نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۹

Unto The End؛ ماجراجویی در دنیایی بی‌رحم برای بازگشت به آغوش خانواده

استودیوی Two Ton با بازی Unto The End یک ماجراجویی خشن و بی‌رحمانه را تقدیم بازیکنان می‌کند که در آن مبارزه و پیکار آخرین موردی است که بازیکنان باید به آن روی آورند.

جهان یخ‌زده‌ی بازی Unto the End مکان آرام و متروکی است که سرنوشت یک پدر در آن رقم می‌خورد؛ پدری که تنها با یک شمشیر و خنجر باید سفر خطرناکی را برای بازگشت به آغوش خانواده و خانه آغاز کند. بااین‌حال باید دید که آیا پس از مبارزه با شرایط نامساعد جوی، کاوش در محیط و جان سالم به در بردن از حوادث پرمخاطره، خانواده‌‌اش او را در پایان این ماجراجوییِ بی‌رحمانه خواهند شناخت؟ در پاسخ باید بگوییم که این مورد کاملاً به شما بستگی دارد.

در این بازی نزاع و درگیری آخرین و مایوس‌کننده‌ترین گزینه‌ی پیش روی بازیکنان است

بازی Unto the End یک اثر اکشن دوبُعدی است که وقایع آن در ارتفاعات ناهموار و جان‌فرسا اتفاق می‌افتد. توسعه‌دهندگان این بازی اثری سروایول با تمرکز روی داستان‌سراییِ محیطی خلق کرده‌اند که در آن مبارزه آخرین و مایوس‌کننده‌ترین گزینه‌ی پیش روی بازیکنان خواهد بود. دنیایی پرمخاطره‌ی بازی مملو از تله‌های مرگبار، محیط‌های بی‌رحم و دشمنان بی‌باک است، اما استودیوی Two Ton با ارائه‌ی اثری بدون دیالوگ و دارای موزیک‌های حداقلی می‌خواهد تا بازیکنان به مشاهده‌ی دنیای پیرامون خود بپردازند، به درک درستی از شرایط برسند و سپس واکنش نشان دهند.

Unto the End

با کاوش در بازی با موجودات زنده‌ی دیگری روبه‌رو می‌شوید و انتخاب‌هایی پیش رویتان قرار می‌گیرد

با اینکه به‌ نظر می‌رسد موجودات زیادی نمی‌توانند در این دنیایِ یخ‌زده و بی‌رحم دوام بیاورند، اما بازی Unto the End دائماً به شما یادآوری می‌کند که این فقط شما نیستید که باید از این زمستان سخت جان سالم به در ببرید. شما با کاوش در محیط با موجودات دیگری روبه‌رو می‌شوید و بازی به‌جای قراردادن کورکورانه شما در دل جنگ، انتخاب‌هایی را پیش پای‌تان قرار می‌دهد که به درگیری‌های بی‌رحمانه ختم نمی‌شود. همچنین بسیاری از موجوداتی که در طول بازی با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، دارای مکان اسرارآمیز خودشان خواهند بود و دوری از نبرد با آن‌ها می‌تواند کمی خوی انسانی و مروت را در وجودِ بی‌رحم‌شان آشکار سازد و به‌این‌ترتیب با جلوگیری از جنگی خونین به ادامه‌ی سفر پرداخت.  

در بازی مستقل Unto the End راه‌های مختلفی برای برخورد با موقعیت‌ها وجود دارد و شما می‌توانید از بین فرار، کمک، معامله‌ی کالا و مبارزه یکی را انتخاب کنید. این انتخاب‌ها به بازیکنان بستگی دارد و پیامدهایی را نیز به‌دنبال خواهد داشت. این احتمال وجود دارد که با اهدای یک آیتم درمانی گرانبها به یک موجود زنده با مشکلاتی برای ادامه‌ی کار مواجه شوید، اما این کارِ خیرخواهانه می‌تواند نتیجه‌ی خوبی را در ادامه‌ی داستان برایتان رقم بزند. البته ممکن است بازیکنان گزینه‌ی بهتری در اختیار نداشته باشند و خود را به ناچار در وسط یک نبرد خونین ببینند.

Unto the End

سیستم مبارزات بازی به‌گونه‌ای است که حس حل‌کردن یک معمای رزمی را به بازیکنان القا می‌کند

مبارزات شدیداً به خواندن حرکات حریف وابسته است و سازندگان می‌خواهند به بازیکنان بفهمانند که در بازی Unto the End نیروی زیاد آن‌ها را به جایی نخواهد رساند. باتوجه‌به اینکه در سیستم مبارزات هر حرکتی جنبه‌ی منفی و مثبتی دارد و بیشتر مبارزات بازی به‌شکل نبرد‌های تن‌به‌تن دنبال می‌شود، هر نبرد حس حل‌کردن یک معمای رزمی را به بازیکنان القا می‌کند. جهان بازی چنان ساکت و آرام است که صدای برخورد شمشیرها، پاشیده‌شدن خون و ناله‌های حاکی از درد باعث می‌شود که نبردها بار دراماتیک داشته باشند.

یافتن مکانی برای روشن‌کردن آتش و ایجاد یک پناهگاه موقت، به بازیکنان اجازه می‌دهد که کمی استراحت کنند، بهبود یابند و پلک‌هایشان را روی هم بگذارند. کاراکتر اصلی بازی به‌هنگام خواب وارد یک صحنه‌ی خیالی می‌شود و براساس انتخاب‌های بازیکنان در طول مسیر، رویاها و کابوس‌هایی از خانواده‌ی خود می‌بیند. آیا آن‌ها از اعمال خونین شما وحشت خواهند کرد یا به مهربانی و مروتی که شما در شرایط سخت نشان دادید، افتخار می‌کنند؟ بازی Unto the End دنیایی را خلق می‌کند که دوری‌کردن از نزاع و درگیری ارزشمند است.

Unto the End

بازی اکشن پلتفرمر ماجراجویی Unto the End به‌وسیله‌ی استودیوی Two Ton مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد و در تاریخی نامعلوم برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر و مک منتشر خواهد شد. وظیفه‌ی انتشار این بازی مستقل که در جریان نمایشگاه EGX 2019 شاهد رونمایی از آن بودیم، بر عهده‌ی شرکت Big Sugar است. درنهایت باید اشاره کنیم که این مطلب از شماره‌ی ۳۲۶ مجله‌ی پی‌سی گیمر ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰ (نسخه‌ی آمریکای شمالی) ترجمه شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده