// جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰

تغییرات فصل دوم از چپتر دوم Fortnite

پنجنشبه یک اسفند ماه فصل دوم از چپتر دوم بازی فورتنایت در دسترس کاربران قرار گرفت و در این مطلب نگاهی به تغییرات و بتل پس فصل جدید خواهیم داشت.

فصل اول از فورتنایت چپتر 2 را می‌توان طولانی‌ترین فصل بازی از زمان عرضه فورتنایت تابه‌امروز دانست. پس از پایان چالش‌های هفتگی فصل اول، اپیک گیمز (Epic Games)، سازنده و ناشر Fortnite، با ارائه محتویات مختلف مثل رویداد هالووین، تعطیلات سال نو و همچنین کراس‌اورهای مختلف مثل هارلی کوئین، سعی کرد سرورهای فورتنایت را همچنان شلوغ نگه دارد. بالاخره پس از تقریبا دو ماه انتظار، فصل دوم فورتنایت چپتر 2 با یک آپدیت بزرگ در تاریخ یک اسفند ماه در دسترس کاربران تمامی پلتفرم‌ها قرار گرفت. همانند فصل‌های گذشته، فصل جدید فورتنایت شامل یک بتل پس با محتویات جدید، تغییراتی در نقشه بازی و همچنین اضافه شدن و کاسته شدن آیتم‌‌ها می‌شود که در این مطلب نگاهی به آن‌ها خواهیم انداخت. با شروع بازی، یک ویدیو سینمایی نمایش داده می‌شود. در جریان تریلر سینمایی فصل دوم از چپتر دوم Fortnite، شاهد معرفی کاراکترهای جدید و همچنین نگاهی به بعضی از آیتم‌های جدید هستیم.

فورتنایت

تماشا از یوتیوب

ددپول کاراکتر مخفی سیزن پس فصل دوم از چپتر دوم فورتنایت است

در بخش بتل پس، بازیکنان با پرداخت ۹۵۰ وی-باکس می‌توانند صاحب بتل پس شوند. تغییری که در بتل پس فصل دوم نسبت‌به فصل اول رخ داده، در نمایش چالش‌ها و کسب اسکین‌های مختلف کاراکترهای بازی است. بازیکنان با رسیدن به سطح‌های مختلف، می‌توانند کاراکترهای تازه‌ای را آزاد کنند. همچنین برای آزاد کردن اسکین کاراکترها، باید بین فرقه‌های Ghost یا Shadow، یک مورد را انتخاب کنید. درواقع این دو فرقه مربوط‌به بخش داستانی فورتنایت چپتر 2 می‌شود و کاراکترها در هریک از این دو گروه، اسکین‌های مخصوصی دارند. نحوه کسب جوایز هم مثل گذشته، بدین صورت است که باید با بازی کردن XP کسب کنید و سطح خود را بالا ببرید. اگر بتوانید سطح خود را به ۱۰۰ برسانید و تمامی جوایز را کسب کنید، در مجموع ۱۵۰۰ وی-باکس کسب خواهید کرد که به‌راحتی می‌توانید بتل پس فصل آینده را هم به‌صورت رایگان خریداری کنید. هر بتل پس، یک کاراکتر مخفی را هم در خود جای داده است. در انتهای ویدیو معرفی بتل پس فصل دوم فورتنایت چپتر 2، شاهد کاراکتر ددپول هستیم که گفته می‌شود، وی همان کاراکتر مخفی بتل پس فصل دوم است. البته او چالش‌های مخصوص‌به خود را دارد که باید آن‌ها را انجام دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های بتل‌پس فورتنایت در فصل دوم از چپتر دوم، این است که بعضی از کاراکترها و آیتم‌ها دارای Bonus هستند. Bonus آیتم‌ها و کاراکترها هم بدین شکل است که ویژگی اضافه‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهند. برای مثال، کاراکتر سطح ۱۰۰ هر سلاحی را به که دست بگیرد، طلایی رنگ می‌شود.

فورتنایت

تماشا از یوتیوب

پاداش‌های رایگانی هم در بتل پس برای آن دسته از افرادی که بتل پس را خریداری نکرده‌اند، درنظر گرفته شده است

با شروع هر فصل از فورتنایت، تغییراتی روی نقشه بازی اعمال می‌شود. گروه Agency که به دو فرقه ذکر شده تقسیم می‌شود، مخفیگاه‌های مختلفی در گوشه و کنار نقشه بازی دارد. همچنین چهار محیط جدید هم به بازی اضافه شده است که از میان آن‌ها می‌توان به اضافه شدن یک دکل نفتی در منطقه‌ای دور از ساحل و یک قایق بادبانی غول پیکر در محیط بازی اشاره کرد. در بخش گیم‌پلی هم سلاح‌ها و آیتم‌هایی مثل تله‌های آسیب‌رسان، سلاح P90 و تمامی سلاح‌های Bolt Action از بازی حذف شده‌اند. همچنین سلاح‌هایی مثل مینی‌گان، تمامی سلاح‌های دارای صدا خفه‌کن و بمب C4 به حالت رقابتی بازی برگشته‌اند. در ادامه، درهای جدیدی هم به بازی اضافه شده است که یک Turret نگهبان بالای این درها قرار دارند و برای باز کردن آن‌ها، باید از اسکنر آی‌دی مخصوصی استفاده کنید. جعبه‌های جدیدی هم به بازی اضافه شده است که دارای لوت‌های متعددی هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های گیم‌پلی در فصل دوم، این است که می‌توانید آیتم‌های مثل Shield و جعبه کمک‌های حرفه‌ای را به سمت دوستان خود پرتاب کنید تا آن‌ها را بردارند. بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه موارد دیگری در جریان فصل دوم از چپتر دوم به فورتنایت اضافه می‌شود. در حال حاضر ۱۰ هفته چالش برای بازیکن‌ها درنظر گرفته شده است و فصل دوم تا انتهای ماه آوریل (هفته دوم اردیبهشت ۹۹) ادامه خواهد داشت.

Overwatch

آخرین مورد، مربوط به تغییرات ظاهری رابط کاربری بخش بتل پس می‌شود. با باز کردن شاخه بتل‌پس، وارد مخفیگاه گروه The Agency می‌شوید. این بخش شامل موارد مختلفی است که از میان آن‌ها می‌توان‌به میز چالش‌ها اشاره کرد. در این میز می‌توانید چالش‌های هفتگی، چالش‌های انجام شده و چالش‌های کاراکترهای بازی را مشاهده کنید. نکته جالبی که وجود دارد، این است که مکان هر چالش در نقشه بازی قرار داده شده است و زمانی‌که وارد بازی می‌شوید، می‌توانید مکان چالش‌ها را در بازی هم تماشا کنید. در انتها شما کاربران زومجی هم نظرات و کشفیات جدید خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده