// سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۱

لحظات بزرگ و ماندگار در اسکار 2020

اسکار ۲۰۲۰ با تمام فراز و نشیب‌های خود به پایان رسید و در این مقاله نگاهی به لحظات بزرگ و جالب اسکار ۲۰۲۰ خواهیم انداخت.

مراسم اسکار 2020 هم به پایان رسید، اما موردی که از این مراسم همیشه در خاطره‌ها باقی می‌ماند، تصاویر و ویدیوهای به یادماندنی هستند که همیشه در سطح اینترنت می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. اسکار امسال هم مواردی جالب داشت. از برنده شدن فیلم انگل (Parasite) در چهار بخش مختلف گرفته تا اجرای امینم که آهنگ Lose Yourself را اجرا کرد؛ آهنگی که در سال ۲۰۰۳ جایزه اسکار را از آن خود کرده بود. در این مقاله نگاهی به لحظه‌های بزرگ و به یادماندنی اسکار ۲۰۲۰ خواهیم انداخت که در جریان آن شاهد عکس‌العمل‌ها و لحظات جالبی هستیم.

هنرپیشه‌های فیلم انگل روی فرش قرمز

در جریان فرش قرمز اسکار ۲۰۲۰، اعضای فیلم انگل به روش جالبی خوشحالی و هیجان خود را به‌نمایش گذاشتند.

تماشا در توییتر

اسکار ۲۰۲۰

پیام مخفی کت ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن، بازیگر سینما، کت جالبی پوشیده بود که روی آن، اسم تمامی کارگردان‌های زنی نوشته شده بود که برای مراسم امسال، کاندیدا نشده بودند. نکته جالب‌تر این است که هر پنج کارگردان اسکار ۲۰۲۰، مرد بودند.

اسکار ۲۰۲۰

ظاهر تیموتی شالامه

تیموتی شالامه، بازیگر فیلم Little Woman، در مراسم اسکار ۲۰۲۰ لباسی را به تن کرده بود که او را شبیه به مکانیک‌ها و تعمیرکارهای ماشین نشان می‌داد. نوع لباس او واکنش‌های مختلفی را در فضای مجازی به خود اختصاص داد. همچنین لباس تیموتی، شباهت‌هایی به لباس کریستین بیل در فیلم Ford V. Ferrari داشت.

اسکار ۲۰۲۰

سخنرانی قوی متیو چری و کرن روپرت تالیور

پس از برنده شدن انیمیشن کوتاه Hair Love در بخش بهترین انیمیشن کوتاه، متیو چری، بازیکن سابق NFL به اهمیت صحبت‌های کرن روپرت تالیور، معاون ارشد بخش انیمیشن سونی پیکچرز در مورد نمایندگی در فیلم‌ها اشاره کرد. تالیور دراین‌باره گفته بود:

نمایندگی اهمیت بسیار بالایی دارد، مخصوصا در کارتون‌ها؛ زیرا کارتون‌ها اولین فیلم‌هایی هستند که ما در طول زندگی تماشا می‌کنیم و و زندگی خود را بر پایه آن‌ها شکل می‌دهیم. ما می‌خواهیم موی مشکی را به یک چیز عادی تبدیل کنیم. این مشکل جدی است که حال حاضر شاهد آن هستیم. اگر بتوانیم کمک کنیم که این فیلم در تمامی ۵۰ ایالت نمایش داده شود، می‌تواند جلوی رخ دادن اتفاق‌هایی مثل ماجرای دآندره آرنولد را بگیرد.

در پایان متیو چری ادای احترام خود را به کوبی برایانت هم نشان داد.

تماشا از یوتیوب

انیمیشن Frozen 2

اجرای آهنگ Into the Unknown توسط ۱۰ صداپیشه کاراکتر السا

ایدینا منزل، صداپیشه کاراکتر السا در Frozen 2، در مراسم اسکار روی صحنه آمد تا اولین اجرای امشب را به خود اختصاص دهد. وی درکنار ۹ صداپیشه دیگر السا در کشورهای مختلف، آهنگ Into the Unknown را اجرا کرد. همچنین Aurora، خواننده و ترانه‌سرای نروژی هم در پس‌زمینه این اجرا، آن‌ها را یاری می‌کرد.

تماشا از یوتیوب

اسکار ۲۰۲۰

روی صحنه آمدن بونگ جون-هو و هان جین-ون برای اولین جایزه فیلم انگل

تمامی جایزه‌های دریافت شده توسط فیلم انگل، لایق اشاره است، اما بهترین اتفاق در مورد این فیلم، برنده شدن جایزه بهترین فیلم‌نامه اورجینال است. در زمان سخنرانی پس از دریافت جایزه، بونگ جون-هو، کارگردان فیلم انگل، در حال نگاه کردن به جایزه اسکار خود است. این اولین اسکار کشور کره جنوبی به حساب می‌آید و احتمالا این احساس را دارد که لحظه تاریخی را به ثبت رسانده است. همچنین نوع نگاه کارگردان انگل، مورد توجه رسانه‌ها و اشخاص مختلف در توییتر قرار گرفت.

واکنش بیلی ایلیش

در جریان شوخی کردن‌ مایا رودولف و کریستین ویگ در مورد اجرای خواننده‌ها بین معرفی‌های مراسم، بیلی ایلیش، خواننده و برنده جایزه گرمی، به عجیب‌ترین روش ممکن به شوخی آن‌ها لبخند زد. بعضی‌ها هم در فضای مجازی بر این باور هستند که بیلی ایلیش به چهره خود روی صفحه‌نمایش واکنش نشان داده است.

اسکار ۲۰۲۰

اجرای امینم

در جریان یک کلیپ از لحظات موسیقی سینما، امینم، خواننده موسیقی رپ، روی صحنه آمد و آهنگ Lose Yourself را اجرا کرد. بعضی از افراد حاضر در سالن نظیر کلی-ماری ترن، بازیگر فیلم Star Wars: The Last Jedi، با آهنگ امینم همراه شدند. نکته‌ی جالب این اجرا، مارتین اسکورسیزی بود که ظاهرا به خواب فرو رفته بود و ایدینا منزل هم سردرگم و خجالت‌زده به‌نظر می‌رسید. همچنین بیلی ایلیش هم یک‌بار دیگر چهره منحصربه‌فرد خود را به‌نمایش گذاشت.

تماشا از یوتیوب

اسکار ۲۰۲۰

پیانو نواختن رندی نیومن

در جریان مراسم اسکار ۲۰۲۰، رندی نیومن، خواننده و ترانه‌سرا آمریکایی، قطعه‌ی بسیار زیبایی را با پیانو اجرا کرد که در ادامه می‌توانید آن را تماشا کنید.

تماشا از یوتیوب

اسکار ۲۰۲۰

گربه‌ها

در جریان معرفی جایزه اسکار بهترین جلوه‌های بصری، ربل ویلسون و جیمز کوردن، هنرپیشه‌های فیلم Cats، روی صحنه آمدند. نکته‌ی جالب حضور این دو شخص، این بود که با همان ظاهر خود در فیلم گربه‌ها روی صحنه آمده بودند. همچنین ربل ویلسون اعلام کرد که هیچ شخصی جز این دو نفر، نمی‌تواند اهمیت جلوه‌های بصری را درک کند.

اسکار ۲۰۲۰

خوشحالی بونگ جون-هو

پس از اینکه بونگ جون-هو جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را از آن خود کرد، در مورد تغییر معنادار در یک دسته صحبت کرد. همچنین وی در انتها اعلام کرد که آماده است تا امشب خوشحالی خود را جشن بگیرد.

اسکار ۲۰۲۰

اجرای التون جان

یکی از بخش‌های جالب اسکار  ۲۰۲۰، حضور التون جان، خواننده و ترانه‌سرا، بود که روی صحنه آمد و آهنگ (I’m Gonna) Love Me Again را اجرا کرد؛ آهنگی که جایزه بهترین موسیقی اورجینال را برای فیلم Rocketman از‌ آن خود کرد.

تماشا از یوتیوب

انتخاب بونگ جون-هو به‌عنوان بهترین کارگردان

به‌عنوان سومین جایزه فیلم پاراسایت، بونگ-جون-هو جایزه بهترین کارگردانی را به خانه برد. او در طول صحبت‌های خود به مارتین اسکورسیزی اشاره کرد که در جوانی فیلم‌های اسکورسیزی برای او الهام بخش بوده‌اند. همچنین به موفقیت‌های کوئنتین تارنتینو هم اشاره کرد.

فیلم Parasite

پاراسایت به‌عنوان بهترین فیلم

پس از کسب سه جایزه مختلف، پاراسایت به‌عنوان بهترین فیلم انتخاب شد. همچنین انگل، اولین فیلمی است که زبانی جز انگلیسی دارد و بهترین جایزه آکادمی جوایز را از آن خود می‌کند. همچنین در ادامه میکی لی، یکی از اشخاص سرشناس سرگرمی کره، در مورد ویژگی‌های بونگ جون-هو صحبت کرد. وی دراین‌باره اعلام کرد:

من واقعا می‌خواهم که از کارگردان بونگ تشکر کنم. تشکر می‌کنم که خود واقعیت هستی. من به همه چیز در مورد او علاقه دارم؛ از لبخندش، از موهای او و همچنین نحوه راه رفتن و صحبت کردن کارگردان بونگ. از همه مهم‌تر، از نحوه کارگردانی کردن او هم خوشم می‌آید.

نظر شما کاربران زومجی در مورد اتفاقات مراسم اسکار چیست؟ کدام لحظه را دوست داشتید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 


منبع Polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده