نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

گزارش زومجی از غرفه دس گرمی در الکامپ ۹۸

در جریان الکامپ ۹۸، زومجی سراغ یکی از خالقان اپلیکیشن «دس گرمی» که صدها برنامه‌ی مختلف را در دسترس کاربران قرار می‌دهد، رفت و مصاحبه‌ای را با او ترتیب داد.

گوشی‌های هوشمند و برنامه‌های مختلفی را که در این گوشی‌ها نصب می‌کنیم می‌توان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ارکان زندگی بشر قرن ۲۱ انتخاب کرد که بدون هیچ شکی، لحظه‌لحظه‌ی مالک خود را تحت تاثیر قرار می‌دهند و در پیش‌برد زندگی او نقشی کلیدی را برعهده دارند. پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته بود که نمایشگاه الکامپ ۱۳۹۸ رسما فعالیت خود را آغاز کرد و طبیعتا با استارت‌آپ‌ها و نهادهای بی‌شماری که چنین اپلیکیشن‌هایی را می‌سازند و در دسترس کاربران قرار می‌دهند، در این نمایشگاه مواجه شدیم. زومجی هم فرصت را مناسب دید تا با یکی از این نهادها که فعالیت‌ آن به‌نوعی با سرگرمی و موارد این‌چنینی ارتباط داد، مصاحبه‌ای را برپا کند که در ادامه می‌توانید آن‌ را مطالعه کنید.

الکامپ ۹۸

دس گرمی یک اپلیکیشن به‌خصوص است که با امضای قرارداد با نهادهای خدماتی مختلف، محصولات این نهادها را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد

خبرنگاران زومجی مصاحبه‌ی خود را با روبِن غنی‌پور، یکی از بنیان‌گذاران هولدینگ روبِنا که از خالقان اپلیکیشن «دس گرمی» هم است، شروع کرد. غنی‌پور در توضیح عملکرد و اساس کارکرد اپلیکیشن دس گرمی چنین گفت:

در نمایشگاه امسال و در غرفه‌ای که در اختیار داریم، دست به‌رونمایی از اپلیکیشن یا سوپراپ (Super App) دس گرمی زده‌ایم. بیش از ۵۰ بازی HTML5 که کمتر از یک ماه آینده این عدد به ۲۰۰ خواهد رسید و درکنار این بازی‌ها، بازی‌های رکوردی را داریم که بازیکنان با ثبت رکوردهای مختلف در آن‌ها جوایز مختلفی را که مجموع آن‌ها به ۳ میلیارد تومان می‌رسد دریافت خواهند کرد. علاوه بر بخش سرگرمی و بازی، اپلیکیشن دس گرمی از یک قسمت «خدماتی» هم بهره می‌برد؛ خرید شارژ، خرید بازی (که الان این بازی‌ها در اپلیکیشن بازار در دسترس هستند و به‌زودی با نظام بلاک‌چین در اپ دس گرمی آپلود خواهند شد)، بخش تاکسی و پیک، بخش فیلم و سریال، بخش سفارش غذا، بخش فروشگاه‌های اینترنتی، بخش نیازمندی‌ها، بخش موزیک، سوپرمارکت، بلیط‌های تخفیف برای بلیط‌های سینماها، کنسرت‌ها و بیشتر، بخش ورزش که هر روز هم گسترده‌تر می‌شود، بخش اتاق خبر و بخش‌های دیگر که کاربران با استفاده از آن‌ها در قرعه‌کشی ۳ میلیاردی شرکت خواهند کرد.

الکامپ ۹۸

غنی‌پور در ادامه و در پاسخ زومجی به‌‌این پرسش که آیا اپلیکیشن‌هایی هم‌سبک با «دس گرمی» در ایران وجود دارد یا خیر و تفاوت‌های این اپلیکیشن با آن‌ها، بدین صورت پاسخ خود را مطرح کرد:

در ایران فکر نمی‌کنم که چنین برنامه‌های وجود داشته باشد. اگر هم باشد، احتمالا فرق آن‌ها با «دس گرمی» در تولید محتوا خواهد بود چرا که در دس گرمی به‌غیر از یک یا دو موضوع به‌خصوص (بخش‌های مذهبی و سرگرمی‌محور همچون بازی) تولید محتوا برعهده‌ی آن نهادهای به‌خصوص که به‌انتخاب مردم اپلیکیشن دس گرمی با آن‌ها قرارداد امضا می‌کند، خواهد بود. 

غنی‌پور در پایان با اشاره به انتشار نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن «دس گرمی» در هفته‌ی آینده و عرضه‌ی بازی‌های حجیم اندروید و آیفون به‌صورت جداگانه از بازی‌های HTML5 و کم‌حجم این دو سیستم عامل روی فروشگاه موردبحث، پس از تشکر از خبرنگاران زومجی به این گفت‌وگو پایان داد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده