// دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۵

گزارش زومجی از هلو در الکامپ ۹۸؛ یادگیری زبان ازطریق بازی

هلو نام استارتاپ جدیدی است که سعی دارد کاربران مشتاق به زبان‌های مختلف را ازطریق بازی‌های ویدیویی جذب کند.

در دهه‌های گذشته، از بازی‌های ویدیویی صرفا برای سرگرمی کاربران استفاده می‌شد و سازمان‌ها از این مورد برای آموزش استفاده نمی‌کردند. با پیشرفت در زمینه بازی‌های ویدیویی و بخش آموزشی کودکان و نوجوانان، رفته رفته سازمان‌ها و استارتاپ‌هایی را شاهد بودیم که با استفاده از بازی‌های ویدیویی به کاربران خود آموزش می‌دادند. درواقع سرگرمی و بازی، محرکی بود تا کاربران ازاین‌طریق بتوانند به‌سطح دانش خود بیفزایند.

گزارش هلو

یکی از مواردی که ازطریق بازی می‌توان آن را یاد گرفت، انواع و اقسام زبان‌های مختلف است. زومجی در الکامپ ۲۵، به‌سراغ یکی از استارتاپ‌های تازه وارد به نام هلو (Hulu) رفت که یادگیری زبان را هدف قرار داده است. علی اسدی، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل استارتاپ هلو، درطول صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرده است که آن‌ها حوزه فعالیت‌شان Edutainment است که ترکیبی از سرگرمی و یادگیری به‌حساب می‌آید. وی دراین‌باره می‌گوید:

حوزه فعالیت ما Edutainment است که ترکیبی از سرگرمی و آموزش است (Educational Entertainment). صنعتی که در آن کار می‌کنیم، بین آموزش، سرگرمی و گیم قرار گرفته است. در فاز فعلی، آموزش پررنگ‌تر واقع شده است و در چند ماه آینده، روی بخش بازی بیشتر کار خواهیم کرد. 

در بخش بازی، علی اسدی اعلام کرده است که یک بخش آنلاین به برنامه هلو اضافه می‌شود که کاربران می‌توانند با یکدیگر رقابت کنند و همزمان درکنار این مورد زبان خود را هم تقویت کنند. همچنین در آپدیت بعدی برنامه هلو، یک بخش جدول امتیازات و ساخت گروه هم اضافه می‌شود تا کاربران بتوانند ساده‌تر با دوستان خود کل‌کل کنند و زبان خود را تقویت کنند.

گزارش هلو

علی اسدی در ادامه صحبت‌های خود درباره‌ی فروشگاه‌هایی که هلو روی آن‌ها در دسترس است افزود:

در حال حاضر هلو در فروشگاه گوگل پلی، مایکت و بازار در دسترس است، اما نسخه iOS آن به‌دلیل نداشتن ناشر، هنوز عرضه نشده است و به‌دنبال یک ناشر و همکاری برای عرضه هلو روی اپ استور هستیم.

هلو باتوجه‌به اینکه چهار ماه است عرضه شده است، هنوز تبلیغاتی برای آن درنظر گرفته نشده است و با این‌حال، ۹۰ هزار نفر آن را تجربه کرده‌اند که آمار قابل قبولی است. همچنین ۱۶ زبان مختلف در دسترس کاربران است و در تابستان، اولین فاز اجتماعی (Socialize) کردن بازی آغاز می‌شود. این در حالی است که فاز دوم که حالت رقابتی است، در پاییز در دسترس است. دلیل بازه زمانی طولانی این به‌روزرسانی هم این است که سازوکار لذت بخش و سرگرم کننده‌ای در دسترس کاربران قرار بگیرد تا بتوانند تجربه‌ی لذت بخشی را کسب کنند. از طریق سایت هلو می‌توانید به این اپلیکیشن یادگیری زبان دسترسی پیدا کنید.

 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده