// جمعه, ۷ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۹

بررسی تغییرات فصل چهارم از چپتر دوم Fortnite

اپیک فصل چهارم از چپتر دوم فورتنایت را پنجشنبه ۶ شهریور ماه در دسترس قرار داد و شاهد یک کراس‌اور بزرگ میان فورتنایت و مارول هستیم.

از اوایل هفته بود که شایعاتی حول فصل چهارم از چپتر دوم فورتنایت به گوش رسید. اینکه اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده و ناشر Fortnite، قرار است که همکاری بسیار بزرگ با مارول داشته باشد. همچنین یک تیزر هم از فصل چهارم منتشر شده بود که کاراکتر ثور را پشت لوگو فورتنایت نشان می‌داد. کاربران در این فکر بودند که احتمالا ثور کاراکتر ویژه بتل‌پس فصل چهارم باشد، بااین‌حال پنجشنبه ظهر ۶ شهریور ماه فصل چهارم بازی فورتنایت چپتر 2 در دسترس قرار گرفت و شاهد یکی از متفاوت‌ترین فصل‌های فورتنایت تابه‌امروز هستیم.

ثور در حال نگاه کردن به محیط Doom

کاراکترهای جهان مارول دارای شیوه‌ی مبارزه‌ای مخصوص‌به خود هستند

فصل چهارم بازی فورتنایت چپتر 2 با نام Nexus War در دسترس قرار گرفته است و شاهد یک کراس‌اور بزرگ میان فورتنایت و مارول هستیم؛ جایی‌که قهرمان‌های مارول نظیر ولورین، ثور، آیرون من، گروت و تعدادی دیگر از کاراکترها برای نابودی گالاکتوس، بلعنده جهان، وارد جهان فورتنایت شده‌اند. در ادامه نگاهی به تغییرات نقشه بازی، بتل پس، و ساختار قهرمان‌ها و مکانیسم‌ آن‌ها در بازی خواهیم انداخت. 

فصل چهارم به‌صورت کامل به قهرمان‌های مارول اختصاص دارد. همچنین تغییراتی هم در نقشه فورتنایت اعمال شده تا بیش‌ازپیش حضور این ابرقهرمان‌ها حس شود. اولین و جالب‌ترین مورد، این است که دیگر خبری از جزیره همیشگی بازی نیست و کاربران قبل از اینکه سوار بتل باس بازی شوند، در Shield Helicarrier یکدیگر را ملاقات می‌کنند. این در حالی است که فصل‌های گذشته، بازیکنان در یک جزیره کوچک در نزدیکی نقشه اصلی فورتنایت، اسپاون می‌شدند. 

مجسمه دکتر دوم در وسط محیط Doom

همچنین شاهد اضافه شدن محل‌هایی هستیم که درکنار آن‌ها یک هواپیما Quinjet هم حضور دارد. در این بخش از نقشه فورتنایت، ربات‌های آیرون من را مشاهده می‌کنید که با کشتن آن‌ها می‌توانید سلاح Stark Energy Rifle را کسب کنید؛ سلاحی که ظاهرا قدرت بسیار بالایی هم دارد و به‌واسطه‌ی آن می‌توانید سایر بازیکنان‌ها را به‌سرعت از بین ببرید. همچنین شاهد بازگشت پهپادهایی هستیم که Supply Dropها را حمل می‌کردند. بازیکنان با شلیک و ازبین‌بردن این Supply Dropها، می‌توانند آیتم‌های مختلفی را کسب کنند. 

بازیکنان باتوجه‌به نحوه بازی کردن خود می‌توانند از سلاح‌های Mystic استفاده کنند

در ادامه، یک خبر بد هم برای کاربران علاقه‌‌مند به محیط Pleasant Park وجود دارد. در فصل چهارم، شاهد تغییر این محیط به Doom's Domain هستیم و دکتر دوم، Pleasant Park را از آن خود کرده است. بااینکه Doom's Domain تاحدی شبیه‌به Pleasant Park است، اما شاهد یک مجسمه از دکتر دوم در این محیط هستیم. همچنین زیر زمین فوتبال هم یک گاوصندوق بسیار بزرگ تعبیه شده که خود دکتر دوم درقالب یک باس از آن محافظت می‌کند. بازیکنان با شکست دادن دکتر دوم می‌توانند دو آیتم Arcane Gauntlets و Mystical Bomb را کسب کنند. سلاح Arcane Gauntlets دارای مهمات بی‌نهایت است و گلوله‌های مغناطیسی را به سمت دشمنان پرتاب می‌کند. این در حالی است که Mystical Bomb، آسیب بسیار زیادی را به‌سایر بازیکنان وارد کرده و آن‌ها را به هوا پرتاب می‌‌کند. دراین‌میان اشاره کنم که بین استفاده از هر بمب، ۲۰ ثانیه باید منتظر بمانید. ازاین‌رو استفاده مناسبی از آن داشته باشید.

ولورین در قالب کاراکتر ویژه بتل پس فورتنایت

از دیگر محیط‌های جدید فصل چهارم از چپتر دوم فورتنایت Sentrinal Graveyard اشاره کرد. در این محیط یک غول عظیم الجثه در محیط قرار دارد که  با پریدن روی دست آن، می‌توانید خود را به هوا پرتاب کنید. صحبت از قهرمان‌ها و سلاح‌های آن‌ها شد، اپیک گیمز سلاح‌های قهرمان‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کرده که کاربران استفاده‌ی مفیدی از آن داشته باشند. جدا از Stark Energy Rifle و Arcane Gauntlets، سلاح Mystic کاراکتر گروت به شما اجازه می‌دهد تا خود را داخل شاخه‌ درخت کرده و به شکل یک توپ در محیط حرکت و خود را به سرعت از محیط خطر دور کنید. 

کاربران بتل‌پس فصل چهارم از چپتر دوم فورتنایت را می‌توانند با پرداخت ۹۵۰ وی‌باکس خریداری کنند و همانند قبل، با انجام چالش‌های هفتگی و تجربه‌ی بازی، XP دریافت می‌کنید. در ادامه سطح خود را بالاتر خواهید برد و پاداش‌های مختلفی را کسب می‌کنید. کاراکترهای بتل‌پس فصل چهارم، کاراکترهایی از جهان مارول هستند. همچنین هرکدام از آن‌ها چالش‌های مخصوصی دارند که با انجام‌شان، اسکین جدیدی را برای شخصیت مورد نظر آزاد خواهید کرد. همچنین اشاره کنم که در میان کاراکترهای درنظر گرفته شده، ولورین کاراکتر ویژه بتل پس این فصل به حساب می‌آید؛ همانند آکوامن و ددپول که در فصل‌های گذشته در اختیار کاربران قرار داده شدند. 

آیرون من و چالش های او در بتل پس فورتنایت

در انتها نظر شما کاربران زومجی در مورد فصل چهارم از چپتر دوم بازی Fortnite چیست؟ 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده