// جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۸

گزارش زومجی از غرفه بازی متروپل؛ گشت و گذار در الکامپ ۹۸ برای یافتن سکه

استودیوی واقعیت مطلوب پارس در نمایشگاه الکامپ ۱۳۹۸ با بازی متروپل بازدیدکنندگان را به گشت‌و‌گذار در محدوده نمایشگاه ترغیب کرد.

از بیست و هفتم تیر ماه بیست و پنجمین دوره از نمایشگاه‌های بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک موسوم به الکامپ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و طبیعتا درکنار استارت‌آپ‌های کوچک و بزرگ، بازیسازان خلاق نیز جدیدترین محصولات خود را برای نمایش به این رویداد آوردند. استودیوی واقعیت مطلوب پارس یکی از استودیوهای فعال در حوزه واقعیت افزوده است که در دو روز گذشته توانسته با بازی متروپل نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. ما نیز از زومجی با هدف پوشش رسانه‌ای رویداد الکامپ و توجه به استارت‌آپ‌ها و محصولات نمایش داده شده در این نمایشگاه سری به غرفه این استودیو واقع در سالن ۶ نمایشگاه بین‌المللی تهران زدیم تا در صحبتی با آرش فریدی، طراح بازی متروپل بیشتر با این بازی مشابه پوکمون گو آشنا شویم؛‌ اثری که سعی دارد تا با المان‌های مختلف تفاوت‌هایی را با سایر بازی‌های هم‌سبک داشته باشد.

بازی متروپل

در ابتدا از آرش فریدی در رابطه با ویژگی‌های بازی متروپل پرسیدیم. فردی در پاسخ گفت:

امسال در الکامپ ۹۸ با بازی متروپل حضور داریم. متروپل یک بازی در سبک Treasure Hunt است که برپایه موقعیت کاربر طراحی شده و مبارزات واقعیت افزوده (AR)‌ دارد. در نسخه ویژه الکامپ در محیط نمایشگاه مجموعه‌ای از صندوق‌ها و دشمنان را قرار داده‌ایم تا بازیکنان با گشت‌و‌گذار در محیط نمایشگاه‌ این گنج‌ها را جمع کنند و براساس سکه‌هایی که در محیط نمایشگاه جمع کرده‌اند جوایزی را از غرفه ما در الکامپ ۹۸ دریافت کنند. جایزه‌ها از پلی‌استیشن ۴ و سوییچ گرفته تا تیشرت را شامل می‌شود.

آرش فریدی در ادامه در رابطه با تفاوت‌های بازی متروپل با نمونه‌های خارجی گفت:

هر یک از بازی‌های مشابه اکنون روی بخشی از محتوا تمرکز ویژه‌ای دارند. به‌عنوان مثال در بازی پوکمون گو که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد تمرکز سازندگان روی جمع‌‌‌آوری پوکمون‌ها بود؛ به شکلی که ۳۰۰ تا ۴۰۰ گونه از پوکمون‌‌ها را در بازی قرار داده‌ بودند تا بازیکنان به‌دنبال آن‌ها بگردند. از طرفی یک‌سری بازی دیگر مانند Jurassic World™: The Game، بازیکنان را برای جمع‌آوری دایناسور‌ها و استفاده از این دایناسورها برای جنگیدن ترغیب می‌کنند. بازی به شکلی بر محور جمع‌آوری کارت‌ها است؛ به این ترتیب که ما باید مجموعه‌ای از کارت‌ها را جمع‌آوری کنیم و با این کارت‌ها به‌صورت PvP یا PvE مشغول مبارزه شویم. بازیکن در حقیقت باید کارت‌ها را از سطح شهر و خیابان جمع‌آوری کند. سپس با استفاده از شخصیت‌های جمع‌آوری شده و چیدن استراتژیک آن‌ها به‌لطف قابلیت‌هایی مانند مهارت‌های Passive و Active که برای هر شخصیت تعریف کرده‌ایم وارد یک مبارزه نوبتی می‌شویم. سیستم ارتقاء شخصیت‌ها به این شکل است که با جمع‌آوری کارت‌های جدید از هر شخصیت‌ می‌توانید آن‌ها را ارتقاء دهید. سیستم بازی در حال حاضر لیدربوردی است و فعلا به فکر برگزاری لیگ نیستیم؛ در نتیجه بعد از انجام مسابقات PvP، بازیکنان براساس نتایج در لیدربورد قرار می‌گیرند. البته ویژگی‌های بیان شده مربوط‌به نسخه نهایی بازی است و با نسخه الکامپ تفاوت دارد.

طراحی بازی متروپل با اشاره به پلتفرم‌های بازی گفت:

متروپل قرار است برای اندروید منتشر شود و هنوز انتشار نسخه iOS آن قطعی نشده است. برای انتشار بازی هنوز نمی‌توانیم زمانی دقیق اعلام کنیم، اما ان شاءالله اوایل پاییز منتشر خواهد شد.

بازی متروپل

آرش فریدی در ادامه با اشاره به استقبال از بازی متروپل در الکامپ ۹۸ افزود:

استقبال خوبی را از بازی متروپل شاهد بودیم و براساس تجربه‌ای که داشتم، متروپل حتی برای بازیکنانی که این سبک را تجربه نکرده بودند جذاب بود.

طراح بازی متروپل در پایان گفت:

با توجه به روزهای باقی‌مانده از نمایشگاه حتما بازیکنان به الکامپ ۹۸ و سالن ۶ بیایند و با تجربه بازی متروپل بازخورد خود را از این بازی به ما بدهند تا بتوانیم با بازخوردهایی که جمع‌آوری کرده‌ایم در آینده بازی بهتری را ارائه دهیم. باتوجه‌به سکه‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید می‌توانید جوایز مختلفی را همان‌طور که اشاره کردم از پلی‌استیشن ۴ و سوییچ تا تیشرت و پاوربانک دریافت کنید و آنقدر‌ها هم جمع‌آوری آن‌ها سخت نیست.

سازندگان متروپل درکنار نمایش این بازی تجهیزاتی را برای واقعیت مجازی به الکامپ 98 آورده بودند که با استقبال شرکت کنندگان روبه‌رو شد. طبق اعلام آرش فریدی در روزهای باقی‌مانده هنوز شانس بردن جوایز بازی وجود دارد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده