// جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۴

گزارش زومجی از چارخونه، بازار محتوای دیجیتال ایرانسل، در الکامپ ۹۸

چارخونه نام بازار محتوای دیجیتال ایرانسل است که سعی دارد با ارائه ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد به‌مخاطبان، آن‌ها را به سمت خود جذب کند.

در جریان رویداد الکامپ، استارت‌آپ‌ها و سازمان‌های مختلف، با معرفی محصولات خود سعی دارند مخاطبان را جذب کنند. سال‌به‌سال شاهد بهتر شدن و شلوغ‌تر شدن الکامپ هستیم و بیست و پنجمین دوره هم از این قاعده مستثنی نیست. در الکامپ ۲۵ شاید کمتر از سال‌های گذشته شاهد محصولات مرتبط با گیم باشیم، اما همچنان نظاره‌گر استارت‌آپ‌های جدید و سازمان‌های مختلفی هستیم که در محصولات خود از بازی‌های ویدیویی استفاده کرده‌اند.

گزارش چارخونه

فروشگاه چارخونه درواقع بازار محتوای دیجیتال ایرانسل است

چارخونه یکی از مواردی است که ایرانسل آن را راه‌اندازی کرده‌ است. ایرانسل در الکامپ 98 حضور گسترده‌ای دارد و فروشگاه چارخونه، یکی از مواردی است که به آن پرداخته است. زومجی در جریان دومین روز از نمایشگاه الکامپ بیست‌وپنجم، گزارشی را تهیه کرده است تا کاربران بیش‌ازپیش با این فروشگاه محتوای دیجیتال ایرانسل آشنا شوند. 

خانم عابدی، از عوامل تیم چارخونه در ابتدای صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرد که چارخونه، درواقع بازار محتوای دیجیتال ایرانسل است. او دراین‌باره افزود:

زمانی‌که صحبت از بازار و فروشگاه اینترنتی می‌شود، کاربران فکر می‌کنند که باید شاهد بازار و برنامه‌های مختلف باشند، اما ما در چارخونه جدا از بازی و برنامه، دارای فیلم، کتاب، نشریات و محتوای USG هستیم.

یکی از موارد جالبی که خانم عابدی در طول صحبت‌های خود به آن اشاره کرده است، محتوای USG است. USG نام سرویس و محتوای جدید چارخونه است که به کاربران اجازه می‌دهد کسب درآمد داشته باشند. وی دراین‌باره گفت:

کاربران همانند آپارات می‌توانند محتوای خود را برای دیده‌شدن قرار بدهند تا سایرین آن‌ها را تماشا کنند؛ با این تفاوت که سیستم درآمدزایی در چارخونه بدین‌ صورت است که باتوجه‌به تعداد بازدید‌های محتوایی که قرار داده‌اید، درآمد کسب می‌کنید.

گزارش چارخونه

کاربران ایرنسل با ۵۰ درصد ترافیک کمتر، محتویات چارخونه را دانلود خواهند کرد

در ادامه صحبت‌های انجام شده، عابدی اعلام کرده است که چارخونه فروشگاهی نیست که بتوانید آن را ازطریق گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید؛ زیرا چارخونه یک فروشگاه کاملا مستقل به‌حساب می‌آید و کاربران با مراجعه به سایت چارخونه می‌توانند این برنامه را دانلود کنند. یکی از موارد بسیار مهم، این است که چارخونه چه ویژگی‌هایی دارد و نحوه پرداخت‌ها به چه شکل است؟ چارخونه سعی کرده است تمامی کاربران را هدف قرار بگیرد، اما یک سری ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای کاربران ایرانسل درنظر گرفته شده است.

سیستم خرید بدین شکل است که کاربران به‌صورت مستقیم، پرداخت درون برنامه‌ای و اشتراکی می‌توانند از محتویات قرار داده شده در چارخونه استفاده کنند. خرید مستقیم بدین صورت است که کاربران ایرانسل می‌توانند به‌صورت مستقیم خریدهای خود را انجام بدهند. موردی که این وسط برای کاربران ایرانسل یک مزیت به‌حساب می‌آید، نوع اشتراکی و پرداخت داخل برنامه است. در خرید اشتراکی، کاربران می‌توانند یک محتوا را دانلود و به‌صورت اشتراکی و باتوجه‌به نوع احتیاج خود، از محتوا استفاده کنند. هزینه اشتراک هم به‌صورت روزانه (در صورت استفاده) از موجودی آن‌ها کسر می‌شود. 

این در حالی است که پرداخت‌های درون برنامه‌ای به‌نحوی است که برنامه را رایگان دانلود و از داخل برنامه، آن‌ را خریداری می‌کنید. مورد جالبی که خانم عابدی به آن اشاره کرد، نوع نسیه است. وی در مورد نوع نسیه می‌گوید:

کاربران ایرانسل می‌توانند یکی از آیتم‌های فروشگاه چارخونه را به‌صورت رایگان دانلود کنند و در روزهای آتی آن را به‌صورت مستقیم خریداری کنند. هزینه خرید هم از موجودی حساب‌شان کسر می‌شود. 

گزارش چارخونه

عابدی درانتها و صحبت‌های پایانی خود اعلام کرد که چارخونه کاربران را محدود به استفاده از یک روش نمی‌کند، بلکه آن‌ها می‌توانند محتوای مورد نظر خود را به روشی که دوست دارند، دانلود کنند. بااین‌حال همانطور که گفته شد کاربران ایرانسل مزیت‌های ویژه‌ای دارند؛ جدا از موارد ذکر شده، کاربران ایرانسل می‌توانند با ۵۰ درصد ترافیک کمتر نسبت‌به سایر کاربران، محتوای مورد نظر خود را دانلود کنند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده