۹.۹۹ دلار برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ و ۱۰ دلار ارزان‌تر یعنی با قیمت ۲۹.۹۹ دلار برای پلتفرم پی سی منتشر شد.

اگر شما هم از طرفداران سری نید فور اسپید هستید و نسخه اصلی بازی Need for Speed Hot Pursuit را تجربه کرده‌اید، لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود از ریمستر آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده