// شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹

Microsoft Flight Simulator؛ لذت پرواز واقعی‌تر و چشم‌نوازتر از همیشه

استودیو اسوبو، سازنده Microsoft Flight Simulator، با ارائه یک بازی شبیه‌ساز تمام عیار پرواز، قصد دارد تجربه‌ای وصف نشدنی و لذت بخش را برای علاقه‌مندان و اشخاص تازه‌وارد به‌وجود بیاورد.

۳۶ سال پیش اولین نسخه از بازی شبیه‌ساز پرواز Microsoft Flight Simulator عرضه شد و با تمام محدودیت‌هایی که داشت، توانست تجربه‌ی خوب و هیجان‌انگیزی را در اختیار مخاطب قرار دهد. مایکروسافت برای یازدهمین نسخه از این مجموعه، تصمیم گرفته است تا با یک ریبوت، Microsoft Flight Simulator را چشم‌نواز‌تر، وسیع‌تر و هیجان‌انگیزتر از گذشته در دسترس کاربران قرار دهد. استودیو اسوبو (Asobo Studio) دست‌به تغییراتی زده است که این بازی کلاسیک شبیه‌ساز پرواز را در جایگاه جدیدی قرار خواهد داد.

Microsoft Flight Simulator

استودیو اسوبو برای اینکه از یک بازی شبیه‌ساز منحصربه‌فرد را خلق کند باید محیط‌ها و جهان بازی را به‌بهترین شکل ممکن خلق کند. نویسنده پی سی گیمر در جریان تجربه چهار ساعته خود سری به جهان بازی زده تا متوجه شود تیم سازنده به‌ چه شکل این کار را انجام داده است و برای تجربه خود، به‌سراغ فرود کِسنا (Cessna) و فرودگاه لوکلا رفته است که در نپال قرار دارد. در ادامه و تجربه خود، به این مورد اشاره کرده که Microsoft Flight Simulator، محصولی است که جهان را در دستان مخاطب قرار می‌دهد و مخاطب می‌تواند به هرنقطه‌ای که دوست دارد، سفر و آن را با بهترین جزئيات مشاهده کند.

تیم سازنده از ماهواره‌هایی که برای نقشه Bing استفاده می‌شود، برای خلق جهان بازی و اطلاعات داخل آن استفاده کرده است

تیم سازنده جهانی سه‌‌بعدی را برای بازی خلق کرده که می‌توانید آن را بچرخانید و در هرنقطه‌ای که دوست داشتید، خود را قرار دهید. انجام این کار دور از ذهن نیست، زیرا تیم سازنده از ماهواره‌هایی که برای نقشه Bing استفاده می‌شود، برای خلق جهان بازی و اطلاعات داخل آن استفاده کرده است. همچنین شما فقط روی یک سطح مسطح گرافیکی پرواز نمی‌کنید، بلکه موتور گرافیکی بازی اطلاعات نقشه‌های ماهواره‌ای را خوانده و تمامی جزئیات نظیر محل قرار گیری دریا، درخت، ساختمان‌ها و حتی کوچک‌ترین جزئیات نظیر محدوده ترافیکی داخل خیابان‌ها را به شما نشان می‌دهد. ارتفاع کوه‌ها یا اندازه و فاصله دره‌ها از یکدیگر هم به‌خوبی رندر شده است.

Microsoft Flight Simulator

اگر مدتی است در یک آب و هوای آفتابی و صاف مشغول پرواز کردن هستید، می‌توانید شرایط آب‌وهوایی را همان لحظه تغییر دهید و تجربه متفاوت‌تری را کسب کنید

در اطراف جهان سه‌بعدی بازی، هزاران نقطه سفید قرار داده شده است که نشان‌دهنده فرودگاه‌های مختلف است. از معروف‌ترین فرودگاه‌ها نظیر لوکلا گرفته تا کوچک‌ترین فرودگاه‌ها، در این نقشه شبیه‌سازی و قرار داده شده است. همچنین فرودگاه‌های نظامی هم در این نقشه طراحی شده‌اند. بازیکنان می‌توانند بازی را از فرودگاه‌ها آغاز کنند یا اینکه نقطه‌ای را در جهان بازی انتخاب کرده و خود را میان آسمان و زمین در حال خلبانی بیابند. واقعا هیجان‌انگیز است که بتوانید از هر نقطه‌ای که خواستید، بازی را آغاز کنید. همانند این است در فانتزی‌های خود زمین را بچرخانید، انگشت خود را روی یک نقطه قرار دهید و بخواهید در آن محیط قرار بگیرید. در ادامه به این مورد اشاره شده که می‌توانید آب‌و‌هوا را هم شخصی‌سازی کنید. پرواز برفراز آتلانتیک در هوای طوفانی، پرواز در شب‌های سئول یا پرواز در هوای آفتابی بر فراز کوه‌های آلپ، مواردی هستند که شما می‌توانید تعیین کننده آن در جریان تجربه خود از Microsoft Flight Simulator باشید.

همچنین در وسط تجربه خود از بازی هم می‌توانید آب‌و‌هوا را تغییر دهید. برای مثال اگر مدتی است در یک آب و هوای آفتابی و صاف مشغول پرواز کردن هستید، می‌توانید شرایط آب‌وهوایی را همان لحظه تغییر دهید و تجربه متفاوت‌تری را کسب کنید. تیم سازنده از یک سیستم هواشناسی شبیه‌ساز هم استفاده کرده است که به‌صورت زنده آب‌و‌هوا را تغییر می‌دهد. به‌عبارتی اگر در حال پرواز کردن در لندن‌ هستید، این سیستم شبیه‌ساز آب‌وهوای لندن را در همان لحظه در دل Microsoft Flight Simulator شبیه‌سازی می‌کند. شاید تاثیرات آب‌وهوایی شبیه‌سازی شده مثل طوفان‌ها و سایر موارد، همانند نمونه‌های واقعی خود نباشند، اما قطعا روی هدایت و خلبانی شما تاثیر گذار خواهند بود. به‌لطف محدوده دید (Draw Distance) بسیار بالای بازی که ۶۰۰ کیلومتر است، به‌خوبی می‌توانید محیط‌های اطراف را ببینید و در شرایط آب و هوایی مختلف، بهترین عملکرد را از خود به‌نمایش بگذارید. حتی اگر در میان طوفان و ابرهای طوفانی گرفتار شدید، به‌خوبی می‌توانید تاثیرات نور خورشید و تلاش پرتوهای نور برای ورود به ابر و روشن کردن محیط را تماشا کرده و لذت ببرید.

Microsoft Flight Simulator

نویسنده مطلب برای سنجش دقت بازی، با یک هواپیما در بعضی از فرودگاه و مناطق داخل بازی، مشغول پرواز شده است

استودیو سازنده Microsoft Flight Simulator به ابرها و نحوه قرار گرفتن آن‌ها در محیط و همچنین المان‌های محیطی مثل طراحی سه‌بعدی درخت‌ها در بازی افتخار می‌کند. ابرها به‌خوبی می‌توانند زاویه دید شما را با ایجاد شرایط مختلف، مختل کنند یا به زیبایی‌های بصری بازی بیافزایند. همچنین ابرها در بازی پتانسیل این را دارند که سایه‌ای برای سایر ابرها به‌وجود بیاورند این طراحی‌ها سبب شده یکی از بهترین آسمان‌هایی که روی پلتفرم پی سی طراحی شده را مشاهده کنید؛ نه فقط زیبا، بلکه به‌لطف سیستم آب‌وهوایی، با یک شبیه‌سازی بی‌نظیر طرف هستیم. معمولا بازی‌های شبیه‌‌سازی، زیبایی بصری را فدای اعمال المان‌های واقع‌گرایانه می‌کنند و پرداختن به این چنین جزئیات، باعث شده تا نسخه ریبوت Microsoft Flight Simulator دارای اتمسفر منحصربه‌فردی باشد. هواپیماهای لایسنس شده، المان‌های آیرودینامیک واقع‌گرایانه، سیستم آب‌وهوای شبیه‌سازی شده، توجه به زمان بارگذاری، نحوه سوخت هواپیما و موارد دیگر، چیزهایی هستند که مخاطبان حرفه‌ای بازی‌های شبیه‌ساز پرواز به آن‌ها توجه می‌کنند و تیم سازنده به‌خوبی آن‌ها را طراحی کرده است.

زمانی‌که بر فراز سیاتل در یک هوای آفتابی پرواز می‌‌کنید، خورشید به‌خوبی خود نمایی می‌کند و یک هاله طلایی روی سطح شهر کشیده می‌شود یا شب‌های توکیو باعث می‌شود یک نور بی‌کران را در زیر خود تماشا کنید که همانند یک دریا، می‌درخشد. تمامی این موارد قابل لمس هستند و به شما یادآوری می‌کند که پرواز کردن، چه حس لذت بخشی است. حس‌وحالی را که دریافت می‌کنید، کاملا متفاوت نسبت‌به نشستن روی صندلی مسافرین به‌هنگام پرواز کردن و انجام کارهای مختلف است. تعداد زیادی از افراد تیم سازنده، برای خلق بهترین تجربه خلبانی برای کاربران، در کلاس‌های مرتبط با خلبانی و پرواز کردن شرکت کرده‌اند. جلوه‌های بصری و دقت به نکات ریز و درشت در شبیه‌سازی بازی، باعث می‌شود اشخاص زیادی Microsoft Flight Simulator را تجربه کنند؛ حتی اشخاصی که به این سبک علاقه زیادی ندارند. مایکروسافت به‌خوبی از این مورد با خبر است و قول تجربه‌ای را داده است که به‌شدت قابل شخصی‌سازی است.

Microsoft Flight Simulator

ساختار گیم‌پلی به‌گونه‌ای است که می‌توانید تنظیمات و بازی را به‌نحوی شخصی‌سازی کنید که همانند یک خلبان تازه‌کار و مبتدی مشغول خلبانی شوید یا اینکه سیستم گیم‌پلی را به‌نحوی بچینید که چالش‌های زیادی را به‌همراه داشته باشد. بااین‌حال ساختار آیرودینامیک بازی به‌گونه‌ای است که در هر دو حالت، می‌تواند تجربه‌‌ی لذت بخشی را در اختیار مخاطب قرار دهد. اگر برای شما سؤال است که Microsoft Flight Simulator از چه سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کند، باید بگویم که استودیو اسوبو اعلام کرده که بازی و کیفیت آن به اینترنت شما بستگی دارد و از پهنای باند اینترنت برای به‌تصویر کشیدن جلوه‌های بصری استفاده می‌کند که به آن سیستم استریم قابل تطبیق می‌گویند. این در حالی است که بازی از یک حالت آفلاین هم پشتیبانی می‌کند که می‌توانید بخشی از نقشه بازی را در قالب یک کَش در سیستم خود نگه‌داری کنید. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد بازی به‌صورت آنلاین می‌تواند تجربه بهتری را ارائه دهد. محصولی که بر پایه شبیه‌سازی کل سرزمین و جهان ساخته می‌شود، نمی‌تواند ایده‌آل باشد. نسخه پری آلفا Microsoft Flight Simulator ظاهرا در بارگذاری و شناسایی بعضی از محیط‌ها مشکلات مختلفی داشته است.

بازی و کیفیت آن به اینترنت شما بستگی دارد و از پهنای باند اینترنت برای به‌تصویر کشیدن جلوه‌های بصری استفاده می‌کند که به آن سیستم استریم قابل تطبیق می‌گویند

به‌نظر می‌رسد که موتور گرافیکی بازی نتوانسته است بخشی از جهان را شبیه‌سازی کند و بعضی از محیط‌ها گلیچ داشتند.  تیم سازنده خاطرنشان کرده که سیستم تشخیص محیط‌های بازی و رندر کردن آن‌ها هنوز در دست توسعه است و به مرور زمان این باگ‌ها از بین خواهند رفت. همچنین آن‌ها اعلام کرده‌اند که امکان شبیه‌سازی نقطه‌به‌نقطه تمامی محیط‌ها وجود ندارد، زیرا این کار تقریبا امکان‌پذیر نیست و نمی‌توانند تمامی نقاط را مشاهده کنند. البته به این مورد هم اشاره کنم که شما تقریبا تمامی وقت خود را در آسمان‌ها سپری خواهید کرد، جایی‌که بازی بهترین عملکرد را از خود به‌نمایش می‌گذارد. کاربرانی که به‌دنبال کسب آرامش از یک بازی ویدیویی هستند، می‌توانند نگاه ویژه‌ای به Microsoft Flight Simulator داشته باشند. همچنین بعضی از توسعه‌دهنده‌ها هم بدین منظور بازی را تجربه می‌کردند.

Microsoft Flight Simulator

بااین‌تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم که Microsoft Flight Simulator در زمان عرضه تا چه اندازه می‌تواند مخاطب را سرگرم کند و در ارائه یک بازی شبیه‌ساز موفق است. بازی Microsoft Flight Simulator در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۰ برای کامپیوتر عرضه می‌شود.

این مطلب از شماره دسامبر ۲۰۱۹ شعبه مجله پی سی گیمر بریتانیا، ترجمه شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده