// یکشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۱

گزارش زومجی از غرفه دوزلی بوک در الکامپ ۹۸؛ شیوه‌‌ای نوین برای تولید کتاب کودکان

غرفه دوزلی‌بوک در الکامپ 98 با هدف ارائه‌ خدمات تولید کتاب مجازی به والدین کودکان، مدتی است که خدمات مختلفی را در دسترس قرار می‌دهد.

نمایشگاه الکامپ 1398 ساعتی قبل به پایان رسید. در آخرین روز نمایشگاه به سراغ استارتاپی متفاوت با تمرکز روی تولید سرگرمی برای کودکان رفتیم. استارتاپ دوزلی بوک، محصول خانه نوآوری با ایده‌ای متفاوت به الکامپ ۱۳۹۸ آمده بود؛ ساخت کتاب برای کودکان و حتی بزرگسالان. به‌لطف دوزلی بوک (Doozlibook) کاربران می‌توانند ایده‌های خود را به صورتی دیجیتالی یا حتی چاپی به کتاب تبدیل کنند و به این شکل کودکان خود را سرگرم مطالعه کنند. در ادامه می‌توانید صحبت کوتاه زومجی با محمد زارعی، کارشناس فناوری خانه نوآوری پیرامون ویژگی‌های استارتاپ دوزلی‌بوک، را مطالعه کنید.

الکامپ ۹۸ غرفه دوزلی بوک

محمد زارعی، کارشناس فناوری خانه نوآوری در توضیح کارکرد اپلیکیشن دوزلی‌بوک گفت:

دوزلی بوک یک پلتفرم کتاب شخصی‌سازی شده در درجه سنی مختلف از کودک تا افراد بزرگسال است. این پلتفرم‌ تاکنون میزبان کتاب‌های کودک یا حتی فردی ۶۵ ساله بوده است که برای خود کتابی شخصی‌سازی شده ساخته‌ بود. زمانی‌که وارد سایت می‌شوید باید اطلاعاتی را از جمله نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و اطلاعاتی مانند خصیصه‌های رفتاری، وارد کنید که ماحصل آن یک نسخه چاپی یا دیجیتالی از کتاب می‌شود که می‌توانید سفارش دهید.

زارعی در ادامه با اشاره‌ به کاراکترهای در دسترس برای ساخت کتاب مجازی گفت:

در حال حاضر سه شخصیت دختر و سه شخصیت پسر در سایت قرار دارند که حال باتوجه به شباهتی که هر کدام از این شخصیت‌ها به کاربر داشته باشند، کاربر می‌تواند یکی را انتخاب کند و کتاب مورد نظر خود را تولید کند.

کارشناس فناوری خانه نوآوری در ادامه صحبت‌های خود از در دسترس بودن دوزلی بوک در حال حاضر گفت و در پاسخ به سؤال زومجی پیرامون در دسترس بودن نسخه موبایل افزود:

در حال حاضر وب‌سایت دوزلی‌بوک به‌طور کامل در دسترس قرار دارد؛ هرچند هنوز روی نسخه اپلیکیشن کار نکرده‌ایم و کاربران می‌توانند از نسخه وب دوزلی بوک استفاده کنند.

محمد زارعی با اشاره به ارسال نسخه چاپی کتاب‌های ساخته شده توسط کاربران گفت:

در حال حاضر در تهران تا حداکثر یک روز ارسال نسخه‌های چاپی انجام می‌شود؛ برای شهرستان‌ها اما این زمان به دو الی سه روز افزایش پیدا می‌کند. نام دوزلی بوک از ترکیب دو زبان ترکی و انگلیسی ساخته شده است. دوزلی در زبان ترکی به‌معنی با نمک است و بوک در زبان انگلیسی به‌معنی کتاب است که در مفهوم کتاب بانمک معنی می‌دهد.

الکامپ ۹۸ غرفه دوزلی بوک

در ادامه از وجود نسخه مشابه خارجی پرسیدیم که محمد زارعی در پاسخ گفت:

روز گذشته بازدیدکننده‌ای آمده بود که به ما از وجود نمونه مشابهی در کشور سوئیس گفت. به‌طور طبیعی نمونه‌ی مشابه خواهد بود و ما ادعایی برای خلق چیزی جدید نداریم. به‌عنوان مثال در داخل نیز «داستان من» را داریم که کارهای دیجیتالی انجام می‌دهد. اما خب در برخی موارد مانند سئو ما عملکرد بهتری را داریم.

کارشناس فناوری خانه نوآوری در پاسخ به سؤال نوآوری‌های دوزلی‌بوک در مقایسه با نمونه‌های مشابه افزود:

واقعیت افزوده موردی است که کار زیادی روی آن انجام داده‌ایم؛ باتوجه به آنکه تمرکز خانه نوآوری روی استارتاپ‌های محتوا محور است. به‌عنوان مثال یکی دیگر از استارتاپ‌هایی که داریم، استارتاپ نقاشی است که نقاشی بچه‌ها را تبدیل به محصول از جمله چاپ روی لیوان، تیشرت، لباس یا پازل می‌کند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده